תפריט עמוד

קרואטיה וסלובניה: האתרים שאסור להחמיץ

כמעט בלתי אפשרי לתמצת לרשימה אחת קצרה את כל המקומות היפים שקרואטיה וסלובניה מציעות – הערים העתיקות, שמורות הטבע המדהימות, האגמים, המערות, ההרים הנישאים והחופים המשגעים. אם בכל זאת נדרשים לבחור מכל השפע הזה כמה אתרי חובה בכל מדינה, הרשימה הבאה מהווה נקודת התחלה טובה. ועם זאת, חשוב לזכור שלקרואטיה וסלובניה יש עוד הרבה מאוד מה להציע.

חמישה אתרים מומלצים בקרואטיה

1. דוברובניק (Dubrovnik)
בדוברובניק יש את כל מה שהופך עיר למיוחדת: עיר עתיקה מוקפת חומה, עם שפע של אוצרות תרבות ומיקום נפלא ממש על שפת הים. העיר העתיקה קטנטונת, אבל בכל שיטוט בסמטאות מרוצפות באבן מתגלה חצר קטנה, מזרקה, פינת חמד נסתרת. אפשר לטייל לאורך חומות העיר ולצפות במגדלים ובמצודות ששמרו על העיר. מהמגדל הגבוה ביותר, מגדל מינצ'טה, נשקף נוף מרהיב של העיר העתיקה. כדאי לבקר גם בארמון הנסיך, בכנסיות ובמנזרים, במוזיאונים ובשווקים. כשמעייפים מלכת, אפשר לשבת באחד מבתי הקפה הרבים הפזורים בעיר.
סיור בעיר העתיקה של דוברובניק

דוברובניק. חומות העיר העתיקה יורדות אל תוך הים

2. זגרב (Zagreb)
עיר הבירה של קרואטיה מציעה אווירה ימי-ביניימית מיוחדת. בעיר העליונה כדאי לבקר בקתדרלה המרהיבה על שם הבתולה מרי, שמגדליה מתנשאים לגובה והיא אחת הקתדרלות החשובות בקרואטיה. משם אפשר להמשיך לפארק ריבניאץ הירוק. אל תחמיצו ביקור במדרחוב טקאלצ'יצ'בה שבו מתקיים מדי יום שוק תוסס. סיור בעיר התחתונה, החדשה, כולל ביקור בכמה מהמבנים המרהיבים בעיר שמשמשים מקום משכן למוזיאונים ומוסדות תרבות אחרים. מצפון לעיר מתנשאים הרים מרשימים, שמדרונותיהם משובצים בכפרים ציוריים, מצודות עתיקות, מסעדות כפריות, כרמים ויקבים שבהם אפשר לטעום מהיין המקומי.
הצעה לטיול בזגרב ובסביבתה

פליטוויצה. אגמים מדורגים שמחוברים זה לזה במפלים

3. שמורת הטבע פליטוויצה (Plitvice)
אם צריך לבחור אתר אחד לבקר בו בקרואטיה שמורת הטבע פליטוויצה היא המקום הזה. בשמורה, שהוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, יש 16 אגמים מדורגים, שמחוברים זה לזה בסדרה של עשרות מפלים. מסלולי הליכה מקסימים חולפים לצד האגמים ומעל גשרי עץ שחוצים את המים שצבעם כחול-טורקיז מדהים ביופיו. השמורה נמצאת בצפון קרואטיה, בין זגרב לעיר החוף זדר.
המלצה לביקור בשמורות טבע בקרואטיה

4. האי חוואר (Hvar)
חוואר, יעד תיירותי פופולרי, הוא אחד האיים היפים והחשובים מבין האיים הקרואטים, שמנקדים את הים האדריאטי. אפשר להגיע אליו במעבורת מהעיר ספליט (שהביקור בה מומלץ מאוד אף הוא) או בשיט של חצי שעה מעיירת החוף דרבניק. בעיר המרכזית של האי, הקרויה גם היא חוואר, כדאי לשוטט בסמטאות הציוריות, לבקר במצודה שממנה נשקפים נופים מרהיבים, בקתדרלה ובמנזר הפרנסיסקני. מומלץ ללון באחד המפרצים היפים ולהגיע למרכז העיר בנסיעה קצרה ברכב או בטיול נעים לאורך החוף.

רוביני. הבתים בנויים מורד גבעה שמשתפלת אל הים

5. חצי האי איסטריה (Istra)
חצי אי בצפונה של קרואטיה מציע מסלולי טיול יפים בנופים ירוקים להפליא, גיחות לחופים מפורצים יפהפיים וביקור בעיירות ציוריות. אל תחמיצו ביקור ברוביני, בחופו המערבי של חצי האי. זוהי עיירת דייגים מקסימה הבנויה בתלילות במורד גבעה שמשתפלת אל הים, ויש בה כיכרות מרוצפות, מזרקות מים, בניינים ונציאנים מרשימים ונמל יפה, שלאורך רציפיו תמצאו בתי קפה רבים. העיר הגדולה ביותר בחצי האי היא פוּלה, שמתהדרת בתיאטרון רומי ענק ושמור להפליא שכדאי מאוד לבקר בו. בלילות הקיץ מתקיימים בתיאטרון הרומי מופעי מוזיקה של טובי הלהקות והזמרים העולמיים. פולה מתחלקת לעיר עתיקה, שמלאה במבנים היסטוריים מרשימים, ולעיר חדשה שוקקת חיים שבה יש שפע של בתי קפה ומסעדות וגם חופי ים מקסימים. מאיסטריה אפשר לחצות בנקל את הגבול לסלובניה.
המלצה לטיול בחצי האי איסטריה


חמישה אתרים מומלצים בסלובניה

1. אגם בלד (Bled)
אגם בלד נחשב לבונבוניירה של סלובניה: זהו אגם כחלחל ומושלם, מוקף יערות והרים, ובלבו אי קטן שעליו ניצבת כנסייה מתקופת הבארוק. קשה לחשוב על תמונת נוף יפה מזו. סמוך לאגם נמצאת טירת בלד, שהוקמה במאה ה-11. בטירה יש מוזיאון קטן ובסמוך לה יש קאפלה קטנה מהמאה ה-16, אבל האטרקציה העיקרית בטירה היא מרפסת התצפית. מן המרפסת, שניצבת 139 מטר מעל האגם, ניתן להשקיף על האגם, על האלפים היוליאניים ועל העיירה הציורית בלד. ניתן לשוט באגם בסירת משוטים, איתה ניתן להגיע גם לאי שבלב האגם.
על האגמים היפים של סלובניה

אגם בלד. מוקף יערות והרים, ובלבו אי קטן ומקסים

2. טרק לפסגת הטריגלאב (Triglav)
טיפוס לפסגה הגבוהה במדינה נחשב לדבר שכל סלובני חייב לעשות לפחות פעם בחיים. בהתאם לכך, השבילים המובילים לפסגת ההר הגבוה ביותר בסלובניה מלאים בסופי השבוע במטיילים מקומיים. המסלול שאורכו שישים קילומטרים, נמשך כשלושה ימים ומתאים למיטיבי לכת. במהלך המסלול עוברים ביער אלפני עם עצים מחטניים, משקיפים על אגם בוהין היפהפה, הולכים בבקעת שבעת האגמים ומטפסים לפסגת הטריגלאב, בגובה 2,864 מטר, ממנה נשקף נוף מרהיב מי שהמסלול הנהדר הזה נראה לו מפרך מדי יכול להסתפק גם במסלול רגוע בפארק הלאומי טריגלאב.
הצעה לטרק של שלושה ימים לפסגת הטריגלאב

כבשים בהרי טריגלאב

3. פיראן (Piran)
עיירה היושבת בחצי האי איסטריה (שרובו בקרואטיה) ומציעה שיטוט בניחוח ונציאני, ומבט משכר מאחד מבתי הקפה על מעגן הסירות. העיר הקטנה, שוכנת במפרץ הנושא את אותו שם בדרום מערב סלובניה, ומהווה נקודת מוצא מצוינת לגיחה אל החלק הקרואטי של איסטריה.העיר נשתמרה היטב וסגנון הבניה הוונציאני הותיר בה חותם.

פיראן. מפרץ כחול ואדריכלות ונציאנית

4. ליובליאנה (Ljubljana)
בירת סלובניה היא אחת מערי הבירה הקטנות באירופה, ולמרות זאת, יש לה המון מה להציע למבקרים בה: אדריכלות נהדרת מתקופת הרנסנס, הבארוק והאר-נובו, מוזיאונים, כנסיות, פארקים ושווקים. כדאי במיוחד לבקר בכנסיית השילוש הקדוש, אחת הכנסיות היפות במדינה, בספריה האוניברסיטאית הלאומית, בכיכר פרשרן היפה והתוססת ובשוק החקלאי הצבעוני טרז'ניצה. גודלה של העיר הופך אותה לאידיאלית לטיול רגלי. נהר הליובליאניצה חובק את העיר העתיקה שבמזרחו, וממערבו נפתחת העיר החדשה. אין כמו הליכה לאורך הנהר, כשבדרך עוברים הרבה כיכרות, גשרים ומבנים יפהפיים.
הצעה לסיור של יום בליובליאנה

לובליאנה. עיר יפה עם נהר, מצודה ובתים מרשימים

5. מערת שקוציאן (Škocjanske jame)
האופי הקרסטי של דרום-מערב סלובניה יצר אלפי מערות וחללים באזור, ושקוציאן היא המעניינת שבהם. בגלל הנטיפים, הזקיפים, המפלים, הנהרות והאגמים התת קרקעיים, הפראיות והעובדה שהיא מוסדרת לתיירים, אך לא מקולקלת. האתר כולל ארבע מערות נפרדות שאורכן הכולל הוא יותר מחמישה קילומטרים ועומקן המרבי הוא 239 מטר מתחת לפני הקרקע.
 
הצילום של פיראן:פליקר – calips96

 


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.