תפריט עמוד

פריז: אותו הקסם, המקומות האחרים

כיכר, רחוב, פנס בודד, שוק חי, גן, חנויות עם שיק, ביסטרו, אנשי רוח, רומנטיקה. אלה החומרים שמהם עשויה פריז, זו הנשמה שלה. פנינו לאנשים המכירים היטב את העיר והם ממליצים על מקומות נהדרים שיש בהם את אותה הנשמה אבל הרבה פחות תיירים

כיכר, רחוב, פינה

כיכר פירסטנברג (Place de Furstenberg)
הכיכר הזעירה נראית כתפאורה להצגה על פריז. יש בה פנס אחד במרכזה, כמה עצים בשוליה, והיא רומנטית מאוד. בצד הכיכר נמצא מוזיאון דלקרואה (Musée National Eugène Delacroix) הקטן שאין בו כמעט כלום מלבד ויטרינה קטנה. הוא חסר שחר, ובכך הוא חלק מהרומנטיקה של פריז. בשבתות באים אל הכיכר פנטומימאים ונגנים, ואם הם מנגנים מוזיקה קלאסית – זה בכלל נפלא.
מיקום: הרובע ה-6
מטרו: Saint Germain des Prés, Mabillon

ממליץ: יאיר גרבוז

פארק מונסורי וסביבתו (Parc Montsouris)
כשביקרתי בפארק הזה וברחובות שמסביבו שאלתי את עצמי למה אני לא גר פה. צמוד לפארק יש שני רחובות יפים במיוחד, אחד בצפונו ואחד בדרומו. השכונה הקטנה שבצפון-מערב הפארק נשארה כבעבר, בלא פגע. אחד מרחובותיה נקרא סקוור מונסורי (Square Montsouris), והוא פשוט מקסים. בכניסה אליו כתוב שהוא פרטי, אבל איש לא מתייחס לכך. גם הסמטאות המקבילות יפות: רחוב בראק (Rue Braque) ורחוב פארק מונסורי.
מיקום: דרום הרובע ה-14
מטרו: Porte d'Orleans

ממליץ: אביטל ענבר

פארק מונסורי | צילום: Zbigniew Galus, GFDL

רחוב באק (Rue du Bac)
לבתי הרחוב הזה יש היסטוריה ארוכה, ולרחוב כולו יש אופי מיוחד, אבל המעניין בו הוא החצרות האחוריות הענקיות, שהן שאריות מבתי האחוזה של אצילים, וצריך להיכנס פנימה כדי לגלות אותן. כמעט בקצה הרחוב נמצא בית המיסיונרים הזרים. אם השומר יתיר לכם – היכנסו לגינות הפרטיות החבויות שם.
מיקום: הרובע ה-7
מטרו: Rue du Bac

ממליץ: אביטל ענבר

פיקניק לגדת הנהר
בקיץ יושבים לפיקניק על כל פיסת דשא פנויה. רבים יושבים על גדות הסן לכל אורכן, אבל המבינים ילכו לגדת הנהר שמתחת למכון העולם הערבי (Institut du Monde Arabe), שם מפקנקים אגב צפייה בריקודי טנגו של אנשים מהקהל.
כתובת: 1 Rue des Fossés Saint Bernard, הרובע ה-5
מטרו: Cardinal Lemoine, Jussieu

ממליצה: זהר וידן

רחוב באק. אופי מיוחד | צילום: Minato ku, cc-by-sa 3.0

לאורך תעלת סן מרטן (Canal Saint Martin)
האזור שלאורך התעלה אינו מתויר כל כך. מים זורמים בתעלה, רוכבי אופניים נוסעים על גדותיה, לצִדה יש אדריכלות קלאסית מונומנטלית שצצה פה ושם. האזור קצת שונה מפריז הרגילה.
מיקום: מזרח הרובע ה-10
מטרו: Louis Blanc, Château-Landon, Gare de l'Est

ממליץ: ברוך גיאן

רחוב ד'אוטיי וסביבתו (Rue d'Auteuil)
יש כמה פינות שנחשבות מרכז של אר-נובו. רחוב ד'אוטיי וסביבתו הם אחת מהן, וחובבי אדריכלות ובתים מסוגננים ייהנו שם מאוד.
מיקום: מערב הרובע ה-16
מטרו: Église d'Auteuil

ממליץ: ברוך גיאן

נקודות רומנטיות

פארק מונסו Parc Monceau
משהו בכל עיר הזאת מעורר תיאבון לנשיקה, אבל בפארק מונסו ראיתי הכי הרבה זוגות מתנשקים על הספסלים ובכל פינה. זהו גן נחמד עם ארקדת עמודים קלאסית ויפה, בריכה גדולה וגינות פורחות.
מיקום: צפון הרובע ה-8. מטרו: Monceau.

ממליץ: ברוך גיאן

גשר בפארק מונסו | צילום: אייסטוק

הקצה של אי סן לואי Île Saint Louis
על הרציף, בקצה האי בצד הקרוב לאי לה סיטה (Île de la Cité), יש ספסל, עץ ופנס ישן. רומנטי ויפה.
מיקום: הרובע ה-4. מטרו: Pont Marie.

ממליץ: אביטל ענבר

דמויות פריזאיות

בעקבות ויקטור הוגו
הוגו הוא סופר פריזאי מאוד, גם כשלעצמו וגם במיקום העלילות של ספריו. למי שרוצה להתחקות אחר עקבותיו בעיר כדאי להתחיל בבית ויקטור הוגו שבכיכר ווז' (Place des Vosges), שבו גר בשנים 1848-1832 ובו מוצגים כתביו, ציוריו ומסמכים הקשורים בחייו. משם אפשר לצאת אל מקומות המוזכרים ב"עלובי החיים", למשל מסלולי הבריחה המתוארים בספר. לפעמים זה גם קצת כמו לחפש את המטמון מפני ששמותיהם של רחובות מסוימים שונו. על כל פנים, מסלול כזה מצריך עבודה מקדימה בבית.
כתובת: 6 Place des Vosges, הרובע ה-4
מטרו: Bastille, Saint Paul,Chemin Vert
טלפון: 33-1-42720664

ממליץ: אביטל ענבר

סלבז בבית הקברות
חובבי בתי הקברות של פריז מכירים היטב את פר לשז (Cimetière du Père Lachaise) ופחות את זה שבמונפרנאס (Cimetière du Montparnasse). בבית הקברות במונפרנאס קבורים אנשי רוח, סופרים ואמנים רבים, כמו גי דה מופסן, סמואל בקט, ז'אן-פול סארטר, סימון דה בובואר ועוד רבים וטובים. במתחם מצויים קברים שמצבתם מעוטרת במוזאיקה צבעונית, ובין לבין פזורים פסלים מיוחדים, חלקם קלאסיים, ובהם פסל הנשיקה היפה של הפסל הרומני ברנקוזי.
כתובת: 3 Boulevard Edgar Quinet, הרובע ה-14
מטרו: Edgar Quinet, Raspail

ממליץ: ברוך גיאן

סיורים בעיר
יש חברות תיירות שעורכות סיורי יום ולילה בפריז, מקצתם עוברים באתרים המוכרים והמתוירים ביותר, ואחרים מתמקדים בנושאים מסוימים, כמו סיור בעקבות דמויות פריזאיות מפורסמות, בעקבות הספר צופן דה וינצ'י, סיורים ברבעים מיוחדים, סיורי בישול ויין ואפילו סיורי קניות. כמה חברות כאלה לדוגמה:
www.frenchadventures.com
www.citywalksofparis.com
www.yourgreatdaysinparis.com

טירת הנשרים בדרום צרפת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפריז

פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית
פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית

הפעם אביטל ענבר מציג אתרים לא מאוד מוכרים בפאריס השוכנים על הגדה הימנית של הסן. הואיל והנהר זורם מערבה, במפה היא "מעל" הנהר. מתחיל באתרים שבמרכז העיר, ומרחיק קילומטרים שבגבול פאריס. בצפון מערב, פרבר סן-דני. בדרום-מערב, בולוניה-ביאנקור

פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית
פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית

בספרו החדש, פאריס של כולנו, מספר הסופר אביטל ענבר על פאריס שהוא מכיר זה 65 שנה. במסע אחר הוא בחר להציג פנים מוכרות פחות של העיר, מקומות שרוב התיירים אינם מכירים. כאן התמקד בגדה השמאלית, כלומר, פאריס שמדרום, ...

טיול קולינרי בפריז
טיול קולינרי בפריז

הפריזאים מתייחסים לאוכל ברצינות רבה, בין אם זאת ארוחה עם חברים, קניות בשוק מקומי או פיקניק בסוף שבוע. וגם אם אין לכם חברים מקומיים שיזמינו אתכם לארוחה ביתית, תוכלו לאכול ולשתות טוב במסעדות יוקרתיות, בבתי קפה מיתולוגיים, במסעדות ...