תפריט עמוד

Borchardt
מסעדה צרפתית גדולה והומה, בעלת מסורת שהחלה ב-1853, הממוקמת היטב ברובע מיטה, מול בניין גאלרי לאפייט. כאן נפגשים פוליטיקאים, אנשי קולנוע ומדיה, וכל מי שרוצה לראות ולהיראות. האוכל נע בין מטבח צרפתי מודרני ובין קלאסיקה (למשל, אנטרקוט ברוטב ברנייז). מבחר היינות משביע רצון. בקיץ כדאי להזמין מראש מקום בחצר הפנימית.
כתובת: Französische Strasse 47, MitteAlt Luxemburg
אחת המסעדות הטובות בעיר, שבה מבשל קרל ונמאכר כבר עשרים שנה אוכל אירופאי מגוון. היינות בעיקר גרמניים וצרפתיים. תפאורת המסעדה מחזירה אל ברלין של ימי ביסמרק, והאווירה מבוססת ואלגנטית כפי שמקובל במרכז המערבי של ברלין.
כתובת: Windscheidstrasse 31, Charlottenburg, אתר

Cibo Matto

מזון משוגע – השם הוא גם הקונספט של המסעדה האיטלקית, המעוצבת באופן מודרני ומושכת אליה במשך כל היום ובעיקר בשעות הערב את היפים והיפות, העסוקים והעסוקות, היאפים שעובדים, חיים או מבלים ברובע היהודי. המטבח מציע מדי ערב תפריט חדש, החל מאפריטיף ועד לקינוח מפתיע. טרי וטעים. השירות הידידותי והאווירה הלא מכופתרת עושים חשק להישאר למשקה נוסף בבר של המסעדה לפני שממשיכים למועדון.
כתובת: Rosenthaler Strasse 44, MitteVau
קוליה קליברג הוא הטבח והבעלים של מסעדת הגורמה האלגנטית והנעימה הזאת, והוא מצליח לבשל אוכל גרמני מודרני, עדין ומקורי. היצע של 440 יינות גרמניים ובינלאומיים משלים את התענוג, עם שירות יוצא מן הכלל. מומלץ למי שמתענג מארוחה לאור נרות במשך שלוש-ארבע שעות. כדאי לשים לב בכניסה לבניין לשלט ההנצחה לזכר בעלת הסלון החשובה ביותר של פרוסיה בתחילת המאה ה-19, רחל לוין-וורנהגן, שבדירת הגג שלה נפגש החוג האינטלקטואלי המוביל של ברלין.

כתובת: Jägerstrasse 54/55, Mitte

Ottenthal

במרחק פסיעות מועטות מ"פריז בר" נמצא אי שקט וטעים של המטבח והתרבות האוסטריים.
מר שנלר, שקרא למסעדה על שם כפרו באוסטריה, מבשל בעצמו במטבח של המסעדה האינטימית. גם מי שחושש שלא יהיה לו מה לאכול מכיוון שאינו מסוגל לגמור שניצל אוסטרי, ימצא בתפריט היומי המשתנה הרבה אפשרויות טעימות אחרות, אפילו צמחוניות. לא להחמיץ את הקינוח המפורסם – הקייזרשמארן (חתיכות פנקייק אפויות עם צימוקים ושזיפים מבושלים) – אך להזמין אותו רק בזוגות, שלשות או רביעיות אם אתם מעוניינים להגיע למלון בכוחות עצמכם בתום הסעודה.

כתובת: Kantstrasse 153, Charlottenburg, באתר

Bocca di Bacco

מסעדת הבת של מסעדת בוקה הוותיקה ממערב ברלין הפכה לכוכב החדש במיטה, ולאחת המסעדות האיטלקיות הטובות בגרמניה. המטבח הצפון איטלקי משלב קלאסיקה עם מודרנה, ומציע יינות איטלקיים, גרמניים וצרפתיים. המסעדה הגדולה מעוצבת יפה ועל קירותיה תלויה אמנות מודרנית. אגף הלא מעשנים פונה לחזית ואפשר להביט ממנו אל פרידריכשטראסה ואל אגף המעשנים, היושבים בעונש מאחור.
כתובת: Friedrichstrasse 167/168, Mitte

Gugelhof

מטבח גרמני טיפוסי באווירה נעימה ולא מכופתרת. המסעדה מתמחה במטבח אלזסי – מאכלים מבאדן, אלזס ושווייץ. מקור שמה של המסעדה הוא העוגה ההפוכה המפורסמת (גוגלהוף) עם החור במרכזה. מיקום המסעדה, בכיכר קולוויץ (Kollwitz Platz) שברובע פרנצלאואר ברג, הוא נקודת פלוס נוספת: בתום הארוחה כדאי להסתובב בסביבה.
כתובת: Knaackstrasse 37, Prenzlauer Berg
Schwarzwaldstuben
שמה של המסעדה, המקום של היער השחור, כבר מבטיח רבות, וכל חובבי האוכל הגרמני שלא מעוניינים להיכנס לחובות בתום הארוחה יאהבו את המקום הצעיר והנחמד הזה בטוכולסקישטראסה,
לא רחוק מבית הכנסת הגדול ההרוס. כתף חזיר או חביתיות ושפצלה (אטריות מביצים וקמח) מלווים בבירה מהחבית אוכלים כאן כולם, כולל הרבה מהברלינאים המקוריים.
כתובת: Tucholskystrasse 48, Mitte, אתר

Storch

ברובע שנברג אפשר ליהנות ממטעמי המטבח הדרום גרמני במסעדה הוותיקה שטורך ("חסידה"). לצד התפריט הקבוע, שגולת הכותרת שלו היא ה- Flammkuchen (האלטרנטיבה הגרמנית לפיצה), יש תפריט יומי משתנה ומבחר מצוין של יינות גרמניים, אלזסיים וצרפתיים. האווירה מסביב לשולחנות העץ הגדולים נינוחה מאוד, ואם אין שולחן פנוי אל תהססו לבקש להתיישב ליד שולחן עם אורחים אחרים.
כתובת: Wartburgstrasse 54, Schöneberg.

Austrial

מסעדה אוסטרית נוספת, גדולה והומה, נמצאת ברובע קרויצברג הבוהמי בכיכר השוק (Marheinekeplatz). התפאורה מזכירה את אוסטריה הכפרית והמטבח מציע בעיקר קלאסיקה – שניצלים, סלט תפוחי אדמה ובשר בקר מבושל. הקהל מגוון והאווירה מאוד לא מכופתרת.
לאחר הביקור במסעדה כדאי להסתובב בברגמנשטראסה, שבו עוד הרבה בתי קפה ומסעדות, ואפילו להגיע עד לפארק ויקטוריה.

כתובת: Bergmannstrasse 30, Kreuzberg
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.