תפריט עמוד

ספא בשדה התעופה: להתפנק לפני הטיסה

המתנה ארוכה לטיסה עלולה להיות מתישה ומעצבנת, וכשעולים סוף סוף למטוס מחכות לכם עוד כמה שעות טובות של ישיבה דחוסה. אבל יש פתרון - מכוני ספא בשדות תעופה הופכים ליותר ויותר נפוצים. כך תירגעו ותרוקנו עוד קצת את הארנק אחרי הדיוטי-פרי

סוף סוף חופש, איזה כיף. המזוודות ארוזות, המלון מוזמן – עכשיו לא נותר אלא לעלות על המטוס וזהו. מה כבר יכול להשתבש, אתם חושבים לעצמכם.

מסתבר שהרבה דברים יכולים להשתבש. רצף הטיסות שנקבעו לכם כדי להביאכם במהירות האפשרית למחוז חפציכם יכול להיגדע בקלות – מספיק שאחת הטיסות תתעכב להמריא, והופ! פיספסתם את הטיסה הבאה. עכשיו, במקום להשתכשך במים חמימים וצלולים מתחת לעצי קוקוס, אתם משרכים את רגליכם העייפות במסדרונות מחופי שטיחים של שדה תעופה גדול וזר, בהמתנה לטיסה שתביא אתכם למחוז חפצכם. אבל מה לעזאזל תוכלו לעשות כדי להעביר את ההמתנה המתישה?

אל יאוש. בכמה משדות התעופה הגדולים בעולם חשבו בדיוק עליכם והצטיידו במכוני ספא. נכון שרובם לא תמיד מתאפיינים בשפע הטיפולים של המכון הקרוב למקום מגוריכם, אבל כשאתם תקועים בשדה תעופה זר עם עודף בלתי נסבל של שעות פנויות, גם זה משהו.

ההיגיון מאחורי הקמת מכוני ספא בשדות תעופה מרכזיים מאוד ברור. בנמלי תעופה כמו סכיפול באמסטרדם, צ'נגי בסינגפור, דון מואנג בבנגקוק ונמל התעופה הבינלאומי בהונג קונג עוברים מדי יום אלפי נוסעים, ולרבים מהם מהווים נמלי תעופה אלה רק תחנת ביניים ולא תחנה סופית. מאחר שנוסעים אלה הם ממילא "שבויים" בתוך מתחם שדה התעופה, למה לא למצוא דרכים להנעים את זמנם, ולפתוח אפיק חדש להכנסות באותה הזדמנות? מסקר שערך לאחרונה כתב עת אמריקאי עלה, כי כ-60 אחוזים מהנשאלים הביעו נכונות לנצל את שירותי הספא בנמל התעופה, בהנחה שמשך שהותם בשדה ייאפשר זאת.

במידה רבה, שילוב מכון ספא בנמל תעופה הוא בחירה טבעית. תעופה מסחרית, בייחוד במחלקת תיירים, מעולם לא הצטיירה כדבר נוח ומרווח במיוחד, והישיבה הממושכת על מושבי המטוס הצרים והצפופים לא בדיוק מיטיבה עם שרירי הגב, הצוואר והרגליים. אי לכך, לא מפתיע שהטיפול הפופולרי ביותר במכוני ספא בנמלי התעופה הוא ה-chair massage, כלומר, עיסוי לצוואר ולכתפיים, שמתבצע כאשר המטופל לבוש וישוב על כורסה.

הנה עשרה נמלי תעופה סביב הגלובוס, בהם תוכלו להתפנק בטיפולי ספא:

אירופה

נמל התעופה הבינלאומי של אמסטרדם, סכיפול, הוא מזמן כבר לא רק נמל תעופה, אלא עיר של ממש, הכוללת קניון גדול המכונה "סכיפול פלזה", שני בתי קזינו ואפילו מוזיאון. בתחום טיפולי הספא ניתן לקבל בסכיפול עיסויים בישיבה על כורסה. כמו כן ישנן מקלחות העומדות לרשות הנוסעים.

נמל התעופה שארל דה-גול בפאריס מציע אף הוא שירותי ספא, בארבעה מוקדים שונים ברחבי הנמל, תחת השם Be Relax. גם כאן מדובר בעיקר בעיסויי גב וצוואר בישיבה, שאורכם נע בין עשר דקות לחצי שעה. כראוי לנמל תעופה שמשרת את העיר האופנתית בעולם, יש בו גם סלון יופי לנשים וסלון יופי לגברים.

צפון אמריקה

D_parture Spa, שבשדה התעופה הבינלאומי ניוארק שבניו ג'רסי, ארצות הברית, מציעה טיפולי ספא בשני סניפים, האחד בטרמינל C ו השני בטרמינל B. בראשון מוצעים עיסויי גב וצוואר בישיבה, פדיקורים משולבים בעיסויי רגליים, ומניקור – ובשני מתווספים לטיפולים אלה גם בר-חמצן, טיפולי פנים, וכן אפשרות לעיסוי גוף מלא בחדר פרטי. לרשת יש סניף גם בשדה התעופה של אורלנדו. בטרמינל A שבניוארק מפעילה רשת The Massage Bar (לה סניפים גם בנמלי התעופה בנאשוויל, סיאטל-טאקומה, וושינגטון די-סי) עמדה לעיסויים בישיבה וטיפולי רפלקסולוגיה.

במלון פיירמונט שבשדה התעופה הבינלאומי של ונקובר בקנדה, מצוי מכון ספא בנוי לתלפיות, שמציע הרבה יותר מאשר עיסויי הישיבה הסטנדרטיים. בין הטיפולים המוצעים: איור וודה (טיפול שבו עור המטופל נמשך במרקחות של שמנים ועשבים, במטרה להחיות את כל הרקמות ולשחרר מתחים ולחצים), עיסוי באמצעות אבנים חמות וטיפולי פנים. הרשת שמפעילה את המכון, Absolute Spas, הקימה שתי עמדות טיפול גם בתוך הטרמינל עצמו, שמציעות עיסויי רגליים, מסכות חמצן וטיפולי מניקור.
גם נמל התעופה של קלגרי בקנדה התברך במכון ספא בעל היצע מרשים, הממוקם בקומה השנייה מאחורי דלפקי חברת אייר קנדה. המכון, המכונה OraOxygen, מציע אינהלציה מבלוני חמצן וכן שלל עיסויים, טיפולי פנים וידיים ואפילו טיפול מיוחד לכאבי האזניים שנובעים משינויי לחץ אוויר.

אסיה והמזרח הרחוק
ב-Transit Lounge שבנמל התעופה דון מואנג בבנגקוק יש מכון יופי ומספרה, טיפולי ספא, בהם עיסויי ראש ועיסויי רגליים, וכן סאונה. לצד שירותים אלה, הניתנים בטרמינל 1 ו-2, ניתן גם לשכור חדר מנוחה, ולנוח עד לטיסה.

נראה שבשדה התעופה צ'אנגי של סינגפור, עוד שער עמוס אל המזרח הרחוק, רואים בהתרגעות ערך עליון. מלבד עיסויים שונים וטיפולי רפלקסולוגיה, ישנו בטרמינל 1 ו-2 שבנמל התעופה גם מכון כושר משוכלל הכולל מקלחות, ואפילו בריכה. מי שמרגיש מותש אחרי כל הפעילות הגופנית הזאת, יוכל לנמנם באחד מאזורי השינה שבשדה.
נמל התעופה הבינלאומי של הונג-קונג הוא אחד הנמלים העמוסים במזרח הרחוק, אחרי טוקיו ובנגקוק. הנמל משתרע על פני שטח כה גדול, שכדי להגיע מדלפקי הבידוק לשערי היציאה יש לעלות על רכבת תחתית מהירה. בנמל מכון ספא משולב עם סלון יופי, הממוקם בקומה השישית, בו ניתנים עיסויי ראש ועיסויי גב וצוואר בישיבה, טיפולי רפלקסולוגיה, טיפולי פנים, מניקור ועיצוב שיער.

המזרח התיכון

גם בנמל התעופה בן גוריון יש מתחם ספא, בשיתוף עם אחוזת הבריאות והספא יערות הכרמל. מהשירות יכולים ליהנות רק אורחי טרקלין העסקים "המלך דוד" של אל על. בין הטיפולים המוצעים: עיסוי צוואר, גב וכתפיים, טיפול גב, רפלקסולוגיה, ארומתרפיה ועיסוי קצוות. בטרקלין יש גם מקלחות מפוארות, מצוידות במגבות ובמוצרי טיפוח, לרווחת הנוסעים.

מטעמים הולנדיים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהולנד

הולנד לנוסע העסקי
הולנד לנוסע העסקי

לעבוד עם הולנדים? לכאורה זה דבר פשוט ומתאים מאוד לישראלי, זאת מדינה מערבית שבינה לבנינו יש פער ההתנהגותי קטן יחסי. נכון, הוא קטן ביחס לתרבויות אחרות, אבל עדיין יש פערים והבדלים, וניתן ליפול למלכודות ולקלקל את הפעילות המשותפת. ...

סיור קולינארי באמסטרדם
סיור קולינארי באמסטרדם

הסיור הקולינארי באמסטרדם הוא טיול לאורך תולדותיה. הוא מתחיל בראשיתה של ההתיישבות באזור זה, אחד האזורים העניים ביותר באירופה עד סוף ימי הביניים. ממשיך אל תקופת הפאר והתהילה של האימפריה המסחרית ההולנדית שהיא גם תקופת פריחת הנצרות הקלוויניסטית ...

ביקור באיינדהובן: הרבה יותר מכדורגל
ביקור באיינדהובן: הרבה יותר מכדורגל

איינדהובן שבדרום הולנד מהווה בסיס מצוין לטיולים באזור, אבל לפני שיוצאים לטיול, כדאי לבלות כמה ימים בעיר עצמה. איינדהובן, הנחשבת לבירת העיצוב של הולנד, מציעה מוזיאונים מצוינים, אוכל טוב, פארקים ירוקים וכמובן כדורגל משובח