תפריט עמוד

התפרצות הר געש באיסלנד משבשת טיסות באירופה

התפרצות של הר הגעש אייפייליוקול (Eyjafjallajokull) במזרח איסלנד שלחה ענן אדיר של אפר וולקני, שעושה כעת את דרכו מעל מערב אירופה. הנפגעת הראשונה היתה בריטניה, שנאלצה לסגור את המרחב האווירי שלה לתנועת מטוסים, ואחריה הצטרפו מדינות נוספות בצפון-מערב אירופה שביטלו את כל הטיסות היוצאות והנכנסות.

ההתפרצות הנוכחית של הר הגעש, שנמצא כמאה ק"מ ממזרח לבירה רייקיאוויק, היא השנייה בתוך חודש, ובעקבותיה מאות בני אדם פונו מהכפרים הסמוכים להר. לועו של הר הגעש הזה נמצא בלב קרחון, ובהתפרצות האדירה שהתרחשה לפני כשלושה שבועות (ואשר ניתן לחזות בה בסרטון הוידאו המצורף) הלבה הרותחת המיסה את הקרח וגרמה לשטפונות שהציפו את כל האזור.

בשלב הזה, החשש העיקרי במערב אירופה הוא שהאפר הוולקני יישאר באוויר עוד זמן רב ובעקבות כך יימשכו השיבושים בטיסות – מעבר להפרעה בראוּת של הטייסים, אפר וולקני שחודר למנועי מטוסים עלול להרוס אותם כליל.

עוד על פעילות וולקנית (ופעילויות אחרות) באיסלנד בכתבה הבאה:

איסלנד - האי הסוער בעולם
איסלנד – האי הסוער בעולם

בכל הנוגע לפעילות גיאולוגית, איסלנד היא האתר הסוער ביותר על פני כדור הארץ. האי הקטן הזה הוא ספק הלבה הגדול בעולם, ובתור בונוס הוא מייצר גם גייזרים, קרחוני ענק, שדות בוץ מבעבעים, נהרות שוצפים וקניונים של קרח. דובי טל ורוני ילון, שליחי "מסע אחר", התבוננו בכל זה מלמעלה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.