תפריט עמוד

גלעד ארדן: לפצות קבלן ולהציל את חולות סמר

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, אמר כי יהיה מוכן לפצות את הקבלן על מנת לעצור את כריית החול בחולות סמר. ראש עיריית אילת: "ערכי הטבע קודמים לצרכי הבנייה"

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, אמר כי הוא מוכן להקצות שני מיליון שקלים לפצות את הקבלן שקיבל זיכיון לכרות חול בחולות סמר. הדברים נאמרו בפגישה עם נציגי החברה להגנת הטבע, סבב"ע (סביבה בריאה בערבה) ותושבי אילת. לדברי השר ארדן, הכסף יגיע מתקציב המשרד להגנת הסביבה או מקרן השטחים הפתוחים. לקראת פגישה צפויה בין ארדן לאריאל אטיאס, שר הבינוי והשיכון, שבה יוכרע עתיד חולות סמר, כתב ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, לשרים כי "ערכי הטבע קודמים לצרכי הבנייה".

במקביל, גם הגופים הסביבתיים השותפים למאבק לשמירת החולות, פנו אל השר אטיאס בבקשה לעצור את כריית החולות ולהשאיר את חולות סמר במצבם הבראשיתי. במכתב של מנכ"ל החברה להגנת הטבע, קושה פקמן, אל השר אטיאס, נכתב, בין השאר, "חולות סמר זוהו כנכס טבע מיוחד במינו המהווה משכן למגוון מדהים של בעלי חיים. חולות סמר מהווים נוף ייחודי ונדיר בערבה כולה, כוללים שטח מצומצם אשר חשוב לשמרו כערך טבעי, חינוכי ומחקרי". המכתב נחתם בציטוט ממדרש קהלת רבה המעיד על יחסה של היהדות לשמירת הטבע: "…ראה מעשי כמה נאים ומשובחין הם, וכל מה שבראתי בשבילך בראתי. תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי, שאם קלקלת, אין מי שיתקן אחריך".

לקריאה נוספת:

חולות סמר: ירבוע נדיר התגלה באזור המיועד לכרייה
חולות סמר: ירבוע נדיר התגלה באזור המיועד לכרייה
במהלך מבצע להעתקת ערכי טבע מהאזור בחולות סמר המיועד לכריית חול, התגלתה נקבת ירבוע גדול, מין נדיר הנמצא בסכנת הכחדה. "אני מקווה שההיגיון ינצח והכרייה תופסק", אמר האקולוג המוביל את מבצע ההעתקה


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.