תפריט עמוד

שוק לה בוקריה בברצלונה: חוויה לכל החושים

הוא גדול, מגוון להפליא ומציע אינספור צבעים, ריחות וטעמים: בשוק לה בוקריה שבלב ברצלונה תמצאו פירות אקזוטיים וירקות שזה עתה נקטפו, לחמים ריחניים ומאפים מפתים, גבינות נהדרות, שוקולדים משובחים, תבלינים ומחמצים ועוד ועוד. לטעום ולחגוג

כשנפתח שוק האוכל המקורה בנמל תל אביב, הצהירו היזמים שהשוק יהיה התשובה הישראלית לשוק לה בוקריה המפורסם בברצלונה. ובכן, המרחק בין השוק התל אביבי, מעוצב, נעים וטעים ככל שיהיה, לשוק בברצלונה עדיין גדול, אבל אין להאשים את היזמים בכך שהם בחרו כהשראה דווקא את שוק לה בוקריה. מה יש בו, בשוק לה בוקריה, שהופך אותו למוצלח כל כך?

מידע נוסף, כתבות והמלצות על ברצלונה, קטלוניה, ספרד

נתחיל במיקום. השוק ממוקם באחת היציאות משדרת לה רמבלה, השדרה המפורסמת והמתוירת של ברצלונה. אין צורך להתאמץ בשביל להגיע אליו והסיור בו משתלב היטב עם הביקור בשדרה הצבעונית והשוקקת.

נמשיך באוכלוסייה. השוק כאמור, הוא אבן שואבת לתיירים, ומהווה את אחת מהאטרקציות התיירותיות המרכזיות של ברצלונה. יחד עם זאת, בהחלט לא מדובר במקום לתיירים בלבד. תושבי ברצלונה וערי הסביבה אוהבים את השוק ונוהגים לערוך בו את קניותיהם. קהל הקונים בשוק כולל עקרות בית, חובבי בישול וגם שפים מקצועיים, כמו השף פראן אדרייה ממסעדת אל בולי המפורסמת שבקוסטה בראווה, שהוא לקוח קבוע של השוק.


שוק לה בוקריה. מאות דוכנים שבהם נמכר כמעט כל מאכל אפשרי

אבל מה שמייחד את השוק יותר מכל שוק אוכל אחר, הוא הגודל, המגוון ואופן התצוגה. בברצלונה נהוג לומר: "אם אתה לא יכול למצוא את זה בלה בוקריה, אתה לא יכול למצוא את זה בשום מקום". בשוק יש 300 דוכנים, שמוכרים כמעט כל מאכל אפשרי: בתחילת השוק יש דוכנים של פירות צבעוניים מכל העולם, כולל פירות אקזוטיים מפתים להפליא. בהמשך יש ירקות מכל הסוגים והמינים, מבחר עצום של גבינות, נקניקים משובחים, בשר טרי על כל חלקיו שקצבי השוק פורסים לנתחים לפי בקשת הלקוחות, דגים ופירות ים טריים, חלקם עדיין חיים, ממתקים ושוקולדים משובחים, תה, פיצוחים, פירות יבשים, לחמים ומאפים, זיתים, ירקות מוחמצים, תבלינים, ביצים טריות ועוד.

תצוגת פירות מפתה בשוק לה בוקריה

בניגוד לשווקים רבים, בהם הלכלוך והבלגן הם חלק מהעניין, שוק לה בוקריה הוא שוק אסתטי להפליא. נכון שבעלי הקיבה הרגישה יתקשו להביט בחלק מהדוכנים, כמו אלה שמציגים חזירים תלויים לראווה או מוכרים מגוון חרקים, אבל מלבד זאת מדובר בשוק נקי, נעים ומסודר. כאן לא תראו את הלקוחות מפשפשים בידיהם בערימת ירקות – המוכר הוא זה שבוחר עבור הקונים את הסחורה, שוקל ואורז. הסחורה מוצגת בצורה מאוד מפתה ומזמינה, בעיקר דוכני הפירות והירקות הצבעוניים. קירות הדוכנים מחופים באריחי קרמיקה והכל נראה כחגיגה צבעונית לכל החושים.

לשוק לה בוקריה יש היסטוריה ארוכה. בסמוך לשוק שכן בעבר מנזר סנט ג'וזף, וכבר במאה ה-12 התכנסו ברחבה שליד המנזר קצבים שמכרו חזירים. במאה ה-19 נחנך השוק באופן רשמי והשוק החל להתפתח לשוק הססגוני והנהדר שאנו מכירים כיום. למרות העבר המפואר שלו, בשוק לא שוקטים על השמרים והוא מתפתח ומחדש את פניו כל הזמן. השוק מנוהל על ידי עמותה שמארגנת במקום סיורים מודרכים ומפעילה, מאז 2003, בית ספר קולינרי. בבית הספר מועברות סדנאות בישול לילדים ומבוגרים, ביניהם גם תיירים, בדגש על בישול קטלוני ושימוש ברכיבים טריים. בנוסף, יש בשוק ספריה גסטרונומית וחנויות שמוכרות ציוד לטבחים מקצועיים וחובבים. כל אלה העניקו לשוק תארים רבים, בהם תואר השוק הטוב בעולם, והופכים את הסיור בשוק לחוויה מיוחדת שמיועדת לא רק לגרגרנים.

דוכן ממתקים. מגוון המוצרים ודרך ההצגתם הופכים את הביקור לחוויה מיוחדת

טיפים למבקרים בשוק:
בניגוד לשווקים רבים בעולם, בהם כדאי לבקר מוקדם ככל האפשר, אין צורך להשכים קום כדי לבקר בלה בוקריה. ברצלונה הרי הולכת לישון מאוחד מאוד, אם בכלל, ומתעוררת בהתאם. השוק נפתח רק ב-8:00 בבוקר ובדרך כלל עד 9:00 הסוחרים עדיין מסדרים את הסחורה. הפעילות בשוק מגיעה לשיאה בשעות הצהריים המוקדמות, החל מהשעה 11:00, לכן, אם אינכם אוהבים המולה, כדאי להגיע לפני כן. השוק פתוח עד 20:30, אך בשעות אחר הצהריים רבים מהדוכנים כבר סגורים.

למרות שמפתה מאוד להתחיל לקנות ברגע שנכנסים לשוק, כדאי להמתין קצת מכיוון שככל שנכנסים לעומק השוק המחירים יורדים והתורים מתקצרים.

למרות ההערה הקודמת, כדאי להתעכב בדוכני הפירות שבכניסה לשוק, בהם מוכרים פירות קלופים, חתוכים, ארוזים ומוכנים לאכילה במקום, בליווי מזלג חד פעמי . בנוסף, יש בכניסה לשוק דוכנים שמוכרים מיצים טבעיים ושייקים של פירות. לפני הסיבוב בשוק, במיוחד ביום עמוס וחם, כדאי לקנות כוס של משקה מרענן.

בשוק יש דוכני טאפאס, מסעדות וברים. לא כדאי להחמיץ ארוחת צהריים זולה וטעימה באחת ממסעדות השוק. תגיעו רעבים!

מפת מיקום

הצג את במפה גדולה יותר

שוק לה בוקריה הגיע למקום ראשון ברשימת המאה 2012. לאן הגיעו השווקים האחרים ברשימה? התוצאות בתיבה מצד שמאל למעלה

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.