תפריט עמוד

תרבות הקמפינג באירופה מפותחת מאוד ומהווה דרך פופולרית מאוד לבלות את חופשת הקיץ ביבשת. בהתאם, המגוון עצום וכולל אתרים שיספקו כל צורך. מאתרים שמציעים מתקנים בסיסיים בלבד אבל ממוקמים בלב הטבע ומציעים נופים פראיים ומסלולי טיול נהדרים, ועד לאתרי קמפינג משודרגים עם מגוון עצום של אטרקציות ופעילויות, שיתאימו מאוד למשפחות שמחפשות נופש פעיל קרוב לטבע במחירים סבירים.

הנה כמה אתרי קמפינג מוצלחים במיוחד באירופה:

איטליה

Camping Europa Silvella: נופש משפחתי באגם גרדה
אגם גרדה הוא מאתרי הנופש החביבים ביותר על משפחות בשנים האחרונות. לינה בקמפינג מאפשרת להוזיל משמעותית את עלות השהות במקום ומקנה קרבה מקסימלית לטבע. אתר הקמפינג שוכן על גבעה ויש לו חוף פרטי, בו ניתן לשוט בקאנו אותו אפשר לשכור במקום. מי שמחפש שקט עדיף שיחפש מקום אחר – זהו אתר תוסס והומה, עם הפעלות לילדים, צוותי בידור, שלוש בריכות, מגרש טניס ומתקני שעשועים לילדים. לרשות האורחים יש מינימרקט וחנות, מסעדה עם תפריט ילדים, מכבסה, שירותים ומקלחות עם מים חמים. ניתן להצטרף לסיורים מאורגנים באזור שיוצאים מהאתר.

אתר אינטרנט

Camping de Roos. בלב יער ירוק

הולנד

Camping de Roos: ידידותי לסביבה

אתר הקמפינג De Roos שוכן במזרח הולנד, במחוז אופראייסל, שלמרות הנופים היפים והשלווים שבו עדיין לא נרמס על ידי גדודי התיירים. האתר עצמו ממוקם נפלא בתוך יער, כשנהר עובר בסמוך לאוהלים ומזמין לטבילה קרירה ביום חם.  במקום יש שירותים ומקלחות נקיים ומתוחזקים היטב עם מים חמים, חנות עם מגוון גדול של מוצרי מזון, בדגש על מזון בריאות, בית קפה וקיוסק על שפת הנהר, מגרשי ספורט וטניס שולחן. לילדים יש כמה מגרשי שעשועים וגם בריכת ילדים, אבל נראה שהיערות שמסביב והנהר הסמוך הם מגרש המשחקים הכי טוב שיש. האתר ידידותי לסביבה, ובמקום מקפידים על מחזור, אנרגיה ירוקה, חימום המים במערכו סולאריות ועוד. בקיץ אסורה תנועת מכוניות במקום, מה שמפחית את זיהום האוויר, הופך את האתר לבטוח לילדים ותורם לאווירה השקטה והשלווה במקום. מן האתר יוצאים כמה מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים (אותם ניתן לשכור במקום).
אתר אינטרנט

יוון

Crete Alfresco: אוהל הכל כלול
כרתים מהווה בשנים האחרונות יעד פופולרי בקרב משפחות שמחפשות תחליף לקלאבים בתורכיה, אבל גם מי שמעוניין בחופשה צנועה וזולה יותר ימצא את מבוקשו. אתר הקמפינג Crete Alfresco שוכן בצפון מערב כרתים, במיקום מבודד ממש על החוף במפרץ קיסאמוס היפהפה. אין צורך לסחוב אוהלים ושקי שינה מהבית: במקום יש אוהלים מרווחים ונוחים שכל אחד מהם יכול לארח עד 12 אורחים. בכל אוהל יש 4-3 חדרי שינה עם מיטות, מטבחון עם מקרר וקומקום חשמלי ואפילו שירותים כימיים. בנוסף יש מבנה מרכזי של מקלחות ושירותים משותפים. האורחים מקבלים מצעים, מגבות, ואפילו חולצות טריקו, כך שחוץ מבגד ים הכרחי וכלי רחצה לא צריך להגיע עם הרבה ציוד. האוהלים לא מסודרים בצפיפות כך שיש מספיק מקום לכולם, ובכל חלקה יש עץ זית מצל ופינת ברביקיו. האתר שוכן במיקום אידיאלי לגלות ממנו את מערב כרתים, אבל האמת היא שקשה להיפרד מהרביצה העצלה בחוף הים הצמוד, שמשתרע לאורך 15 קילומטר. יש גם בריכה וטברנה שמגישה אוכל מצוין.
אתר אינטרנט

תופסים שלווה ב-Crete Alfresco

Tartaruga: מעל הים
אתר הקמפינג Tartaruga שוכן באי זקינתוס ונהנה ממיקום דרמטי על המצוקים, כשישים מטר מעל אחת מרצועות החוף היפות ביותר באי, עם חול לבן ומי טורקיז. החופשה במקום סובבת כולה סביב הים – אפשר לשחות, להשתזף על הפלטפורמה הצפה או לשוט בסירה לאי מרתוניסי שמרוחק כ-2.5 קילומטרים מהחוף. אפשר גם לשבת ליד האוהל, בצל אחד מעצי הזית הרבים, ולהתמסטל מהנוף. בתחילת הקיץ ניתן להבחין בצבי הים הרבים ששוחים במים, ובעלי המקום ישמחו להשכיר לכם משקפת כדי שלא תפספסו את המחזה. באתר יש מינימרקט קטן בו אפשר לקנות מצרכים בסיסיים, אבל את הארוחות כדי לסעוד בטברנה המצוינת שבמקום. מקום נהדר למי שמחפש חופשה שקטה ליד הים.
אתר אינטרנט

הנוף הנשקף מהאוהלים ב-Tartaruga

צרפת

Huttopia Versailles: אלטרנטיבה למלונות פריז

מחירי הלינה בפריז יקרים להחריד, במיוחד כשמשפחה שלמה מגיעה לעיר ביולי-אוגוסט. אחת הדרכים להוזיל משמעותית את הלינה בעיר, ובאותה הזדמנות ליהנות מקצת טבע בין ביקור במוזיאון אחד למשנהו, היא לינה באתר הקמפינג huttopia Versailles הסמוך לפריז. המיקום נהדר, רק 5 דקות מארמון ורסאי ו-20 דקות ממגדל אייפל (יש תחנת רכבת בסמוך לאתר). אתר הקמפינג שוכן בלב יער, ויש בו בריכת שחייה, אפשרות לשכירת אופניים, טניס שולחן, חדר משחקים, לאונג', מסעדה ומכולת. השירותים והמקלחות נקיים ומסודרים ויש גם פינות לבישול ולשטיפת כלים.
אתר אינטרנט

מתרעננים בבריכה ב-Huttopia Versailles

Domaine des Alicourts: כפר נופש – גרסת האוהלים
אתר הקמפינג Domaine des Alicourts שבמזרח עמק הלואר מרגיש יותר כמו כפר נופש יוקרתי ולא כמו מחנה אוהלים. באתר יש אגם שבו ניתן לשחות, לדוג, לשוט בקאנו או בסירות פדלים שמשכירים במקום ואפילו לעשות סקי מים. בכלל, פעילויות המים מהוות מוטיב מרכזי במקום: יש באתר פארק מים עם בריכות, מגלשות מסוגים שונים, בריכת גלים ופטריות שמשפריצות זרמי מים מרעננים. עוד באתר: מגרשי ספורט, השכרת אופניים, מיני גולף ומתקני שעשועים לילדים. בנוסף, יש הפעלות לילדים בגילאי 17-4 ואזור ג'ימבורי מקורה לתינוקות. עבור ההורים יש מרכז הידרותרפיה עם ג'קוזי, בריכות הידרותרפיות, תותחי מים ועוד פינוקי מים מסוגים שונים. יש גם חדר כושר וניתן לקבל טיפולי ספא. בנוסף לכל אלה יש במקום מיני מרקט, בר, מסעדה וגישה לאינטרנט – כל הדברים הקטנים שהופכים את חווית הקמפינג לנעימה יותר. הטירות היפות של עמק הלואר, כמו טירת שאמבורד וטירת שברני, נמצאות במרחק נסיעה קצרה.
אתר אינטרנט

שוויץ

Camping Jungfrau: אוהל עם נוף
עמק לאוטרברונן בשווייץ התברך ב-72 מפלים שצונחים מקירות ההרים שמתנשאים בתלילות משני צידי העמק. כמה מן המפלים האלה הם הנוף אותו רואים האורחים בקמפינג יונגפראו כשהם יוצאים בבוקר מפתח האוהל. כבונוס מיוחד הם מקבלים גם תצפית על הפסגות המושלגות שמקיפות את העמק, כרי מרעה ירוקים ובקתות עץ ציוריות. אתר הקמפינג שוכן בעיירה המקסימה לאוטרברונן, שמהווה בסיס מצוין לטיולים באזור היונגפראו ואינטרלקן, ברגל וברכבת. תחנת הרכבת נמצאת במרחק הליכה קצרה מהאתר. האתר לא מציע הרבה מתקנים ואטרקציות, אולי משום שהטבע והנוף הם האטרקציה העיקרית כאן. עם זאת, האתר מטופח ונקי כפי שאפשר לצפות מאתר שוויצרי. יש בו שירותים מצוחצחים ומקלחות עם מים חמים, חיבור לחשמל, מכונות כביסה וחדר ייבוש, מדיח כלים ואפילו על אמבטיה לתינוקות ועל מקלחת מיוחדת לכלבים חשבו כאן. בכל הנוגע לאוכל, יש חנות שבה אפשר להצטייד במזון ובמאפים טריים לארוחת הבוקר, ויש גם מסעדה בבקתת עץ שוויצרית שמציעה פיצות, חטיפים ומאכלים שוויצריים טיפוסיים. הילדים ייהנו ממגרש שעשועים גדול עם המון מתקנים. הצוות בקבלה ידידותי מאוד, ושמח לסייע בארגון טיולים באזור ובמכירת כרטיסים לתחבורה הציבורית. הלילות במקום שקטים מאוד והקולות היחידים שתשמעו הם של זרימת המפלים ופעמוני הפרות שבאחו.
אתר אינטרנט

הנוף שנשקף שנשקף ממתחם הקמפינג יונגפראו | צילום: אייסטוק

Petit Praz: על הגובה
אתר הקמפינג Petit Praz שוכן בגובה 1,970 מטר ונהנה, בנוסף לתואר אתר הקמפינג הגבוה באירופה, גם מנופים מרהיבים ואוויר נהדר. זהו גן עדן לטרקרים, לחובבי הטיפוס ולכל אוהבי הטבע. האתר שוכן במחוז ואלה שבדרום-מזרח שוויץ, למרגלות הכפר ארולה. הנופים באזור כוללים יערות עבותים, אגמים ופסגות מושלגות, ומהאתר אפשר לצאת לכמה מסלולים נהדרים, שחלקם כוללים טיפוס לגובה של עד כ-4,000 מטר. המקום, כפי שניתן להבין, מיועד למטיילים מנוסים ולא למי שמחפש פינוקים. עם זאת, סטנדרט האירוח השוויצרי מבטיח תנאים נוחים – שירותים ומקלחות נפרדים לגברים ולנשים, נקיים מאוד, עם מים חמים במקלחות, חשמל ומכולת שבה אפשר להצטייד בכל מה שצריך.
אתר אינטרנט

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.