תפריט עמוד
טיול בשווקים של לונדון הוא לא רק מסע רכישות. כאן תוכלו למשש את החיים האמיתיים של העיר ולדבר עם האנשים שחיים בה. לונדון היא עיר קוסמופוליטית, ובשווקים אפשר ממש להרגיש, להריח, לטעום ואפילו לקחת הביתה משהו מהחגיגה הבינלאומית הזאת. אם עדיין לא ביקרתם בשוק של קמדן (Camden) ובפורטובלו (Portobello), אל תחמיצו – אלה השווקים המפורסמים של לונדון, שלא נזכרים ברשימה הזאת. אבל יש גם אחרים, מוכרים פחות. ליקטנו כמה מהם.

ברמונסי
ברמונסי (Bermondsey Market), המכונה "שוק הגנבים", הוא שוק עתיקות. בעבר היה כל גנב יכול להגיע לשוק ולמכור את הסחורה שלו, בתנאי שהעסקים ייעשו לפני הזריחה. כן, גם גנבים צריכים לחיות. היום החוק בוטל, ולפחות באופן רשמי אין עסקים מתחת לשולחן, אבל עדיין כדאי להגיע לפני הזריחה כדי להשיג סחורה משובחת. גם המאחרים יוכלו למצוא כלי כסף, חרסינה, כלים מימי המלכה ויקטוריה, רהיטים, ועוד שפע טובין שישאירו את חובבי הז'אנר בעלפון חושים. אף שמדובר בלונדון ולא בשוק הכרמל, מומלץ להתמקח.

מיקום: נמצא בפינה של Bermondsey St ו־Long Lane
הגעה: רכבת/תחתית, תחנת London Bridge; אוטובוסים, 1, 42, 47, 78, 188
שעות פתיחה: ו' מ־4:00 לפנות בוקר ועד 13:00  בצהריים

בריקסטון
שווה להגיע לבריקסטון (Brixton Market), ולו רק כדי להסתובב ולשאוף את האווירה. בעבר מעוז החברה הג'מייקנית, והיום תמהיל של בינלאומיות עם טאץ' קאריבי. לצלילי רגאיי, היפ־הופ ומוזיקת נשמה תוכלו להתערב בקהל המקומי ולדלג מדוכן לדוכן, למשש מפירות אקזוטיים ועד בטטות, לרכוש בשר בשחיטה מוסלמית, דגים, רגלי חזירים ותרנגולות, בגדים, מגבות וארנקי עור. יש כאן חנויות רבות המציעות אוכל אפריקאי וקאריבי, מיני מינים של שכיות חמדה וטובין לבית, בדים, סדינים, קימונו, ספרים וגם מעצבי שיער, פאות וציפורניים. בשבת יש שוק של מעצבים מקומיים המוכרים תכשיטים, קרמיקה, סוודרים, בגדי עור ואמנות. יש המון דוכני אוכל של מטעמים מהקאריבים, פיצות, ואם מתאמצים אפשר למצוא גם פיש אנד צ'יפס. המוזיקה נהדרת ושמח מאוד.

מיקום: Electric Avenue, Pope’s Rd, Brixton Station Rd, Atlantic Rd
הגעה: רכבת/תחתית, תחנת Brixton; אוטובוסים 2, 3, 35, 37, 45, 59, 109, 118, 133, 159, 196, 250, 322, 333, 345, 415, 432.
שעות פתיחה: כל השבוע 18:00-8:00, ד' עד 15:00

צילום: פרנק הנסן

גריניץ'
עוד מהמאה ה־18 הסוחרים בשוק של גריניץ' (Greenwich Market) מגלגלים מזומנים, ועד היום השוק עמוס בכל סופשבוע. בשוק המקורה מסתופפים מעצבים המוכרים את עבודותיהם, מתכשיטים ועד לרהיטים תוצרת בית, בגדים לכל גיל, צעצועים, ואפילו ספינות בבקבוק. יש המון מסעדות, בתי קפה, ברים, פאבים ואינספור דוכנים המציעים אוכל נהדר מכל הסוגים – לחמים, עוגות, גבינות, זיתים, דבש, מיצים.

מיקום: Greenwich Arts & Crafts Market, 11A Greenwich Market
הגעה: ברכבת הקלה, תחנת Cutty Stark
שעות פתיחה: ד'-ו' 17:30-10:00

אלפי'ז
שוק העתיקות אלפי'ז (Alfie's Antique Market) ורחוב צ'רץ' שבו הוא נמצא נחשבים לשוק העתיק ביותר בלונדון, אבל הדעות חלוקות, ויש מתחרים על הבכורה. היום יש הרבה לבנונים בשכונה, ולכן אפשר למצוא כאן הרבה תבלינים לבנוניים, תפוחים, אגסים ודוכני דגים לא רעים. כאן אפשר למצוא בגדים זולים באמת – חולצות בלירה שטרלינג, מעילים, וגם מזוודות, סדינים, בדים וצעצועים.

אל תחמיצו את Alfie’s Antiques – שלוש קומות של עתיקות בכל וריאציה אפשרית. כאן תמצאו את כל חולצות הרטרו שחלמתם עליהן, תכשיטים שראיתם רק בסרטים, נברשות שפעם פיארו בתים ויקטוריאניים, מנורות עתיקות שהאירו רומנטיקה מלפני עידן הטלוויזיה, ספרים עתיקים, רהיטים, וכמובן – גם יבוא מאפריקה ומהמזרח.

מיקום: Church Street Market, Church St
הגעה: תחתית, תחנת Edgware Rd
שעות פתיחה: ג'-שבת 17:00-9:00, אבל הסוחרים מגיעים מתי שמתחשק להם. התנועה רבה יותר בשבתות.

מיקום: Alfie's Antique Market, 13-25 Church St
הגעה: תחתית, תחנת Edgware Rd
שעות פתיחה: ג'-שבת 18:00-10:00

ריוורסייד ווק
בשוק ריוורסייד ווק (Riverside Walk Market) תוכלו למצוא את הספרים שיגלו לכם את כל הסודות – מסודות המחט של ימי הביניים ועד למי ומי בממלכת האופל. אלה לצד אלה שוכבים שם ספרי מלומדים מאוקספורד ורומנים זולים. יש המון ספרי קולנוע, מפות ישנות, עיתונים מצוירים עתיקים, קומיקס, ליטוגרפיות וספרי אמנות. כאן תוכלו להציץ גם בשחקני התיאטרון הלאומי המטיילים בהפסקות שבין ההצגות, ובשחקנים ובמאים צעירים המחטטים בערימות התסריטים והמחזות.

מיקום: מתחת לגשר ווטרלו שעל גדת התמזה, ליד תיאטרון הסרטים הלאומי (National Film Theatre).
הגעה: ברכבת וברכבת תחתית, תחנת Waterloo
שעות פתיחה: כל יום מהצהריים ועד שבע בערב. בסופי שבוע השוק גדול יותר.

האדריכלות המפוארת של לונדון

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.