תפריט עמוד
קפה פינגווין
נראה שכיף להיות פנסיונר בנהריה. בבוקר מתכנסים הגברים לבני השיער בחבורות, רחוצים ומסורקים בקפידה, בבתי הקפה שלאורך שדרות הגעתון, ושם הם ממשיכים לנהל את העניינים. קלנועיות בשלל צבעים ושכלולים נעות ברחובות במקום האופניים, שהיו בעבר כלי התחבורה העיקרי בעיר היקים. "קפה פינגווין", שחגג לפני זמן קצר את יום ההולדת ה-65, עבר שיפוץ והוא נעים ומרווח מאוד, אך גודלו לא מורגש הודות לחלוקה לפינות ולאקוסטיקה המצוינת. תפריט ארוך מאפשר כל וריאציה של אכילה ושתייה, ויש גם תפריט לילדים. פינגווין נודע בעבר בשניצל מיתולוגי. קרואסון הבוקר טעים ופריך, מוגש על אבקת סוכר מיותרת. קפה טוב. מקום מושלם לבטלה ולמנוחה.

איפה: געתון 31, נהריה
טלפון: 04-9928855
פתוח: כל השבוע מ-8:00 (בשבת מ-9:00) עד אחרון הלקוחות בלילה.
מחיר: בינוני. 120-60 ש"ח לסועד
נכים: גישה נוחה, שירותים מיוחדים.
אתר אינטרנט

ממליצה: עפרה ריזנפלד

ארזים, מסעדה לבנונית
כדי למשוך לקוחות מסעדות רבות מתהדרות בתואר "לבנונית". ארזים היא מסעדה שעושה זאת בצדק. במקום מוגשים מאכלים עונתיים לא רגילים, כמו סלט רימונים וגבינה בסתיו, חשווה וחשוליה בחורף וסלט מעלי גפן בקיץ, כלומר עכשיו. אנחנו הזמנו לשני אנשים חצי מנה של מפרוש – בשר עגל עם אורז שבושלו בתנור, עם צנוברים – ושבענו ממנה בקלות ואף נהנינו מאוד, וסלט זעתר, כלומר סלט ירקות טרי ונחמד מתובל בהרבה זעתר. כבר ראיתי מקומות מאווררים יותר ועם פחות זבובים, אבל מה שטעמנו היה מצוין וגם מה שראינו בשולחנות הסמוכים (פרגית ממולאת וכופתת בשר עם טחינה וסלט טרי עם עלי גפן) עשה לנו חשק לחזור.

איפה: הרב עוזיאל 36, שלומי
טלפון: 04-9875392
פתוח: א'-ה' 23:00-9:00, ו' 18:00-9:00
מחיר: זול-בינוני. 60-120 ש"ח לסועד
נכים: אין מדרגות מהכביש הראשי. אין שירותים מיוחדים.

ממליצה: עפרה ריזנפלד

אלומה
מסעדת אלומה, הנמצאת על הכביש בין תרשיחא לכפר ורדים היא אחת המסעדות האהובות עלי ביותר. תפריט הקיץ החדש עשיר באפשרויות ומגרה עם מנות כמו גלילי רוסטביף עם קרם חזרת או בריוש רוזמרין עם סופלה גבינות, וקינוחים שכל אחד מהם הוא סיפור ארוך, רווי בשוקולד, והמון מטעמים נוספים. אני אוהבת את אלומה בגלל האוכל המשובח, האנשים הטובים והמקום הנעים כל כך – אלגנטי בלי פוזה, בפאתי תרשיחא, בתוך השקט, בקצב הנכון. ביסטרו גלילי באמת, שבשבע שנות קיומו רכש סועדים נאמנים שבאים מקרוב ומרחוק. עכשיו מזג האוויר מאפשר לאכול גם על המרפסת ולהתמסטל אפילו בלי יין או אמצעים אחרים, רק מהאוכל, מהאוויר ומהשירות המצוין. בצהריים אפשר לבחור באחת משלוש אפשרויות של ארוחה עסקית.

איפה: על הכביש בין תרשיחא לכפר ורדים
טלפון: 04-9574477
פתוח: א'-ה' 16:00-12:30, 19:00-22:00;  ו' 15:00-11:00, 22:30-18:30 ושבת 16:00-13:00, 22:00-19:00.
מחיר: יקר, אבל שווה. 180-130 ש"ח לסועד.
נכים: כניסה מיוחדת מהחניה ושירותים מיוחדים.
אתר אינטרנט

ממליצה: עפרה ריזנפלד

אל-אמיר
מאז ביקורי האחרון לפני שנים אחדות, גדלה מסעדת אל-אמיר וגדל גם התפריט. נוספו מנות פלסטיניות טעימות מאוד: שולבטא, שזה בורגול בעגבניות, מג'דרה שכאן זהו תבשיל עדשים כהה עם מעט מאוד אורז, קובה וסמבוסק ממולא גבינה – כל אלה מנות ראשונות, ומהן הרכבנו ארוחה לתפארת. יש גם בשרים על האש ומנות נוספות. המסעדה היתה מלאה בצהריים באמצע השבוע, מה שאומר שתושבי הסביבה מעריכים אותה, ובצדק.

איפה: תרשיחא, ליד השוק
טלפון: 04-9979059
פתוח: כל יום 21:00-8:30.
מחיר: זול. עד 50 ש"ח לסועד.
נכים: לא נגיש.

ממליצה: עפרה ריזנפלד

אסתושה
אסתושה היא מסעדה כפרית קסומה הממוקמת בלב מושב לימן. במקום תפריט עשיר במנות בשריות, צמחוניות, פירות ים, ארוחות בראנץ' ועוד. במקום קיימים גם שירותי אירוח ונופש. מומלץ להזמין מקומות מראש.

איפה: מושב לימן
טלפון: 04-9821250
אתר אינטרנט

ממליץ: משה בכר

הצוק הלבן
ראש הנקרה הוא אחד הקצוות היותר יפים של המדינה. עד עכשיו היו האטרקציות הנוף והרכבל, אך למקום נוספה גם המסעדה שלקח לידיו גיא דדון. מסעדת הצוק הלבן מציעה אוכל נחמד, פשוט, לא יומרני, כולל תבשיל שמכינה אמא דדון, הכל בשירות עצמי. ומכיוון ששיטות החימום הן אלה הנהוגות בבתי מלון, מתאפשרת הפתיחה גם בשבת. אפשר להזמין ארוחות לאירועים קטנים או גדולים. בחלונות: שקיעות מובחרות כל השנה, שמים בכחול עז וים טורקיז מרחיב לב.

איפה: צוק ראש הנקרה
טלפון: 04-9857222
פתוח: א'-ה' 18:00-8:00, ו' 17:00-8:00, שבת 18:00-8:00.
מחיר: זול. עד 50 ש"ח לסועד.
נכים: גישה נוחה, שירותים מיוחדים לנכים.

ממליצה: עפרה ריזנפלד

מחלבת טבע עז
הפופולרית ביותר מבין הגבינות המיוצרות במחלבת טבע עז היא סנט מור, מחלב עזים. שמות מוכרים נוספים: קממבר, ברי, קשקבל, רוקפור, צפתית, פטה ועוד המון, כולן מוצעות בחנות-מסעדה שמתחת לעץ הפקאן הגדול. בשנים האחרונות משתפים בטבע עז פעולה עם מסעדה "לה קרפ ז'קוב", מסעדה בסגנון צרפתי שמקורה בנהריה. המסעדה מציעה תפריט עשיר של ארוחות חלביות ואת התפריט של לה קרפ ז'קוב שכולל קרפים צרפתיים, פונדו, מרקים מיוחדים ועוד. אפשר להצטייד במקום בגבינות המצוינות (מחלב עזים וכבשים) שחלקן נשמרות היטב גם בלא קירור, וכן בשמן זית, בריבות, ביינות ובליקרים שמייצרים השכנים. יש כאן סדרת מוצרי קוסמטיקה על בסיס חלב צאן, כדאי לנסות ולהמתין שעה קלה לפני שמחליטים לקנות – לא כל אחת נהנית מריח עזים הנודף מגופה.

איפה: מושב בן עמי (מול בית החולים נהריה)
טלפון: 04-9520299
פתוח: ב'-ה' 14:00-9:00, 20:30 עד לקוח אחרון, ו' 14:30-9:00, 20:00 עד לקוח אחרון, שבת 16:00-9:00, 19:00 עד לקוח אחרון
מחיר: זול-בינוני. 120-60 ש"ח לסועד
נכים: גישה לנכים

ממליצה: עפרה ריזנפלד

אל-טול
טול זו טלי לוי, אישה שאוהבת לבשל ושמעה במשך שנים את המשפט "למה את לא פותחת מסעדה?", עד שלפני כמה שנים נכנעה. האוכל הוא מה שהיא מבשלת בבית: תבשילי קדרה כמו טלה בשזיפים או רוסטביף ברוטב, וגם חזה עוף או שוק טלה ממולא בפיסטוקים, קנלוני עם גבינות ומנגולד, עלי גפן ממולאים ועוד, לפי העונה והחשק. המסעדה ממוקמת בביתן שבקדמתו רחבת בטון מחופה גגון. אפשר לאכול בפנים, אבל עדיף בחוץ. עציצי גרניום, המון אוויר, מראה העמק והזיתים, ומרחוק פיסות של ים. הרגשה של אירוח ביתי נעים.
אחרי הפתיחה התברר שלשם יש משמעויות נוספות: אל-טול אצל הבדואים בסיני פירושו בסבבה, ואצל הדרוזים באזור – בקצה הדרך.

איפה: כליל (לפנות ימינה אחרי הכניסה ליישוב ולעקוב אחר השילוט).
טלפון: 04-9562468
פתוח: ה'-שבת 24:00-13:00
מחיר: בינוני-יקר. משתנה בהתאם לתפריט
נכים: יש גישה לנכים

ממליצה: עפרה ריזנפלד

אדלינה
נתחיל מהסוף: אוכל נהדר, מקום נהדר, מיקום נהדר, וכך גם השירות. עכשיו כמה פרטים. חברי קיבוץ כברי, שהיו בין מפוני בית הערבה, הקימו את בית האבן עם עלייתם על הקרקע על הגבעה הנוכחית. זה היה בית תרבות ופעילויות שונות שהוזנח עם הזמן. לפני כשלוש שנים לקחו אותו אדלינה גולדפלד ואילן אופנהיימר (מפינגווין שבנהריה) והחזירו לו את יופיו והדרו. המרפסת ממוסגרת בגפנים ונפתחת אל מטעי הבננות שבעמק ואחריהם הים, שולח בריזה. לאדלינה זה היה חלום ישן. היא למדה והשתלמה בספרד, והגיעה לבישול המשולב עם מה שספגה בבית, בארגנטינה, שגם שם האוכל הוא ממקורות ספרדיים ואיטלקיים בעיקר. התוצאה היא מנות כמו שרימפס עטופים בבצק קדאיף עם וינגרט יוגורט, פילה אדום צלוי על תפוח אדמה ממולא, פאייה עם פירות ים, קבב טלה ועוד. בין הטאפאס, שכולם מעדנים: קרם חציל קלוי עם קצח, קוביות סלמון בכבישה קרה, לבנה תוצרת בית ועוד. טעים, מעודן ויפה. ביום שישי מוגש ברנץ' הכולל כתריסר טאפאס, מנה עיקרית של דג, בשר או פירות ים, קפה וקינוח.

איפה: קיבוץ כברי
טלפון: 04-9523707
פתוח: ב'-ה' 15:00-12:00, 22:00-19:00, ו' 15:00-11:00, 22:30-19:00, שבת 16:00-12:30, 22:00-19:00. נכים: לא נגיש.
מחיר: יקר, אבל שווה. 130-180 ש"ח לסועד.
נכים: אין נגישות
אתר אינטרנט

ממליצה: עפרה זינפלד

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהגליל המערבי

מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל
מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל

בין המושבים היהודים אלקוש ואבן מנחם, הכפר הערבי נוצרי פסוטה, מצפה אבירים והכפר הדרוזי הגדול חורפייש נמצא אחד האזורים המרתקים ביותר בארץ ישראל בכלל ובגליל בפרט. זהו אזור של חורש ים תיכוני צפוף וקוצני, ובו בליל של שמורות ...

אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב
אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב

הגליל המערבי מציע לא רק נופים מרהיבים ואתרים היסטוריים, אלא גם מפגשים רב תרבותיים, מיזמים קולינריים, סדנאות עם בעלי מלאכה ועוד המון הפתעות. פסטיבל אביב בגליל המערבי הוא הזדמנות נהדרת להיחשף לכל העושר שיש לאזור להציע

בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי
בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי

בגליל המערבי קיימות מספר "ערים אבודות" - ישובים עתיקים והרוסים המבצבצים מהיער המקנה להן מראה מסתורי ומסקרן. יואב יעקובי לוקח אותנו לכמה מהן, לטיולים רכובים עם קטעי הליכה קצרים. מתאים גם למשפחות