תפריט עמוד

ארוחות בוקר מומלצות: התחלות טעימות

אומרים שארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום. אז אומרים. מה שמעניין אותנו זה שמישהו אחר יבשל, יגיש וינקה, ושהאוכל יהיה נפלא במיוחד. הנה המלצות לארוחות בוקר משובחות שיעזרו לכם לפתוח את היום ברגל הנכונה

כל אחד יודע שאסור לדלג על ארוחת בוקר, שכן היא הארוחה החשובה ביותר ביום. אבל מה עוזרת הידיעה מול המציאות האכזרית? תראו לי אדם שפוי אחד שקופץ עם הנץ השחר מהמיטה החמימה, מנסה להעיר את הילדים, מתלבש, מנסה להעיר את הילדים, מצחצח שיניים, מנסה להעיר את הילדים, מתאפר או מתגלח, מנסה להעיר את הילדים, מכין סנדוויצ'ים לארוחות עשר, מעיר סוף סוף את הילדים, מפקח שכולם קמים, מתלבשים, מסתרקים, מצחצחים שיניים, ובה בעת סוחט תפוזים ביד אחת, מטגן ביצים ביד השנייה, ובשלישית מקפיץ פרוסות לחם לתוך הטוסטר. ומה עם ירקות חתוכים דק דק לסלט? איזה מזל שיש לנו ארבע ידיים… או במילים אחרות: מה שטוב לסרט הוליוודי, ממש לא נראה כמו הבית שלי בשעה שבע בבוקר.

אבל ארוחת בוקר בבית קפה, זה כבר סיפור אחר לגמרי. מישהו אחר מכין את האוכל ומנקה את הבלגן אחריכם, ובעיקר זאת הזדמנות פז לגנוב רגעים קטנים של שקט לפני הטירוף שבחוץ. הנה כמה מקומות מוצלחים להעביר בהם שעת בוקר מענגת, עם חברים או בבדידות מבורכת.

בוקר בים
המלכה של ארוחות הבוקר היא ללא ספק מנטה ריי התל אביבית. ראשית, המיקום שאין שני לו: על חוף הים, עם הגב לעיר והפנים אל קצף הגלים. ארוחת בוקר מקבלת כאן כבוד מיוחד ותפריט נפרד עמוס במנות מעניינות שלא תמצאו בשום מקום אחר. בין השאר, תוכלו להתלבט בין פרנץ' טוסט עם קרם פרש וקונפי תאנים, שקשוקה עם גבינת חלומי, ביצים עלומות על מצע רוקט, וגם מנה שזכתה לשם המלבב "בוקר אופטימי" ומורכבת מקוקטייל שמפניה וליצ'י, חלה קלויה, ליבת חציל קלוי, האם וגבינת קצ'וטה על עלי רוקט. המכורים למזטים הנפלאים שמוגשים כאן בשעות הצהרים והערב ישמחו במזטים של בוקר: חצילים קלויים עם לבנה, פלפלים קלויים עם גבינת פטה, סביצ'ה של דג בורי כבוש בלימון, סלמון כבוש עם פטרוזיליה וכוסברה ועוד. בימים יפים אין כמו לשבת על המרפסת הרחבה ולשאוף מלוא ריאות את האוויר המלוח, אם הרוח החורפית מבריחה אתכם פנימה, החלונות הגדולים ממסגרים את אותו מראה מרהיב, תפאורה מושלמת לאוכל המושקע והטעים. 

מנטה ריי
עלמה ביץ' (מערבית לגן צ'ארלס קלור)' טלפון: 03-5174773, ארוחת בוקר: 12:00-9:00

בוקר אורגני
אם חשוב לכם שאת הביצים על הצלחת הטילו תרנגולות מאושרות, שלא פוטמו באנטיביוטיקה ובהורמונים, ושבסלט אין חומרי הדברה רעילים – הבחירה במשק ברזילי היא טבעית לגמרי. במסעדה שהיתה בבמושב ירקונה ועברה לשכונת נווה צדק בתל אביבי מגישים ארוחות צמחוניות אורגניות, שרוב מרכיביהן הגיעו היישר מהבוסתן וגן הירק הצמודים. שירות איטי וקצת מבולבל, אבל המרכיבים טריים מאוד והשילובים מעניינים ומפתיעים. גם אם אתם בדיאטה דלת פחמימות, הרשו לעצמכם להתפנק עם פרוסה או שתיים של לחם הבית הנהדר, רצוי בלוויית ריבה ביתית טעימה-טעימה. אפשר לקנות פה לחמים, רטבים, ממרחים, פירות וירקות אורגניים לשיפור התזונה הביתית. 

משק ברזילי
אחד העם 6, תל אביב, טלפון: 03-516-6329, ארוחות בוקר: 16:00-8:00

בוקר מוקפד
אין להכחיש, השם והמיקום לא ממש מפתים – אסתר בית אוכל ומעדנים באזור התעשייה ביהוד. בטח איזו סבתא שמבשלת אוכל שמנוני תשגיח בשבע עיניים שאגמור הכל מהצלחת, חשבתי. טעיתי, אוי כמה טעיתי! אחרי שצלחתי בכבוד את האתגר הראשון ומצאתי את המסעדה שנחבאת בחצר אחורית בינות מוסכים ובתי מלאכה, חיכה לי רק טוב: חללים נעימים, עיצוב מרנין, אווירה נינוחה, והעיקר – אוכל משובח ומוקפד. ארוחות הבוקר מוגשות לאורך כל היום, ובין השאר תמצאו פה הפתעות קולינריות כמו מינסטרונה פירות או ביצי עין המוגשות עם פרוסות אנטריקוט, גבינת שמנת ותפוחי אדמה. שקשוקה מגיעה במחבת ברזל לוהט ולצדה מוגשים סלט קצוץ דק, טחינה מצוינת ופרוסות חציל שנצלו על הפלצ'ה ועוטרו במלח גס. לחם ארז, מיץ סחוט בבקבוקונים אישיים חמודים וקפה חזק וטוב משלימים את ההנאה. בשישי בבוקר צפוף והומה פה מאוד, אבל בבקרים של אמצע השבוע השקט מזמין לשבת עוד ועוד. 

אסתר בית אוכל ומעדנים
העצמאות 8 בחצר, יהוד, טלפון: 03-6325852
ארוחת בוקר: 16:00-8:30

בוקר בעמק
ראשית, גילוי נאות: ביקור משפחתי בסוף הריונה של אמי אחראי לכך שנולדתי בבית חולים העמק בעפולה. אלא שאחרי שלושה ימים חזרנו לביתנו בנגב, והפעמים הרבות שחציתי את עפולה בדרכי לצפון לא עשו חשק להתעכב. מקרה חירום מוטורי גרם לי לבלות כמה שעות בבירת העמק, וכך גיליתי שעפולה היא לא רק המרכז העולמי לגרעינים, אלא גם בית למקלות וניל, בית קפה מקסים עם עוגות ולחמים נפלאים שנאפים במקום. הקונדיטור, יגאל אפרתי, למד בפריז ובבריסל וכשחזר ארצה החליט להציג את כישוריו הקולינריים הרחק מהמרכז הסואן. החלל המלבני מרוהט בשולחנות עץ בהירים ובכיסאות תואמים והניחוחות הפריזאים משתלבים באופן מפתיע עם ארכיטקטורת הבטון האפור שבחוץ. לארוחת בוקר יש שקשוקה עם ירקות קלויים ועגבניות, ביצים המוגשות עם סלטים, גבינות, מטבלים, לחם ביתי, קרואסון וריבה, ואפשר פשוט להסתפק באחד ממאפי הבוקר שיצאו זה עתה מהתנור לצד ספל של קפה מצוין. אל תשכחו לקנות לחם שאור וקופסת עוגיות לטובת הנשארים בבית. 

מקלות וניל
יהושע חנקין 9, עפולה, טלפון: 04-6420222, ארוחות בוקר: 15:00-6:00

בוקר בבלילה
כדי לעשות פרנץ' טוסט מוצלח צריך להתחיל עם בסיס טוב. בלחם בורקין פורסים בריוש טרי שנאפה במקום, טובלים את הפרוסות בבלילת ביצים, מטגנים בחמאה ומגישים עם רוטב תות שדה. אין ספק, התחלה נאה ליום חדש. יש גם שקשוקה עם גבינת פטה ומגוון כריכים מלחמי הבריאות המדהימים שערן בורקין אופה במקום. 

לחם בורקין
המלאכה 2 בנימינה, טלפון:053-7105993, ארוחת בוקר: בכל שעות הפעילות (א'-ה' 22:00-7:00).

בתמונה הראשית: ארוחת בוקר במנטה ריי | צילום: אבי גנור

 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...