תפריט עמוד

לינה בחוות חקלאיות

גם אם מעולם לא חלמתם לעבוד שעה בחווה - תאהבו ללון שם. הלינה בחוות מאפשרת שהייה בסביבה כפרית עם טיולים בחיק הטבע, ואם רוצים גם התנסות בעבודות החווה. איטליה היא המובילה בתחום, אבל לינה בחוות פופולרית מאוד גם ביעדים נוספים באירופה, ארה"ב ואפילו ניו זילנד

הלינה בחווה מתאימה למגוון רחב של נופשים: החל מזוגות שמעוניינים בחופשה רומנטית בה יוכלו לשתות יין מהיקב המקומי וליהנות מהנוף שנשקף ממרפסת חדרם וכלה למשפחות שמעוניינות בחופשה פעילה ובמקום לינה נוח ממנו ניתן לצאת לטיולי כוכב.

והחופשה בחווה מספקת את כל הצרכים האלו. בדרך כלל מדובר במבנים עתיקים שצופים לנוף מרהיב. ברבות מהחוות יש בריכות שחייה ומתקני ספורט, והן מציעות שפע של טיולים ופעילויות בסביבה המיידית: מסלולי טיול, דיג באגם, השתתפות בפעילות חקלאית, רכיבה על סוסים, רכיבה על אופניים ועוד.

החוות נבדלות ביניהן ברמת הפינוקים והשירותים שהן מציעות, והבחירה בחווה המתאימה היא קשה. הנה כמה חוות מומלצות ברחבי העולם.

טוסקנה, איטליה
חבל טוסקנה שבאיטליה הוא המוביל בכל הנוגע לאגריטוריסמו, לינה בחוות חקלאיות. באזור אלפי חוות ללינה, חלקן הסבו את ייעודן והפכו מחוות חקלאיות לחוות אירוח, וחלקן מציעות אירוח בתחומן אבל עדיין פעילות ובהן ניתן להשתתף בחלק מפעילויות החווה.

Agriturismo la Presura
החווה הראשונה שפתיה את שעריה ללינה באזור קיאנטי קלאסיקו, האזור המבוקש ביותר בטוסקנה, היא Agriturismo la Presura. החווה ממוקמת על גבעה בגובה 300 מטר בין פירנצה לגרב (Greve), מה שמבטיח נוף מרהיב מכל פינה. ההתיישבות בחווה החלה כבר בימי הביניים, אבל במקום מארחים תיירים החל מ-1849. החווה פעילה עד היום, ובשטחה כרמי ענבים וזיתים. במקום מייצרים יין ושמן זית.
מבנה האירוח עשוי טרקוטה, עץ ואבן, והא כולל 8 דירות. במהלך עונת הקיץ יכולים האורחים במקום ליהנות מארוחות שמוגשות בחדר האוכל המרשים או בגן, וכל המנות בהן הן על טהרת מוצרים תוצרת החווה: ירקות, פירות, ביצים ועופות.
במקום בריכת שחייה ממנה ניתן ליהנות מנוף הגבעות המקומי. בשטח החווה ארבעה מסלולי הליכה, שעוברים במטעי הזיתים, בכרמי הענבים וביער, ואפילו אגם פרטי בו ניתן לדוג.
מחירים: החל מ-86 אירו ללילה לזוג בעונה. ניתן להגיע עם חיית המחמד המשפחתית.

אתר אינטרנט

Poggiacolle
חווה אחרת היא Poggiacolle, שנמצאת באחד מהמיקומים הטובים ביותר שאפשר לחשוב עליהן בטוסקנה – בין פירנצה לסיינה, ובמרחק 2 ק"מ בלבד מהעיירה היפהפייה ועטורת המגדלים סן ג'מיניאנו, עליה ניתן להשקיף מן החווה. החווה משתרעת על שתי גבעות עשירות בכרמי ענבים, מטעי זיתים, שדות חיטה ויערות. תוצרת החווה אורגנית וכוללת יין ושמן זית.
הלינה היא במבנה מהמאה ה-18 שכולל כמה חדרים ודירות הבנויים בסגנון טוסקני, עם עץ וטרקוטה. לרשות האורחים בריכת שחייה עם נוף לסן ג'מיניאנו, אופניים להשכרה ומסלולי הליכה.
ניתן לבקר ביקב של החווה, להשתתף בבציר ענבים ובמסיק הזיתים, ולהצטרף לשיעורי איטלקית וציור.
המחיר לזוג בעונה מתחיל ב80 אירו ללילה, כולל ארוחת בוקר. ניתן להביא חיות מחמד.

אתר אינטרנט

בריטניה
החוות בבריטניה הן בדרך כלל קטנות יותר מאחיותיהן האיטלקיות, ומציעות פחות פינוקים כמו בריכת שחייה וארוחות גורמה, אבל יש בהן הרבה קסם והן נהדרות לחופשה עם קטנטנים. פעמים רבות הן נראות כאילו נלקחו מאיור לספרי הילדים של פעם: מבנה עץ ישן, כמה סוסים, פרות וחזרזירים. מידע על לינה בחוות בבריטניה ניתן למצוא באתר הזה.

Hearthstone farm
חווה משפחתית אורגנית ששוכנת בגבעות מעל הכפר מטלוק במחוז דרבישיר. בחווה מגדלים בקר, חזירים וכבשים. חמודים ככל שיהיו, הם עושים את דרכם בסופו של דבר לצלחות האורחים בארוחת הבוקר ולחנות החווה. שלושת חדרי האירוח ממוקמים בבית חווה מהמאה ה-16, ובכולם שירותים, מקלחת וטלוויזיה.באזור החווה מגוון מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים ואפשרות לשיט בקאנו.
מחיר: החל מ-65 ליש"ט לזוג ללילה

אתר החווה

נורווגיה

בנורווגיה יש חוות משפחתיות רבות עם נוף מרהיב ובקרבה לאתרי טבע. החוות בנורווגיה בדרך כלל נהדרות לחופשה משפחתית, אך הן מציעות תנאים בסיסיים יחסית: פעמים רבות השירותים והמקלחות הם משותפים ויש לשלם תשלום נוסף עבור מצעים ומגבות.

Strind Gard
חווה משפחתית ששוכנת באזור הפיורדים המערביים בנורווגיה. פיורד גיירגנר המפורסם נמצא במרחק של שעתיים נסיעה. בחווה מגדלים כבשים, תרנגולות וסוסים וכל אלה מהווים אטרקציה לקטנטנים. בשטח החווה זורם נהר, ובמרחק הליכה קטן מפל שוצף. החווה ממוקמת בין ארבעה פארקים לאומיים שכוללים את ההרים הגבוהים בנורווגיה, לכן יש בחווה ובסביבתה שפע מסלולי טיפוס והליכה. במקום 7 בקתות עץ, לשתיים מהן שירותים ומקלחת צמודים ולאחרות גישה לשירותים ומקלחות משותפים. בחלק מהבקתות יש מטבחון מצויד. בנוסף יש במקום סאונה ומכונת כביסה, מה שהופך אותו מתאים לשהייה ארוכת טווח. בימים יפים ניתן לאכול בחוץ ולעשות ברביקיו בטרסה הגדולה שצופה לנוף.
המחיר ללילה מתחיל ב-220 קרונות נורווגיות לבקתה הבסיסית ביותר. ניתן להשכיר במקום בתשלום נוסף מצעים ומגבות.

אתר החווה

הולנד
גם בהולנד החוות הן לרוב קטנות ומשפחתיות, ופעמים רבות מייצרים בהן חלב ומאפשרים לילדים להתנסות בעבודת החליבה (ובשוקו נהדר בארוחת הבוקר). חוות רבות בהולנד ממוקמות במרחק נסיעה קצרה מאמסטרדם ולכן יכולות לשמש בסיס שקט, נוח וזול לטיולים בעיר, במקום המלונות בעיר שהם בדרך כלל יקרים מאוד וצפופים.

Ecoboerderij Watervliet
חווה מקסימה הממוקמת 20 ק"מ בלבד מאמסטרדם וקרוב לאטרקציות תיירותיות כמו המוזיאון הפתוח "זאנסה סכאנס". במקום שני חדרים ומטבח משותף.  ועיקר קסמה של החווה בסביבה השופעת תעלות מים ובעובדה שמדובר בחווה פעילה בה אפשר להתנסות בעבודת החווה היומיומית, מה שעשוי לקסום במיוחד למשפחות עם קטנטנים. בחווה גדלים עזים, כבשים, פרות וארנבות ובני המזל יזכו לחזות בעונת ההמלטות. לרשות האורחים קאנו קנדי איתו אפשר לשוט בתעלות המים.

מחיר: החל מ- 50-45 אירו לזוג, לא כולל ארוחת בוקר.
אתר אינטרנט

ארה"ב
לינה בחווה בארה"ב היא כבר משהו שונה לגמרי. בניגוד לאחיותיהן האירופיות, בארה"ב לא מדובר בסתם חווה אלא בראנץ' – חוות בקר עצומות שמאפשרות למתארחים בהן להרגיש קאובוי לכמה ימים. חוות כאלה נפוצות בטקסס, במונטנה ועוד.

Lonesome Pine Ranch
החווה מצאת כשעה נסיעה מערבית ליוסטון, טקסס ומשתרעת על שטח עצום שכולל שדות מרעה, אגמים ויערות. החווה יושבה לראשונה ב-1823 והיא פעילה עד היום. במקום גדלים סוסים, בקר ועוד. אפשרויות הלינה במקום מגוונות וכוללות את הלודג', בית גדול שמתאים לאירוח קבוצות גדולות, בקתה נעימה לאירוח אינטימי ואת בית האגם, בית חווה טקסני מ-1880 עם שני חדרי שינה.

הפעילויות המוצעות במקום כוללות התנסות בהובלת עדרי הבקר ורכיבה על סוסים, שהיא תענוג גדול במיוחד באביב, אז שטחי המרעה העצומים שבין החוות מתכסים בפריחה נהדרת. פעילויות נוספות הן דיג באגמים שבמקום וציד שמתקיים במקום בצורה מוגבלת. חובבי בעלי החיים (אלה שמעדיפים לראות אותם ולא לצוד אותם), ייהנו מצפייה באיילים, חתולי בר, שועלים, זאבי ערבות, שלווים וברווזים. כל אלה נראים בשטח החווה.
מחיר: החל מ-140 דולר לזוג ללילה.

אתר החווה

ניו זילנד
גם בניו זילנד יש חוות ענק, רבות מהן מציעות חווית לינה אחרת, יוקרתית ומפנקת במיוחד, שפעמים רבות מתאימה במיוחד לחופשה רומנטית ולא לחפשה משפחית בשל מחיר הלינה הגבוה.

Grasmere Lodge & Farm
החווה ממוקמת ליד ארתור פאס, באיזור האלפים הדרומיים של ניו זילנד. הלודג' שייך לארגון היוקרתי "בתי המלון הקטנים היוקרתיים בעולם". בית האחוזה המקורי נבנה ב-1858. היום מגדלים בחווה כבשים ויש בה גם יקב. במקום יש כמה אפשרויות לינה – חדרים וסוויטות בלודג', שמשמקיפים לאגם, בקתה שהחדרים בה משקיפים לנוף ההרים וקוטג' עם נוף לנהר. כולם כוללים פינוקים כמו כסאות נדנדה, מיני בר, פטיו מרוהט וצופה לנוף, ג'קוזי ועוד. במקום יש בריכת שחייה וספא, אבל גם פעילויות למטיילים יותר אקטיביים – מגוון מסלולי טיפוס והליכה מסביב לחווה, רכיבה על סוסים, התנסות ברעיית כבשים, דיג ואפילו טיסות בהליקופטר לצפייה בנוף.

מחיר: החל מ-622 דולר ניו זילנדי לאדם בחדר זוגי ללילה, לא כולל מסים. המחיר כולל ארוחת בוקר, ארוחת ערב בת חמש מנות וקוקטייל לפני ארוחת הערב.

אתר החווה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. שלום,
    מעוניינת לחפש חווה במונטנה, בכתבה למעלה, לא הופיע.
    אולי יש לכם מידע על אתר דרושים רלוונטי במונטנה?
    תודה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.