תפריט עמוד

הקרנבל בטנריף : נשים, גברים ומה שביניהם

שילוב מנצח של מזג אוויר חמים, צעירות שרוקדות עם מעט מאוד בגדים וגברים לטיניים נאים שרוקדים בדבקות. ולא, אנחנו לא בקרנבל של ריו, אלא בזה שמתקיים באי טנריף, מול חופי מרוקו

אם לשפוט על פי התארים שהצמידו לו, הקרנבל של טנריף (Tenerife) הוא המבטיח ביותר בעולם המערבי, והשני בגודלו בעולם אחרי הקרנבל של ריו דה ז'ניירו. הבעיה העיקרית עם המידע המרשים הזה היא שאנשים שכותבים על קרנבלים נוטים בדרך כלל לשתייה מופרזת של אלכוהול, לכאבים עזים ברגליים ולסחרחורת שמערפלת את כל החושים. קצת קשה להאמין להם ובכל זאת, הקרנבל של טנריף לא זכה למוניטין המצוין שלו כך סתם.

הקרנבל המרכזי בטנריף נערך בסנטה קרוז הבירה, והוא מתקיים כל שנה בין ה-12 ל-21 בפברואר. הרקע לקרנבל קתולי כמו ברוב המקומות האחרים, אלא שבטנריף צבר האירוע מסורות מקומיות, שאין לן מקבילה במקומות אחרים – שתיים מהן, הבולטות והמשעשעות ביותר הן חילופי המינים וקבורת הסרדין. שתי מסורות שבטנריף עושים כביכול ברצינות תהומית, אבל למעשה הן משעשעות ומצחיקות מאוד.

רקדניות בסנטה קרוז. במהלך החגיגות גברים לובשים בגדי נשים, ולהפך

 


מוקד החגיגות היא פלאסה אספניה במרכז העיר. כל העיר מקושטת באלפי נורות ובכל פינה מוכרים "צ'ורוס" – חטיפים עשויים בשמן ומצופים בשוקולד חם. עיקר יתרונו של הקרנבל בטנריף נעוץ במזג האוויר החמים, במוזיקה ובעיקר בהשתתפות הפעילה מאוד של הקהל בריקודים, בתזמורות ובהילולה. יש בקרנבל תהלוכות, בובות ענק ושאר מסורות קרנבליות, אבל אירוע השיא בקרנבל של טנריף הוא הערב (בדרך כלל השלישי) בו מופיע הקהל כולו לבוש בבגדי המין השני. זה נשמע כמו דבר קל ופשוט, אבל בסנטה קרוז פועלות בחודשים שלפני הקרנבל חנויות בדים מיוחדות, בהן מוכרים לגברים בדים מהם יתפרו שמלות מפוארות לקרנבל ולנשים חליפות ערב מפוספסות וגבריות להפליא. העסקים פורחים.

בערב הראשון של הקרנבל בוחרים ההמונים את מלכת הקרנבל למשך השבוע. ביום שישי בערב נערכת תהלוכת הסוסים הגדולה, שמציינת את תחילתן של המסיבות הפרועות ביותר של סוף השבוע.

את סיומו של הקרנבל של סנטה קרוז דה טנריף מציין "טקס קבורת הסרדין", שנערך בכל שנה ביום רביעי של תחילת הצום. תהלוכת לוויה, בה נוטלים חלק אלפי אנשים, כולם ללא יוצא מן הכלל לובשים שחורים, חולפת ברחובות העיר כשבראשה נישאת בובה ענקית של סרדין. אחריה צועדים המקוננים ונשים המחופשות לאלמנות בוכיות. קבורת הסרדין, למעשה מדובר בשריפת הבובה של הסרדין, מייצגת את סיום חגיגות הקרנבל ואת הפרידה מן הבשר. לאחר הלוויה גודשים תושבי העיר את הכנסיות כדי לבקש סליחה על החטאים שביצעו במהלך הקרנבל ומיד אחר כך כושלים הביתה כדי להשלים את המחסור הענק בשינה שצברו במהלך שבוע.

אתר הקרנבל

האיים הקנריים – העמוד הראשי>>

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.