תפריט עמוד

כשיוצאים לטיול בארץ, לפעמים מתחשק לארוז ארוחת פיקניק לדרך, אבל יש פעמים שרוצים לשבת בנחת וליהנות מארוחה טובה במסעדה. הנה כמה המלצות למסעדות טובות, רובן חדשות או פחות מוכרות, שנמצאות בלבם של אזורי טיול פופולריים, וגם הצעות לצידה מקומית ומשובחת לפיקניק ברמת הגולן. בכל אחד מהמקומות האלה תוכלו ליהנות במהלך טיולי החג, וכמובן גם בשאר השנה.

מורגן: מהגינה והדיר אל הצלחת  

מסעדת מורגן, שבעליה מכנים אותה מסעדה חקלאית, ממוקמת במשק של משפחת מורגן ביקנעם. הרבה מקומות מבטיחים אווירה כפרית, אבל במורגן גם מקיימים: מהחלונות נשקפים גן ירק, ערוגות תבלין ודיר טלאים, והתוצרת של כולם מגיעה בסופו של דבר לצלחת. התפריט כולל מנות כמו כיסוני בורגול עם דלעת, ריקוטה ודבש; קציצות טלה עם עשבי תיבול וטחינה; חביתיות ממולאות בתרד, עירית ועגבניות מיובשות. אין כאן תפריט וכל המנות מוגשות למרכז השולחן. מחיר הארוחה קבוע והוא כולל הכל, פרט ליין ובירה. יש גם מנות לילדים כמו המבורגר טלה ושניצל עוף. הילדים ייהנו מאזור מיוחד להם עם מטבח זאטוטים, קיר קישקוש, לוח גיר וכריות ישיבה. לפני הארוחה כדאי לטייל בנחל השופט הסמוך ובאזור רמות מנשה, שבתקופה זו של השנה יש בו פריחה נהדרת.

כתובת: יקנעם המושבה
טלפון:
04-9937101
אתר אינטרנט


מנה במסעדת מורגן. כל הירקות גדלים בגינת הירק הצמודה

דיאנא בעיר ואל באבור יקנעם: חם בצומת
בשורות משמחות לנוסעים לטיולים בצפון: צומת יקנעם הפכה באחרונה למקום קולינרי חם, כפי שיעידו שתי מסעדות ערביות ותיקות ומצוינות שפתחו פה סניפים. השף דוחול ספאדי ממסעדת דיאנא המפורסמת בנצרת חבר לשף צחי בוקששתר לפתיחת רשת חדשה, "דיאנא בעיר", שהסניף הראשון שלה נמצא בקניון G בכניסה ליקנעם. כמו במקרה של הסופרמרקטים, גם כאן המילה "בעיר" מעידה כי מדובר בגרסה קטנה ומצומצמת יותר של מסעדת האם, אבל מגע הקסם של ספאדי ניכר במנות המצוינות שיוצאות מהמטבח, בהן כמה ממנות הדגל המוכרות שלו: שיפודי טלה על מקל קינמון, תבשיל של צוואר טלה ממולא, שווארמת טלה ואחדים מהקינוחים הנהדרים שמוגשים במסעדה בנצרת.

כתובת: קניון G בכניסה ליקנעם
טלפון: 04-9937755

 
קבב על מקלות קינמון בדיאנא בעיר | צילום:

אופציה נוספת לעצירה קולינרית בצומת יקנעם מספקת מסעדת אל באבור האהובה מצומת אברהם בוואדי ערה, שפתחה סניף חדש בקניון כוכב יקנעם בכניסה ליישוב. בניגוד למסעדת האם, העיצוב פה מודרני ונקי קווים, אבל גם מי שמתגעגע לחלל האבן המקסים בוואדי ערה יתנחם באוכל הנהדר של חוסאם עבאס, שכולל את מנות הדגל שלו, בהן צלעות טלה ממולאות באורז וצנובר, מנסף (נתח אוסובוקו מוגש על פיתה מהטאבון) וקבאב עם עגבניות שמוגש בתוך מאפה בצק. אבל לטעמנו גולת הכותרת פה היא השימוש הנרחב שנעשה בעשבי בר, שעכשיו זוהי עונתם: עולש בר (עלת'), חלמית (חובייזה), עכוב, חרדל בר ועוד.

כתובת: קניון כוכב בכניסה ליקנעם
טלפון: 04-9891619
אתר אינטרנט

קולט: שיר אהבה צרפתי
לא רק משפחות חוזרות רעבות מהטיול, יש גם לא מעט זוגות שמחפשים מקום רומנטי לאחר הטיול. מסעדת Colette, שנפתחה לאחרונה בקיבוץ מרחביה שבעמק יזרעאל, מספקת לכך מענה אידיאלי. המסעדה שוכנת במבנה טמפלרי מרשים, ששימש כחווה השיתופית הראשונה בארץ. היום בבניין בעל ההיסטוריה המרתקת אפשר ליהנות ממטבח צרפתי מוקפד ואווירה רומנטית. התפריט כולל מנות צרפתיות קלסיות, דוגמת מרק בצל, קדירת ציידים עם נתח קצבים וירקות שורש ביין אדום, פילה דג ים על קרם פולנטה ואספרגוס, רביולי סרטנים ועוד. יש גם קינוחים משובחים כמו אגסים ביין אדום ופאי תפוחים חם. לצד האוכל מוגש תפריט יינות עשיר.

כתובת: קיבוץ מרחביה
טלפון: 04-6598834, 052-3748547
אתר אינטרנט

אגס ביין אדום במסעדת קולט. מעניין מה החלוצים היו אומרים על זה?

בלו בלג': בשר לממהרים
אופציה שונה לגמרי למטיילים באזור עמק יזרעאל, בעיקר כאלה שאצה להם הדרך: בעלי מסעדת לימוזין הוותיקה ברמת ישי פתחו לאחרונה את Blue Belg, מסעדת המבורגרים מהירה על אם הדרך בקריית טבעון. בשונה ממזללות מוכרות, הדגש כאן הוא על בשר איכותי, שמגיע מחוות הבעלים המספקת את הבשר גם ללימוזין המשובחת. אבל למרות הקישור ללימוזין, אל תצפו לארוחה נינוחה לצד שולחנות מהודרים – זו מסעדה מהירה, בשירות עצמי, והאוכל מוגש על כלים חד פעמיים. מתאים למי שחייב את ליטרת הבשר שלו כאן ועכשיו; מאידך, מי שמורגל להזמין מפלצות במשקל של רבע קילו ויותר עלול להתאכזב: גודל הקציצה כאן אחיד, 180 גרם, על מנת להבטיח צלייה מדויקת.

כתובת: אלונים 2, קריית טבעון
טלפון: 9429693–057
אתר אינטנרט

 
 על האש. ההמבורגרים של בלו בלג' | צילום: סטודיו דרור כץ

 יהודה ורוזה 
יהודה ורוזה היא מסעדה וקצביה ששוכנת בבית משופץ להפליא בשכונת המייסדים בסג'רה (אילניה). המסעדה נקראת על שמם של דיירי הבית המקוריים, שהיו מראשוני המושבה וגם סבא וסבתא של בעלי המשק והמסעדה הנוכחים. התפריט מתבסס על טלאים מהדיר המשפחתי, עגלים מאטליזים מקומיים וירקות מהגינה האורגנית הגדולה הצמודה למסעדה. בין המנות שתמצאו בתפריט: פשטידת טלה עם מנגולד וגרגרי חומוס, סטייק אנטריקוט מיושן וצלעות טלה. את נתחי הבשר העסיסיים צולים על פחמים בגריל קוריאני מיוחד שנמצא על שולחנות הסועדים. למרות שאוכלי בשר ימלאו פה את תאוותם בשמחה רבה, גם הצמחונים לא מקופחים, ויוכלו ליהנות מתוצרת הגינה. יש גם מנות מיוחדות לילדים.

אפשר לקנות במקום נתחי בשר משובח, ארוזים בקרח ומוכנים לצלייה – מושלם לארוחת פיקניק ביער קשת הסמוך, שבתקופה זו של השנה מכוסה בפריחה נהדרת.

כתובת: בכניסה לאילניה, על כביש 65
טלפון: 072-3237004
אתר אינטרנט

מסעדת יהודה ורוזה. הבשר נצלה בגריל מיוחד שניצב על השולחן

טול בכליל: הכל בטאבון 
זוהי אמנם לא מסעדה חדשה, אבל ייחודה ומיקומה בהחלט מצדיקים את הכללתה ברשימה זו. כליל, למי שעוד לא מכיר, הוא כפר אקולוגי בגליל המערבי שאינו מחובר לרשת החשמל. הבתים בכפר שוכנים על גבעות ומרוחקים זה מזה. באחד מהבתים האלה שוכנת מסעדת טול בכליל, שמציעה נוף פתוח של גבעות, מטעי זיתים וגם הים התיכון באופק. כשמזג האוויר נאה אפשר לשבת במרפסת המוצלת מול הנוף. האוכל, שמבשל השף והבעלים ניר (טוביה) גבעתי, מבוסס על רכיבים מקומיים ובישול עונתי, וכל המנות, כולל הקינוחים, מבלות בטאבון לבנים מוסק בעץ, שהוא סימן ההיכר של המסעדה. התפריט מבוסס בעיקר על תבשילי קדרה מסוגים שונים: אוסבוקו טלה עם לימון כבוש, לחי בקר עם ארטישוק ירושלמי ויין אדום, צוואר טלה ממולא עם ערמונים. מנה פופולרית נוספת היא חרב בשרים, שיפוד ברזל באורך מטר שעליו יש נתחים של טלה, עגל ועופות שעוברים צלייה קלה בטאבון. בראשונות יש מנות כמו עגבניות ממולאות בגבינת צאן ובריחן וקישואים ממולאים בירקות ובורגול. יש גם מנות צמחוניות, ובחגים מוגשות מנות לילדים. לא מקבלים כרטיסי אשראי; תשלום רק במזומן או בהמחאה.

כתובת: כליל, לנסוע לפי השילוט בכניסה ליישוב
טלפון: 054-4794472, 04-9562648
אתר אינטרנט

 
 הנוף הפתוח שנשקף ממסעדת טול בכליל

בנחלה: בזמן שאכלתם
מסעדת בנחלה, שנמצאת בלב מטע פקאן בשכונת רסקו בנהריה, היא יעד פופולרי למשפחות שמטיילות בגליל המערבי בזכות השילוב המנצח של אוכל גורמה להורים ומרחב ידידותי במיוחד לילדים. בזמן שההורים מתענגים על מנות כמו חציל קלוי ביוגורט ונענע או קבבוני טלה עם בטטה וטחינה, הילדים יכולים לשחק בחצר היפה, שיש בה מדשאה מטופחת עם הרבה מתקני משחק ואפילו ארגז חול. תפריט הילדים כולל המבורגר, שניצלונים או פסטה. האוכל משובח והאווירה נעימה. בחגים מתקיימות במקום פעילויות לילדים, כמו פינת יצירה ומתנפחים.

כתובת: יצחק שדה 17, שכונת רסקו, נהריה
טלפון: 04-9512074
אתר אינטרנט

הדשא של בנחלה. בזמן שההורים אוכלים, הילדים משחקים

פיקניק בגולן: צידה לדרך
מטיילים ברמת הגולן, שרוצים לפרוש מפת פיקניק ולאכול בחיק הטבע, יכולים להצטייד בלחמים נפלאים, שיוצאים טריים וריחניים מהתנור של הנחתום, הלא הוא רונן לביא, בעבר הבעלים של קפה גינזבורג בתל אביב. השמועות אומרות שכשלביא עבר מהעיר הגדולה לרמת הגולן הוא לקח איתו במכונית הפרטית את מחמצת לחם השאור, אוצר הקרוב ללבו של כל אופה. בבית המאפה שלו, שנמצא במרכז המסחרי נוף גולן בכניסה לבני יהודה, תמצאו מגוון לחמים מצוינים, כולל בגטים שיזכירו לכם את פריז, פוקצ'ות, פיצות ועוד.

כתובת: מרכז מסחרי נוף גולן, בני יהודה
טלפון: 6601222 –
04


לחמים מפתים בבית המאפה הנחתום בכניסה לבני יהודה

ללחמים של הנחתום אפשר לצרף את גבינות העזים המצוינות של מחלבת נעמי במושב נטור (מושב מעורב חילוני-דתי בדרום רמת הגולן). במחלבת הבוטיק, שעל פי בעליה היא הראשונה בגולן, אפשר לטעום ולקנות גרסאות מקומיות של קממבר, סנט מור, רוקפור ועוד, לבנה, יוגורט ואפילו חלב עזים טרי. כדאי להתקשר מראש כדי לתאם את הביקור, למרות שגם מבקרים ספונטניים מתקבלים בשמחה (לא בשבת).

כתובת: מושב נטור
טלפון: 052-3437580

ומשהו מתוק לפיקניק שלנו: דבש אלין הנהדר שמקורו בפרחי הבר של רמת הגולן, בהם חרציות, חרדל, קורנית וגזר בר. אפשר לקנותו במרכז המבקרים של יקבי רמת הגולן או (בתיאום מראש) במשק של משפחת אלין בגבעת יואב.

כתובת: משק 22, גבעת יואב
טלפון: 04-6763413, 050-5356662

אפשרות מתוקה אחרת תמצאו בבית הריבות של שרה בקדמת צבי. שרה קוזיקרו רוקחת את הריבות שלה מפירות טריים, ללא חומרים משמרים, ומוסיפה להן מיני הפתעות משמחות כמו עשבי תיבול, גרעיני דלעת, רום ואפילו מחטי אורנים. ההרפתקנים ימצאו כאן שלל שילובים מעניינים ויוצאי דופן, אבל יש גם ריבות מוכרות יותר, למי שמתקשה להתמודד עם טעמים חדשים.
 
כתובת: קדמת צבי
טלפון:
052-6485803

בית הריבות של שרה. משהו מתוק לפיקניק | צילום: בני קידר

לסיום: תוספת מפתיעה ומשמחת לפיקניק שלנו: בחנות לימונטו בגבעת יואב, תוכלו לקנות בקבוק לימונצ'לו, ליקר לימונים איטלקי, המוכר לכל מי שטייל בעיירות החוף היפהפיות מדרום לנאפולי. הלימונצ'לו המקומי מגיע מפרדס הלימונים של משפחת ספונדר, והוא מהווה שדרוג מוצלח במיוחד לפיקניק רומנטי (רק שתו בזהירות, בבקשה – הליקר הטעים הזה מכיל לא פחות מ-32 אחוזי אלכוהול).

כתובת: גבעת יואב
טלפון: 052-2258418

המסעדה של חוות נאות. שלווה מדברית והרבה בשר

חוות נאות: ארוחה במדבר
אזור המדבר נחשב כשממה קולינרית, אבל בשנים האחרונות נעשים ניסיונות להפריח את השממה ובחוות הבודדים שפזורות בנגב נפתחו יקבים, מחלבות ומסעדות. בחוות נאות, חוות הבודדים של גדי ולאה נחימוב ששוכנת בסמוך לצומת טללים, יש עדר עזים ומחלבה, מסעדת בשרים, צימרים מפנקים ובעיקר הרבה נוף מדברי מרחיב לב ושקט שאפשר למצוא רק במדבר. במסעדה אפשר ליהנות מגבינות החווה המשובחות (אותן ניתן גם לרכוש הביתה), אבל ההתמחות של המקום היא דווקא בשרים. במקום מגישים סטייק אנטריקוט מצוין, צלעות עגל, אסאדו, קבב וגם קדרת בשר. כל המנות מלוות בבר סלטים ולחם חופשי. צמחונים יוכלו ליהנות ממגוון הגבינות ומפשטידות, וילדים מקבלים שיפודי פרגית או המבורגר. בתיאום מראש אפשר לסייר בחווה ואפילו לצפות בחליבת הערב.

האזור שופע אתרי טיול שאין עונה מתאימה מן האביב כדי לטייל בהם: נחל חצץ, מכתש רמון, פארק גולדה, פארק ירוחם, שבטה ועבדת. בדרך כלל המסעדה פתוחה רק בשישי-שבת, אבל במהלך הפסח, 14-7 באפריל 2012, היא תהיה פתוחה כל יום.

כתובת: כשלושה וחצי ק"מ מצומת טללים
טלפון: 054-4218789
אתר אינטרנט

 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...