תפריט עמוד

אריזת מזוודה – טיפים מועילים

עוד לפני שיוצאים לדרך צריך לארוז מזוודה. כך תבחרו את המזוודה המתאימה, תנצלו את המקום בה בדרך יעילה ותמזערו את עוגמת הנפש במקרה שהיא תלך לאיבוד בדרך

נתחיל מהסוף: אתם עומדים בשדה תעופה זר אחרי טיסה ארוכה, מחכים בקוצר רוח למזוודה שלכם שתופיע על המסוע המסתובב. מזוודה ראשונה מופיעה ומתחילה בסיבוב, אחריה עוד אחת ועוד אחת. כולן פחות או יותר נראות אותו הדבר – מזוודות מלבניות בצבע שחור או כחול כהה, בערך באותו הגודל. עם כל מזוודה חדשה שמתווספת, שמחה קטנה ממלאת את לבכם, אתם מתנפלים עליה רק כדי לגלות שהיא לא שלכם. וגם זאת לא. וגם זאת.

קשיחה או רכה?
הצעד הראשון לאריזה נכונה של מזוודה הוא למצוא את המזוודה הנכונה, והשלב הראשון הוא לבחור בצבע ייחודי. אתם לא חייבים לרוץ לקנות מזוודה בצבע ורוד בזוקה, אבל אם תרשו לעצמכם להיפרד מהשחור והכחול הכהה תגלו שקל בהרבה לזהות את הכבודה האישית שלכם. אפשרות אחרת, זולה ופשוטה להפליא, למרות שלא תמיד יעילה – לבדל את המזוודה שלכם בעזרת סרט צבעוני שקשרתם לידית.

לפני הכל, כדאי לבחור מזוודה בצבע בולט | צילום: אייסטוק

אחרי שבחרתם צבע מעניין, שימו לב לסוג המזוודה. אין ספק שחשוב שיהיו לה גלגלים וידית נשלפת כדי שאפשר לגרור אותה בקלות בשדה התעופה ובדרך לרכבת, לאוטובוס או למונית. אולם היום גם רוב תיקי הנסיעות הרכים מצוידים בגלגלים ובידית נשלפת, כך שאם אתם מעדיפים תיק רך וקל יותר, אתם לא חייבים לקנות דווקא מזוודה קשיחה. אם תידרשו ללבוש חליפה וחולצות מכופתרות, עדיף לבחור במזוודה קשיחה, שתשמור שהבגדים לא יתקמטו. אם אתם נוסעים לסוף שבוע רומנטי, אפשר בהחלט להסתפק בתיק לא גדול. תיק רך יכול להתאים גם בחופשה משפחתית, כיוון שהדפנות הרכות יתרחבו ויכילו ביתר קלות את הצעצועים והמשחקים של הילדים.

איך מתמודדים עם מזוודה שנסעה ליעד אחר?
עוד משהו לפני שמתחילים לארוז – חשוב לדעת מה לא להכניס למזוודה. לעולם אל תארזו דברים חיוניים במזוודה או בתיק שאתם שולחים לבטן המטוס. מסמכי נסיעה (דרכון, כרטיסי טיסה וכדומה), תרופות מרשם, משקפי קריאה, תכשיט יקר ערך (או בעל ערך סנטימנטלי) – את כל אלה קחו אתכם בתיק היד. אם אתם מתלבטים בקשר לחפץ מסוים, שאלו את עצמכם אם תוכלו להסתדר בלעדיו או אם אפשר לקנות לו תחליף ביעד הנסיעה. אם התשובה היא שלילית, קחו אותו אתכם לטיסה. מזוודות הולכות לאיבוד, מגיעות באיחור, נפגמות בדרך. לא הייתם רוצים למצוא את עצמכם בקמבודיה או בקובה בלי תרופות מרשם או ללא משקפי הקריאה שלכם.

מזוודות אבודות. לפעמים אתם במערב והן במזרח, או להפך | צילום: אייסטוק

כמי שגילתה בלונדון שהמזוודה שלה הגיעה דווקא לפריז, אני ממליצה להוסיף לתיק היד גם זוג לבנים להחלפה וכלי רחצה בסיסיים (מברשת ומשחת שיניים, דאודורנט או בקבוקון בושם זעיר). הדברים הקטנים הללו יעזרו לכם לעבור בשלום את הלילה הראשון ללא מזוודה. בנסיעה משפחתית, דרך נוספת להפחית את עוגמת הנפש הכרוכה באובדן מזוודה היא לחלק את הבגדים והחפצים של כל המשתתפים בין כמה מזוודות. כך, גם מזוודה אחת לא תגיע אל היעד, לפחות לא יהיה בן משפחה אחד שנותר ללא בגדים וחפצים אישיים.

מה עושים עם הגרביים?
כשמגיעים למלאכת האריזה עצמה כדאי לשים את החפצים הכבדים יותר באזור הקרוב לגלגלים, כך המזוודה תהיה יציבה ונוחה יותר לנשיאה. את הבגדים הנוטים להתקמט הניחו מעל הבגדים שאינם מתקמטים בנקל, כמו למשל מכנסי ג'ינס. אם חשוב לכם במיוחד לשמור על בגדים ישרים ומגוהצים, תוכלו לרכוש שקיות ואקום מיוחדות ולהכניס לתוכן פרטי לבוש מגולגלים. טיפים נוספים על אריזת אל-קמט תמצאו בכתבה על נסיעת עסקים. תחתונים, גופיות, גרביונים וכדומה כדאי לגלגל ולדחוף בפינות של המזוודה או התיק, ובדרך זאת לנצל חללים קטנים ופינות נשכחות. את הגרביים דחסו לתוך הנעליים, בדרך זו תשמרו על צורת הנעליים וגם תנצלו חלל נוסף.

מוצרי קוסמטיקה, בשמים וחפצים שבירים אחרים אפשר לגלגל (כל חפץ בנפרד) בתוך מגבת קטנה ולהכניס לשקית פלסטיק אטומה. גם בתוך תיק כלי הרחצה מומלץ לעטוף בניילון נצמד או בשקית פלסטיק בקבוקים שעלולים להיפתח (שמפו, מרכך, קרמים למיניהם). אין רגע מייאש יותר מאשר לדחוף יד לתוך התיק ולגלות שהסבון הנוזלי נזל על כל התכולה. אם אתם משתמשים בתיק נסיעות רך או במזוודה שאינה קשיחה, הקפידו להרחיק מהדפנות את החפצים השבירים, שכן העובדים בשדה התעופה נוטים להטיל את המזוודות מגובה רב או להעיף אותן זו על גבי זו, דבר שעלול לרסק את את החפצים העדינים ולשבור את לבכם.

קחו אתכם את מסמכי הטיסה, ולעולם אל תארזו אותם במזוודה | צילום: אייסטוק

אפשר את מספר הטלפון שלך?
אחרי שמלאכת האריזה הסתיימה והצלחתם לסגור את המזוודה, הסתכלו עליה בקפידה. ודאו שהדפנות לא נדחקות כלפי חוץ על ידי חפץ חד שעלול לקרוע אותן בעת המסע אל בטן המטוס, בדקו שהרוכסנים והתופסנים סגורים היטב וכי הם אינם עומדים להיפרם בקרוב. מזוודות ותיקים רבים מגיעים עם מנעולים קטנים וההמלצה היא להקפיד לנעול את המזוודה. הצרה עם המנעולים הללו שהם אינם מהווים כל בעיה בפני פורץ שנחוש להגיע לבגדים שלכם, אבל הם עלולים להוות בעיה כשתגלו שאיבדתם את המפתח הזעיר שלהם והדרך היחידה להתאחד עם הבגדים שלכם היא לשבור את המנעול העיקש.

ודבר אחרון לפני שאתם שולפים את הידית ומגלגלים את המזוודה אל עבר דלפק הבידוק – האם זכרתם לצרף תווית עם שמכם באותיות לועזיות ומספר טלפון שבו אפשר יהיה להשיג אתכם? בעבר היה נהוג לרשום את הכתובת בבית והכתובת בה תשהו בחו"ל, אבל היום, כשכולם צמודים לטלפון נייד, די במספר טלפון כדי שהמזוודה הסוררת תמצא את דרכה אליכם ותצטרף לחופשה.

אריזה נעימה ונסיעה מוצלחת!

נוסעים לטיול תרמילאים? טיפים לאריזת תרמיל בכתבה הבאה >>


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.