תפריט עמוד

לתרמילאים: מה לשים בתרמיל?

כאשר יוצאים לטיול שבו סוחבים את התרמיל על הגב, כדאי מאוד לארוז בתבונה. איך מחליטים מה לקחת? איזה ציוד הוא הכרחי ועל מה אפשר לוותר?

מסמכים וכסף
אריזת המסמכים והכסף דורשת מהתרמילאי מחשבה ותכנון. לשלב הטיסות כדאי לארוז את הדרכון, כרטיס הטיסה והכסף בתיק או ארנק נפרד. כדי שיהיו זמינים ונוכל לשלוף אותם בקלות בשעת הצורך. בתקופת הטיול, בה אין צורך בדרכון ובכרטיס הטיסה באופן שוטף, כדאי לארוז אותם (ומסמכים אחרים כמו ביטוח נסיעות ופנקס חיסונים) בשקית אטומה למים, בתוככי התרמיל הגדול (לא בכיסים החיצוניים). כך קטן הסיכוי שנאבד אותם או שהם ייגנבו. כדאי לבדוק מדי פעם במהלך הטיול, שהם עדיין נמצאים במקומם.את הכסף כדאי כמובן לקחת בארנק או תיק קטן נפרד וזמין. רצוי מאוד לא לשמור את כל הכסף במקום אחד, אלא להפריד אותו –בארנק לשמור סכום כסף לשימוש שוטף (אותו מחדשים כל פעם) ואת השאר בחגורת כסף מתחת לבגדים (או פתרונות דומים אחרים).בגדים
אין נוסחת פלא שלפיה אפשר לדעת איזה בגדים וכמה מהם לקחת לטיול. זה תלוי במזג האוויר הצפוי, העדפות אישיות ומשך הטיול המתוכנן. העיקר הוא לא לקחת יותר מדי. קחו בגדים שיספיקו לשבוע, וכבסו אותם לפי הצורך תוך כדי הטיול. כדאי לקחת בגדים מבדים דקים, שמתייבשים מהר, ותופסים מעט נפח בתרמיל. לטיול באזורים קרים, קחו בגדים שאפשר ללבוש בשכבות ומעיל טוב. אין טעם לקחת סוודרים שתופסים הרבה נפח.

הלבשה תחתונה
כשמדובר בתחתונים, אל תחסכו. קחו את כל התחתונים שאתם אוהבים ללבוש. לתחתונים יש נטייה מוזרה להיעלם בנבכי מכונות כביסה ומייבשים ולכן תמיד טוב שיש רזרבה. תחתונים וחזיות כדאי לארוז בנרתיק רך נפרד כדי שיהיה קל למצוא אותם בתרמיל – אם קניתם לאחרונה סנדלי שורש, השתמשו בנרתיק שלהם, המצוין לצרכים האלה. אפשר גם להשתמש בשקיות כיווץ לכביסה. גם את הגרביים כדאי לארוז בנפרד באותה צורה.כלי רחצה והיגיינה
רכשו לעצמכם תיק כלי רחצה טוב ולא גדול מדי, ורצוי כזה שיש בו וו פלסטיק לתלייה. צמצמו בתכשירים ותמרוקים. אין טעם לסחוב בקבוקים גדולים של סבון ושמפו. כדאי לקנות בקבוקי פלסטיק קטנים (בכל אחת מרשתות הפארם למיניהן) ולמלא אותם.קחו מטליות לחות! זהו המוצר שישנה את חייכם. הן טובות להתרעננות, לניקוי הפנים והידיים, להסרת כתמים מהבגדים ואפילו כתחליף למקלחת אם אין אחת אמיתית בנמצא. כדאי לארוז אותן כך שיהיו זמינות בכל עת.

לתרמילאיות הנשים כדאי להביא מהבית את מוצרי ההיגיינה. אמנם הם תופסים הרבה נפח יחסית, אך לא תמיד קל למצוא את המוצרים הללו, במיוחד אם מטיילים במדינות המתפתחות, וגם אם מוצאים, הם לא תמיד באיכות שאנחנו מורגלות אליה.

מגבת
אל תיקחו מגבת רחצה גדולה. היא תופסת נפח, היא כבדה והיא לא מתייבשת במהירות. אפשר לרכוש מגבת טיולים מיוחדת. היא קלה, מתקפלת לגודל קטן ומתייבשת במהירות, אבל היא לא זולה. מי שלא רוצה לקנות מגבת מיוחדת יכול לקחת לטיול מגבת קטנה רגילה (מגבת פנים או מטבח).

ציוד טיולים
גם אם אתם מתכננים לצאת לטרק, בדקו מראש אם יש צורך להביא מהבית שק שינה ואוהל. ישנן מדינות בהן ניתן לשכור ציוד טיולים או לקנות אותו בזול (בנפאל למשל). בכל מקרה כדאי לקחת ציפה שתיכנס לתוך שק השינה (יש ציפות מיוחדות לשקי שינה, אבל אפשר גם להשתמש בציפה רגילה). אל תוותרו על פנס (הכי נוח פנס ראש). לעולם אין לדעת מתי הוא יהיה נחוץ.

אם יש לכם נעלי טרקים, עדיף לנעול אותם לטיסה או כשנוסעים ממקום למקום במהלך הטיול. הן כבדות ומסורבלות לסחיבה. קחו סנדלים או נעלי אילת לאוורור הרגלים, להליכה במים ולמקלחת.

עזרה ראשונה ותרופות
בשביל למנוע אי נעימויות וריצות מיותרות ולעתים יקרות לרופא במהלך הטיול, כדאי לדאוג מבעוד מועד לתיק עזרה ראשונה מצויד היטב. הכי טוב להתייעץ עם רופא המשפחה לגבי תרופות במרשם (אנטיביוטיקה למשל) שכדאי לקחת לטיול. רצוי גם להצטייד בכדורים נגד כאב ראש ונגד צינון, תחבושת אלסטית, פלסטרים וקרם הגנה.

דברים קטנים לחיים קלים
לונגי – הלונגי הוא פיסת הבד השימושית ביותר שתהיה לכם בתרמיל. הוא יכול לשמש לכם כסדין או כשמיכה, הוא מצוין בתור מגבת ומתייבש במהירות, אפשר להתכסות בו בדרך למקלחת או לחוף הים והבנות יכולות גם ללבוש אותו כחצאית או כשמלה. אפשר להשתמש בו כמחצלת לים, לקשור אותו ככיסוי ראש ואפילו להפוך אותו לשק לכביסה מלוכלכת.

שקיות ניילון – קחו איתכם כמה שקיות ניילון. הן ישמשו אתכם כשקיות לזבל או כמגן נגד רטיבות לתכולת התרמיל.

ערכת שירותים – כשמסתובבים כל היום נוח מאוד שיש בתרמיל ערכת שירותים זמינה. ארגנו לכם בשקית קטנה גליל נייר טואלט ונוזל לניקוי הידיים ללא שטיפה או מטליות לחות.

פנקס ועט – כדאי לדאוג שיהיה לכם פנקס ועט למקרה שתצטרכו לרשום לעצמכם פרטים של אכסניה שהמליצו לכם עליה, של אדם נחמד שפגשתם בדרך, של מסעדה שאהבתם במיוחד, או של רשמים וחוויות שחשוב לכם לזכור.

ציוד לכביסה – אל תשכחו לקחת מיכל קטן עם נוזל כביסה (זה דווקא מוצר לאפשר לרוב למצוא בכל מקום), וחבל או גומי לתליית הכביסה.

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.