תפריט עמוד

יבוטלו אשרות הכניסה בין ישראל לאוקראינה

בניסיון לקדם את התיירות מאוקראינה לישראל, הממשלה אישרה את הצעתם של שרי החוץ והתיירות לבטל את חובת הוויזה בין שתי המדינות. שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, אמר כי משרד התיירות פועל מזה כמה שנים בשוק האוקראיני על מנת לקדם את התיירות לישראל, וכי הצורך בוויזה סרבל את התהליך והגביל את מספר התיירים המגיעים לישראל. הסכם ביטול הוויזות הוא הדדי, כלומר גם ישראלים הרוצים לבקר באוקראינה לא יזדקקו לאשרה. ההסכם ייכנס לתוקפו לאחר ששרי החוץ של שתי המדינות יחתמו עליו.

בשנת 2009 ביקרו בישראל 73,500 תיירים מאוקראינה, ובמשרד התיירות מעריכים כי בעקבות ביטול הוויזות צפויה עליה דרמטית במספר התיירים ממדינה זו. יש לציין כי לאחר ביטול חובת הוויזה מרוסיה, באוקטובר 2008, החל גידול משמעותי בתיירות הנכנסת מרוסיה לישראל – בשנת 2007 ביקרו בישראל כ-193 אלף תיירים מרוסיה ואילו בשנת 2009 הגיעו יותר מ-400 אלף תיירים רוסיים. "התיירות הרוסית לבדה ייצרה אלפי משרות חדשות והכניסה למשק הישראלי מאות מיליוני דולרים, מאז בוטלה חובת הוויזה בספטמבר 2008", אמר שר התיירות.

אוקראינה קיבלה עצמאות בשנת 1991, עם התפרקותה של ברית המועצות. זוהי המדינה בעלת השטח הגדול ביותר באירופה, וישראלים רבים מגיעים אליה לטיולי שורשים וכן לבקר באומן, שם קבור הרב נחמן מברסלב ("נחמן מאומן").

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.