תפריט עמוד

תאילנד – לכבד את הפילים

בשונה מחוות פילים המספקות מופעים קרקסיים לתיירים ותנאים מחפירים לפילים, יש גם חוות מזן אחר, שבהן מתייחסים לפילים בכבוד מרבי והמבקרים מוזמנים להתנסות בטיפול, רחצה והאכלה של בעל החיים המרשים הזה. כמה חוות מומלצות ברחבי תאילנד, שבהן תרגישו הכי קרוב לטבע - ולפילים

בימים עברו שימשו הפילים צבאות של חיילים. כיום הפילים בתאילנד נושאים על גבם צבאות של תיירים והמפגש עמם נחשב לאחת האטרקציות המובילות במדינה, שאין כמעט תייר שאינו מתנסה בה. חוויית הפילים המוכרת למרבית התיירים בתאילנד מתמצאת בביקור קצר באחת מהחוות המסחריות המציעות מופעי קרקס שונים של פילים, שמבצעים להטוטים שונים כגון ריקוד, נגינה במפוחית, משחקי כדורסל וכדורגל, פירמידות פילים וכיוצא באלה, בעודם עוטים בגדי בלרינות ושאר מלבושים ממין זה. לאחר המופע, התיירים יוצאים לרכיבה בת כשעה בשיירת פילים ארוכה, כאשר הם ישובים על מעין ספסלים המורכבים על גב הפיל, ה"נהוג" בידי אחד מאנשי הצוות, שרוכב עליו מלפנים ולא פעם נועץ בו מעין קלשון חד על מנת לזרזו, תוך זמרת "אל המעיין" ושאר שירים וביטויים שלמד מהישראלים הרבים הפוקדים את המקום. בתום יום מפרך של אילוף ושעשוע תיירים, הפילים בחוות אלו בדרך כלל נכבלים במכלאות קטנות למדי וצפופות.

חשוב לדעת שאפשר גם אחרת, ושבתאילנד, בה חוות מהסוג הנ"ל רווחות כל כך, יש גם שמורות וחוות מזן אחר, שמספקות למבקר חוויה בלתי נשכחת, וחשוב מכך: פועלות להצלת פילים מחיי ניצול והתעללות, מקדמות פרויקטים של מתן טיפול רפואי והשבת פילים אל הטבע ומעניקות להם טיפול ותנאי מחיה טובים ככל האפשר ויחס של כבוד ואהבה.

טיול בחברתו של פיל בפארק הפילים Baanchang. יחס של אהבה וכבוד לפילים

החוות המתוארות בכתבה זו שונות מעט זו מזו מבחינת התנאים, המאפיינים והסטנדרטים שלהן ובסוגי ההתנסויות שהן מציעות למבקר. כך, למשל, בחלקן תוכלו לרכב על גבו של הפיל (תמיד באופן עצמאי ובישיבה על גב הפיל, ולא על גבי מושבים כמקובל במחנות התיירותיים), באחרות רכיבה נתפסת כפסולה ונוגדת לחלוטין את ערכי המקום, אך כולן רואות את טובת הפיל לנגד עיניהן, ובד בבד מספקות חוויה בלתי נשכחת למבקרים, השונה מאוד מזו המוכרת מחוות הפילים בהן מתנסים מרבית התיירים. כאן תוכלו להכיר מקרוב את הפיל והמהוט שלו (המהוט הוא המטפל והמאמן הצמוד של הפיל, תורה העוברת פעמים רבות מאב לבן; הוא מעין אב הדואג לכל צרכי הפיל, לרוב מיום הולדתו עד יום מותו וקיים ביניהם קשר מיוחד) ואת היחסים המיוחדים ביניהם, להאכיל את הפיל ולרחוץ אותו, ללמוד כיצד לתקשר עמו, לשתול גידולים שונים מהם הוא ניזון או לקנותם בשוק מקומי, להשתעשע עמו בנהר ולצבור ידע רב ומרתק. להבדיל מן החוות המסחריות, במרבית החוות הללו מספר המבקרים ביום אינו עולה על מספר הפילים, ולכן חשוב לתאם את הביקור מבעוד מועד. במרביתן משך הביקור המינימאלי הוא יום מלא (מהבוקר ועד שעות אחר הצהרים, בחלקן נדרשת שהות מינימאלית ארוכה יותר), שכן הרעיון כאן הוא לעודד יצירת יחסי קרבה ואמון בין האדם והפיל. עלות התנסות כזו אינה זולה, אולם מרבית החווים אותה מדווחים שלתחושתם התמורה היתה מלאה ולמעלה מכך, ולא פחות חשוב: כל הרווחים מוקדשים להצלת הפילים, הענקת סיוע רפואי, שיפור תנאי המחיה שלהם והשבתם אל הטבע.

חוות פילים מומלצות בצפון תאילנד

Baanchang Elephant Park
חווה מומלצת מאוד, בבעלות תאית, הממוקמת במרחק של כשעה נסיעה מצ'אנג מאי ופועלת להצלת פילים מתנאי חיים מחפירים, תוך יצירת סביבה שתספק להם איכות חיים ויחס של כבוד ואהבה. ביקור בן יום אחד מתחיל באיסוף מהמלון. בדרך עוצרים בשוק מקומי כדי לרכוש מזון עבור הפילים, בליווי הסברים על תזונתם. המדריך מקבל את פני הבאים בכניסה לחווה ומציידם בבגדים מתאימים, כובעים, מגבות ומפתחות ללוקר אישי לאפסון הציוד. כעת מגיעה העת למפגש הראשון עם הפילים. המבקרים מאכילים את הפילים בבננות וקני סוכר, כשהצוות מעודדם ללטף את הפיל ולחבקו תחת עינו הפקוחה של המהוט. לאחר מכן מקבלים הסברים מרתקים על הפיל ואורח חייו ולומדים כיצד לתקשר עמו וכיצד לרכב עליו, וכן פקודות בסיסיות שונות (לכרוע ברך כדי שאפשר יהיה לעלות ולרדת מגבו, לעצור, להסתובב, לפנות ימינה או שמאלה וכיו"ב). הצוות מקצועי וידידותי מאוד ושמח לחלוק עם המבקרים את המידע ולהשיב על שאלותיהם.

לאחר תרגול קצר, יוצאים ברכיבה על גב הפיל (או ליתר דיוק על צווארו) למסע בג'ונגל, כאשר המהוט פוסע כל העת לצדכם, מספר על אורח החיים של מהוטים בתאילנד, על חיי הכפריים, על הג'ונגל ועל פילים בכלל ובתאילנד בפרט. הפילונים הקטנים המלווים כל העת את השיירה משתובבים מסביב בחופשיות. כאן אין מפרידים בין פילון לאמו. בתום המסע מצטיידים בדליים ומברשות ונכנסים עם הפילים לאגם לרחצה הדדית, כאשר המבקרים מקרצפים את הפילים ואלו בתורם לא נותרים חייבים ומרססים את ידידיהם החדשים במים מלוא החדק… אמנם מקפידים כאן על הניקיון, אולם יתכן שהסטריליים שבכם יסתייגו מעט מהחוויה, שכן לא פעם הפילים עשויים לעשות את צרכיהם במים. יחד עם זאת, מדובר בחוויה משעשעת ובלתי נשכחת, שמיד לאחריה תוכלו להיכנס למקלחת חמה ולהירגע עם ארוחה טעימה המוגשת במקום. במהלך כל היום הצוות דואג לתעד את חוויותיכם במצלמות שלכם למזכרת. עלותו של יום כזה היא כ-2,400 באט לאדם (או כ-4,200 באט במידה שאינכם מעוניינים לחלוק את הרכיבה על הפיל עם שותף נוסף; ראו טיפים לרכיבה בסוף הכתבה).

פילים בשטח Baanchang Elephant Park. לא מפרידים בין פילונים לאמהות

אלו מכם שיבחרו להישאר כאן ליום או יומיים נוספים, יבלו את הערב מסביב למדורה עם המהוטים הפוצחים בשירה ויוכלו להצטרף אליהם למשחק סנוקר או קלפים ולהעמיק את ההיכרות עמם. תנאי הבונגלוס במקום בסיסיים למדי, אולם הם נקיים וכוללים מקלחת עם מים חמים. בבוקר המחרת תוכלו להמשיך לבלות עם הפילים ברחצה ורכיבה, תוך שכלול המיומנויות שרכשתם ביום הקודם והעשרת הידע וההיכרות עם הפיל. לחלופין, תוכלו להיפרד מן הפילים ולצאת לטיול ביערות ובמפל סמוך, לערוך רפטינג בנהר ולבקר בכפר של בני שבט האקה. המחירים נעים בין 3,500 באט לכ-11,000 באט (תלוי בתכנית בה בחרתם ומשך השהות). מסלולים אלו נערכים במתכונת קבוצתית, אולם ניתן להזמינם גם כטיול פרטי (יקר יותר, כמובן).
כתובת: 147/1 Rachadamnoen Rd, Chiang Mai 50200, Thailand
אתר אינטרנט

חוות Patara
חוות פטרה הינה חווה אקולוגית ותיקה, הממוקמת בכפר האנג-דונג, במרחק של כ-45 דקות נסיעה מצ'אנג מאי. החווה הוקמה במטרה להציל פילים מקרקסים וממחנות נצלניים למיניהם ולספק להם סביבת חיים הולמת, תוך טיפול מיטבי ודאגה לרווחתם. לא מעט פילים שוקמו כאן והושבו אל הטבע בהצלחה. החווה מציעה תכנית שמאפשרת למבקר לאמץ פיל ליום אחד, שמטרתה להגביר את הקִרבה ויחסי הכבוד והאמון בין האדם לפיל. בתחילת היום הגדוש הזה יאספו אתכם בהסעה ממלונכם לחווה, כשבדרך לעיתים עוצרים בשוק מקומי להצטיידות בפירות וירקות עבור הפילים.

רחצת פיל במחנה פטרה. לומדים לאבחן את מצב רוחו של הפיל ולתקשר עמו

עם ההגעה למקום תקבלו בגדי מהוט ומידע רב לגבי פילים, היסטורית השימוש בפילים בתאילנד (למלחמה, יערנות ותיירות) ותלמדו כיצד לאבחן את מצבו הבריאותי של הפיל, מזגו ומצב רוחו, כיצד לנהוג ולתקשר עמו וכיצד לרכב עליו. לאחר היכרות ראשונית ביניכם לבין הפיל המאומץ שלכם ליום זה והאכלתו, מובילים את הפילים למים, טובלים עמם ומקרצפים אותם במברשת. ניכר כי הפילים נהנים מאוד במים והם מתיזים באמצעות החדק מים על מאמציהם הטריים… בתום תרגול הוראות מילוליות ומחוות גופניות (כגון מגע רגל מאחורי אוזניו) להכוונת הפיל ואימון קצר בדרכים שונות לעלות ולרכב על צווארו, תצאו עמו לרכיבה דרך שדות האורז. הנוף העוטף את החווה מרהיב. מדי פעם משתהים בדרך כדי לקטוף קני סוכר עבור הפילים (גם לכם מומלץ לטעום). השיירה עוצרת ליד מפל קטן, הפילים והמהוטים נכנסים לרחוץ בו והמעוניינים מוזמנים להצטרף אליהם. ארוחת הצהריים מוגשת בתנאי שטח על מצע עלי בננה, בהם מתכבדים הפילים בתום הארוחה. לאורך כל היום החווייתי הזה הצוות מתעד אתכם בתמונות ובוידאו אותם תקבלו על תקליטור בסיום. התשלום בסך 5,800 באט מועבר כתרומה לבית החולים לפילים ולפרויקט השבת הפילים לטבע.
כתובת: 299/22 Siwalee Rachapreuk MaeHea, Chiangmai
אתר אינטרנט

ליטוף לפיל בחוות פטרה. כל מבקר מאמץ פיל למשך השהות במקום

שמורת הפילים (Elephant Nature Park)
שמורה זו ממוקמת במרחק של כ 60 ק"מ מצ'אנג מאי ופועלת רבות להצלת פילים, דאגה לרווחתם והענקת טיפול מסור ואהב. כאן הסטנדרטים מחמירים יותר וגם רכיבה על הפיל, על כל הכרוך בה, נתפסת כפסולה ולכן אינה מתקיימת פה. ביקור ליום מלא כולל רכישת מזון לפילים, היכרות עמם, האכלתם ורחצתם בנהר ושפע של מידע הניתן על ידי הצוות המקצועי במקום לגבי פילים, בעיית הפילים בתאילנד ומאמצי הסיוע לרווחתם והצלתם (2,500 באט למבוגר, 1,670 לילד).

קיימות חבילות נוספות, בנות יומיים וארבעה ימים, במסגרתן ניתן להעמיק את הלמידה וההיכרות עם הפילים, תוך צפייה בהתנהלותם ובתקשורת ביניהם כאשר הם מסתובבים חופשיים בשטח השמורה. הלינה בבקתות בסיסיות בפארק. בנוסף, ניתן להצטרף כאן למגוון פרויקטים של התנדבות בני שבוע, שבועיים או חודש (כרוך בתשלום), שיתאימו מאוד לחובבי פילים המעוניינים גם להתנסות בחוויות אותנטיות וייחודיות, שכן במהלך תקופה זו המתנדב יתנסה בכל הכרוך בטיפול בפילים החל מרחצה ועד להענקת טיפול רפואי, יגיע למקומות שונים במגוון דרכים, ממשאית ועד שיט בנהר, ויזכה להכיר את בני השבטים והכפרים ואורח חייהם מקרוב.

פרויקט התנדבות מרגש במיוחד המתקיים כאן הוא פרויקט המסע להשבת הפילים לטבע. במסגרת זו מתגוררים המתנדבים במשך שבוע בבתי בני שבט הקארן (Karen) בהרים וזוכים להכיר מקרוב את אורח חייהם ולצפות בפילים החיים בחופשיות באזור הכפר המבודד. במשך שנים רבות בני השבט היו ידועים בקשריהם המיוחדים עם פיליהם, שחיו בחופשיות באזור הג'ונגל יחד עם הבעלים הצמוד שלהם לאורך מרבית ימי חייהם. כאשר נאסר על שימוש בפילים לצרכי יערנות, החלו בני השבט לקחת את פיליהם למחנות התיירותיים. תחילה ניסו לשהות עמם שם, אולם כשהזמן התארך חזרו הבעלים לכפר, כשהם משאירים את הפיל במחנה בידיים זרות, לא פעם בתנאים קשים, בעוד הם מתקיימים מדמי השכירות שקיבלו עבור הפיל. דמי ההשתתפות בפרויקט (15,000 באט) שהמתנדבים משלמים משמשים פיצוי לבני השבט על אובדן הכנסתם מהשכרת הפיל ומאפשרת להם להשיבו הביתה, לתנאי המחיה הטבעיים שלו ולחדש את קשרי האמון והקרבה עם בעליו, בן השבט. בנוסף, המתנדבים מלמדים אנגלית בבית הספר המקומי ועוסקים בשתילת גידולי מזון שונים עבור הפילים, בניית מחסה עבורם, סיוע בעבודה בשדות האורז ועוד. עד כה הושבו במסגרת הפרויקט שבעה פילים לסביבת חייהם הטבעית ביערות.
כתובת השמורה: Sridom Chai Road Chiang Mai 209/2
אתר אינטרנט

מבקרים במרכז בלמפאנג, לבושים בבגדי מהוט, רוחצים את הפילים בנהר

Thai Elephant Conservation Center
החווה ממוקמת באזור למפאנג, כ-70 ק"מ מצ'אנג מאי. זוהי החווה היחידה מבין החוות המתוארות כאן שבה מתקיימים מופעי פילים (אם כי ללא תלבושות מגוחכות והמופעים עוסקים בעיקר בהדגמה של כישורי מלאכות בהן הועסקו הפילים בעבר, אך גם נגינה וכדומה). אולם אני כוללת אותה ברשימה זו בשל מחויבותה לרווחת הפיל מכל שאר הבחינות ופועלה הרב להצלת פילים ולטיפול מיטבי בהם. במרכז זה מצוי בית החולים הראשון לפילים בעולם, ששימש מודל למקומות דומים נוספים שהוקמו אחריו באסיה. בין השאר מטופלים כאן פילים הסובלים ממחלות ופציעות שונות מכל רחבי תאילנד וכן פילים מבוגרים שכבר אינם מסוגלים להשתתף בפעילויות השונות בחוות מהן הגיעו.

כאן ניתן לקחת חלק באחת מתכניות האימון (mahout course) שמציע המקום. המשתתפים בתכניות המהוט השונות לומדים להכיר את הפיל מקרוב וכיצד לתקשר עמו באמצעות הוראות מילוליות ומחוות גוף, משתתפים בטיפול בו ובאימונו כשהם לבושים במדי המהוט שקיבלו, יוצאים עמו לרכיבה ביערות הסביבה ולוקחים חלק פעיל גם במופעי הפילים. הם מבקרים בבית החולים לפילים ובתינוקייה, ולנים בכפר של מאמני הפילים, בבית המהוט ומשפחתו. תנאי הלינה פשוטים ובסיסיים, המזרנים קשים (כמקובל בבתי המקומיים), ריח טחב נישא באוויר, במרבית המקרים אין מים חמים, אולם המבקר זוכה לחוות מקרוב את חיי המקומיים ולחיות לצדם וכאחד מהם במהלך שהותו במקום. קיימת אופציה למסלול משודרג מעט, המאפשר זמן רב יותר של "אחד על אחד" עם הפיל, "פטור" מהשתתפות במופעים ולינה בתנאים משופרים, אולם באזור מרוחק יותר המנותק מכפר המהוטים. פעמיים ביום, בבוקר ובצהרים, מוליכים את הפילים לטבילה ורחצה בנהר. המתארחים בבתי המקומיים ומשתתפי תכניות האימון השונות מוזמנים להיכנס עמם לנהר, לרחוץ ולקרצף אותם ולהשתעשע עמם בקרבות מים של התזה הדדית. שאר האורחים מוזמנים לצפות וללוות את שיירת הפילים בדרכה חזרה, כך שאם אתם מעוניינים רק בביקור קצר, כדאי לתזמן אותו לשעות הרחצה. המחירים נעים בין 3,500 באט לאדם בתוכנית אימון של יום אחד, 5,800 באט לאדם בתוכנית אימון בת יומיים ועד 35,000 באט לתכנית בת עשרה ימים.

פילון חולה בבית החולים לפילים בלמפאנג, הראשון מסוגו בעולם

מסלול ייחודי נוסף המוצע כאן כולל גם קמפינג של לילה אחד בחיק הטבע עם הפיל והמהוט, במהלכו רוכבים על הפיל ביערות, מבקרים במפל, מקוששים עצים למדורה ובעזרת המהוט מכינים ארוחות בשיטות מסורתיות בתנאי שטח. אופציה זו דורשת שהות של שלושה ימים לפחות (12,000 באט) וכלולה גם בתכניות של שישה ימים ומעלה.

את תכניות האימון חובה לתאם בהזמנה מראש. למעוניינים רק בביקור לצפייה במופע ורכיבת פילים – אין צורך בהזמנה מראש, אולם רצוי לתזמן לשעות המופעים והרחצה.
כתובת: Wiang Tan, Hang Chat, Lampang 52190, Thailand
אתר אינטרנט

עוד חוות מומלצות בצפון

חוות נוספות המציעות התנסות דומה בצפון (באדיבות אורית וגל מצ'אנג מאי):

Woody Elephant Training

Thai Elephant Home
כתובת: 50 Charoen Prathet, ChiangMai 50100

Ran-Tong Elephant Training

YOUGIMAHOUT

חוות פילים מומלצת במרכז תאילנד

Elephantstay – the Royal Elephant Kraal
כדי להתנסות בחוויה מסוג זה, אין הכרח להרחיק עד הצפון. כפר הפילים Elephantstay, אחד מכפרי הפילים המוצלחים ביותר מסוגו, ממוקם באיותיה, במרחק נסיעה של כשעה בלבד מבנגקוק.
משך השהיה המינימלי בחווה זו הוא שני לילות (שלושה ימים), במהלכם המבקר מאמץ פיל משלו ואחראי לטיפול המלא בו בזמן השהות: הוא מאכיל אותו ומוליך אותו ברכיבה כמה פעמים ביום לנהר כדי להשקותו ולרחוץ אותו ואף אחראי לניקוי צרכיו, הכל כמובן בסיוע המהוט הצמוד וצוות המנדבים במקום. בחווה זו פועלת אחת מתכניות הילודה המצליחות ביותר בתאילנד, כך שיש סיכוי רב שיזדמן לכם להשתעשע כאן גם עם הפילונים ותוכלו לצפות בהם משתובבים בינם לבין עצמם. גם כאן, כמובן, תלמדו רבות אודות הפילים, כיצד לתקשר עמם, כיצד לרכב עליהם וכיו"ב. זוגות המאמצים פיל משותף ירכבו עמו בתורות לנהר, האחד לרחצת הבוקר והשני לרחצת הצהריים. כאן אין מאפשרים ליותר מאדם אחד בו זמנית לרכב על הפיל.

כפר הפילים אלפנטסטיי. כל מבקר מאמץ פיל שבו הוא מטפל במהלך השהות

הלינה היא בבונגלוס נוחים, עם מים חמים, הממוקמים בתוך הכפר. מחיר החבילות מתחיל מ-12,000 באט לאדם. החווה פועלת ללא מטרות רווח וכל הכנסותיה מופנות לטיפול בפילים ורווחתם. בשיטפונות האחרונים, נסגרה החווה וממש בימים אלו אמורה להפתח מחדש. יש להניח כי עתה, יותר מתמיד, הם זקוקים להכנסות שיסייעו בשיקום הנזקים והמשך פעילותם בתחום שימור הפילים והצלתם.
כתובת: M 3 Tumbol Suanpik 74/1
Phra Nakhon Si Ayutthaya, Ayutthaya 13000
אתר אינטרנט

חוות פילים מומלצות בדרום תאילנד

Elephant Hills’ Elephant Experience
אזור שמורת קאו סוק שבדרום תאילנד הוא אחד האזורים הבודדים בהם עדיין יש סיכוי לראות פילי בר מסתובבים חופשי בטבע. שני מחנות פילים מרכזיים פועלים באזור זה, ואחד מהם הוא אלפנט הילס. המוטו של המקום הוא הדאגה לרווחת הפילים, תוך עידוד היכרות ויחסי אמון וקרבה בין האדם לפיל. כאן גם הרכיבה על גבו נתפסת כפסולה ובשנים האחרונות נמנעים מכך. במהלך ביקורכם במקום תכירו את הפיל והמהוט מקרוב, תוכלו לשתול גידולים שונים המשמשים להזנת הפילים, להאכילם במיני ירקות ופירות אותם תחתכו עבורם ולקרצפם באמצעות מברשת וצינור מים. ניתן לבקר כאן במסגרת חבילות בנות יומיים ומעלה, המשלבות מגוון פעילויות נוספות ולינה באוהלים מרווחים (מצוידים במיטות, מקלחת חמה, קומקום חשמלי וכל הדרוש לשהות נוחה) ביערות או על שפת האגם. מחיר החבילות: החל מ-8,000 באט ומעלה, תלוי בחבילה הנרכשת (יש גם מבצעים וילדים מקבלים הנחה משמעותית).
אתר אינטרנט

ביקור אישי בבית המהוט
אפשרות נוספת באזור, שתתאים לאלו המעוניינים להכיר מקרוב את חיי המהוט ופילו בתנאים אינטימיים יותר, היא ביקור אישי בבית המהוט. זו הזדמנות מרתקת להכיר אותו, את משפחתו ואת אורח חייהם בכפר, לסייע ברחצת הפיל והאכלתו וללמוד רבות על פילים והקשר המיוחד במינו בינם לבין המהוט. על החוויה הזו תוכלו לקרוא בכתבה הבאה.

ביקור בבית המהוט וטיפול משותף בפיל שלו | צילום: רויטל חורש

בין אם תבחרו בחווה כזו או באחרת מבין חוות הפילים המתוארות או דומות להן, מרבית הסיכויים שבסופו של יום תחושו כי לא זו בלבד שצברתם ידע רב וחוויות שלא ישכחו למשך שנים רבות, אלא גם תתמלאו סיפוק על כך שתרמתם את תרומתכם הצנועה בעניין ואהבה גדולה בלב לבעל החיים האצילי הזה. במקום לחזק את תעשיית ניצול הפילים וההתעמרות בהם, תרמו לחיזוק הקשר והאמון. ככלות הכל, אומרים כי הפיל לעולם אינו שוכח.

טיפים לרכיבה על פילים
חלק מן החוות מאפשרות למבקר להחליט אם יעדיף לרכב על פיל אישי משלו או לחלוק  את הרכיבה על הפיל עם בן משפחה נוסף. אמנם ברכיבה משותפת יש חסכון בעלויות ולא מעט מעדיפים זאת גם בשל תחושת הביטחון והחוויה המשותפת שהדבר מקנה להם. יחד עם זאת, יש לדעת כי רכיבה ישירות (ללא מושב) על הפיל אינה תמיד פשוטה והדרך הנוחה לבצעה היא בישיבה על צווארו. ברכיבה משותפת המתלווה נאלץ לשבת מאחור, על גב הפיל, והישיבה במיקום זה פחות נוחה ועלולה אף להיות מפחידה לעיתים, בעיקר בעליות או ירידה במורד הגבעות.

רכיבה על פיל היא חוויה מיוחדת במינה. יחד עם זאת, אין להתעלם מכך כי מדובר בבעל חיים, וככזה התנהגותו של הפיל עלולה פתאום להיות בלתי צפויה. תאונות כגון נפילה או פיל שפותח בריצה לכיוון כלשהו ומסרב להישמע למהוט אמנם נדירות מאוד ורבים מאוד רוכבים על פילים מדי יום מבלי להיתקל בבעיה מיוחדת, אולם יש להביא גם זאת בחשבון ובעיקר כאשר מדובר ברכיבה עצמאית על גב הפיל, כאשר המהוט רק מתלווה רגלית או בהושבת ילד כרוכב בודד. על מנת למזער את הסיכון עוד יותר רצוי לבחור בקפידה את החווה שבה רוכבים.


רויטל חורש – בונה מסלולי טיול ייחודיים בהתאמה אישית ומלווה קבוצות לחו"ל.

שוק בעלי החיים בבנגקוק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.