תפריט עמוד

עשור לאסון התאומים: אתר ההנצחה נפתח

בדיוק עשר שנים אחרי הפיגוע הקשה ביותר בתולדות ארצות הברית, ייפתח ב-11 בספטמבר אתר ההנצחה במקום בו עמדו מגדלי התאומים

טקס יום השנה העשירי לפיגוע התאומים ייערך זו הפעם הראשונה באתר ההנצחה החדש בגראונד זירו, המקום בו עמדו המגדלים בטרם קרסו. יום לאחר מכן, ב-12 בספטמבר, ייפתח אתר ההנצחה לציבור, אולם הביקור בו יהיה מותנה בהרשמה מראש.

בפיגוע, הקשה ביותר בתולדות ארצות הברית, נהרגו קרוב ל-3,000 אנשים שעבדו במגדלים ושוטרים וכבאים שעסקו בעבודות הצלה וחילוץ. האתר, בעיצובו של האדריכל הישראלי-אמריקאי מייקל ארד, כולל קיר זיכרון שעליו נחקקו שמותיהם של כל ההרוגים בשני פיגועים במגדלי התאומים – הפיגוע בשנת 2011 והפיגוע בשנת 1993, כאשר מכונית תופת התפוצצה בחניון של אחד המגדלים. לצד הקיר יש שתי בריכות ריבועיות שקועות בקרקע, שמים זורמים אליהן דרך מפלים היורדים לאורך הקירות ונעלמים בחללים ריבועיים שבמרכזן. הבריכות והחללים הריקים מדמים את המגדלים שעמדו במקום הזה עד לפני עשור. המתחם כולל גם מוזיאון, שחדרי התצוגה שלו נמצאים מתחת לפני הקרקע. העבודות על המוזיאון עדיין לא הסתיימו, והוא ייפתח לציבור בעוד שנה, ב-11 בספטמבר 2012.

העיצוב של אתר ההנצחה התקבל באהדה גם על ידי המשפחות השכולות וגם על ידי רוב הציבור האמריקאי, אולם במהלך השנים נשמעו ביקורות על המחיר הגבוה שנדרש כדי להקימו. מידע נוסף על אתר ההנצחה ועל הביקור באתר האינטרנט.

ניו יורק – העמוד הראשי >>


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.