תפריט עמוד

נהר חמשת הצבעים בקולומביה

נהר הקאנו קריסטל בקולומביה מכונה הנהר הצבעוני ביותר בעולם וגם נהר חמשת הצבעים על שום הצבעוניות המופלאה שלו. אפשר לראות בו ירוק, כחול, אדום, צהוב ושחור - בהתאם לעונה בשנה, לזווית השמש ולעוצמת הזרימה של המים

נהר הקאנו קריסטל (Cano Cristales) שבפארק הלאומי סרניה דה לה מקרניה (Serrania de la Macarena) שבקולומביה הוא נהר קטן יחסית, שלא יכול להתחרות בנהרות אחרים באמריקה הדרומית בגודלו או בעוצמת הזרימה שלו. אורכו פחות ממאה קילומטר ורוחבו לא עולה על עשרים מטר, ולמעשה, מרבית חודשי השנה אין בו כל ייחוד. אבל למשך תקופה קצרה בכל שנה, בין העונה הרטובה ליבשה, מי שיגיע לכאן יזכה במפגן מדהים במיוחד של צבעים מתחלפים, מטורקיז וירוק, דרך צהוב ושחור ועד לאדום עז.

מדריך מסע אחר לקולומביה כאן


קאנו קריסטל. קשת מרהיבה של צבעים | צילומים:  Guillermo Vasquez, Flickr

למגוון הצבעים של הנהר אחראים צמחי המים שבקרקעיתו. צמח המקרניה קלביגרה (Macarenia Clavigrea), שצבעו אדום עז, מספק את הצבע הבולט ביותר בנהר. מקורם של הצבעים האחרים הוא באצות שמצויות בשפע בקרקעית הנהר. התופעה הזו מתרחשת רק במים חמימים, ומכיוון שבעונה היבשה אין מספיק מים בנהר, ובעונה הרטובה מי הנהר זורמים בעוצמה גבוהה מדי ומפלסם גבוה כך שלא ניתן להבחין בצבעים שבקרקעית הנהר, אפשר לחזות במגוון הצבעים של הנהר רק בתפר שבין העונה הרטובה לעונה היבשה, בדרך כלל בין ספטמבר לנובמבר. מפלס המים, הטמפרטורה שלהם ועצמת זרימתם בתקופה זו יוצרים את התנאים האידיאליים לקשת הצבעים הססגונית שנוצרת בנהר.


מתחת למים. צמחי המים שמעניקים לנהר את צבעו המיוחד

הצבעים של הנהר משתנים כל הזמן, בהתאם לעצמת זרימת המים, הזמן בשנה וגם הזווית של השמש. כל אלה העניקו לנהר לא מעט כינויים, ובהם "נהר חמשת הצבעים" (למרות שלעיתים ניתן להבחין בו גם בשישה ואפילו בשבעה צבעים), "הקשת הנוזלית", "הנהר היפה ביותר בעולם" וגם "הנהר שזורם מגן עדן".


הנהר זכה לשלל כינויים, ובהם הנהר היפה בעולם

הנהר, שמימיו צלולים להפליא (מה שמאפשר לראות את קרקעיתו בקלות), זורם ברצף של אשדים, מפלים ונביעות, כשהוא מתחיל את דרכו מדרום לסיירה דה לה מקרנה, וממשיך מזרחה עד שהוא נשפך לתור נהר גואיאברו (Guayabero), ואז הוא חוזר להיות נהר ככל הנהרות.

קאנו קריסטל ממוקם באזור מבודד, הרחק ממוקדי התיירות של קולומביה, וההגעה אליו כרוכה במאמץ רב (אך בהחלט משתלם). כדי להגיע אליו יש לטוס מהעיר ווילאוויסנסיו (Villavicencio) לעיר מקרנה (Macarena), ומשם להמשיך לפארק הלאומי "סרניה לה מקרנה" שבשטחו שוכן הנהר. בתוך הפארק הלאומי ניתן לשוט או לנוע ברגל או על גבי חמורים או סוסים בשבילים לא מסומנים. האתר היה סגור בעבר לתיירים עקב פעילות של קבוצות גרילה באזור, אבל הוא נפתח שוב ב-2009 ומאז מתקיימים למקום סיורים מאורגנים.

עוד תמונות של הנהר הצבעוני וסביבתו:

טרק אל העיר האבודה בקולומביה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.