תפריט עמוד
אם אתם מסוג האנשים שמחפשים ריגושים ללא הפסקה, ובשביל מעט אדרנלין תיסעו עד קצה העולם, טיול במזחלות שלג רתומות לכלבים באלסקה הקפואה זה ה-דבר בשבילכם. מרחבי השלג הפרושים מול עיניכם המשתאות חולפים כמו בסרט נע. אל המזחלת רתומים קבוצה של כלבים נלהבים שיסחבו אתכם למחוזות לא מוכרים. במהלך המסע תיקלעו למפגשים מרגשים עם מגוון חיות הבר של אלסקה, בהם כלבי ים, דובים, שועלים, זאבים, איילי הצפון, לוטרות, חתולי בר ועוד רבים אחרים.

דניאל קרן, מספורטאי האתגר המובילים בישראל, חובב טיולים ומסעות מיוחדים, מספר כי התנסה בשני טיולי מזחלות שונים: האחד – טיול של כמה שעות מפיירבנקס (Fairbanks) באלסקה, והשני – מסע של שלושה ימים בגרנלנד. "הדבר הראשון שהרגשתי בטיולים האלה היה חרדה לשלום הכלבים, בייחוד בתנאי השטח הקשים. המזחלת נראית כאילו היא מאיימת לדרוס אותם, ואותי באופן אישי זה מאוד הלחיץ. הדבר השני הוא מערכת היחסים המשולשת היוצאת דופן בין נהג המזחלת (בעל הכלבים) לכלב המנהיג, ובין הכלב המנהיג לכלבים האחרים. ביחסים הללו של מנהיג-מונהג ניכרת עבודת אילוף של שנים". קרן מוסיף כי הקרבה הרבה לטבע הופכת את הטיול לחוויה פנטסטית. "הנופים נהדרים, ובזכות העבירות הגבוהה של הכלבים, הרבה יותר מכל כלי רכב, אפשר להגיע למקומות אקזוטיים ביותר".

יש מגוון גדול של סוכני תיירות שדרכם אפשר להזמין טיולי מזחלות באלסקה. אחדים מציעים טיולי יום קצרים בני כמה קילומטרים, ואחרים מציעים מסע של כמה ימים המשלב לינה בבקתות הרים או באוהלים. אפשר גם לבחור בין נסיעה במזחלת עם נהג ובין נהיגה עצמאית (בליווי מדריך). אם כל ההתרגשות הזאת לא מספיקה, יש כמה חברות שמציעות טיול המשלב מסע מזחלות עם טיסה במסוק. המסוק מביא את המטיילים אל לבו של קרחון, ומשם יוצאים לטיול במזחלות כלבים בין נופי קרחונים עתיקים והרים נישאים. רבים מהטיולים הללו מודרכים על ידי מדריכים מקצועיים שהשתתפו בתחרות האיידיטארוד המפורסמת המתקיימת אחת לשנה באנקורג'. אין ספק שזו חוויה של פעם בחיים, אם כי יש צורך בהרבה מזומנים כדי להגשים אותה.

בין הכלב המנהיג לשאר הכלבים יש מערכת יחסים מיוחדת | צילום: ג'ונתן ויק

מידע מעשי
למי מתאים: הטיולים (בעיקר הקצרים) מתאימים לכל גיל, ואין צורך בכושר גופני טוב. יש טיולים קצרים המותאמים גם למטיילים נכים או מוגבלים.
מתי: טיולי מזחלות הכלבים נערכים בחורף, מחודש ינואר ועד מרס. טיולי קרחונים נערכים בעיקר בחודשי הקיץ (מאי-אוגוסט), כאשר תנאי מזג האוויר נוחים ומאפשרים גישה לקרחון.
לא לשכוח: יש להתלבש בבגדים חמים (מעיל נגד מים, כובע, כפפות), להצטייד במשקפי שמש, וכמובן להביא מצלמה ומשקפת.
מחירים לדוגמה: טיול של חצי יום במזחלות -החל מ-250 דולר לאדם. מסע מזחלות של 11 יום – כ-3,400 דולר לאדם. טיול יום במזחלות כלבים המשלב טיסה במסוק: כ-450 דולר לאדם.
פעילויות נוספות באלסקה: לשכת התיירות של אלסקה

טיולי מזחלות קצרים:
חוות ההסקים בגוסטבוס

טיולים כל השנה מאנקורג'

מסע מזחלות ארוך:
מסע של 11 יום מהעיר פיירבנקס

טיולי מזחלות מהעיר נוֹם (Nome)

טיולי מזחלות הכוללים טיסה במסוק:
מסיוארד

מג'ונו

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.