תפריט עמוד
האקווריום של מונטריי, ארצות הברית
או: התמנונים הענקים

באמריקה כמו באמריקה, הכל ענקי. גם האקווריום הזה במונטריי שבקליפורניה, שנחשב אחת מהאטרקציות המשפחתיות השוות ביותר
בארצות הברית, הוא אחד הגדולים

בעולם. מגוון התצוגות שבו גדול במיוחד: לא רק תצוגות של דגים אלא גם כאלה שמוקדשות למדוזות, לאלמוגים, ללוטרות, לפינגווינים, לתמנונים ענקיים. מלבד העיסוק בתצוגות מרהיבות האקווריום גם עוסק בפעילויות שמטרתן להעלות את המודעות לחיים התת־מימיים ולסייע לשימורם. במקום אפשר לצפות גם בתערוכה בשם

"Oceans in Glass" וללמוד בה כיצד הצליחו מקימי האתר "להכניס" את האוקיינוס לאקווריום.

לאקווריום של מונטריי »

צילום: Monterey Bay Aquarium / Randy Wilder

האקווריום של סידני, אוסטרליה
מקלט לכלבי ים נטושים


יותר ממחצית המבקרים בסידני אינם מחמיצים את ההזדמנות לשטוף את העיניים בכחול של האקווריום של העיר. מבחוץ הוא נראה כמו גל ענקי, ומבפנים יש תצוגות של המערכות האקולוגיות המימיות בנהרות של אוסטרליה ובאוקיינוסים שסביבה. התצוגות נמצאות במבנה המרכזי ובשני אקווריומים

ענקיים של מי ים (אושנריומים) – באחד מהם כרישים ובאחר כלבי ים – ואפשר לצפות בהם מתוך מנהרות תת־מימיות. לצדם יש מתחם של שונית אלמוגים גדולה עם בריכה טרופית ומערת אלמוגים.

האקווריום של סידני התחייב לספק מקלט לכלבי ים פצועים, נטושים או כאלה שאינם רצויים עוד במוסדות אחרים. מנהלי האקווריום מצהירים על מחויבותם לשימור ולהעלאת המודעות הסביבתית ומסייעים במחקרים שונים של אוניברסיטאות, מוזיאונים ושמורות טבע. בשנים האחרונות השתתף האקווריום גם בסימון צבי ים ובמעקב אחריהם.

האקווריום של סידני »

צילום: London Aquarium

האקווריום של לונדון, אנגליה
350

מינים

"בני האדם יודעים על פני הירח יותר משהם יודעים על מה שקורה באוקיינוסים, שמכסים שני שלישים מפני כדור הארץ", אומרים אנשי האקווריום של לונדון. כדי שנגלה עוד על החיים שבמעמקי האוקיינוסים הם הקימו את אחד האקווריומים הגדולים באירופה והכניסו אליו מים בכמות שדי בה כדי למלא חצי מהרויאל אלברט הול. אנשי האקווריום מחויבים להגן על הטבע הימי, לשקמו ולשמרו, ומשום כך הם משתתפים בתוכנית בינלאומית שעוסקת בבעלי חיים בסכנת הכחדה, תומכים במחקר וביוזמות שימור ומשתפים פעולה עם ארגוני שימור.

לאקווריום של לונדון »

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.