תפריט עמוד

קראבי והאיזור – טיולים, חופים ושמורות טבע

חופים מרהיבים, שמורות טבע יפהפיות, מערות נטיפים, ברכות טבעיות, טיולי קיאקים, שוק לילה שוקק - כל אלו הופכים את מחוז קראבי בדרום תאילנד ליעד אידיאלי לחופשה קסומה, שבה כל אחד ימצא את גן העדן הפרטי שלו

מחוז קראבי ידוע בעיקר בשל חופי ריילי ופראנאנג (Phra Nang), הנחשבים – ובצדק – מהיפים שבחופי תאילנד, אולם הוא מציע הרבה מעבר לחופים מרהיבים. כאן תוכלו לטייל בשמורות טבע קסומות ובמערות נטיפים מדהימות שעדיין לא נכבשו על ידי עדרי התיירים, לטבול במעיינות חמים, לחתור בקיאק למערות עם ציורים פרה-היסטוריים, ליהנות משלל פעילויות החל מטיפוס צוקים וכלה ברכיבה על פילים ביערות הגשם ורחצה עמם בנהר, ולהפליג בסירה לאיים סמוכים הנראים כלקוחים מתוך גלויה. חובבי השופינג שבכם יוכלו למצוא כמעט כל מותג שיחשקו בו באאוטלט המקומי ולא מעט מציאוֹת – כמו גם אווירה מיוחדת – בשוק סוף השבוע המקסים, שמחיריו הם מהזולים ביותר בתאילנד.

שקיעה מרהיבה, שצבעה את השמיים בגוונים עזים, קידמה את פנינו עם הנחיתה בשדה התעופה הקטן של קראבי. משם היישר למלון שרתון, הממוקם בחוף Klong Muang, בו בילינו כמה ימים של חופשה קסומה. שחיה לילית מרעננת, טיול קצר על החוף, ארוחת ערב ממטעמי המטבח התאי, ההודי והמערבי באחת ממסעדות המלון, שבאופן מפתיע מחיריה התגלו כסבירים ביותר – כל אלה משכיחים מאיתנו את שעות הטיסה הארוכות ומכניסים אותנו מיד לאווירת החופש.

חוף פראנאנג. מקסים כמו בתמונות

חופי ריילי ופראנאנג: יופי מהסרטים
את היום הראשון בילינו בעצלתיים במלון, נהנים מהפעילות המענגת והפופולרית ביותר בחופי תאילנד הקסומים, שעיקרה רביצה על ערסל אל מול הים, בינות לעצי הקוקוס, עם כוס שייק טבעי ביד, שחיה בים ובבריכות, מסאז'ים מפנקים, אוכל טוב והתמסרות מוחלטת לכל היופי והשלווה מסביב.

בבוקר הבא ממתין לנו בחוף המלון משיט הלונגטייל עמו קבעתי ביום הקודם. כעבור כעשרים דקות מהנות של שייט אנו מגיעים לחוף פראנאנג, שנראה מקסים כמו בתמונות: החולות הזהובים, מי התכלת השקטים, הצוקים הדרמטיים המקיפים אותו ויוצרים מראה מרהיב. מצוקי הגיר האדירים באזור מהווים גן עדן למטפסי צוקים בכל הרמות. התמקמנו בצל הצוקים הגבוהים ומיד זינקנו למים הצלולים. אכן זהו אחד החופים היפים ביותר בתאילנד. כך בילינו את שעות הבוקר שוחים ומשתעשעים במים הנעימים, נהנים מחום השמש לאחר מזג האוויר החורפי שממנו הגענו, ולא רצינו לזוז משם. הצצה במערת הפריון הסמוכה (שלמעשה איננה יותר מכוך קטן עם פסלונים פאליים וקטורת), שעל פי אמונת הדייגים היא ביתה של נסיכת ים מיתולוגית, והלאה לכיוון ריילי. בדרך אפשר להגיע בטיפוס מעט מאומץ לנקודת תצפית מרהיבה או לפנות בשביל המתפצל לירידה תלולה (ולא קלה) ללגונה נסתרת יפהפייה ולפגוש לא מעט קופים בצד הדרך, בעיקר אם תעברו שם בשעות הפחות חמות של היום. הדרך לריילי מזרח יפה ונעימה, כשלאורכה סלעים עם תצורות יפות ומרשימות.

חוף ריילי מזרח היה נטוש ושומם מאדם. אינני יודעת מדוע מקובל לחשוב שבחוף זה לא ניתן לשחות, אולי בשל הקרבה לפראנאנג ולריילי מערב, האטרקטיביים יותר, אני בהחלט מקווה שזה לא קשור למשהו כמו רמות הזיהום במים. אנחנו, בכל אופן, שחינו שם (ושבנו בריאים ושלמים לחלוטין…) ונהנינו מהחוף היפה הזה (רצועת החול כאן אמנם פחות נקייה ונעימה ואינה מתאימה לרביצה וקרקע הים בוצית למדי, אבל המים נעימים מאוד) המוקף צוקים וצמחייה, שעמד כולו לרשותנו. רק אנחנו וכל היופי הזה מסביב.

חוף ריילי. הצד המערבי הוא החלק המפורסם, אם אתם מחפשים שקט ושלווה – בחרו בצד המזרחי

הליכה של כעשר דקות משם תביא אתכם לחוף ריילי המפורסם. לאלו המגיעים בסירה פרטית חשוב לא לשכוח לתאם מראש עם המשיט שיגיע לאסוף אתכם מהחוף השני, שכן החופים עצמם תחומים בצוקי ענק. אנו שכחנו לעשות זאת, ומכיוון שלאף אחד מאיתנו לא ממש התחשק לצעוד את כל הדרך חזרה בחום הכבד, החליט הגבר שבחבורה שהוא פשוט יעבור לשם בשחייה, וכך היה. יש להדגיש שאין בדברי שום המלצה על מעבר כזה. זה יתאים רק לשחיינים מיומנים למדי, ויש לקחת בחשבון שחיה לא קלה נגד הזרם, בעיקר עד שיוצאים מהמפרץ ומגיעים לנקודה שממנה ניתן לעקוף את הצוקים.

עד שהמשימה הושלמה, הילדות ואני נהנינו לשחות ולהשתעשע בחוף היפה. שטנו בחזרה לחוף המלון, כשברקע שקיעה מרהיבה אופיינית לאזור. שחיה לילית בבריכה וארוחת ערב מאוחרת מסיימים את היום המהנה הזה.

ברכת האמרלד ושוק הלילה: עיסוי טבעי ושופינג פרוע
בבוקר המחרת ממתין לנו נהג הוואן עמו תיאמתי יומיים קודם לכן. כמו מרבית התכניות בטיול הזה, העדפתי לא לסגור דברים מראש, אלא להשאיר מרחב של גמישות לפי מה שיתאים לנו בשטח ולפי מזג האוויר, שלגביו הייתה אי וודאות גדולה בשל השיטפונות החריגים שהיו בדרום באותה תקופה, ושלרווחתי הסתיימו עם הגיענו.

החלק הראשון של היום הוקדש לבריכת האמרלד (Sra Morakot) והמעיינות החמים (Klong Thom), משם המשכנו לשופינג באאוטלט של קראבי וסיימנו את היום בשוק הלילה המקסים של סוף השבוע. שני האתרים הראשונים הינם מקומות מתוירים ומוכרים, שמוצעים במסגרת טיולים מאורגנים על ידי סוכנויות רבות, בדרך כלל בשילוב עם מקדש הנמר (Wat Tham Seua). מאחר שהמקדש לא היה רלוונטי עבורנו (עיקר קסמו בנוף הנשקף מפסגתו, אליה מגיעים בטיפוס לא קל במעלה 1,237 מדרגות, דבר בעייתי בטיול עם ילדים), ואני אינני חובבת טיולים מאורגנים אלא מעדיפה לטייל על פי מסלולים בהם אני בוחרת, בקצב שמתאים לנו – נהג פרטי היה מבחינתי האופציה המועדפת. אני ממליצה על כך בחום, מה גם שעלות נהג עם ואן ליום שלם מקבילה פחות או יותר לעלות טיול מאורגן עבור שני אנשים, מה שהופך את העניין לכדאי אף יותר, בוודאי כשמדובר במשפחה או קבוצה של כמה אנשים. אופציה נוספת היא לשכור רכב, אולם אני העדפתי את הנהג. הפרש העלויות הוא שולי ומצדיק לטעמי את השקט הנפשי מפני תביעות אפשריות בשל פגיעה כלשהי ברכב והנוחות בכך שיש מי שיביא אותך במדויק לכל מקום ויוריד אותך בנקודה הנוחה ביותר, גם אם אין אפשרות חניה (כמו באזור השוק, למשל).

משתכשכים במי הטורקיז של בריכת האמרלד 

נחמד היה להשתכשך במי הטורקיז של בריכת האמרלד (אזמרגד) המוקפת עצים, ליהנות ממסז' טבעי מזרמי המפלונים ולגלוש במגלשות המים הטבעיות הקטנות במורד הסלעים החלקלקים. בסופי השבוע המקום עמוס למדי במקומיים, וכשיצאנו משם ראינו קבוצות גדולות מאוד של מקומיים המגיעים למקום עם ציוד רב לפיקניק בחיק הטבע.

משם, בנסיעה קצרה, הגענו למעיינות החמים. פנינת טבע של מפלונים מדורגים בלב היער, הזורמים בעוצמה ויוצרים מעין בריכות עיסוי קטנות ופרטיות. המים כה חמים שלילדות קשה להשתכשך בתוכם, והן מסתפקות מרבית הזמן בטבילת רגליים. אני, לעומת זאת, ממהרת להתנחל בבריכת ה"ג'קוזי" הטבעית המפנקת ביותר מבין שלל הבריכות במקום – שום ג'קוזי שהתנסיתי בו עד כה לא התקרב אליו בעוצמתו. כל כך נהניתי עד שלא שמתי לב לזמן הרב שחלף ויצאתי משם על סף עילפון מהשהות הממושכת מדי בזרמים החמים ועתירי המינרלים. אומרים כי אפשר לצנן את הגוף במי הנהר הקרירים, שאליהם גולשים מי המעיינות. מבט אחד בנהר העכור והבוצי הספיק לי כדי לוותר על החוויה הזו.

ביציאה משביל הגישה למקום מצפה לנו הפתעה נעימה: דוכן של בננה לוטי. מהרגע שהגענו חלמתי על בננה לוטי ומשום מה לא הצלחתי למצוא דוכן שכזה. לאחר הפינוק בזרמי המעיינות החמים ועם הטעם המתוק של הבננה לוטי בפה, היינו מוכנים להשתרע על שורת מושבים בוואן (עוד אחד מיתרונות הרכב הפרטי) ולהעביר את הנסיעה בת השעה לאאוטלט של קראבי בתנומה עמוקה. אני מתעוררת בחניון האאוטלט בכוחות מחודשים להסתערות על שפע המותגים המקוריים הנמכרים כאן במחיר מוזל (אם כי, כמובן, יקר ממחירי החיקויים הנמכרים בשווקים). כעבור כשעתיים אנו יוצאים עמוסי חבילות ומאושרים – איש איש מהאוצרות שגילה כאן ומרכישותיו.

 Outlet Village Krabi נמצא ב-Petchkasem Road (כרבע שעה משדה התעופה וכחצי שעה מאוננג) ופתוח מדי יום בין השעות 21-11. הוא מציע יותר ממאה חברות מותגים שונות בעיקר בתחומי ההלבשה, הנעלה ומשחקי ילדים. שימו לב שלמרות שהמקום נראה כחנות אחת גדולה, מדובר למעשה בשרשרת חנויות שהתשלום על כל פריט אפשרי רק בקופה הנמצאת בתחומה.

לסיום היום הנחמד הזה נסענו לשוק הלילה המקסים של סוף השבוע, שמשום מה אינו מוכר למרבית התיירים, והיריד הזמני שנפתח בצמוד אליו לרגל הסוגקראן (ראש השנה התאילנדי). זהו שוק מדהים, המזכיר מאוד את השווקים בצפון, עם אווירה מיוחדת, מוזיקה טובה והופעות, דוכני מזון ומגוון רחב של פריטי הלבשה, הנעלה, תכשיטים וכיוצא בזה במחירים כל כך זולים שכמותם עדיין לא נתקלתי בשום מקום אחר בתאילנד, כל כך זולים שלא מצאנו שום טעם לנסות להתמקח… למותר לציין שבאותו יום שבנו למלון עמוסי שקיות גדושות בבגדים, נעלים ושאר רכישות.

שימו לב: בקראבי קיימים למעשה שני שווקים ליליים: האחד פתוח מדי ערב, והוא בעיקרו שוק מזון ומסעדות הממוקם ליד הנהר, סמוך למעגן הסירות; השני הוא השוק שבו ביקרנו ושאני ממליצה עליו בחום. השוק הזה פתוח רק בסופי שבוע (שישי-ראשון) בין השעות 22-17, והוא ממוקם כעשר דקות הליכה מהמעגן, בסמוך ל-Vogue department store.

האי הונג. אם ניתן להגדיר מקום כלשהו כאתר חובה, הונג שייך לקטגוריה הזו

איי הונג ואיים נוספים: קסם על פני המים
במרחק של שייט קצר מחופי קראבי אפשר למצוא כמה איים קסומים, שבהם ניתן ליהנות מחופים יפהפיים, שחיה ושנרקול במים הצלולים. למרביתם אפשר להגיע בטיולי שייט מאורגנים, כגון טיול ארבעת האיים (שימו לב כי מדובר בטיול שונה מטיול בשם זהה היוצא מפוקט לשמורת פאנג נגה), הכולל ביקור באיים Chicken Island, ,Poda Island , Tup Island ובחוף פראנאנג. אפשרות אחרת היא לשכור סירה ארוכת זנב (longtail boat) עם משיט ולהגיע באופן עצמאי לאיים על פי בחירתכם.

אחד האיים הקסומים ביותר באזור הוא Hong Island – האי המרכזי בקבוצת איים קטנה הנושאת שם זה (לא להתבלבל עם Koh Hong במפרץ Phang Nga), הממוקמת במרחק של כ-45 דקות שייט מאונאנג וכעשרים דקות מחוף Klong Muang. האי מדהים ביופיו, בעיקר הלגונה הנסתרת שאליה ניתן להגיע בשייט דרך מעבר צר בין הצוקים הדרמטיים הסוגרים עליה מסביב (וזה גם מקור השם: הונג פירושו חדר). החוף היפהפה מזכיר מעט את מאיה ביי, אלא שכאן הצוקים המקיפים אותו מכל עבר גבוהים ודרמטיים יותר, ובניגוד למאייה ביי הוא עדיין אינו עמוס בגדודי תיירים. למעשה, משעות אחר הצהריים המוקדמות היינו היחידים במקום, ממש כמו אי פרטי, רק אנחנו וכל היופי המדהים הזה. החול לבן ורך, המים צלולים כל כך שציוד השנורקלים מיותר (למרות שגם בו השתמשנו), אפילו מבלי לצלול אפשר לראות את המוני הדגים היפהפיים ושאר יצורי הים. לקראת השקיעה שכרנו שני קיאקים (כ-300 באט לקיאק) וחתרנו מסביב לאיים, כשאנו נכנסים עם הקיאק לנקיקים הנקרים בדרכנו ונפעמים ולגלות מערות נסתרות ולחתור בתוכן.

השקיעה המדהימה וטפטוף הגשם העדין שפסק לאחר זמן קצר, רק מעצימים את תחושת הקסם וההרפתקה. כאן מצאתי את גן העדן הפרטי שלי. בעיניי זהו אחד מהמקומות היפים ביותר בתאילנד, ואם ניתן להגדיר מקום כלשהו כ"חובה", אין ספק שהונג שייך לקטגוריה הזו. שעות רבות של הנאה בילינו כאן ושבנו בשייט בשקיעה לחוף המלון.

 סירת לונגטייל משייטת בין המצוקים הסוגרים על הלגונה של איי הונג

מעבר לאפשרות לשכור קיאקים ולקיוסק קטן המוכר משקאות אין במקום כל שרותי תיירות, כך שכדאי להצטייד מעט מראש. קיימים טיולים מאורגנים בלונגטייל או בסירת מרוץ, אולם אני ממליצה לכם בחום לשכור את שרותיו של משיט לונגטייל פרטי (וודאו מראש שהוא מצויד באפודי הצלה ובציוד שנרקול). אין שום סיבה להגיע לשם עם קבוצה גדולה שמכתיבה לכם כמה זמן להיות בכל מקום, מתי לצאת ומתי לחזור. אנחנו התחלנו את הבוקר בנחת, בלי לחץ של עמידה בזמנים, יכולנו להשתרע בדרך על המושבים ועל חרטום הסירה כדי לתפוס מעט שמש ושלווה, לקפוץ למים היכן שמתחשק ולהישאר בכל מקום כמה שרצינו. יתר על כן, כשמדובר במשפחה או בקבוצה של שלושה אנשים ומעלה, העלות זולה יותר ממחירי הטיולים המאורגנים.

יש לקחת בחשבון דמי כניסה לשמורה בסך 200 באט לאדם, אולם סביר שהמשיט יציע לכם בעת סיכום המחיר שבעבור תוספת קטנה דמי הכניסה כבר יכללו במחיר השייט (נתקלנו בכך בכל מקום שהתמקחתי עם משיט, ייתכן שיש להם הסדר כלשהו עם האנשים שגובים את דמי הכניסה בשמורות). מחיר עבור שייט פרטי, טיפ ודמי שמורה למשפחה בת חמש נפשות יעלה בסביבות  2,000-1,800 באט.

איים נוספים, מרוחקים יותר, אליהם ניתן להפליג מאזור קראבי הם קו לנטה ואיי קופיפי הקסומים, אליהם ניתן להגיע גם באמצעות שירות מעבורות מסודר. בנוסף, תוכלו לצאת (בשייט או שילוב של נסיעה ושייט) לטיול למפרץ פאנג נגה והאי של ג'יימס בונד הכולל גם ביקור בכפר על הכלונסאות, חתירה בקנו למערות נסתרות ושייט בין נופים קרסטיים מופלאים. טיול מאורגן כזה (הדומה ל"טיול ארבע האיים" המפורסם היוצא מפוקט) ניתן להשיג דרך כל סוכנויות הטיולים באזור.

הכותבת ובתה חותרות בקיאק. הדרך הטובה ביותר להגיע למערות באזור

טיול קיאקים: מערות נטיפים וציורים פרה-היסטוריים
מחוז קראבי עתיר בשמורות טבע ובאתרי טבע מרהיבים, רבים מהם פחות מוכרים או מתוירים. מומלץ מאוד לשכור את שרותיו של נהג (או רכב לנהיגה עצמאית) וליהנות מיום נפלא וגדוש בחוויות במסלול בו תבחרו.

בפארק הלאומי המרהיב Khao Phanom Bencha תוכלו לטייל במסלולים שונים בהרים גבוהים מכוסים בצפיפות ביערות הגשם, אל מערת Tham Khao Phung ומפלי Huay המרשימים. ניתן לעצור לשחייה מרעננת בבריכות הטבעיות הנקוות למרגלות האשדות הזורמים ב-11 שלבים, אולם יש לשים לב שההגעה אליהם כרוכה בטיפוס ממושך למדי בשביל תלול וחלקלק (בתקופות גשומות חשוב במיוחד לוודא את התנאים מראש, לעיתים המקום מוצף לחלוטין ולא ניתן לבצע מסלול זה). חשוב לקחת בחשבון שאמנם מדובר במסלול יפהפה, אולם הוא מצריך מאמץ וכושר גופני טוב (לשם השוואה, מדובר כאן במאמץ משמעותי הרבה יותר מאשר טיפוס כל המדרגות עד לפסגת מקדש מערת הנמר), ויש להצטייד בנעליים מתאימות ובשתייה. הפארק ממוקם לא הרחק ממקדש מערת הנמר ומהעיר קראבי, וניתן לשלב טיול כזה עם ביקור באתרים הסמוכים.

 
 מערת הנטיפים. תצורות  מרהיבות של נטיפים וזקיפים ענקיים

אפשרות נוספת ליום טיול חווייתי, שבו הנקודה המרוחקת ביותר אינה עולה על טווח נסיעה של כשעה צפונה, היא שילוב של ביקור במערת נטיפים מרהיבה, חתירה בקיאקים למערות עם ציורים פרה-היסטוריים ובילוי בשמורה קסומה. התחילו את הטיול בביקור במערת Tam Klang. זוהי אחת ממערות הנטיפים היפות ביותר שראיתי מימי (וכבר ראיתי לא מעט…), שמסלול ההליכה בתוכה אורך בין שעה לשעה וחצי ועובר בין תצורות מרהיבות של נטיפים וזקיפים ענקיים. את הדרך עושים בעזרת מדריך מקומי, שבעצמו מגשש ובודק דרכים עבירות בתוך המערה. אל תצפו למצוא מישהו דובר אנגלית, זהו איננו מקום תיירותי, וזה גם חלק מקסמו, אולם המקומי שמראה את הדרך מתקשר באמצעות סימנים ותנועות ידיים. פסענו בתוך מים ועל גבי קרשים ארעיים שהונחו בנקודות מסוימות, מדי פעם מטפסים מעל סלעים ומתפעלים מיפי המקום הנגלה אלינו באמצעות אלומות האור מהפנסים שלראשינו. כאן עדיין מתרגשים מאוד ממבקרים שמגיעים למקום ומבקשים מהם לכתוב בספר אורחים מהיכן הגיעו וכיצד התרשמו. אין ספק שזהו מקום מיוחד וחווייתי.

משם מומלץ להמשיך בנסיעה קצרה ל-Bor Thor באזור Ao Luk, שם תוכלו לשכור קיאקים ולשוט בנופים קסומים ובין צמחיית המנגרובים. מסלול השייט עובר, בין השאר, בתוך מערות נטיפים יפות החבויות בתוך מצוקי הקארסט ומשם למערות מרשימות המכילות ציורים פרה-היסטוריים. אנו נהנינו לחתור בעצמנו בקיאקים, אולם לאלו המעוניינים בכך קיימת אפשרות לשכור את שרותיו של משיט מקומי שיחתור עבורכם. החתירה אינה קשה כלל, אולם גם אם אתם מגיעים באופן עצמאי, מומלץ להיעזר בשירותיו של מקומי שיראה לכם את פתחי המערות, שכן לבד קשה לעיתים להבחין בהם, ויוביל אתכם במסלול ההליכה הנכון בתוך המערות.

ציורי קיר פרה-היסטוריים במערה

לאחר הסיור במערות חתרנו בחזרה לנקודת היציאה ועצרנו לארוחת צהריים טעימה וזולה מאוד במסעדה צפה על הנהר. גם כאן קשה למצוא מישהו שמבין אנגלית, ואיש לא הבין את בקשת הילדות לקטשופ, אבל בחביבות תאילנדית אופיינית הם הוציאו מהמטבח כל תבלין ומצרך אפשרי בניסיון לקלוע לרצון הבנות…

לדעתי זהו שייט הקאיקים החווייתי והיפה ביותר באזור. שייט קיאקים מרהיב אחר, שאליו ניתן לצאת מ-Ao Thalane (מעט דרומית יותר), חולף בין קניונים ונופים קראסטיים רבי הוד. במסלול הזה תיהנו מהצוקים המרשימים ביותר ויש סיכוי רב שבשלב כלשהו קופים יקפצו אל הקיאק שלכם. אזורים אלו, ביחד עם איי הונג שהוזכרו למעלה, הם המרהיבים והמומלצים ביותר לשייט קיאקים.

לסיום היום, מומלץ לא להחמיץ ביקור בשמורת Thanbokkoranee. אנו כמעט החמצנו את השמורה בשל גשמים עזים שפרצו במפתיע. למרות שהנהג הודיע כי ככל הנראה נאלץ לוותר על הביקור במקום, אני (בעקשנות ובאופטימיות אופייניים) סירבתי לוותר והודעתי כי נחזיק אצבעות חזק שהגשם יפסק והכל יהיה בסדר. כנראה שתפילותיי נענו, וברגע שהגענו לשמורה הגשם אכן פסק, וכך זכינו לטייל ביער היפהפה, בין שפע מפלונים מקסימים, ולהשתכשך ולשחות בבריכות שהם יוצרים. 

מפלונים מקסימים בשמורת Thanbokkoranee

גם כאן, אולי בשל השעה או מזג האוויר, היינו היחידים בכל השמורה (בקופת הכניסה לשמורה אפילו לא היה מי שיגבה את דמי הכניסה). למעשה, לאורך כל היום הזה, בכל האתרים שבהם טיילנו לא הייתה נפש חיה מלבדנו, מה שהעצים את תחושת הראשוניות והקסם. מסתבר שגם בתאילנד עמוסת התיירים עדיין ניתן למצוא מקומות כאלה.

מכאן ניתן לשוב לבסיס הלינה בקרבי או להמשיך בנסיעה בת כשעתיים לשמורת קאו סוק, בה תוכלו להמשיך וליהנות ממנה גדושה של טבע בשיא תפארתו.

איפה כדאי להתמקם? 
מרבית התיירים הישראלים נוהגים ללון באזור או נאנג, המציע אופציות רבות יותר של בילוי וקניות בשעות הערב או באזור ריילי, שאמנם מנותק מעט מכל זה אולם מציע יותר שלווה ורומנטיקה מבלי להתנתק מהחוף היפה. יחד עם זאת, קיימות אופציות נוספות של אזורי לינה שכדאי להכיר.

אחד האזורים המומלצים הוא חוף Klong Muang, הממוקם במרחק של כעשרים דקות נסיעה מאו נאנג. באזור נמצאים כמה מהמלונות המפוארים ביותר, חלקם ממוקמים על חוף פרטי (מה שמאפשר גם הגעה לחופים ולאיים באזור בסירה היישר מהמלון). מחוץ למלונות ניתן למצוא כמה מסעדות, מרכז קטן ומכוני מסאז' מהזולים והטובים ביותר בהם יצא לי להתנסות. אין כאן את היצע הפעילויות והאלטרנטיבות הקיים באו נאנג, ולכן המקום מתאים יותר לאלו שמעדיפים ליהנות מערב נינוח ומכל אשר המלון עצמו מציע (או להתנייד מדי פעם ברכב).

אחד המלונות הטובים באזור זה הוא Sheraton Krabi Beach Resort. המלון משתרע על פני שטח גדול מאוד ולרשות האורחים עומדים טוק-טוקים המסיעים אותם ממקום למקום. המלון כולל כמה בריכות, חוף ים פרטי עם ערסלים ומיטות שיזוף, מסעדות שבחלקן המחירים סבירים מאוד, ארוחות בוקר עשירות הכוללות מכל טוב אפשרי (האטרקציה המרכזית מבחינת הילדים היא אזור הפנקייקים, שכאן מכינים אותם בדמויות שונות, על פי בקשת האורח הצעיר: פרפר, פיל, סרטן, צפרדע עם כתר, הלו קיטי ועוד), מועדון ילדים, מרכז צלילה ועוד. במלון יש מגוון רחב של פעילויות, דוגמת ספורט ימי לא ממונע, רכיבה על אופניים, טניס ועוד. כמובן שגם ספא מפואר ומפנק יש כאן, אולם מחיריו יקרים מאוד. מסאז' זול ומצוין אפשר למצוא במרכז הקטן הנמצא צעדים ספורים מפתח המלון (בו יש גם כמה מסעדות זולות ושירותים נוספים) או אפשר ליהנות ממסאז' מול הים בחוף הצמוד לחוף המלון. המלון מציע חדרים במגוון רמות, בהם סוויטות מרווחות ומפנקות עם מרפסת ענקית הצופה אל הים ולעבר הגנים המטופחים. אתר אינטרנט

מלונות נוספים ברמה גבוהה בחוף הזה:
Phulay Bay, a Ritz-Carlton Reserve, Krabi
Sofitel Krabi Phokeethra Golf & Spa Resort

מלונות זולים (1,000-250 באט) בחוף הזה:
Koh Kwang Resort
Check Inn Resort Krabi
Klong Muang Sunset Hotel

לקריאה נוספת: 

תאילנד - טיול משפחתי בשמורת קאו סוק 
תאילנד – טיול משפחתי בשמורת קאו סוק
טיול משפחתי לא שגרתי בשמורת קאו סוק, עם טיולים רגליים בסבך הצמחייה, ספארי שייט, ביקור במערות נטיפים, רכיבה על פילים ולינה בבית על עץ ובבקתה שצפה באגם. חוויה משפחתית מרגשת ומגבשת על רקע נופים יפים כמו חלום
כתבה המלאה >

____

רויטל חורש – ייעוץ ובניית מסלולי טיול ייחודיים בהתאמה אישית למגוון רחב של יעדים וליווי קבוצות לחו"ל: metailimbaolam@gmail.com; revital.horesh@gmail.com

 

 

שוק בעלי החיים בבנגקוק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. שלום
    באיזה חודש בשנה טיילתם בקראבי?
    האם טסתם לשם ישירות מבנגקוק, או שעצרתם לכמה ימים בבנגקוק?
    תודה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.