תפריט עמוד
מילאנו, "הבירה הצפונית" של איטליה, אינה יכולה לעמוד נגד ההשפעות המדבקות והבנאליות של הגלובליזציה. ובכל זאת, גם בעיר המעודכנת הזאת, המשועבדת ללוק ולאופנה, עדיין אפשר לגלות איים נעלמים.
טרָטוריות, אוסטֵריות ולוקַנְדות – שמות נרדפים למסעדות ביתיות שהיו נפוצות באיטליה מאז ומעולם – הן שמורות טבע אפופות באווירה ובריחות מזמנים רחוקים, אתנחתא מאושרת לעוברי אורח. אפשר לשבת בנחת, להאזין לניגון הניב המקומי, לטעום את התבשיל הביתי המלווה בקנקן יין, לצחוק לכמה בדיחות עם השוטה התמידי, וגם להחליף מתכונים ולהשוות טעמים בין חבלי ארץ שונים.

האבירים באים
כזאת היא טברנה מוריג'י (Taverna Moriggi), השוכנת בבניין משנת 1600 ברחוב צר ושקט, במרחק פסיעה משדרת מגנטה (Corso Magneta) היוקרתית, העמוסה בחנויות מעצבים הזועקות את "המראה הנכון" האחרון. כמה נפלא לנטוש לרגע את המודרנה ולהרגיש כמו בתחילת המאה.
בכניסה לטברנה הזמן נעצר. נדמה שבחוץ עוד קושרים אבירים את סוסיהם ללולאות הברזל הכבדות, ומיד הם ייכנסו לחללים האפלים.

בשנים הרבות שהתגוררתי במילאנו הייתי מדשדשת על אופנַי הישנים כשבחוץ כמעט חשכה סתווית, כדי להתרגע אצל מוריגי. להרהר ולקבל קצת השראה. המקום כמעט ריק, ואני יושבת ליד החלון העצום ומבקשת המלצה לכוס יין משובב, מרגיע, או משמח. תלוי ביום. והיו גם אותם מפגשים ליליים של שולחנות ארוכים עמוסים במבחר גבינות ונקניקים, לחם טרי והרבה יין, עם ידיים רבות הנשלחות שוב ושוב להפגיש בין גביעי הזכוכית וללחוש או לצעוק "סאלוטה!". סטודנטים ואמנים ממלאים את החלל בשמחת חיים. לא לשכוח לסיים את הערב ביין מתוק מטוסקנה (vin santo) ובעוגיות יבשות עם אגוזים שנטבלות ביין. חובה לטעום גם את עוגת השוקולד והאגסים.

אוצרות בספרייה העתיקה באיטליה
האיטלקים נוהגים לומר — לאחר שאכלנו ושתינו, כמו שאלוהים מצווה, נפנה מקום לקצת תרבות. לא רחוק מכיכר הדואומו (Piazza del Duomo), שבה שוכנת הכנסייה המפורסמת של העיר, נמצאת אחת מיצירות האמנות הקלאסיות: סל הפירות של קרוואג'ו, הצייר הסוער שנחשד ברצח והיטיב מכולם לצייר באור. עבודה נפלאה זו נמצאת בגלריה אמברוזיאנה (Pinacoteca Ambrosiana), המתלווה לספרייה העתיקה באיטליה, ספריית אמברוזיאנה
(Biblioteca Ambrosiana), מוסד תרבותי שהקים הקרדינל פדריקו בורומאו במאה ה־17. בספרייה 24 אולמות תצוגה עם יצירות נפלאות של רפאל, ליאונרדו דה וינצ'י, ברויגל ואחרים.

אם תרצו לחפש ולמצוא את האי הנעלם שלכם, לכו לרובע נביליו (Naviglio), שבמרכזו עוברת התעלה (il Naviglio Grande) שמרטיבה את העיר. ברובע העתיק הזה יש בתי קפה, מסעדות, סטודיו של ציירים, חנויות אופנה וחנויות יד שנייה נהדרות. בכל יום ראשון אחרון בחודש פועל בו שוק עתיקות. עדיף להגיע בבוקר בגלל המוכרים הססגוניים והאור הנפלא, ולא לשכוח מצלמה.

קרנבל ונציה - למאה ה-18 ובחזרה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מצפון איטליה

אגם קומו – מדריך למטייל
אגם קומו – מדריך למטייל

אם אגם גרדה ידוע במיוחד באטרקציות המשפחתיות שלו, הרי שאגם קומו הוא אחד מהרומנטיים שבאגמי צפון איטליה. העיירות הציוריות, הווילות האלגנטיות והגנים המטופחים תורמים כולם לקסם של המקום. הכנו לכם מדריך עם כל מה שכדאי לדעת לפני שנוסעים ...

מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש
מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש

שילוב של פילאטיס ומיינדפולנס מהווה דרך נהדרת לחזק את הגוף, לשמור על רוגע ומיקוד ולהגיע לאיזון פנימי. וכשמצרפים לכך ריטריט בנופים מעוררי השראה ורוגע, התוצאות מוצלחות שבעתיים

סובב מון בלאן: הטרק הכי יפה באירופה
סובב מון בלאן: הטרק הכי יפה באירופה

בלב אירופה, במרחק טיסה ישירה קצרה מישראל, נמצא אחד הטרקים הכי יפים והכי פופולריים באירופה. אינספור מילים נכתבו על סובב המון בלאן וקל להתבלבל מעודף המידע. אז אם אתם רוצים לדעת מהי העונה הטובה ביותר לטרק, מאיפה מתחילים, ...