תפריט עמוד

עם יותר מ-170 מוזיאונים, אופרות מצוינות, מופעי קברט, מסיבות הנחשבות לטובות בעולם והרבה מאוד בניינים חדשים של האדריכלים הנחשבים ביותר בעולם, ברלין מציעה הווה סוער והתעסקות בלתי פוסקת באירועי העבר ובזיכרונות. כמעט כולם כבר מסכימים שמדובר בעיר הכי עכשווית והכי מעניינת באירופה. הדברים האלה נכונים בהחלט גם בעיצומו של החורף.

הטיולים בפארק טירגארטן המפורסם אולי קצרים יותר, הלילות ארוכים יותר וקרים למדי, אבל כפיצוי אפשר לבלות במוזיאונים המחוממים, בהופעות חיות ובפסטיבלים נוצצים. המיקום הצפוני של ברלין מבטיח לא מעט ימים מושלגים, מה שמוסיף להנאה של הבאים ממדינה דלת משקעים, שבה כל פתית שלג בחרמון הופך לאירוע חדשותי.

ליל המוזיאונים: לא רוצים לישון

בעיצומו של החורף מתקיים בברלין "הלילה הארוך של המוזיאונים", שבמהלכו פתוחים עשרות מוזיאונים וחללי תצוגה בעיר לאורך הלילה. כרטיס אחד מקנה כניסה לכל המוזיאונים המשתתפים. מלבד התערוכות הקבועות והמתחלפות, במהלך הלילה מתקיימים גם סיורים מודרכים, הקרנות של סרטים, מופעי מוזיקה, הרצאות ואירועי תרבות מיוחדים.

אי המוזיאונים בלילה חורפי | צילום: אייסטוק

פסטיבל הקולנוע: אבק כוכבים
כבר יותר משישים שנה, במשך עשרה ימים בכל חודש פברואר מתקיים בברלין אחד מאירועי הקולנוע החשובים בעולם ואחד הוותיקים שבהם – הפסטיבל הסרטים הבינלאומי (Berlinale).  הפסיטבל מושך לעיר שחקנים, במאים ומפיקים חשובים מאירופה, ארצות הברית ומדינות נוספות, כך שמלבד האפשרות לצפות בסרטים חדשים וחשובים, הפסטיבל מהווה גם הזדמנות מצוינת להתחכך במעט אבק כוכבים  (אם לא בקאן, לפחות כאן). הפרסים הניתנים כאן הם בצורת דובים – דוב הזהב לסרט הטוב ביותר ודוב הכסף לבמאי הזוכה (פרס שניתן, בין השאר, גם לבמאי הישראלי יוסי סידר על סרטו "בופור"). התוכנית הסופית מתפרסמת שבועות ספורים לפני פתיחת הפסטיבל וניתן לראותה באתר אינטרנט הרשמי.


ברלין מושלגת. האתרים המוכרים נראים אחרת לגמרי תחת שמיכת שלג לבנה

עולם קפוא: להחליק על הקרח
למבקרים בברלין בתקופה שבין נובמבר לתחילת ינואר מומלץ בחום לבקר בכיכר פוטסדאם (Potsdamer Platz) שהופכת בתקופה זו לממלכת חורף קסומה, עם שוק חג המולד, זירת החלקה על הקרח ופארק שלג. אבל גם אם החמצתם את תקופת חג המולד והשנה האזרחית החדשה, אתם לא צריכים לוותר על תענוגות הקרח. ב-Wilmersdorfer Eisstadion, איצטדיון הקרח (כתבות: Fritz Wildung Straße 9, אתר אינטרנט) תוכלו להחליק בזירה הגדולה ביותר בעיר – לאורך מסלול אליפטי של 400 מטר ובאזור מלבני מרכזי. אפשר לשכור ציוד או לרכוש אותו בחנות הצמודה, ויש גם אזור קולינרי שבו תוכלו להתחמם בארוחה משביעה. אופציה נוספת לפעילות ספורטיבית חורפית תמצאו במרכז Eisbahn Spandau (כתובת: Hohenzollernring 64; אתר אינטרנט) תוכלו ליהנות מזירת החלקה על הקרח, משחקי הוקי קרח ועוד.

מרכז השוקולד של ריטר ספורט. לשוטט, לטעום ואפילו לעצב שוקולד

ממלכה מתוקה: שוקולד בעיצוב אישי
הטבלאות המרובעות של Ritter Sport מוכרות לחובבי שוקולד ברחבי העולם, וביקור חורפי בברלין הוא הזדמנות מצוינת לפגוש את השוקולד הזה מקרוב מאוד. בחנות הדגל של החברה המשפחתית, שהוקמה על ידי בני הזוג ריטר בשנת 1912, תוכלו לשוטט ב-1,000 מטרים רבועים שכולם מוקדשים למתוק-המתוק הזה. מלבד מבחר מפתיע של טבלאות צבעוניות בטעמים שונים (כולל כאלה שמכינים במיוחד לקראת עונת החורף) גולת הכותרת היא האפשרות להכין טבלת שוקולד אישית בשילובים החביבים עליכם. זו ההזדמנות להתפרע ולהפגין יצירתיות חסרת גבולות, כמו למשל ליצור שוקולד עם סוכריות גומי, פיצפוצי אורז ונוגט ורוד. את התוצאה תוכלו לאכול או להביא כמתנה מקורית למישהו שנשאר בבית.
כתובת: Franzosische Strasse 24; אתר אינטרנט

תענוגות ספא
ביום חורפי קפוא אין כמו לטבול בג'קוזי מבעבע, להזיע בסאונה, למתוח שרירים בחדר כושר ולהתפנק בעיסוי עם שמנים ארומטיים. בכמה ממלונות הפאר בברלין תוכלו ליהנות משירותי ספא, בריכה מחוממת וחדר כושר גם אם אתם לא מתארחים במלון. כרטיס הכניסה (70-50 אירו לאדם) כולל שימוש בשירותי הספא השונים, על טיפולים ועיסויים משלמים בנפרד. בין המלונות שמאפשרים כניסה לספא לאנשים מבחוץ: גרנד הייט (Grand Hyatt, Marlene-Dietrich-Platz 2), ריץ קרלטון (Ritz-Carlton, Potsdamer Platz 3) וקמפינסקי (Aldon Kempinski, Unter den Linden 77).

אופציה אחרת,  זולה יותר, היא לקפוץ לסולטן חמאם (Sultan Hamam), שמציע טיפולי חמאם מסורתיים, כמו פילינג בתערובת של שמן זית וסוכר או קרצוף מלא של הגוף בסבון, לצד טיפולים ועיסויים מערביים. כרטיס הכניסה מאפשר שימוש חופשי במתקני החמאם לשלוש או לחמש שעות (16 אירו ו-21 אירו בהתאמה) ועל כך אפשר להוסיף טיפולים שונים במחירים סבירים. כתובת: Bülowstraße 57.

הבריכה בספא של מלון קמפינסקי. לא רק אורחי המלון יכולים ליהנות

שופינג: לאבד את העשתונות
קניות הן חלק בלתי נפרד מחוויות החופשה העירונית, ובתקופת החורף רצוי לעשותן תחת קורת גג אחת כדי לצמצם למינימום את השהות בקור המקפיא. בברלין לא חסרות חנויות כלבו גדולות ומצוידות להפליא, אבל תואר מלך המלכים של בתי הכלבו הברלינאים (ואולי אפילו באירופה כולה) שמור ל-Ka De We. בשש קומות עצומות ממדים תוכלו למצוא את כל שחשקה נפשכם (לרוב במחירים מרקיעי שחקים), מבגדים דרך נעליים ותיקים ועד כלי בית וכלי מיטה.

אבל גולת הכותרת מחכה למטפסים לקומה האחרונה: עשרות אלפים של מוצרי מזון מכל הסוגים, הצבעים והטעמים – נקניקים, גבינות, שוקולדים, יינות, ליקרים, רטבים, פירות אקזוטיים, פסטות, עוגיות, מרציפנים ומה לא. ברחבי הקומה פזורים דלפקי אכילה, בהם כאלה שמציעים במחירים שפויים גרסאות בזק למנות של שפים מפורסמים בלווית כוס יין משובח. אם לא נשברתם כליל והצלחתם להתאפק עד עכשיו, מסעדת הגג מציעה מזנונים עמוסים בכל טוב – בשרים, סלטים, פסטות, תוספות צמחוניות ובשריות ושלל עוגות וקינוחים מסחררים.

אנחנו לא יודעים מה זה אומר עלינו הישראלים, אבל בין הברושורים שמסבירים מה יש בכל קומה אפשר למצוא גם אחד בשפה העברית.
כתובת: Tauentzienstr. 21-24, אתר אינטרנט

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.