תפריט עמוד

אירועי פסח – חוגגים בלי הפסקה

ספורט ופיסול, מוזיקה וקרקס, הצגות ילדים ושוק נבטי - במהלך הפסח הארץ מתמלאת בפסטיבלים ואירועים. הנה, על קצה המזלג, כמה אירועים ובילויים במהלך חופשת פסח, שישמחו את כל המשפחה

במהלך חופשת הפסח מתקיימים ברחבי הארץ אינספור אירועים, חלקם גדולים וממוסדים, אחרים קטנים ומקומיים. קצרה היריעה מלפרט את כל אירועי החג, אבל הנה כמה אירועים, שיספקו עניין ושמחה לכל המשפחה. כיוון שבפסח מרבים לטייל ברחבי הארץ, תמצאו כאן קודם כל את האירועים שבצפון ובדרום, ורק לאחר מכן את אירועי המרכז. שיהיה חג שמח ואביבי!

אירועי פסח בצפון

ספורטיבל – הפנינג ספורט בחמת גדר
המעיינות התרמו מינרליים המפנקים של חמת גדר, יחד עם התנינים שחיים במקום, הציפורים, אתר העתיקות ואגם הדייג מהווים סיבה מספקת להגיע לאתר הזה, אבל בפסח הקרוב יש סיבה נוספת – הפנינג ספורט – שאין מתבקש ממנו בין ארוחות החג. בשבוע הראשון של ההפנינג, בתאריכים 29 במרץ – 2 באפריל, ניתן יהיה להתנסות במהלך היום במגוון ענפי ספורט, ובהם ספינינג, זומבה, דראמס אלייב ופילאטיס, לשחק במשחקי כדור כמו כדורגל, כדורסל וכדורעף, להשתתף בסדנאות שונות, לפגוש ספורטאים וגם לחגוג בערב במסיבות סביב הבריכה, עם המון הפתעות.


רוחצים בחמת גדר

בשבוע השני, בתאריכים 9-5 באפריל, יתקיים שבוע אולימפי לכל המשפחה, שיכלול, בנוסף לפעילויות שיתקיימו בשבוע הראשון, גם קרב 10 עם מגוון תחנות ספורט היתולי, טורנירים של מאמאנט, כדורעף וכדורעף חופים (בימים שני-שלישי), טורניר קט רגל (יום רביעי) וכן פעילויות גוף ונפש שיכללו סדנאות יוגה, מדיטציה, טאי צ'י, דוכנים מעולם המיסטיקה ועוד. בערבים יתקיימו מסיבות בריכה לכל המשפחה. אחד מהחידושים של חמת גדר, החל מפסח הקרוב, הוא מתחם אוהלים שמציע כ-100 אוהלים למשפחות, ובהם איגלו קמפינג לארבעה אורחים ואוהלים ממוזגים עם שני חדרים.

מתי? 29 במרץ – 11 באפריל
כמה? הכניסה לפארק – 100 שקלים לאדם, ילד עד גובה מטר נכנס חינם. כל פעילויות הפסטיבל כלולות במחיר הכניסה.
פרטים והזמנות: בטלפונים 6393*, 04-6659999, באתר האינטרנט ובדף הפייסבוק


עושים ספורט בחמת גדר | צילום: מאיר פרטוש

פסח במוזיאון הפתוח בגן התעשייה תפן
המוזיאון הפתוח בתפן, שהוא מוזיאון מוצלח לאורך כל השנה, ובו אוסף מכוניות קלאסיות, תערוכה אינטראקטיבית שעוסקת בגלגלים, מוזיאון לאמנות התעשייה, גן פסלים ועוד, מציע מגוון פעילויות לכל המשפחה בחופשת הפסח. בין הפעילויות יתקיימו הצגות ילדים, סדנאות יצירה מגוונות, משחקיה, דוכני מכירה ועוד.


תערוכת הגלגל במוזיאון הפתוח בגן התעשייה בתפן

בכל יום בשעה 12:00 יוצגו הצגות לילדים של תיאטרון המפרש. ב-6.4 תוצג ההצגה "ג'ינג'ית וטוי" על פי סיפורו של אנטון צ'כוב "קטשנקה", ביחד עם שחקנים, קטעי קרקס ובובות; ב-7.4 תוצג ההצגה "תיבת הצעצועים של סוזנה", מחזה עטור דמיון; ב-8.4 תוצג ההצגה "מעשה בים הכחול" על פי "הדייג ודג הזהב", עם בובות מרהיבות ביופיין; ב-10.4 תוצג ההצגה "המתנה המיוחדת", עם מוזיקה מקורית ותפאורה מרהיבה; וב-11.4 תוצג ההצגה "המלך הקמצן". כל ההצגות מתאימות לגילאי 3 ומעלה.  

כמה? כניסה למוזיאון 35 שקלים (מגיל 3 ומעלה), הצגה – 25 שקלים
מתי? 11-6 באפריל, שבת וחג 16:00-10:00, ימי חול המועד 16:00-9:00. סגור ב-א', ו' וערבי חג.
פרטים נוספים בטלפון 04-9109609 ובאתר האינטרנט


פסלים בגן הפסלים במוזיאון הפתוח בתפן

פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים
כבכל שנה, גם השנה אחד האירועים הבולטים והמומלצים מתרחש בחיפה: הפסטיבל הבינלאומי להצגות ילדים יתקיים במשך שלושה ימים בחול המועד פסח. בתכנית: שלל הצגות ומופעים מהארץ ומחו"ל, כולל הצגות מקור בבכורה עולמית, הצגות ייחודיות שמגיעות מחו"ל, הצגות אורח ועוד. במהלך הפסטיבל יתקיימו בעיר מופעי חוצות פתוחים לקהל הרחב. בין ההצגות שישתתפו השנה: ג'ירפה עפה, התיאטרון של אמיליה, אבא בורח עם הקרקס, בלב הים הגדול, המכשפה הקטנה ועוד.

מתי? 7-5 באפריל 2015
פרטים על ההצגות המשתתפות, מועדי הופעות ומחירי כרטיסים באתר הפסטיבל.

מתוך ההצגה "ג'ירפה עפה", פסטיבל חיפה להצגות ילדים | צילום: כפיר בולוטין

פסטיבל אבן בגליל במעלות תרשיחא
פסטיבל הפיסול הבינלאומי אבן בגליל מתקיים זו השנה ה-25 במעלות-תרשיחא. השנה נושא הפסטיבל הוא "פיסול עתידני", והוא כולל עבודות של 14 פסלים מובילים מרחבי העולם. הקהל שמגיע לפסטיבל יכול להתרשם מהתהליך האמנותי ומעבודת הפסלים בשטח. בתום הפסטיבל יוצגו הפסלים החדשים לראווה ברחבי מעלות תרשיחא, בטיילות ובאגם, לצד 350 פסלים שנוצרו בפסטיבלים קודמים. השנה יצטרפו לראשונה לאמני הפסטיבל אמנים ויוצרים נוספים – אמני קרמיקה שיציגו את עבודתם ואמני ניפוח זכוכית שיציגו מיצגי זכוכית למבקרים. בנוסף לפסלים יפעלו אטרקציות נוספות לכל המשפחה: תחרות ארצית של השטת סירות בטון, פעילויות וסדנאות בנושא מיחזור וטבע, בריאות וכושר, מתחם משחקים לילדים, מתחם X BOX, טורניר כדורגל, מופעים לילדים ולנוער, סדנאות פיסול בעץ, פינת ליטוף, שיט באגם והחלקה על הקרח. 

מתי? 8-6 באפריל
איפה? מתחם אגם מונפורט, מעלות-תרשיחא


בפסטיבל אבן בגליל במעלות ניתן לצפות באמנים בתהליך עבודתם

אירועי פסח בדרום

השוק הנבטי בממשית
רחוב השוק המקורי בעיר הנבטית העתיקה מתעורר לחיים בבזאר, שזו השנה ה-16 לקיומו. הזדמנות יוצאת דופן להתחבר אל ניחוחות העבר, להתרגש מחוויה צבעונית וקסומה של מראות, ריחות וטעמים. סוחרים אותנטיים פורשים את מרכולתם: שלל שטיחים, ענתיקות, כלים, דברי נחושת, תבלינים, מור ולבונה ועוד, לצד דוכני אומנים ובעלי מלאכה. כל זאת בליווי מוזיקה, ריקוד ואווירה מיוחדת במינה. 


אווירה אותנטית בשוק הנבטי במממשית

מפגש עם בעלי מלאכה מסורתיים: מנפח זכוכית, קדר, נגר, נגנים ורקדנית, שפע של סדנאות ייחודיות לילדים, מתחם משחקי חשיבה עתיקים (חינם), קדרות באבניים, בנייה בלבני בוץ כאבותינו (חינם), טיפול הוליסטי ופינוק לגדולים, נגינה אתנית מרגשת של להקת ממשית וריקוד בבית האורוות הקדום (חינם), אוהל מספר סיפורים (חינם) והדרכות בסמטאות העיר כל שעה עגולה החל מהשעה 11:00 (חינם). ביום שלישי, 7 באפריל, יתקיים שוק לילי, עם מופע מוזיקה, סיפור וריקוד בשעה 20:00, לאור עששיות, להטוטי אש מלהיבים ואינספור כוכבים בשמיים. 

מתי? בימים ראשון עד שישי, 5 עד 10 באפריל, החל משעה 10:00, השוק הלילי יתקיים ביום שלישי, 7 באפריל
איפה? בגן לאומי ממשית (אתר מורשת עולמית)
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים

פרטים נוספים באתר האינטרנט


רוכלת בשוק הנבטי בממשית 

פסח בפארק תמנע
פארק תמנע מציע בחג הפסח פעילויות מגוונות לכל המשפחה, בנוסף לטיול בין הנופים המדבריים המרהיבים של הפארק. בין היתר, יוכלו המבקרים בפארק לבקר במיצג ממלכת הנחושת המרהיב, שמזמין למסע בזמן לתור הזהב של ממלכת הנחושת; לרכב במסלולי אופניים בדרגות שונות לכל המשפחה בנופי בקעת תמנע, ולהצטרף לסיורי שקיעה מודרכים שיצאו כל יום בשעה 17:00 (בהזמנה מראש). הסיור כולל מסלול הליכה משפחתי בקשת הגדולה, זחילה במכרות הנחושת העתיקים, ביקור בפטרייה ובמחנות התכת הנחושת, מילוי בקבוקים בחול צבעוני, תה צמחים וסיור לילי עוצר נשימה באתרי הפארק המוארים בתאורת לילה מיוחדת.





נוף בפארק תמנע. בפסח יתקיימו בפארק פעילויות רבות לכל המשפחה | צילום: חגית גל



בנוסף, יתקיימו בפארק פעילויות נוספות, חלקן בתשלום, ובהן תמנע אקשן – מתחם פעילויות שמציע חווית אקשן מדברית, עם משימות הישרדות וריאליטי בסגנון מצרי קדום: זריקת כידונים מכרכרות פרעונים, טיפוס על גבי הירוגליפיים, פאזלים עתיקים, קליעה בחניתות, ירי בליסטראות, דומינו מדברי ענק ועוד. עוד בפארק: מסלולי טיול רבים בנופים המגוונים של הפארק, ביקור באוהל מועד, השכרת אופניים ושיט בסירת פדלים באגם (בתשלום נוסף). 


האגם בפארק תמנע מואר בלילה | צילום: חגית גל

כמה? מחיר כניסת יום: 49 שקלים למבוגר או ילד (מגיל 3). מחיר כניסה לסיורי שקיעה מודרכים (החל מהשעה 17:00): 59 שקלים למבוגר או ילד בהזמנה מראש. השכרת סירות פדלים ואופניים בתוספת תשלום.

מתי? פעילויות פסח יתקיימו בתאריכים 9-6 באפריל. שעות הכניסה לפארק 17:00-8:00. 
פרטים נוספים בטלפון 08-6316756 או באתר הפארק

פסטיבל תור הזהב באשדוד
באשדוד יחגגו השנה, בפעם השלישית, את פסטיבל תור הזהב של ספרד, שמטרתו להציג את הרב תרבותיות והעושר התרבותי שהביאו קהילות יהודיות מהעולם לישראל, ובפרט לאשדוד, בה מרוכזות כ-100 קהילות יהודיות. בפסטיבל ישתתפו למעלה מ-100 אמנים ויוצרים, ובהם תזמורת סימפונית, הרכבים מוזיקליים, זמרים, סולנים וחזנים שיופיעו בארבע בימות מרכזיות במתחם התרבות של אשדוד. בין המופעים, חלקם בהפקות ייחודיות לפסטיבל – "טאשי, טאשי" – הפקה גיאורגית בינלאומית עם מיטב הרפרטואר של הקלאסיקות הגאורגיות; רותם כהן במופע שמלווה את אלבום הבכורה "אל העולם שלך"; משפחת רזאל, מהמשפחות המוזיקליות הבולטות בארץ, במופע מיוחד לפסטיבל; ערב הוקרה לרבי חיים לוק עם מבחר פייטנים מובילים; מירה עווד ואופיר בן שטרית, דקלה, סופי צדקה, מופע של פיוטי סבתות ועוד. בנוסף, במהלך הפסטיבל תוצג התערוכה "סירי מולדת – זכרונות ממטבחה של סבתא", יתקיימו הרצאות, סיורים מודרכים בבתי הכנסת של העיר, סדנת טאפאס (כשרה) והקרנות סרטים.

מתי? 9-5 באפריל
איפה? ברחבי אשדוד. המופעים המוזיקליים יתקיימו בארבע במות מרכזיות – המשכן לאמנויות הבמה, בית יד לבנים, מרכז מונראט לאמנויות וכיכר המשכן.

תערוכת עולם הדינוזאורים בבאר שבע
בגן הזואולוגי של באר שבע תוצג בפסח תערוכת עולם הדינוזאורים, תערוכת הדינוזאורים הגדולה בישראל. בתערוכה יוצגו עשרות זנים של דינוזאורים בגודל אמיתי של עד 13 מטר, מהענקיים שבהם ועד הקטנים שבהם, אשר ינועו באמצעות רובוטיקה פנימית. המשתתפים יוכלו להפעיל בעצמם את רובוטי הדינוזאורים בלחיצה על כפתורים שגורמים להם לנוע ולהשמיע קולות, לצפות בסרט תלת מימד אודות היווצרותם של הדינוזאורים לאחר המפץ הגדול, לחפש מאובנים, לרכב על דינוזאורים וללמוד על עולם הדינוזאורים. הבונוס – דגמי הדינוזאורים פזורים ברחבי גן החיות, מה שיוצר מפגש מעניין בין העופות, היונקים והזוחלים שחיים היום בגן החיות לבין אבותיהם הדינוזאורים. 

כמה? 88 שקלים, לתושבי באר שבע במכירה מוקדמת – 78 שקלים. מחיר הכרטיס כולל כניסה לגן החיות. 
מתי?  26 במרץ – 14 ביוני. ימים א'-ד' 18:00-14:00, ה' 18:00-10:00, ו' 15:00-9:00, שבת 18:00-9:00. בשבתות, בחגים ובחוה"מ פסח התערוכה פועלת לפי סבבים, בשעות 9:00, 12:00, 14:00 ו-16:00. 
איפה? הגן הזואולוגי נגב ZOO, קריית בץ 5, באר שבע
לפרטים ולרכישת כרטיסים: 9066* או באתר האינטרנט

 

פסטיבל זורבה הבודהה
באשרם במדבר יתקיים, כמדי שנה, פסטיבל זורבה הבודהה, שכולל הופעות מוזיקליות, מסיבות, סדנאות מודעות ועוד. הפסטיבל יכלול 14 מתחמים, ובהם עולם זורבה הבודהה, ובו יתקיימו מדיטציות, הופעות ושיעורי יוגה; עולם נושם עם סדנאות נשימה וריבסינג; עולם אושו עם מדיטציות אקטיביות ושקטות; עולם התרפיה עם סדנאות עומק; עולם התנועה עם סדנאות תנועה כמו צ'י קונג וטרייבל פיוז'ן; עולם התיאטרון עם סדנאות פסיכודרמה ואימפרוביזציה; עולם היוגה; עולם בריא עם סדנאות בישול בריא; עולם האקרו עם סדנאות אקרובטיקה ועוד. יהיה גם מתחם מיוחד לילדים עם סדנאות יצירה, מוזיקה, תנועה ויוגה, ציור מנדלות, שעות סיפור ועוד – והכל במיוחד לילדים.


תרגול קבוצתי בפסטיבל זורבה הבודהה

כמה? 419 שקלים במכירה מוקדמת עד ה-29 במרץ, 439 שקלים מה-29 במרץ עד ה-6 באפריל. ילדים עד גיל 12 בחצי מחיר, עד גיל 3 – ללא תשלום. הכרטיס הוא לכל ימי הפסטיבל, והוא כולל כניסה למתחם הפסטיבל, לפעילויות וללינה. לא תהיה מכירת כרטיסים בשער הפסטיבל.
מתי? 11-7 באפריל
איפה? אשרם במדבר, שיטים, על כביש מס' 40 בין צומת ציחור לצומת שיזפון. למעוניינים יתקיימו הסעות מתל אביב בעלות של 160 שקלים לשני הכיוונים.

אירועי פסח במרכז

פסח במרכז מהותי
פעילות פסח קצת אחרת מוצעת במרכז מהותי, מרכז פעילויות וסדנאות לילדים ששם דגש על פעילויות שמאפשרות פיתוח אישי והכרה ביכולות הילדים ובעולמם הפנימי. בחג הפסח יתקיימו במרכז מהותי מגוון פעילויות, ובהן סיור במרכז מהותי, במסלול הכולל תחנות אינטראקטיביות שבהן הפעלות שמעודדות את הדמיון והיצירתיות, המחשבה והסקרנות וגורמות לכל ילד להרגיש שהוא יחיד ומיוחד. הסיורים מיועדים לגילאי 10-5. פעילות נוספת היא "כוכב הסרט הוא אני" – הורים וילדים יוצרים ביחד כרזת קולנוע בכיכובו של הילד ונהנים מהצצה לעולמו הפנימי, לאהבותיו ולחלומותיו. הפעילות כוללת שימוש באפליקציה מיוחדת, חומרי יצירה, שיח הורה וילד והצגה משותפת של כרזות הסרטים, וגם היא מתאימה לגילאי 10-5. בנוסף, תתקיים שעת סיפור לגילאי 6-3 שמבוססת על הסיפור "מסע בארץ האור", ועוסקת בשני חברים, ילד וקופיף, שיוצאים יחד למסע ארוך במהלכו הם לומדים להכיר את עצמם, את הייחודיות שלהם ואת חשיבותו של שיתוף הפעולה. הסיפור מומחז על ידי שחקן וכולל שיתוף של קהל הילדים בשלל משימות והפעלות. בסוף ההצגה תתקיים פעילות יצירה בעקבות הסיפור. הפעילות בתיאום מראש. 


פעילות "כוכב הסרט הוא אני" במרכז מהותי

כמה? הסיור ושעת הסיפור – 20 שקלים לילד, כוכב הסרט הוא אני  – 30 שקלים לילד. מבוגר מלווה ראשון נכנס בחינם. 
מתי? 29 במרץ – 1 באפריל בשעות 19:00-16:00, 8-2 באפריל, 11 באפריל 19:00-10:00, 9 באפריל 14:00-10:00. המרכז יהיה סגור ב-4-3 באפריל וב-10 באפריל. הפעילויות מתחילות כל חצי שעה. 
איפה? מרכז מהותי, שד' שאול המלך 21, תל אביב
פרטים והרשמה בטלפון 03-7181333


פעילות במרכז מהותי. הילדים לומדים להכיר את יכולותיהם ואת הייחודיות שלהם

קרקס מדראנו
קרקס מדראנו האיטלקי הוא כבר אורח וותיק למדי בישראל, ובפסח הקרוב, בפעם ה-13, יגיע לארץ הקרקס, שחוגג השנה 150 שנה. הקרקס, בו לא מופיעות חיות, כולל כ-40 משתתפים מ-13 מדינות. בין המשתתפים ניתן לראות את אחת מקבוצות הטרפז המעופף החזקות בעולם; אקרובטיות מסין, שעושות ג'אגלינג ותרגילי איזון באמצעות הרגליים בלבד; אקרובטים מדרום אמריקה שיבצעו פירמידה אנושית על חבל דק; להטוטנים; ליצנים וכל מה שצריך בשביל מופע קרקס מוצלח.

מתי? בחופשת הפסח, בתאריכים 27 במרץ – 11 באפריל
כמה? 99 שקלים לכרטיס, יש הנחות לוועדי עובדים ומחזיקי כרטיס בהצדעה וכן הנחות ומבצעים של חברות האשראי
איפה? גני יהושע, ספורטק צפון
פרטים נוספים והזמנות בטלפון 6578* ובאתר האינטרנט


אקרובטים בקרקס מדראנו | צילום: אילן בשור

פסטיבל תיאטרונטו ביפו
פסטיבל תיאטרונטו הוותיק והאיכותי חוגג 25 שנה, ובמסגרתו יעלו שמונה הצגות יחיד שיתחרו על תואר ההצגה הטובה ביותר בין ההצגות: "רואים את הרגליים",  "חסד עצמי" ו"מקורקעת". הפסטיבל יתקיים בחללים שונים ברחבי יפו, ובהם תיאטרון יפו, מוזיאון אילנה גור, תיאטרון הסמטה, תיאטרון נא לגעת ומחסן 2 בנמל יפו.


מתי? 8-6 באפריל
איפה? יפו העתיקה ונמל יפו
פרטים בטלפון: 09-8945957 

פסטיבל ימי זמר בחולון
בחולון יציינו, כמדי שנה, את פסטיבל ימי זמר, שחוגג השנה 20. פסטיבל המוזיקה הגדול יעמוד השנה בסימון נוסטלגיה, עם הופעות מקור ומופעים שמוקדשים לנכסי צאן הברזל של המוזיקה הישראלית. במסגרת הפסטיבל יוענק פרס מפעל חיים לפזמונאי עמוס אטינגר ולמלחין, למוזיקאי ולזמר שלמה גרוניך. עמוס אטינגר יקבל את הפרס במסגרת המופע "אהבות שכאלה" המוקדש לשיריו, בהשתתפות מיקי קם, ששי קשת, אוהד חיטמן ורבים נוספים. הפרס לשלמה גרוניך יוענק במסגרת המופע "סימפטיה של צלילים" שיוקדש לשיריו, בהשתתפות מתי כספי, שלומי שבן, אסתר רדא ושלישיית אדלר. מופעים נוספים בפסטיבל: המופע "מה אברך" שיוקדש לשיריו של יאיר רוזנבלום, מופע של שם טוב לוי עם שלישיית כלי קשת, מופע מחווה לשיריו של יעקב הולנדר ומופעי סולו אקוסטיים של מאור כהן וגבע אלון. וגם לילדים (ולא פחות מכך, להוריהם חובבי הנוסטלגיה) יש מופע מיוחד – בפסטיבל תעלה ההפקה "שבת בבוקר – שירים גדולים לילדים קטנים", מופע מוזיקלי תיאטרלי בהשתתפות שלושה זמרים ופסנתרן, שחוזר לשירי הילדים האהובים של יוני רכטר, תרצה אתר, אריק איינשטיין יהונתן גפן ועוד.

מתי? 8-4 באפריל
איפה? תיאטרון חולון
 
פרטים נוספים והזמנת כרטיסים בטלפון 03-5023001 ובאתר האינטרנט


משתתפי המופע אהבות שכאלה בפסטיבל ימי זמר בחולון | צילום: יוסי צבקר

שבוע העיצוב בחולון
בחוה"מ פסח יתקיים בחולון שבוע העיצוב, עם מגוון אירועים, ירידים, תערוכות וסדנאות לכל המשפחה. במוזיאון העיצוב יוצגו שלוש תערוכות, ובהן התערוכה "שרפרפים"  בה יוצגו למעלה מ-300 שרפרפים בעיצובו של יעקב קאופמן; התערוכה "מתבנית לשבר" של סטודיו קאהן שמתארת תהליך פיתוח מלא ושלם של שלושה חפצים מוכרים: מלחיה, שרשרת וקערת פירות; וכן התערוכה "רעיון מגירה" של החברה האיטלקית אלסי, בה יוצגו למעלה מ-50 דגמים שתהליך הפיתוח שלהם נעצר לפני שהגיעו לקו הגמר, ובהם דגמים של מעצבים כמו פיליפ סטארק וזאהה חדיד. בנוסף, ברחבת מוזיאון העיצוב יתקיים יריד שבוע העיצוב, שיפגיש יוצרים ועסקים בתחומי העיצוב, האמנות, החקלאות והקולינריה במקום אחד. גם המכון הטכנולוגי של חולון, HIT, יקיים פעילות מיוחדת במוזיאון העיצוב ובמתחם המדיטק במסגרת שבוע העיצוב. בספריית החומרים של המוזיאון לעיצוב תוצג התערוכה Liquid Glass  שעוסקת בניפוח זכוכית מסורתי מאיטליה. גם במוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס יוצגו תערוכות מיוחדות לרגל שבוע העיצוב, לצד סדנאות ופעילויות לילדים. בגלריות שברחבי העיר יוצגו שלל תערוכות מרתקות, ובהן התערוכה "ביקור הצעצועים" בגלריית המשכן בית מאירוב, במסגרתה יוצגו צעצועי ילדים מהעשורים הראשונים של המדינה לצד צעצועים חדשים המבטאים כמיהה נוסטלגית; התערוכה "איש הפח" של המעצב ואמן המחזור רונן וסרמן שהופך פיסות מכוניות חלודות לרהיטים מפתיעים (בגלריית החווה); התערוכה "משחקים קונקרטיים" בה תציג האמנית והמעצבת שרון פזנר עבודות מבטון בשילוב חפצים שונים שהיא מוצאת וממחזרת (בגלריית חנקין) ועוד ועוד. 

כמה? בימי שבוע העיצוב הכניסה למוזיאון במחיר 20 שקלים (במקום 35 שקלים), ילדים עד גיל 18 בחינם. 
מתי? 9-5 באפריל
איפה? מוזיאון העיצוב, מתחם המדיטק ומוזיאונים וגלריות ברחבי העיר

מתוך התערוכה "איש הפח" של רונן וסרמן שתוצג במסגרת שבוע העיצוב. מכוניות חלודות הופכות לרהיטים

פסטיבל האביב במוזיאון עין יעל בירושלים
במוזיאון פעיל עין יעל בירושלים יתקיים בחול המועד פסח פסטיבל האביב ובו שלל אטרקציות לכל המשפחה. המבקרים יוכלו להשתתף במגוון סדנאות חווייתיות: קליעת סלים, הכנת כלי נגינה מחומרים טבעיים, ציור על גבי טיח לח, קרמיקה, הכנת לבנים מבוץ, פסיפס, סירוק וטוויה בפלך ועוד. ברחוב הרומי יפגשו המבקרים בעלי מלאכה שישחזרו מלאכות קדומות. בנוסף, תיאטרון "האייל המרקד" יציג את הצגת הילדים "רגעי קסם", בגן שיר השירים יתקיים משחק חפש את המטמון לכל המשפחה וברחבי האתר יופיעו נגנים. המבקרים יוזמנו גם לסייר בוילה הרומית ובשרידים הארכיאולוגיים ולבקר בפינת החי.

כמה? 40 שקלים לילד ו-35 שקלים למבוגר
מתי? אירועי הפסטיבל יתקיימו בין התאריכים ה-6 עד ה-8 לאפריל 2015, בימי ג-ה בין השעות 17:00-10:00. בתאריכים 5 ו-9 לאפריל ימים א' ו-ה' יתקיימו ימים פתוחים באתר עם סדנאות מלאכה ויצירה חווייתיות לכל המשפחה: יום א' בשעות 16:00-10:00; יום ה' בשעות 14:00-10:00.
איפה? מוזיאון פעיל עין, ירושלים (ליד תחנת הרכבת מלחה). חנייה חינם. 
פרטים נוספים בטלפקס 02-6451866 ובאתר המוזיאון


המידע בכתבה מתייחס לפסח 2015

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.