תפריט עמוד
1. שמורת אגמי פליטוויצה
אם צריך לבחור אתר אחד לבקר בו בקרואטיה הרי שזהו המקום. מדובר בשמורת טבע מקסימה, המשתרעת על שטח של 294,462 דונם, ובה 16 אגמי טורקיז מדורגים שמחוברים זה לזה באמצעות עשרות מפלים. האגמים ופלגי המים שוכנים בינות ליער ירוק, ומסלולי ההליכה המקסימים חולפים על גשרי עץ שחוצים את המסלולים. גם באונסק"ו התרשמו מיופיו של הפארק והכריזו עליו כאתר מורשת עולמית. הפארק שוכן בצפון קרואטיה, בין זאגרב הבירה לזאדאר.

2. דוברובניק
בדוברובניק יש את כל מה שהופך עיר למיוחדת: מיקום על שפת הים, עיר עתיקה מוקפת חומה ואוצרות תרבות. העיר העתיקה אמנם קטנטונת, אבל בכל שיטוט בין הסמטאות מתגלה עוד חצר קטנה, מזרקה או פינה יפה. בטיול על חומות העיר, הנמשך כשעה, עוברים דרך המגדלים והמצודות ששמרו על העיר. מהמגדל הגבוה ביותר, מגדל מינצ'טה, נשקף נוף מרהיב של העיר העתיקה. בקרו גם בארמון הנסיך המרשים, בכנסיות ובמנזרים, במוזיאונים ובשווקים. כשהתעייפתם מן השיטוטים שבו באחד מבתי הקפה או באחת מהמסעדות, ובערב צאו לבלות באחד מהבארים הפועלים בעיר.
אתר אינטרנט

3. רוביני
בחוף המערבי של חצי האי איסטריה שוכנת רוביני – עיירת דייגים מקסימה, עם כיכרות מרוצפות, מזרקות מים ובניינים ונציאנים. אמנים רבים בחרו בעיירה הציורית כמקום מושבם ולכן יש כאן הרבה גלריות לאמנות. רוביני אפילו זכתה לתואר "מונמארטר של איסטריה". הנמל המקומי הוא תערובת נעימה של סירות דייג עם יאכטות של תיירים. לאורך הרציפים והחוף פרוסים זה לצד זה שולחנות של בתי קפה ורשתות דיג ירקרקות.
אתר אינטרנט

4. פארק קרקה
פחות מפורסם ופחות גדול משמורת אגמי פליטוויצה, אך מרשים לא פחות. גם כאן יש הרבה מאוד מים – מפלים חוצים קניון עמוק ויוצרים בריכות שצמחייה עבותה סוגרת עליהן מכל צד. שבילי ההליכה נסללו כאן על גדת הנהר, ועל גשרוני עץ שחוצים את הערוץ כמה פעמים. זרם המים מתפצל לשלוחות שונות, שיוצרות מפלים קטנים ובריכות יפהפיות. בלב הפארק יש כפר קטן המתוחזק בידי שלטונות השמורה. העובדים לבושים בלבוש מסורתי משחזרים את האומנויות המסורתיות, מפעילים את טחנת הקמח, יוצרים כלים חקלאיים, מנגנים בכלים עתיקים ומוכרים מזכרות.

5. ספליט
ספליט היא העיר השנייה בגודלה בקרואטיה והיא נקודת המוצא הנוחה לצאת ממנה לטיול לאורך חוף הים האדריאטי או לשיט אל האיים של קרואטיה. העיר יושבה לראשונה על ידי הקיסר הרומי דיוקלטס במאה ה- 3 וכאן בנה את ארמונו שהשתמר עד לימינו ונחשב לאחד מאתרי ההיסטוריה החשובים בעולם. הארמון מהווה היום את מרכז החיים השוקקים של העיר. מלבד היותו אתר היסטורי חשוב, הארמון מהווה נקודת מפגש פופולרי בקרב צעירי העיר.
מלבד לארמון, אפשר למצוא במרכז ספליט מבנים היסטוריים נוספים, מוזיאונים, מסעדות, בתי קפה וחנויות.

6. חוואר
חוואר נחשב לאחד האיים היפים והחשובים מבין האיים הקרואטים תודות להיסטוריה העשירה שלו ולאוצרות הטבע והתרבות שבו. חוואר הוא יעד תיירותי פופולרי ואחת מנקודות השיא בביקור בקרואטיה. אל האי אפשר להגיע בשיט של חצי שעה מעיירת החוף הקרואטית דרבניק. אפשר גם לעלות על מעבורת בעיר ספליט ולשוט במשך שעתיים וחצי. בעיר המרכזית של האי, הקרויה גם היא חוואר, כדאי לבקר במצודה ממנה נשקפים נופים מרהיבים של העיר, בקתדרלה ובמנזר הפרנסיסקני. כדאי ללון באחד המפרצים היפים שליד העיר ולהגיע למרכז העיר בנסיעה קצרה ברכב, או בטיול נעים לאורך החוף ולהמשיך לסיור בסמטאות העיר הציוריות.
אתר אינטרנט

7. פולה
העיר הגדולה ביותר בחבל איסטריה, חצי אי בצפון מערב קרואטיה. כדאי להגיע לפולה כדי לראות את האמפיתיאטרון הרומי הענק שממקום על גבעה בסמוך לכניסה לעיר, לא רחוק מהים.
בפולה יש שילוב בין ישן לחדש. העיר העתיקה מלאה במבנים היסטוריים ומהווה מרכז לאירועי תרבות והעיר החדשה שוקקת חיים. בעבר התגורר בפולה הסופר האירי ג'יימס ג'ויס שעבד בה בתור מורה לאנגלית. היום אפשר עדיין לבקר בבית הספר בו לימד ולשתות קפה בבית הקפה בו נהג לשבת. בפולה אפשר ליהנות גם מחופי ים יפיפיים או לצאת לטיול ביערות המכסים את חצי האי.

8. זגרב
זגרב היא עיר הבירה של קרואטיה ויש בה אווירה ימי-ביניימית מיוחדת. בעיר העליונה כדאי לבקר בקתדרלה המרהיבה על שם הבתולה המבורכת מרי, שמגדליה מתנשאים לגובה והיא אחת הקתדרלות החשובות בקרואטיה. משם אפשר להמשיך לפארק ריבניאץ השליו או למדרחוב טקאלצ'יצ'בה בו מתקיים מדי יום שוק תוסס. סיור בעיר התחתונה, החדשה, יביא אותנו אל כמה מהמבנים המרהיבים בעיר שמשמשים כמקום משכנם של מוזיאונים ומוסדות תרבות אחרים כגון התיאטרון הלאומי.
אפשר גם לצאת אל מחוץ לעיר, לאזור שמצפון לה בו מתנשאים הרי האלפים. מדרונות ההרים משובצים בכפרים קטנים וציוריים, מצודות עתיקות, כנסיות, כרמים, מסעדות ויקבים בהם ניתן לטעום מהיין המקומי.

9. טרוגיר
טרוגיר הוכרזה כאתר שימור עולמי של אונסק"ו בשנת 1997. זוהי עיר-מוזיאון הממוקמת על אי קטן במרכז התעלה שבין היבשת לאי צ'יובו. המבנים היפים של טרוגיר הם מתקופת הזוהר שלה במאות ה-13 וה-15 כשהיתה תחת שלטון ונציה. כדאי לטייל בעיירה ברגל ובדרך לבקר במוזיאון העירוני ובכנסיית יוחנן המטביל.
בפינה הדרום מערבית של האי נמצאת מצודת קמרלנגו שנבנתה במאה ה-15 והיתה חלק מחומת העיר.

אתר אינטרנט

10. אופטייה
עיר נופש ותיקה השוכנת בפינה הצפון מזרחית של חצי האי איסטריה. טיסות שכר רבות נוחתות בעיר והיא מהווה בסיס יציאה מצוין לטיולים באזור. מכאן אפשר לצאת לטייל בחצי האי איסטריה, בשמורת אגמי פליטוויצה ובסלובניה השכנה. העיר נחשבה בתחילת המאה ה-20 לפנינת התיירות של חבל איסטריה. היום היא עדיין תיירותית מאוד אך איבדה מזוהרה. יש בה שפע של בתי מלון, מסעדות ואף קזינו. בתי העיר צבועים בצבעי פסטל רכים והטיילת שעל החוף עטורת דקלים.
אתר אינטרנט

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.