תפריט עמוד

פעמיים במהלך השנה, ב-2 ביולי וב-16 באוגוסט, שובתים תושביה של סיינה שבטוסקנה מכל מלאכה ויוצאים לחגוג את מרוץ הסוסים של סיינה – הפאליו (Palio). המרוץ המפורסם והפראי המתקיים לכבודה של מריה הקדושה ומקורו בתקופת ימי הביניים. המרוץ של אוגוסט נוסד ב-1,310 והמרוץ של יולי נוסד ב-1659, כאשר מרוץ אוגוסט זוכה לתשומת לב רבה יותר.

במרוץ מתחרים נציגים מעשרה רובעים (קונטראדה, Contrade) שונים בסיינה (מתוך 17 רובעים), כאשר לכל רובע יש מסורת, סמל, צבעים ותלבושות המאפיינים אותו. בערב שלפני המרוץ מתקיימות ארוחות חגיגיות ברובעים השונים ובבוקר יום המרוץ נערכות תפילות בכנסיות של כל רובע.
לכבוד האירוע מתכסה כיכר הקאמפו בעפר והופכת למסלול מרוצים של ממש. ביום האירוע, החל מחמש בבוקר מתקיימות תהלוכות מסורתיות ולקראת הצהריים מתמלאת הכיכר בהמוני אנשים הממהרים לתפוס מקום ביציעים המקיפים את הכיכר, בגגות ובמרפסות הבתים שמסביב לכיכר. הרוכבים וסוסיהם מתייצבים בשורה ישרה וארוכה, מאחורי מחסום החבלים וממתינים לאות הפתיחה. עם הינתן האות פורצים כולם בדהרה קדימה ומקיפים את הכיכר שלוש פעמים. המרוץ עצמו נמשך כתשעים שניות בלבד, אך ההתרגשות היא גדולה.

תשומת הלב המרכזית היא אל הסוסים ולא אל הרוכבים ולכן במידה ורוכב נופל מסוסו, יכול הסוס לזכות לבדו במרוץ (מקרה שקרה כבר פעמים רבות). בזמן המרוץ הכל מותר, חוץ מאשר לאחוז במושכות של סוסים אחרים. בסיום המרוץ הזוכה מקבל את הפאליו – דגל משי (המכונה על ידי המקומיים "הסמרטוט") עליו מצוירת דמותה של מריה הקדושה. אך הפרס האמיתי הוא כמובן הכבוד הגדול לו זוכה הרובע המנצח.

לאחר סיום התחרות מתקיימות ברחובות העיר חגיגות ניצחון סוערות, מופעי אקרובטיקה, תערוכת סוסים עם תלבושות מימי הביניים ומופע זיקוקי דינור.

שעות המרוץ: ביולי – 19:45, באוגוסט – 19:00.
הצפייה במרוץ היא ללא תשלום (במידה ותמצאו מקום כמובן).

הכנות מיוחדות
לקראת הפאליו מגיעים לסיינה תיירים רבים ולכן חובה להזמין מקום לינה בעיר זמן רב מראש. כדי לתפוס מקום טוב (או לפחות סביר) בקאמפו, עליכם להתמקם שעות רבות לפני תחילת האירוע. במידה ולא הצלחתם לתפוס מקום, תוכלו לצפות בשידור החי של האירוע בטלוויזיה ובשידורים החוזרים המשודרים במשך כל הערב.
יש אפשרות להשכיר מקום במרפסות של הבתים והחנויות שנמצאות בכיכר קאמפו, אך צריך לבצע את ההזמנה זמן רב מראש (חצי שנה לפני הפאליו המקומות כבר אוזלים).
פרטים נוספים בלשכת התיירות המקומית או דרך Palio Viaggi.
כתובת: Piazza Gramsci 7.
טלפון: -0577-280828+39.

למי זה מיועד?
לאנשים שאינם נרתעים מאירועים המוניים, לאלו שתמיד מצליחים להידחף אל השורה הראשונה ולאנשים גבוהים (אבל ממש גבוהים) שיכולים לראות מעל ראשי ההמון.

איך מגיעים?
מישראל טסים לפירנצה (הטיסה היא דרך רומא או מילנו) ומשם שוכרים רכב או לוקחים אוטובוס לסיינה.

איפה להתגורר?
בטוסקנה אפשר ללון באתרי התיירות הכפרית, ה-Agriturismo – וילה פרטית, טירה עתיקה או אירוח בחווה חקלאית. לפני ההזמנה, מומלץ לבדוק את גודל החדרים, האבזור (בקיץ – אם יש מזגן) וכמובן את המיקום.

Fattoria di Catignano מציעה לאורחיה אירוח קסום בטבע. הווילה מכילה סוגים שונים של חדרים, החל מחדרי סטודיו זוגיים ועד לסוויטות בנות שלושה חדרים. בכל החדרים יש מטבחון מאובזר, מקלחת או אמבטיה ובחצר יש בריכה. בעלי המקום דוברי אנגלית ואיטלקית.
כתובת: Loc. Catignano Pianella.
טלפון: 356744-0577-39+.

Santa Caterina היא למעשה וילה מהמאה ה-18 שהוסבה לבית מלון רומנטי. במקום 22 חדרים ממוזגים עם טלוויזיה, טלפון ומיניבר.
כתובת: Via Enea Silvio Piccolomini 7.
טלפון: -0577-221105+39.

איפה לאכול?
Castelvecchio.היא מסעדה אינטימית המגישה ממאכלי המטבח הטוסקני. מבחר מנות לצמחונים ותפריט יינות גדול.
כתובת: Via Castelvecchio 65.
טלפון: 39-0577-49586+.

Antica Trattoria Papei היא מסעדה בניהול משפחתי שאהובה מאוד על המקומיים. התפריט מורכב ממאכלים איטלקיים מסורתיים.
כתובת: Piazza del Mercato 6.
טלפון: -0577-280894+39.

המזכרת שכדאי להביא
לכל רובע (קונטראדה) בסיינה יש דגל המייצג אותו ובחנויות ברחבי העיר מוכרים חיקויים רשמיים של הדגלים. הצעיפים אמנם אינם מקוריים (את הצעיף המקורי יכולים לרכוש רק תושבי הרובע) אך מספיקים בהחלט כמזכרת מהאירוע.

מזג האוויר
ביולי הטמפרטורות נעות בין 28-18 מעלות, ובאוגוסט בין 27-18 מעלות.

מה עושים במהלך כל השנה?
סיינה היפה מחזירה את המבקרים בה לתקופת ימי הביניים – סמטאותיה הצרות, גגותיה האדומים-חומים וכיכר הקאמפו המרשימה, בה מתקיים מרוץ הפאליו. אתרים נוספים שכדאי לבקר: טורה דל מנג'י, פלאצו רפובליקו והדואומו (הקתדרלה של סיינה).
אפשר לשכור רכב ולצאת מהעיר לטיול במרחבי טוסקנה היפה. מומלץ בעיקר לבקר בפירנצה, פיזה וסן ג'מיניאנו.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.