תפריט עמוד

לפלנד – לשבור את הקרח

את החוויה החורפית הזאת לא תשכחו בנקל: שיט על שוברת קרח בנוף הארקטי הקפוא של לפלנד, ולקינוח טבילה במים הקפואים, כשמסביב צפים גושי קרח אדירים

שוברת הקרח סמפו (Sampo), אונייה ענקית שמתקדמת בתוך שדות הקרח של לפלנד, שירתה במשך שלושים שנה במים הארקטיים בתפקידים שונים, והנה בעשור הרביעי לחייה קיבלה משימה פנסיונרית: לשרת הרפתקנים ואוהבי קרח. הנוף הארקטי הקפוא, הקרח החורק והגונח, האור הצפוני החיוור, כל אלה מעניקים למבקרים חוויית שיט ייחודית. בדמדומי הקיץ השמש צובעת את הנוף בלבן מסנוור, ובתווך סמפו, השוקלת 3,540 טונות, משייטת בחלקות מפתיעה ושוברת בדרכה את הקרח בלי כל קושי.


סמפו מפלסת דרך בשדה הקרח של לפלנד

השיט נפתח בהסברים על המבנה המיוחד של הספינה שמאפשר לה לשבור את הקרח. אחר כך הנוסעים מוזמנים לביקור בחדר הבקרה ובחדר המנועים האדיר, ומשם הם עולים לגשר ומשקיפים על הקברניט השולט בספינה. בהמשך כדאי פשוט לעמוד על הסיפון ולראות כיצד שכבת הקרח העבה הנכנעת לטונות הברזל מתפוצצת ומתנפצת, ולהסתכל במי הים הממלאים את הסדקים שחרשה גברת הברזל, כאילו היתה טרקטור שנכנס אל תוך התלם. 


חליפות הקרח המיוחדות מגינות על הרוחצים מפני המים הקפואים

בשעת צהריים מקבלים ארוחה (אפשר לבחור בין מרק סלמון לתבשיל אייל צפוני), ואחרי שעה נוספת של שיט מגיע הרגע הגדול: הנוסעים מקבלים חליפות קרח מיוחדות ומוזמנים לטבול בבריכה שהכינה סמפו – חור גדול שחתכה בקרח ושהתמלא מיד במים קפואים. הקייטנים העליזים יורדים מהספינה, צועדים קצת על השלג וקופצים לבריכה. מי שעבר את החוויה יודע לספר שהקור אינו חודר מבעד לחליפה העבה, אבל היא מסורבלת ולא נוח לזוז בה. במים אפשר פשוט לצוף על הגב וליהנות מהשקט או לשחות לשולי הבריכה שבהם מתקבצים שברי קרח קטנים, ולהשתובב לידם. כשתרצו לצאת, איש חסון ימשה אתכם החוצה.


השביל שיצאה שוברת הקרח בים הקפוא

עם תום השחייה מקבלים מהצוות תעודה של "שוברי קרח", יורדים מהספינה, וממשיכים את הטיול על גבי מזחלות קרח. זאת העת לנהוג אל מחנה של לאפים, להתרווח בקוטה, אוהל לאפי, מחומם בתנור עצים, וליהנות מספל קפה או ממיץ אוכמניות חם. עכשיו אפשר ללמוד לנהוג בעוד כלי רכב: מזחלת שלג רתומה לאייל צפון. אם עברתם בהצלחה את מבחן הנהיגה הקצר, תהפכו לבעלים הגאים של רישיון נהיגה במזחלת איילים צפוניים. הרישיון תקף לחמש שנים. מכאן חוזרים לשוברת הקרח ושטים אל נקודת ההתחלה, ורועדים מקור ומהתרגשות.

סרטון על החוויה הקפואה שלא תשכחו במהרה:


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.