תפריט עמוד

טנטרה: אהבה שאינה ממהרת

מעט מאוד תורות מזרחיות זכו לפופולריות ולאהדה רבים כל כך במערב. הטנטרה היא חוכמה מורכבת שמתייחסת אמנם להיבטים רבים בחיי בן אנוש, אבל המערב ממהר לעסוק במין טנטרי ובייחוד שלו על פני היחסים שבהם נוהגים לאהוב במערב. על מה מדובר ואיך אפשר לנסות זאת בבית

לא ברור איפה בדיוק נהגתה ופותחה תורת הטנטרה. רבים טוענים לבכורה. יש הטוענים שמקורה באוּדִיאָנָה (כיום עמק הסוַואט שבפקיסטן), אחרים טוענים שבהודו. כתבים המוקדמים ביותר הופיעו בראשיתה של המאה ה-4 לספירה. אוניברסיטת נַלַאנְדָה שבצפון הודו הפכה למוקד מרכזי בו התפתח אחד מזרמי הטנטרה. היא היתה מרכז דומיננטי עד למאה ה- 12. כאשר פלשו המוסלמים במאה ה- 13 עבר המרכז הטנטרי לטיבט.

יש הסברים רבים ומגוונים על מהי בדיוק הטנטרה. טנטרה היא חוכמה מורכבת והיא המתייחסת לאספקטים רבים של חיינו. הסבר מעמיק לתורה העתיקה לא נוכל להביא כאן ולכן דיפדפנו במהירות לדף המסקרן במיוחד את החברה המערבית. באין ספור סיפרי הטנטרה יש תרגולים רבים ומורכבים של משגלים מדיטטיביים, דהיינו מדיטציה תוך כדי משגל או להיפך. מה שמכונה – המשגל המקודש – אמור לגרום למשתתפים בו חוויות התעלות שאין להן דבר או חצי דבר עם חוויות ההתעלות ה"רגילות", אותן חווים אלו מאיתנו שעד היום הסתפקו במשגלים פשוטים.

בספרי הטנטרה אפשר למצוא תרגולים של משגלים מדיטטיביים רבים ומסובכים. כדי לא להכביד על הקורא בחרנו באחד מהפשוטים לביצוע. ההוראות אומנם מדוייקות והשלבים ברורים אך מומלץ גם לא לשכוח להפעיל היגיון בריא ופשוט.

להלן הוראות לטקס טנטרי:
הטקס אמור להתנהל במקום נקי, מטוהר ומקודש. כדאי להכין את המקום בריכוז תוך התכוונות. אפשר להדליק קטורת, נרות ואפילו לבנות מזבח קטן. מי שרוצה יכול לצייר מנדלה גדולה של שני משולשים שזורים זה בזה סביב מקום התרגול.

רחצו את גופו של בן זוגכם הטנטרי בצורה טקסית עם הרבה תשומת לב ומסירות. משכו את הגוף בשמן ותוך כדי כך יש להשתדל ולחשוב על גופו של בן זוגכם כאילו הוא מקדש ועל נשמתו כאילו היא נשמת האלים.

לאחר שנגמרו ההכנות ישבו בני הזוג אחד מול השני בתוך המרחב הנעים שהכינו לעצמם. המדיטציה תתחיל תוך נגיעות רכות זה בזו, ברכות ושינון מנטרות – אפשר להשתמש אפילו במנטרת אום פשוטה – וברכות.

בשלב זה מגישים בני הזוג זה לזו מנחות של מזון. המזון יוגש בכוונה ומהלב. במהלך ההגשה אפשר לברך ברכות.

לאחר שהוגשו המנחות יתחילו בני הזוג לנשק אחד את השני. בתחילה את כפות הידיים משם את הרגליים, המצח, האוזניים, השפתיים, החזה, הבטן ואברי המין. את הנשיקות יש לבצע תוך כדי שינון מנטרה גם כאן ניתן לשנן את מנטרת ה – אום.

לאחר שינון המנטרות מתיישבת האשה על הגבר. האשה כורכת את רגליה וזרועותיה סביבו והוא סביבה. תוך כדי חיבוק, ללא תזוזה נושמים השניים בקצב אחיד עליו הם משתדלים לשמור במהלך כל התרגול. במהלך הנשיפה ניתן להשמיע יחד את מנטרת ה- אום.

כל אחד מבני הזוג אמור להתרכז בבסיס עמוד השדרה המכונה – מולהדרה צ'קרה. הריכוז אמור לגרום לבני הזוג לחוש את האנרגיה המינית בעוצמה רבה. באמצעות נשימה "ימשכו" בני הזוג את האנרגיה המינית במעלה עמוד השדרה וישלחו אותה זה לזו.

לאחר זמן מסוים יגבר זרם האנרגיה המינית. בשלב זה אמורה האשה להחדיר את הלינגם לתוך היוני, דהיינו את אבר המין הגברי לתוך אבר המין הנשי. לאחר שהוראה זו בוצעה ישבו בני הזוג ללא תנועה וינשמו בקצב אחיד כאשר הם מביטים זה בעיני זו. מומלץ להתמקד בעין השלישית – אג'נה צ'קרה – המצאת בין הגבות. כאשר בני הזוג מרגישים שהעיניים והנשמות זוכות לאיחוד מומלץ לחבר גם את המצח זה לזו.

בני הזוג שוהים בתנוחה זו עד שמופיעה האורגזמה. אורגזמה זו איננה דומה לאורגזמה אותה חווים העוסקים במשגל רגיל. בני הזוג מתחילים לרעוד בכל גופם ללא שליטה, אך לא מתרחשת פליטת זרע. אורגזמה כזו היא סוג של התעלות רוחנית ופיזית והיא מופיעה כאשר יש חיבור רוחני גבוה בין בני הזוג. האורגזמה הטנטרית איננה תחושה מהירה וחולפת אלא חויה טוטאלית, אכסטטית הנמשכת זמן רב. האורגזמה הטנטרית מעוררת את כל הצ'קרות (המרכזים האנרגטיים) ופותחת אותן. עדויות של אנשים שחוו אורגזמה טנטרית מספרות שבמצב זה עשויים להופיע מצבי תודעה וחזיונות שונים.

הוראות רבות מדגישות שהגבול בין משגלים טנטריים מדיטטיביים ומשגלים רגילים הוא דק ושברירי מאוד. לעיתים קרובות בני הזוג עוברים בשלב זה או אחר ממשגל טנטרי מדיטטיבי למשגל רגיל. מתרגלים מערביים רבים לא רואים את הדבר בשלילה. אבל אם בני הזוג אכן מעוניינים במדיטציה מומלץ להישאר מה שיותר ללא תנועה. מומלץ לתרגל יוגה המקדמת שליטה עצמית. חשוב לשמור על קשר עין המונע בריחה לפנטזיות. מי שמתרגל בקביעות ולאורך זמן יוכל לנסות ולהתבונן באדישות ובריחוק בדחף הטבעי לקיום משגל רגיל. יש לציין לבמקרים רבים הדחף מתעורר ככל שהאנרגיה המינית גוברת. מומלץ להתרכז ולנסות לראות את הנשמה האלוהית של בן הזוג.

בישראל ובמקומות רבים בעולם פועלים כיום מרכזים בהם ניתן להשתתף בסדנאות לתרגול הטנטרה.
מידע על מרכזים אלה אפשר למצוא באתרים הבאים:

אתר קסם המגע

אתר Tantra Workshops

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.