תפריט עמוד

פסטיבל האוכל הפראי בניו זילנד

זה נראה כמו פרק הזוי במיוחד של "הישרדות", שבו כולם אוכלים בשקיקה תולעים, מקקים, עיני דגים, נדלים ושאר מרעין בישין. אבל הפסטיבל השנתי בעיירה הניו זילנדית השלווה הוקיטיקה (Hokitika) הוא ממש לא חלק מתוכנית ריאליטי. בכל שנה, בחודש מרץ, רבים נוהרים לעיירה הקטנה במערב האי הדרומי של ניו זילנד, מרחק כשלוש שעות נסיעה מכרייסטצ'רץ'. מעל 20 אלף משתתפים, רובם צעירים, מגיעים מרחבי ניו זילנד וגם מעבר לים אל אחד הפסטיבלים המוזרים והעליזים בעולם – פסטיבל האוכל הפראי (Wild Food Festival).


מלצר, יש חגב בכריך שלי! בגאט חגבים בפסטיבל האוכל
הפראי | צילום: Richard Walker, flickr

במתחם הפסטיבל מוקמים דוכני אוכל שונים, ובעיקר משונים. יש לא מעט מאכלים טעימים, כמו ריבועים של יערת דבש או גלידה מחלב עזים, אבל עיקר תשומת הלב ניתנת למאכלים שמצריכים הרבה אומץ כדי להכניסם לפה וקיבה חזקה במיוחד כדי לעכל אותם. כך, למשל, אפשר למצוא כאן דוכן המציע כריכים מבאגט טרי עם חגבים צלויים, בדוכן אחר מסודרות צלחות עמוסות בעוגיות מפתות, שמכילות פצפוצי שוקולד ותולעים. עוד תמצאו פה עיני כבשים מבושלות ברוטב, סושי תולעים, עקרבים המוגשים בשתי צורות – ברוטב של יין אדום או, לאמיצים, במצבם הטבעי והלא מבושל. לכל האוכל הפראי הזה יש שורשים מקומיים: החרקים, השבלולים, העקרבים, הצדפות, החלקים הפנימיים של בעלי חיים וכן הלאה, כולם מקורם בחוף המערבי של האי הדרומי.


את המעדן הזה, זחל של חיפושית ניו זילנדית, שולפים מתוך גזע עץ

צילום: Eli Duke, flickr

לצד השעשוע, יש גם ניסיון ליצור מסורת גסטרונומית: לקראת חגיגות חצי יובל לפסטיבל, שיתקיימו בשנה הבאה, החלו המארגנים ללקט מתכונים למנות משונות במיוחד. כל אחד מוזמן לשלוח מתכון, בין אם זה משהו שניסתם אתמול במטבח או מנה שמוגשת במשפחה שלכם במשך עשרות שנים, והמתכונים המוזרים ביותר יכללו בספר הבישול של המזון הפראי. וכבר עכשיו אפשר לקנות ספר ילדים המספר את סיפורו של הפסטיבל דרך עיניו של סאם, ילד קטן שאיבד את התיאבון שלו, עד שדודו לקח אותו להוקיטיקה… הספר כולל גם מתכונים מיוחדים לילדים.

אבל אוכל זה לא הכל בפסטיבל העליז הזה. לאורך כל סוף השבוע מתקיימים בהוקיטיקה מופעים מוזיקליים בסגנונות שונים – בלוז, רוק, רגאי וכל מה שביניהם, ריקודים מאוריים מסורתיים ועוד. יש גם תחרויות נושאות פרסים כמו תחרות צילום שמתעדת את רוח הפסטיבל – מה שאומר הרבה תקריבים של חרקים מציצים מבין שפתיים פשוקות וכדומה, ותחרות תחפושות נושאת פרסים (בשנה שעברה זכה אדם שהכין תחפושת מורכבת במיוחד של דב הנושא אדם בתוך כלוב). גם בלי קשר לתחרות, רבים מגיעים מחופשים לפסטיבל, בעיקר בתחפושות קבוצתיות זהות ונוצצות במיוחד.


הפסטיבל, שמושך אליו בעיקר קהל צעיר, מצטיין באווירה משוחררת ותחפושות משעשעות | צילום: Bruce McKinlay, flickr

העובדה שהפסטיבל מתקיים באותו שבוע שבו הוקיטיקה מציינת את ייסודה אינה מקרית. במרץ 1990, כאשר העיירה חגגה 125, הציעה תושבת המקום קלייר ברייאנט לצרף גם צד קולינרי שיעלה על נס את "הצד הפראי של החוף המערבי". ברייאנט עצמה, שידועה ביין המצוין שהיא מכינה מעלי כותרת של פרחים מקומיים, תרמה את השתייה, דבר שגרם לרוממות רוח בקרב המשתתפים. בשנים שלאחר מכן החגיגה המקומית הקטנה החלה לתפוס תאוצה, ואנשים מאזורים מרוחקים יותר הגיעו לעיירה. משנה לשנה היצע המזונות הפראיים מתרחב והפסטיבל גדל, וזאת מבלי שייאבד את החן המקורי שלו או יהפוך לממוסחר.


אווירה שמחה והרבה אוכל מוזר בפסטיבל האוכל הפראי של הוקיטיקה

פסטיבל האוכל הפראי מתקיים בכל שנה בתחילת חודש מרץ; ב-2013 התאריך הנבחר הוא 9 במרץ. פרטים נוספים באתר הפסטיבל

מיקומה של הוקיטיקה, בחוף המערבי של האי הדרומי, ניו זילנד:


לחצו להגדלה


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.