תפריט עמוד

רבע מכלל היונקים בעולם נמצאים בסכנת הכחדה

בעדכון השנתי שפרסם איגוד השימור העולמי (IUCN) מפורט מצבם של 61,900 מיני צמחים ובעלי חיים ברחבי העולם. מהרשימה עולה תמונה קשה ומדאיגה: כמעט 24 אלף מינים נמצאים במצב פגיע (Vulnerable) או בסכנת הכחדה (Endangered). מצב של מינים אחרים גרוע אף יותר – 64 מינים נכחדו מן הטבע אולם פרטים שלהם חיים בשבי (למשל בגני חיות), ו-801 מינים נכחדו לחלוטין. על אף מאמצי השימור המתמשכים, מנתוני הדו"ח עולה כי 25 אחוז מכלל היונקים נמצאים בסכנת הכחדה, כלומר פחות מ-250 פריטים של המין חיים בטבע.

בין היונקים הגדולים, מצבם של הקרנפים מדאיג במיוחד. ציד מוגבר של קרנפים באפריקה ובאסיה הביא לתוצאות טרגיות: על פי בדיקת הארגון, במערב אפריקה נכחדו לחלוטין הקרנפים השחורים, ולמרות שבאוכלוסיית הקרנפים הלבנים (קרנפים רחבי שפה) נרשמה עלייה, מצבם עדיין מעורר דאגה. קרנפי ג'אווה נדירים, החיים בדרום-מזרח אסיה, נמצאים במצב של סכנה חמורה – בווייטנאם הם נכחדו כליל ובאינדונזיה חיים פחות מחמישים פרטים בטבע. גם מצבם של בעלי החיים והצמחים באי מדגסקר לא שפר עליהם: כריתה מואצת של יערות אחראית להכחדתם של כ-40 אחוז מהזוחלים החיים בהם. באיי סיישל 77 אחוז מהצמחים האנדמיים, כלומר שקיימים רק שם, נמצאים בסכנת הכחדה.

"העולם מלא במינים מופלאים, שאם לא נדע לשמרם – לדורות הבאים לא יהיה מושג כיצד הם נראו", אמר ז'אן כריסטוף ויה, סגן מנהל תוכנית המינים של איגוד השימור העולמי. רגע לפני הם הופכים לזכרון רחוק, הנה כמה מהמינים הללו בסרטון יפהפה ומעורר מחשבה שהארגון הפיק:

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.