תפריט עמוד

מלון בארמון המהרג'ה של ג'ודפור

בלב נופי המדבר של רג'סטאן מזדקר ארמון מרשים ועצום מימדים, שנבנה בתחילת המאה שעברה עבור המהרג'ה של ג'ודפור. משפחתו עדיין מתגוררת בחלק מהארמון, וחלקו האחר הוסב למלון פאר, שבו כל אחד ירגיש כמו מלך

בהודו יש לא מעט ארמונות של מהרג'ות שהוסבו לארמונות פאר שהמתארחים בהם יכולים להרגיש כמו מלכים ללילה אחד או יותר. אחד הארמונות המרשימים מכולם הוא אומייד בהאוואן פאלאס (UMAID BHAWAN PALACE), שנבנה במשך 15 שנה, מ-1928 ועד 1943, עבור המהרג'ה של ג'ודפור באותה תקופה, מהרג'ה אומייד סינג'. באותה תקופה ידע האזור המדברי של ג'ודפור בצורות רבות ורעב מתמשך, צדק חברתי לא עמד בראש סדר העדיפויות, ואחת הדרכים להקלה על סבלם של התושבים היתה דווקא בנייתו של ארמון חדש ומנקר עיניים למהרג'ה, שסיפקה תעסוקה לאלפי עובדים עניים.


חזית המלון. להתארח לצד משפחת המהרג'ה

ב-1972 החליטו להפוך חלק מהארמון למלון פאר, ומאז הארמון מחולק לשלושה חלקים – בחלק אחד שוכן המלון, בחלק אחר שוכן מוזיאון שמוקדש להיסטוריה של שושלת המלוכה של ג'ודפור במאה ה-20, ובחלק נוסף מתגוררת עד היום המשפחה המלכותית של ג'ודפור, מצאצאיו של המהרג'ה שעבורו נבנה המקום. הארמון בן 347 החדרים משתרע על שטח של עצום של יותר ממאה דונם ונחשב לאחד ממקומות המגורים הפרטיים הגדולים בעולם. הוא מוקף בגנים מרהיבים ורחבי ידיים.


לובי עצום מימדים. הפאר נמצא בכל פינה

עיצובו של הארמון שואב את השראתו מהרנסנס, ו-64 חדרי המלון משלבים בין ישן וחדש, כולם מאובזרים בטלוויזיה, נגן DVD ובר. מעניינות במיוחד הסוויטות הייחודיות, כמו סוויטת המהרג'ה רחבת הידיים שקירותיה מעוטרים בציורי קיר אקזוטיים ויצירות אמנות מקוריות. בסוויטה יש לא פחות מחמישה חדרי רחצה, שבאחד מהם יש חדר אדים ואזור טיפולים זוגי. בסוויטת המהרני הצמודה המוטיבים נשיים יותר. הצבעים ששולטים בה הם ורוד ושחור, כולל רצפת שיש שחורה וספות ורודות בסלון. יש בה חדר אוכל, ספא ומרפסת ענקית שמשקיפה על הגנים של הארמון.


אזור ההסבה בסוויטת המהרני

התחושה המלכותית ניכרת בכל פינה של המלון, וגם מי שלא מתארח בחדריו לא יכול שלא להתפעם. בין השאר, יש כאן בריכה תת קרקעית מרהיבה, שקירות האולם בו היא שוכנת מעוטרים במוטיבים מימיים המשתקפים במים, בריכה חיצונית המשקיפה על מבצר מהראנגר, אולם נשפים מפואר עם נברשות קריסטל, אולמות סקווש, מגרשי קריקט וטניס, גנים עם פינות חמד נסתרות, גלריה של עתיקות וספרייה עשירה. לכל אלה יש להוסיף את הספא הרומנטי להפליא, עם בריכה מקורה, חדר אדים, סאונה, ג'קוזי וחדרי טיפולים מעוצבים בהם מוצעים שלל עיסויים וטיפולים מענגים.


אמבט מי ורדים בספא הרומנטי

כיאה למלון מלכותי בהודו, השירות הוא חלק בלתי נפרד מהחוויה. הבאטלרים של המלון ממלאים את כל מאווי האורחים: מעבר להמלצה על ארוחה טובה או על סיור באזור, אבל דואגים לפרטים הקטנים ביותר – ממלאים את האמבטיה בחדר ומוסיפים לה קצף, שמנים או חלב, מגישים מגבות קרות ומשקאות צוננים לבריכה, מציידים את האורחים בכל מה שצריך לפיקניק רומנטי ועוד.


הבריכה המקורה של המלון. יש כמובן גם בריכה פתוחה, שמשקיפה אל הנוף

אמנם לא קל להתנתק מהמלון הזה, אבל כדאי מאוד לצאת החוצה, אל העיר ג'ודפור. ג'ודפור מכונה "עיר השמש" הודות למזג האוויר הבהיר ששורר בה כל השנה, ו"העיר הכחולה", על שום צבעם הכחול של בתיה הישנים. זוהי עיר מוקפת חומה, ששוכנת בשוליו של מדבר ת'אר, והשנייה בגודלה ברג'סטאן. היא התברכה בלא מעט גנים, אגמים, מקדשים ומבצרים, שהמפורסם מכולם הוא מבצר מהראנגר, שהפך לסמלה. הדרך המהנה ביותר לטייל בעיר היא בנסיעה באחת ממכוניות הוינטאג' של המלון, נהוגה בידי נהג פרטי. פינוק מלכותי עד הסוף.


על הארמון, המהרג'ה שחי בחלק ממנו והמלון שנמצא בחלקו האחר

וכמה תשלמו עבור לינה בארמון המהרג'ה? כצפוי, לא מעט. אם אתם מסתפקים בחדר זוגי רגיל תשלמו כ-700 דולר ללילה, מחירי הסוויטות מתחילים ב-1,400 דולר ללילה. אם הגעתם עם שני ילדים, תוכלו להזמין עבורם חדר צמוד לשלכם ב-50 אחוזי הנחה מהמחיר הרגיל.
אתר אינטרנט

עוד מידע על טיול להודו

דלהי - הודו בזעיר אנפין

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.