תפריט עמוד

הר הגעש טיידה בטנריף

האי טנריף מציע מעבר לחופשת "בטן-גב" אטרקציות רבות שעשויות למשוך את המטיילים הישראלים: נופים הררים, עמקים ירוקים, כפרים נידחים ותופעות גיאולוגיות מרתקות. אחת האטרקציות המרתקות באי היא פארק הר הגעש טיידה

האיים הקנרים, כ-1200 ק"מ דרום מערבית לספרד מול חופי מרוקו, הפכו בשנים אחרונות ליעד תיירותי מבוקש, בעיקר על ידי צפון אירופאים שמבלים בכל עונות השנה בחופי הים ונהנים מן האקלים המתון של קבוצה האיים. האי טנריף מציע מעבר לחופשת "בטן-גב" אטרקציות רבות שעשויות למשוך גם את המטיילים הישראלים: נופים הררים, עמקים ירוקים, כפרים נידחים ותופעות גיאולוגיות מרתקות מתלווים לחיי לילה תוססים, בתי קזינו, פארק מים ואטקציות רבות אחרות לכל המשפחה. בעיני, האטרקציה הגדולה ביותר היא פארק הר הגעש טיידה:

פארק הר געש טיידה
הפארק הלאומי טיידה, סביב הר הגעש טיידה (Teide), הוא אתר מורשת של אונסק"ו. כ-4 מיליון מבקרים בכל שנה הפכו אותו לפארק הלאומי הפופולארי ביותר בספרד כולה. הההתפרצות האחרונה של הר הגעש טיידה ארעה אמנם כבר לפני כ-800 שנה, אך אל תטעו: האזור לא שקט ועלול להפתיע גם כיום. בממוצע כל 100 שנה מתרחשת התפרצות וולקנית, האחחרונה בשנת 1909.

האיים הקנרים נוצרו לפני כ-5 עד 7 מיליון שנה על ידי פעילות וולקנית תת ימית. ההר הגבוה ביותר של קבוצת האיים התנשא באי טנריף לגובה של מעל 5000 מטר. לפני כ-170,000 שנה ארעה התפרצות רבת עוצמה באי. כתוצאה מכך, התמוטט ההר כולו לתוך הים. מכתש גדול (Caldera) נותר במקום ומעיד גם כיום על האירוע הדרמטי שהתרחש במושגים גיאולוגיים אתמול בבוקר. במקביל נוצר הר געש חדש, הר טיידה, שמתנשא כיום לגובה של 3718 מטר מעל פני הים.

לחששם של גיאולוגים רבים, גורל דומה מאיים על האי הסמוך LA PALMA. במידה והאי יתמוטט, יווצר צונאמי שמסכן את כל החוף המזרחי של ארה"ב. תיירים אמריקאים נוהגים לדרוש בדאגה רבה לשלומו של האי כאשר הם מבקרים בו…

אפשר להגיע ברכב שכור או מונית (כ-90 יורו מפוארטו דה לה קרוז). מי שרוצה להימנע מן ההמולה התיירותית של שעות היום, יישן במלון PARADORES בשמורה, יקום עם זריחת החמה ויהנה לא רק מן השקט אלא גם מהצגה שרק כוחות הטבע מסוגלים להפיק: התפאורה נשארת אמנם קבועה, אך קרני השמש שחודרות דרך עננים שעפים עם הרוח מספקים מחזות בלתי נשכחות. אל תשכחו מעיל וסוודר: הטמפרטורות בשעות הבוקר המוקדמות נעות סביב אפס מעלות.

 

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.