תפריט עמוד

סקי עם ילדים: אתרי סקי ידידותיים למשפחות

איך לבחור אתר סקי שיענה על הצרכים של כל בני המשפחה? מה עדיף - קלאב או דירה להשכרה? איפה יש בתי ספר לסקי שמתמחים בהדרכה לילדים? כמה עצות שיעזרו לכם לבחור את האתר האידיאלי לחופשת סקי משפחתית, והמלצות לאתרים מוצלחים במיוחד למשפחות

זאטוטים שגולשים במיומנות מעוררת קנאה על המדרונות המושלגים הם מחזה נפוץ מאוד בחו"ל. זה לא מפתיע. ילדים אוהבים שלג וגם ילדים שעדיין אינם גולשים רואים במרחבים המושלגים מגרש שעשועים ענק. חופשות הסקי המשפחתיות הולכות וצוברות פופולריות ויותר ויותר אתרים פונים לקהל של משפחות ודואגים לספק למשפחות את התנאים האידיאליים לחופשה, משירותי שמרטפות לילדים, דרך שיעורי סקי לילדים ועד לשלל פעילויות לכל המשפחה.

טיפים לבחירת אתר סקי אידיאלי לחופשה המשפחתית:

אתרים רבים מציעים מגוון פעילויות גם ללא גולשים (או לשעות שאחרי הגלישה), כמו גלישה במזחלות, החלקה על הקרח, בריכות מחוממות ועוד. בחירה באתר כזה תבטיח שהילדים לא ישתעממו גם אם הם לא יידבקו בחיידק הגלישה.

כמעט בכל אתר סקי יש לפחות בית ספר אחד לסקי. בחרו באתר שבית הספר שלו מתמחה בילדים ומציע תכניות מיוחדות לילדים. חשוב לוודא שהמדריכים דוברי אנגלית (או כל שפה אחרת שהילד מכיר). בתקופות מסוימות של השנה, בעיקר בחנוכה, פורים ופסח, יוצאות מהארץ קבוצות מאורגנות עם הדרכה בעברית, מה שעשוי להקל מאוד על ילדים רבים, בעיקר כאלה שעדיין אינם יודעים אנגלית.


משפחה לומדת לגלוש. חוויה מגבשת

בחלק גדול מאתרי הסקי מציעים, תמורת תשלום, השגחה על הילדים, מה שאפשר להורים לגלוש בחופשיות על המדרונות. לקטנטנים מוצעים שירותי שמרטפות והפעלות שונות, והגדולים יותר נהנים ממועדון מיוחד שמציע לילדים חברה של בני גילם יחד עם שיעורי סקי והפעלות שונות. כדאי לבדוק אם האתר שאתם מעוניינים בו מציע את השירות הזה.

גם אם בחרתם באתר שיש בו מועדון ילדים מצוין שמציע הפעלות מהבוקר ועד הלילה, אל תשכחו שהגעתם לחופשה משפחתית. אל תוותרו על כמה שעות ביום עם הילדים שלכם, כולל בילוי משותף במדרונות. לא חייבים לעשות עם הילדים סקי, אפשר גם לשחק בשלג או לגלוש במזחלות. חופשת הסקי היא זמן אידיאלי לבילוי זמן איכות עם הילדים, וחבל לוותר על זה.

גם אתם גולשים מצטיינים, כדאי לבחור באתר שמציע מגוון גדול של מסלולים למתחילים, כדי שגם הילדים יוכלו ליהנות.

אתרי סקי רבים מציעים הטבות שונות למשפחות, כמו כרטיס חופשי למעליות לילדים שמלווים במבוגר שרכש כרטיס במחיר מלא. ישנם אתרים שמציעים חבילות משפחתיות מוזלות. כדאי להשוות בין ההטבות שמעניקים אתרים שונים.

מיקומו של האתר הוא גם שיקול חשוב. כדאי לבחור באתר שאפשר להגיע לשדה התעופה הסמוך אליו בטיסה ישירה, ללא צורך בחניות ביניים. בנוסף, רצוי לבחור באתר שההגעה אליו לא מצריכה נסיעה ארוכה מדי משדה התעופה. נסיעה של ארבע שעות במכונית אחרי שביליתם שעות ארוכות בטיסה היא לא מתכון מוצלח לפתיחתה של החופשה.


גלישה משפחתית במזחלת. אל תוותרו על בילוי משותף במדרונות

מפתה לבחור באתרי סקי ידועים ונוצצים, אבל בחופשה משפחתית עדיף לוותר עליהם. בנוסף למחירים היקרים להחריד (לא רק בכל הקשור לסקי אלא גם במלונות, במסעדות, בחנויות וכו'), האתרים האלה נוטים להיות עמוסים יותר והם חסרים את האינטימיות של אתרי הסקי הקטנים.

כדאי לבחור באתר שיש בו היצע גדול של מסעדות שמתאימות לכל המשפחה. לא בטוח שפונדו הגבינות הלוהט שההורים מפנטזים עליו יקסום באותה מידה גם לילדיהם, ותמיד כדאי שיהיו באזור אלטרנטיבות בטוחות כמו פיצריות או המבורגריות.

דבר נוסף שעליו יכולה חופשת הסקי לקום או ליפול הוא מקום הלינה. כדאי לבחור באתר שיש בו מלונות ידידותיים לילדים. כאלה שמציעים חדרים מרווחים, מועדוני ילדים ותפריטי ילדים בארוחות. אפשרות נוספת היא לבחור מקום שיש בו דירות להשכרה, אפשרות נוחה מאוד כשמדובר במשפחות.

הצעות לבחירת מקום הלינה בחופשת הסקי:

אחד השיקולים החשובים ביותר בבחירת מקום הלינה הוא קרבתו למדרונות. ילדים שיתחילו את היום בהליכה ממושכת מהמלון לאתר הגלישה כשהם לבושים בחליפת סקי, נעולים בנעלי סקי וסוחבים ציוד כבד, עשויים להתחיל את היום כשהם מותשים. בחרו מלון קרוב לאתר הגלישה. אם המלון מרוחק מאתר הגלישה כדאי לוודא שיש הסעות ממקום הלינה היישר לאתר הגלישה.

מועדונים רבים באירופה, כמו קלאב מד, קלאב ולטור, רובינזון ו-MMV, מציעים חופשת סקי בסגנון הכל כלול, שכוללת לינה, פנסיון מלא, סקי פס, שיעורי סקי ופעילויות שונות לכל בני המשפחה. האפשרות הזו אמנם לא זולה אבל היא חוסכת הרבה טרחה ונוחה במיוחד למשפחות.

אפשרות לינה נוחה וזולה יותר למשפחות היא בדירות להשכרה או שאלה (Challet). כך המשפחה נהנית מדירה מרווחת ומאפשרות לבשל בדירה, מה שעשוי להוזיל מאוד את העלויות. חלק מהמקומות האלה מותאמים במיוחד למשפחות עם פעוטות ותינוקות ומציעים שירותי שמרטפות, ארוחות ילדים, וגם חיתולים, מגבונים ושפע של צעצועים, כדי שלא תצטרכו לסחוב את כל הבית. כל אלה הופכים את חלום חופשת הסקי לאפשרי גם אם יש לכם תינוקות.


אחד השיקולים החשובים בבחירת מקום לינה הוא קרבתו למדרונות

מקומות לינה רבים מציעים חדר סקי שבו אפשר לאפסן את הציוד, מה שעשוי לחסוך הרבה בלגן בחדר. כדאי מאוד לשקול זאת.

בריכה במלון או במתחם הדירות עשויה להתגלות כבילוי משפחתי מצוין לשעות שאחרי הגלישה. פעמים רבות הילדים עדיין מלאי מרץ בתום יום של גלישה, ועבור המבוגרים הטבילה בבריכה יכולה להרפות את השרירים אחרי יום של גלישה.

בין אם בחרתם בקלאב, שאלה או פנסיון קטן, כדאי לבדוק שהמקום אכן עונה כל הצרכים שלכם כמשפחה: כדאי לבדוק שהחדרים מרווחים, שיש מיטות שמותאמות לילדים או לתינוקות, שיש במקום פעילויות לילדים ושירותי שמרטפות ושבמסעדת המקום מוגש תפריט ילדים.

כמה אתרים מוצלחים במיוחד למשפחות:

אבוריאז, צרפת
אתר הסקי הצרפתי אבוריאז (Avoriaz), שמהווה חלק ממרחב הסקי "פורט דה סוליי" שכולל 12 עיירות סקי בצרפת ובשווייץ, הוא אחד מהאתרים הידידותיים ביותר למשפחות שאפשר למצוא באירופה. יש בו כל מה שמשפחות מחפשות. ראשית, תנועת מכוניות אסורה בכפר מה שהופך את המרחב לבטוח ואת האווירה לנינוחה ונעימה. שנית, העיירה קומפקטית ומרבית בתי המלון בעיירה קרובים למעליות. בנוסף, מסלולי הסקי בעיירה מתאימים במיוחד לגולשים מתחילים ובינוניים.


פארק המים המקורה באבוריאז. האתר מציע מגוון פעילויות לשעות שאחרי הסקי | הצילום באדיבות OFFICE DE TOURISME D'AVORIAZ 1800

גולת הכותרת באבוריאז היא כפר הילדים ששוכן במרכז העיירה. כאן יש בית ספר לסקי ולסנובורד לילדים החל מגיל 3, פארק סנובורד מיוחד לילדים ומסלולים באזור בטוח שמותאם במיוחד לילדים. בנוסף, הילדים נהנים בכפר ממועדון ילדים שמציע הפעלות כמו סרטים, תיאטרון, יצירה ועוד. יתרון נוסף של האתר הוא קרבתו היחסית לז'נבה, כשעתיים נסיעה, מה שחוסך נסיעות ארוכות עם הילדים משדה התעופה. לקטנטנים יש שמרטפייה, שמיועדת לתינוקות מגיל שלושה חודשים ועד לילדים בגיל 5, ובה הילדים נהנים מהפעלות שונות, משחקים בשלג, ארוחות ומנוחה, בזמן שההורים גולשים. בשעות שלאחר הסקי אפשר לעסוק בעיירה במגוון פעילויות לכל המשפחה, מאתגרות יותר ופחות: פארק מים מחומם ומקורה, שמציע גם קירות טיפוס ונדנדנות טרזן בתוך המים; זירת החלקה על הקרח; גלישה במזחלות רתומות לסוסים או לכלבים; הליכה בנעלי שלג ורכיבה על אופני הרים בשלג; מצנחי רחיפה; באולינג וסקווש.
אתר אינטרנט

איפה לישון? Club Med Avoriaz הוא אחת האפשרויות הנוחות ביותר למשפחות. כמקובל במועדוני קלאב מד, גם כאן מוצעת חבילת הכל כלול שכוללת לינה בחדרים שמותאמים למשפחות, ארבע ארוחות ביום, חטיפים ומשקאות, לינה חינם לילדים עד גיל 4, השגחה והפעלות לילדים מגיל 4, פעילויות אפרה סקי, סקי פס ושיעורי סקי קבוצתיים. בתשלום נוסף יש גם שירותי שמרטפות לקטנטנים.
אתר אינטרנט


ילדים לומדים לגלוש בכפר הילדים באבוריאז | הצילום באדיבות OFFICE DE TOURISME D'AVORIAZ 1800

Les Houches, עמק שאמוני, צרפת
העיירה שאמוני שבעמק הנושא את אותו שם היא אחת מעיירות הסקי המפורסמות והיקרות בצרפת. בסמוך לה נמצאת העיירה Les Houches. היא אמנם פחות נוצצת (וגם פחות יקרה), אבל היא מציעה תנאי גלישה לא פחות טובים, יש בה אווירה נעימה ובעיקר – היא מאוד ידידותית למשפחות. את תנאי הגלישה המצוינים במקום אפשר לזקוף לזכות המיקום המצוין, למרגלות המון בלאן, ההר הגבוה במערב אירופה. במקום יש מגוון מסלולים לכל הרמות, ויש גם פארק שלג מוצלח במיוחד. לילדים יש מועדון מיוחד שבו הם נהנים מהשגחה והפעלות על ידי צוות מקצועי ושיעורי סקי (או שעשועים בשלג) החל מגיל שנתיים. מפעם לפעם נערכים באתר אירועים מיוחדים לילדים, כמו פסטיבל אמנויות, סדנאות קרקס, תחרויות גלישה ועודאת השעות שאחרי הסקי אפשר לבלות במגוון פעילויות משפחתיות, שכוללות ביקור בחוות עיזים, ביקור בחוות כלבי סן ברנרד, גלישה במזחלות רתומות לכלבים, פארק חבלים, החלקה על הקרח, קיר טיפוס ועוד. בנוסף לכל אלה, משפחות נהנות באתר מהנחות והטבות מיוחדות.
אתר אינטרנט

איפה לישון? בקתת הסקי Maison Jaune Ski Chalet מתאימה במיוחד למשפחות גדולות או לשתי משפחות שמגיעות ביחד, והיא יכולה לאכלס עד עשרה אורחים (אם כי אין הכרח להזמין את כל הבקתה). המיקום פנטסטי – הבקתה ממוקמת על אחד מהמסלולים הכחולים של האתר ואפשר לגלוש מהבקתה היישר אל מעליות הסקי! אם אתם חסרי כל ניסיון, בעלי המקום ידאגו להסיע אתכם לבית הספר לסקי, עד שתלמדו לגלוש מפתח הדלת. האווירה במקום אינטימית וחמימה, החדרים מרווחים, האוכל משובח ויש גם  קונסולות משחק לילדים, אח מבוערת וג'קוזי. המקום מצטיין בשירות מעולה – הבעלים שמחים לעזור בהשכרת ציוד סקי, ארגון העברות, הזמנת סקי פס ושיעורי גלישה ועוד.
אתר אינטרנט

סאאס פה, שווייץ
סאאס פה (Saas Fee) הוא כפר ציורי שטובל בנוף יפהפה, וזו כבר סיבה טובה לבלות במקום חופשה משפחתית, גם אם אינכם גולשים. אפשר לבלות במקום חופשת חורף נהדרת, שכוללת טיולים רגליים ברחובות הציוריים ונטולי המכוניות, גלישה במזחלות או באבובי שלג, החלקה על הקרח וגם טיולים בסביבה, למשל למערת הקרח הגדולה בעולם או למוזיאון האפייה בו הילדים יכולים להתנסות באפיית לחם. במרכז הכפר יש מגוון גדול של מסעדות, בתי קפה וחנויות בוטיק. רבות מהמסעדות בכפר ידידותיות לילדים ומציעות, בנוסף לתפריט ילדים, גם אזורי משחק. בכל הנוגע לגלישה, יש באתר מסלולים לכל הרמות, והמקום אידיאלי למתחילים שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם הסקי. יש בסאאס פה כמה בתי ספר לגלישה וגם פארק גלישה מיוחד לילדים. מועדוני הילדים באתר מציעים לילדים הרבה פעילויות, מסיבות, תחרויות ואירועים מיוחדים. במהלך העונה מתקיים פעמיים שבוע הילדים, שבמהלכו ילדים עד גיל 6 נהנים, במשך חמישה ימים, מציוד סקי, סקי פס, שיעורי סקי, פעילות במועדון הילדים וארוחת ילדים – והכל בחינם.
אתר אינטרנט


טיולי הליכה בשלג לאור לפידים בסאאס פה

איפה לישון? Ferienart Resort & Spa הוא מלון ספא ידידותי במיוחד לילדים (וגם להוריהם). בזמן שההורים גולשים או מתפנקים במתחם הספא המרשים של המלון, הילדים נהנים מהשגחה (בחינם לילדים מעל גיל שנתיים), מחדר משחקים, משעת סיפור, מטרמפולינה, מגרשי ספורט וגם מארוחות מיוחדות כמו ארוחת אינדיאנים. יש גם בריכה מחוממת שבה יכולים ליהנות כל בני המשפחה.
אתר אינטרנט

סלבה גרדנה, הרי הדולומיטים, איטליה
האיטלקים מאוד אוהבים ילדים, ובאיטליה זו לא בעיה גדולה למצוא אתרי סקי ידידותיים לילדים. אחד האתרים המוצלחים ביותר למשפחות הוא סלבה גרדנה (Selva Gardena) שבעמק גרדנה, בדולומיטים האיטלקיים. בנוסף לנוף מרהיב נהנים הגולשים באתר ממשטחי סקי ענקיים וממגוון מתקנים שמתאימים לגולשים מתחילים. באיטליה, למרות (ואולי בגלל) שהאיטלקים מאוד אוהבים ילדים, נדיר למצוא אתרי סקי שמציעים שירותי שמרטפות לקטנטנים. סלבה גרדנה הוא אתר יוצא דופן מבחינה זו ויש בו שירותי שמרטפות לילדים ולתינוקות, שנהנים מהפעלות, ארוחות, מנוחה ומשחקים בשלג. בנוסף יש במקום שני בתי ספר לסקי עם תוכניות מיוחדות לילדים. אחרי הסקי אפשר לבלות במגרשי המשחקים שבמקום, בהחלקה על הקרח, באולם הטיפוס, בגלישה במזחלות ובבאולינג.
אתר אינטרנט

איפה לישון? באזור יש שלל אפשרויות לינה מוצלחות ומלונות ידידותיים לילדים, אבל מעניין לנסות דווקא לינה בחווה. חוות Gutonhof היא חווה מקסימה בלב הטבע, מוקפת בנוף נפלא. לשמחת הילדים יש במקום פרות, כבשים, תרנגולות, ארנבים, סוסים ועוד. אוטובוס הסקי עוצר ממש בפתח החווה ומוביל היישר למדרונות. הדירות מרווחות ונוחות ויש בהן מדיח כלים, מיקרוגל ומקרר וכל מה שצריך כדי לבשל ארוחות קלות. במקום יש גם חדר סקי שבו אפשר לאפסן את ציוד הסקי, והוא מאובזר במייבש נעלי סקי. יש גם סאונה וג'קוזי שבהם אפשר להתחמם ולהרגיע את השרירים אחרי יום של גלישה.
אתר אינטרנט


משתעשעים בשלג באלפבאך | צילום: באדיבות Tourismusregion Alpbachtal
אלפבאך, אוסטריה
הכפר אלפבאך (Alpbach) ששוכן בחבל טירול באלפים האוסטריים, נחשב לאחד מהכפרים היפים ביותר באוסטריה. מעבר להיותו כפר ציורי להפליא ומלא קסם, אלפבאך הוא אתר סקי שקוסם במיוחד למשפחות, בשל מידותיו הקטנות והאווירה האינטימית שבו. באתר יש שלושה בתי ספר לסקי שמיועדים לילדים וידועים ברמתם הגבוהה. אם הילדים שלכם קטנים מדי לסקי או שהם זקוקים למנוחה אחרי בוקר של גלישה, עומד לרשותם מועדון ילדים ידידותי במיוחד, ויש גם מרכז ילדים שמיועד לגילאי שנתיים עד ארבע, והוא מציע, בנוסף, להשגחה, ארוחות ומנוחה, גם ג'ימבורי קטן והרבה משחקים והפעלות. משפחות נהנות באתר מהטבות מיוחדות, כמו סקי פס חינם לילדים עד גיל 15 בתקופות מסוימות בעונה, וכן שימוש חינם במעליות לילדים עד גיל 15. באלפבאך, בניגוד לכפרים אחרים באוסטריה, אין אמנם אפרה סקי סוער וחיי לילה פרועים, אבל יש הרבה פעילויות למשפחות שלא מעוניינות לבלות כל היום במדרונות, כמו גלישה במזחלות, החלקה על הקרח, בריכה מקורה ומחוממת וגם שוק חג מולד מסורתי בעיירה הסמוכה.
אתר אינטרנט

איפה לישון? למשפחות כדאי לנסות את Haus Hislop, בקתה גדולה ובה 4 דירות להשכרה, במרכז הכפר ובמרחק שתי דקות הליכה מהמעלית הקרובה. כל הדירות מתאימות למשפחות ויש בהן רצפה מחוממת, די.וי.די, מטבח עם מקרר, מדיח כלים, מיקרוגל וגם מרפסת לנוף.
אתר אינטרנט

עוד טיולים עם ילדים בעולם

לערוץ הסקי

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.