תפריט עמוד

לינה בקליפורניה

ממלונות פאר של חמישה כוכבים ועד אוהל תחת אלפי כוכבים, קליפורניה מציעה מגוון מסחרר של מקומות לינה מכל הסוגים, בכל רמות המחירים ובנופים משתנים. הנה כמה הצעות למקומות מומלצים במיוחד

קליפורניה מציעה מגוון אדיר של אפשרויות לינה בנופים משתנים: מדבר צחיח, יערות עבותים, הרים דרמטיים, חוף ים מפורץ, ערים הומות, אזורים כפריים שלווים. ולא רק האזורים שונים זה מזה, גם מקומות הלינה מגוונים להפליא – מאתרי קמפינג דרך מלונות כפריים קטנים ועד מלונות ספא מפנקים. הכל נמצא כאן, צריך רק לבחור. מתוך השפע העצום, הנה כמה הצעות מוצלחות:

קמפינג
גם אם אתם לא אנשי מחנאות בלב ובנפש, בקליפורניה ממש מתבקש לעשות קמפינג – ולו רק ללילה או שניים. ברחבי המדינה פזורים המוני אתרי קמפינג בנופים משתנים וברמות שונות. באתרי הקמפינג יש לרוב אזור לאוהלים, אזור לקרוונים עם חיבור למים וחשמל, ולעתים גם בקתות להשכרה. אחד הבונוסים בקמפינג, מלבד כמובן החיסכון בכסף, הוא האפשרות לפגוש באופן בלתי אמצעי אמריקאים ידידותיים ומסבירי פנים, שישמחו להתיידד, לספר לכם על חייהם ולהמליץ על אתרים מיוחדים בסביבה.
בין אם בחרתם בחופשת קמפינג או החלטתם ללון בחוץ רק פעם אחת בכל הטיול, כדאי מאוד לנסות למצוא מקום פנוי בפארק הלאומי יוסמיטי (Yosemite National Park), שבמרחביו פזורים לא פחות מ-13 אתרי קמפינג. בחלקם יש מים זורמים, שירותים ומקלחות, באחרים המים בברזים מקורם ממעיינות ויש להרתיחם לפני השתייה, יש רק שירותים כימיים ואין מקלחות. אבל את המחסור בפינוקים יותר ממלאים הנופים, הטבע והמפגשים המרתקים עם בעלי חיים (בכניסה תקבלו הוראות מדויקות כיצד לנהוג במקרה שדוב ינסה להצטרף לארוחת הערב). חשוב מאוד: בקיץ אתרי הקמפינג ביוסמיטי מתמלאים זמן רב מראש (לעתים אפילו כמה חודשים מראש), וחייבים להזמין מקום לפני שיוצאים לדרך. בסתיו ובחורף, כשלחץ המטיילים פוחת, יש סיכוי רב יותר למצוא מקום פנוי גם בלי הזמנה.
מחיר: לינה ברוב אתרי הקמפינג ביוסמיטי עולה 20 דולר ליום, אבל יש גם אתרים שבהם המחיר יורד ל-14 דולר ואפילו לעשרה דולר ליום.
הזמנות: בטלפון: 877-444-6777; מחוץ לארצות הברית: 518-885-3639
הזמנות דרך האינטרנט
מידע נוסף על קמפינג ביוסמיטי באתר האינטרנט

אוהל בקמפ 4, אחד מ-13 אתרי קמפינג בפארק הלאומי יוסמיטי. להתחבר לטבע | צילום: Dawn Endico / flickr

מלונות כפריים
מלונות כפריים, Country Inns, הם האנטי-תזה למוטלים ולמלונות השייכים לרשת, אלה שכל חדר בהם זהה לשכנו ואם הייתם במלון אחד אתם יודעים בדיוק מה תקבלו במלון הבא ובזה שאחריו. המלונות הכפריים – הגרסה האמריקאית לצימרים – נמצאים בבתים מיוחדים, לעתים בני מאות שנים, ולרוב הם מציעים חדרים רחבי ידיים, ריהוט תקופתי ואווירה אינטימית המאפשרת להתיידד עם בעלי הבית והאורחים האחרים. אם יתמזל מזלכם ובמקום יש טבח מוצלח, תוכלו ליהנות ממעדנים מקומיים מעולים, שאין דבר בינם לבין המזון השמנוני המוגש במסעדות של מזון מהיר.
בכל רחבי קליפורניה פזורים מלונות שכאלה, וקל במיוחד למצוא אותם באזור היין ובסמוך לעיירות קטנות וציוריות. הנה שני מקומות מומלצים:

כמו ציור
Ferndale's Gingerbread Mansion הוא אחד המלונות הכי ציוריים שאפשר לתאר. מבחוץ, המבנה הוויקטוריאני המרהיב נראה כאילו יצא מתוך ספרי אגדות, וגם תוכו לא מאכזב: הריהוט הרומנטי להפליא, האמבטיות העתיקות, האח הבוערת בחורף – קשה לחשוב על מקום נפלא יותר לבלות בו עם בן זוג אהוב. את התה או הקפה של אחר הצהריים, בלוויית מאפים ביתיים, מומלץ לשתות בגינה היפה. במלון 11 חדרים וסוויטות, בכולם חלונות גדולים, קירות מצופים בטפטים ויקטוריאנים וריהוט תקופתי יפה.

Ferndale's Gingerbread Mansion
מיקום: המלון נמצא בכפר היפה Frendale, שבצפון-מערב קליפורניה, כ-420 ק"מ מצפון לסן פרנסיסקו וכ-7 ק"מ מערבית מהאוטוסטרדה העוברת לאורך קליפורניה US 101. חוף הים נמצא במרחק קילומטרים בודדים מהמלון.
כתובת: 400 Berding Street, Ferndale
טלפון: 707-786-4000
אתר אינטרנט
מחיר: החל מ-125 דולר ללילה לחדר זוגי, מ-165 דולר ללילה לסוויטה. המחיר כולל ארוחת בוקר וקפה ומאפים אחר הצהריים.

Ferndale's Gingerbread Mansion. מלון ויקטוריאני מקסים ורומנטי

לצד הים
מפרץ מונטריי (Monterey Bay) הוא אחד מאותם חופים מפורצים מדהימים ביופיים שקליפורניה בורכה בהם בשפע. על הנוף המרהיב הזה, שבעת שקיעה הופך כה רומנטי עד שהנשימה נעתקת, משקיף Martine Inn, מלון בן מאה שנה שמרוהט ברהיטים עתיקים ומציע מגוון חדרים בכמה גדלים, אחדים מהם עם נוף לים. את ההקפדה על הפרטים הקטנים תגלו בין השאר בפרחים הטריים שיחכו לכם בחדר ובארוחת הבוקר שמוגשת בכלי חרסינה וכסף על שולחנות עטויים במפות בד.

Martine Inn
מיקום: המלון נמצא במפרץ מונטריי, סמוך לעיירה הציורית (והתיירותית להפליא) כרמל.
כתובת: Ocenview Blv, Pacific Grove 255
טלפון: 831-373-33-88
אתר אינטרנט
מחיר: החל מ-165 דולר ללילה לחדר זוגי, מ-359 דולר ללילה לחדר עם נוף לים, לסוויטה או לחדר משפחתי. המחיר כולל ארוחת בוקר, מים וקפה בחדר וכיבוד קל אחר הצהריים.

הספרייה במרטין אין. אפשר לטייל ליד הים ואפשר להתכרבל עם ספר טוב

מלונות משפחתיים
קליפורניה היא יעד פופולרי ביותר לטיולי משפחות, ובצדק. אתרי הטבע, החופים היפים, הערים הידידותיות ופארקי השעשועים הם כל מה שמשפחה יכולה לבקש בטיול. יחד עם זאת, טיול עם ילדים, ובעיקר עם ילדים קטנים, מתנהל בקצב קצת שונה, וכדאי להקדיש זמן גם לנופש, מנוחה, או פשוט יום של בילוי ליד הים. בקליפורניה יש המון מלונות שעונים על הצורך הזה ומוגדרים מלונות ידידותיים למשפחות. מלון ידידותי למשפחות צריך קודם כל להיות ממוקם טוב – ליד חוף ים, פארק שעשועים או אטרקציה אחרת. כדאי שיהיו בו מתקנים ושעשועים לילדים, כמו בריכת שחייה, חדר משחקים, הפעלות לילדים וכד'. הטוב ביותר הוא שיהיו בו מתקנים גם להורים, שהרי גם הם בחופשה, כמו ספא. כדאי שיהיו חדרים מרווחים, או דירות, ואפשרות לבישול בחדר. ועוד משהו חשוב: אם יש במלון מסעדה, כדאי שיהיה בה תפריט לילדים. הנה כמה המלצות למלונות משפחתיים.

מול החוף
Villa Capri By the Sea הוא מלון פשוט וידידותי הממוקם בסמוך לחוף בקורונדו, סן דייגו. במלון 14 יחידות אירוח המרוכזות במבנה בן שתי קומות סביב בריכה מחוממת. יש סוויטות בנות חדר אחד בהן יכולים ללון עד ארבעה אורחים, וסוויטות בנות שני חדרים בהן יכולים ללון שישה אורחים. כולן ממוזגות ומצוידות במטבחון מאובזר. אם תרצו ללכת לים, במלון יציידו אתכם בכלים למשחק בחול, מחצלות, שמשיות ואפילו גלשני בוגי. השירות ידידותי ואדיב במיוחד, והמיקום מצוין: גן החיות, פארק בלבואה ועולם הים נמצאים כולם במרחק קצר.

Villa Capri By the Sea
כתובת:   1417Orange Ave, Coronado
טלפון: 619-4354137
אתר אינטרנט
מחיר: החל מ-110 דולר לזוג/יחיד ללילה.

ממלכת הילדים
קשה לחשוב על מקום אידיאלי יותר לנפוש בו עם הילדים. מלונות הנופש של דיסנילנד ממוקמים ממש בסמוך לפארק השעשועים, ומעניקים למתארחים בהם, מלבד קרבה שמבטיחה להיות הראשונים בכל בוקר בכניסה לתורים, גם אפשרות לצאת ולהיכנס מהפארק, מה שימצא חן בעיני ההורים שזקוקים לשנת הצהריים שלהם אחרי יום של כיתות רגליים בפארק.
Disneyland Hotel הוא הוותיק מכולם, ולמרות שהוא זקוק לרענון מסוים, עדיין מדובר במלון מצוין למשפחות. אלה ייהנו ממגוון בריכות, כולל בריכת "ארץ לעולם לא" – בריכה ענקית בהשראת ההרפתקאות של פיטר פן, עם מגוון מגלשות ושעשועי מים אחרים. עוד במקום: בריכות דגים בהשראה יפנית, סירות ג'ונגל מיניאטוריות בשלט רחוק, מפלי מים מרשימים וחדר כושר. ההיצע הקולינרי מרשים וכולל את "המטבח של גופי" עם מזנון בסגנון אכול כפי יכולתך, מסעדה בשירות עצמי, מסעדת סטייקים ועוד.
Grand Californian Hotel & Spa הוא המפנק מכולם. כאן ההורים יכולים ליהנות מטיפול בספא או ערב רומנטי בזמן שהילדים עסוקים ב"בית המלאכה של פינוקיו" – מועדון לילדים בגילאי 12-5 שפעיל בשעות הערב ומציע פעילויות יצירה ואמנות, משחקי מחשב, הפעלות, ארוחת ערב משותפת וצפייה בסרטים (של דיסני, כמובן). כולם ביחד יכולים ליהנות משלושת הבריכות היפהפיות שמקום, שבחלקן יש מגלשות ושעשועי מים. במקום יש מבחר של מסעדות ובתי קפה, שיספקו את הצרכים הקולינריים של כל בני המשפחה.

Disneyland Hotel
כתובת:  1150Magic Way, Anaheim
אתר אינטרנט

Grand Californian Hotel & Spa
כתובת: 166S. Disneyland Drive, Anaheim
אתר אינטרנט

מרפסת הגג של מלון Orchard Garden. מקום טוב לתפוס בו שלווה

מלונות בוטיק
במידה מסוימת אפשר לומר שמלונות הבוטיק הם התשובה העירונית למלונות הכפריים. הם לרוב קטנים ואינטימיים, בעלי עיצוב ייחודי וניתן בהם דגש מיוחד על שירות אישי, אבל בשונה מהמלונות הכפריים, רובם ממוקמים במרכזי הערים והם מציעים שירותים באיכות של חמישה כוכבים. בסן פרנסיקו יש לא מעט מלונות בוטיק איכותיים, וכך גם בלוס אנג'לס.

אקולוגי ומפנק
מלון Orchard Garden בסן פרנסיסקו משלב שני טרנדים בולטים בענף התיירות: גם בוטיק וגם ירוק. המלון, שנפתח ב-2006, כבר הספיק לזכות בתואר המלון הכי אקולוגי בעיר. המלון נבנה על פי עקרונות של בניה ירוקה, בכל החדרים יש מערכת מחזור, מערכת לחיסכון באנרגיה ומערכת בקרת אקלים. חומרי הניקוי הם נטולי כימיקלים, התאורה חסכונית, והעישון במלון כולו אסור.
העקרונות הירוקים לא פוגעים בנוחות ובפינוק: החדרים מלאי הסטייל מצוידים בטלוויזיה עם מסך אל.סי.די, מערכת קולנוע ביתי, איי פוד, מיני בר ומכונת קפה. המיטות מפנקות במיוחד, יש מבחר כריות לכל העדפה והמצעים עשויה מכותנה מצרית. בחדר האמבטיה תמצאו מבחר תמרוקים אורגניים.

במלון האלגנטי, שנראה כי בעיצובו חשבו על כל פרט קטן, מוצגות יצירות של אמנים מקומיים ידועים. הגינה שבמרפסת הגג של המלון היא מקום טוב לתפוס בו שלווה. כיאה למלון ירוק, בעיר שוחרת בריאות כסן פרנסיסקו, אורחי המלון יכולים ליהנות מחדר כושר מצויד ולסעוד במסעדת Roots האורגנית.
בנוסף לכל אלה, נהנים אורחי המלון האלגנטי ממיקום מצוין: ביוניון סקוור, ממש במרכז העיר, כשמסביב שפע של מסעדות, ברים, בתי קפה, גלריות, חנויות וכל הטוב יש לסן פרנסיסקו להציע.

Orchard Garden
כתובת: 466Bush Street, San Fransisco
טלפון: 415-3999807|
אתר אינטרנט

בית היסטורי על הצוק
סנטה מוניקה היא אחד המקומות המוצלחים ביותר לספוג בהם את האווירה הקליפורנית במיטבה,  בשל החופים היפים והטיילת השוקקת שבה. The Georgian ממוקם על צוק שמשקיף אל האוקיינוס השקט, במרחק הליכה קצרה מהטיילת המפורסמת ומרציף סנטה מוניקה. הבית, שנבנה ב-1933, מעוצב בסגנון ארט דקו, שקשה למצוא באזור לוס אנג'לס. המקום שימש כמקום מפלט לכוכבים הוליוודיים רבים בשנות ה-30, וב-1997 עבר שיפוץ מקיף של חמש מיליון דולר, שנועד לשחזר את הקסם של הימים ההם.
במלון 56 חדרים ו-28 סוויטות, כולם תוכננו כך שיכניסו לתוכם כמה שיותר מהאוקיינוס שממול. בכל החדרים חלונות ענקיים מהן ניתן לצפות על השקיעות הנהדרות של סנטנה מוניקה, טלוויזיה עם מסך אל.סי.די, מיני-בר ומכונת קפה.

The Georgian
כתובת: 1415Ocean Avenue, Santa Monica
טלפון: 310-395-9945
אתר אינטרנט

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.