תפריט עמוד

נסיעת עסקים – מה לקחת ואיך לארוז?

מה כדאי לקחת לנסיעת עסקים? איך ומה כדאי לארוז במזוודה? איזה נעליים הכי מתאימות ואיך נערכים לטיסות ארוכות? כל המידע שיכול לעזור לעבור את הנסיעה בשלום

בין אם אתם מתכוננים לצאת לנסיעת העסקים הראשונה שלכם או שאתם טסים באופן קבוע, תמיד טוב לדעת כמה דברים בסיסיים לגבי האריזה, הישיבה במטוס, ההגעה מנמל התעופה למלון ואיזה סוג ארוחת בוקר תוגש לכם שם. ריכזנו פה כמה טיפים והמלצות שיעזרו לכם לעבור את הנסיעה בשלום:

אריזה
1. חיסכון במקום הוא גם חיסכון בזמן. אם תצליחו לתחוב את כל הכבודה לתוך טרולי (55X38X20 ס"מ), תוכלו להימנע מהמתנה למזוודה המקרטעת על מסוע הכבודה, וחשוב מכך, תחסכו את החשש שמא נסעה החליפה הכי טובה שלכם למקום אחר. אם מוכרחים מזוודה גדולה, כדאי שתהיה בצבע שאינו שחור; קצת פחות סולידי, אבל חוסך תסכול בניסיון לזהות את שלכם בין עשרות מזוודות זהות למראה. גם אם נוסעים ליותר מכמה ימים, מיוּתר לארוז את כל הארון, בשביל זה יש שירותי כביסה וגיהוץ במלון.

2. אורז אובססיבי הוא פורק מאושר. תכננו מה תלבשו בכל יום, בוקר וערב, וכך לא תגלו מאוחר מדי שחסר לכם זוג גרביים. ארזו את הבגדים לפי סדר השימוש בהם. הבגדים לטיסה חזרה יהיו בתחתית המזוודה.

3. שם המשחק: אל־קמט. אמנם אפשר לארוז מגהץ קומפקטי (ומתאמים למתח החשמל שביעד), אבל הנחת המוצא היא שלא יהיה לכם זמן וכוח לגהץ חליפה. משום כך כדאי להשתמש בחליפון (מארז קשיח לחליפה), שנכנס למזוודה ממוצעת או נתלה על הטרולי . יש גם מזוודה מחולקת לתאים שתעלה איתכם למטוס, ובה החליפון כבר בפנים.

אם תצליחו לתחוב את הכבודה לתוך טרולי תחסכו זמן המתנה למזוודה בנמל התעופה | צילומים: שאטרסטוק

4. חולצות צווארון. פריט אחר שמועד לפורענות הוא חולצות צווארון. חברת Eagle Creek מציעה פולדר ייעודי לאריזתן: מעטפה חצי קשיחה ומאווררת, שבה לוח מאוּיר המסייע בקיפול החולצות ובשמירה עליהן.

5. 
עניבות. את העניבות אפשר לאחסן בתוך מארז ייעודי, גליל עור קשיח אשר בתוכו מגולגלות לבטח שתי עניבות ששומרות על פנים חלקות. בהיעדר גליל שכזה, אפשר להניח את העניבות על מגבת ולגלגל אותה בזהירות.

6. מגלגלים. גלגול הוא אופן האריזה המיטבי לפריטים שלא רואים מבחוץ: בגדים תחתונים וטי־שירטים. חברת Eagle Creek מספקת גם מעין קוביות עשויות בד ורשת שיכילו את המגולגלים ויסתדרו בנוחות במזוודה. באותה סדרה יש גם קוביות דו־צדדיות מצוידות בכיס עמיד לרטיבות ולריח לאחסון בגדים שכבר היו בשימוש.

7. תיק רחצה. תיק לכלי רחצה יהיה תמיד עשוי מחומר אטום למים, כדי למנוע מהשמפו להגיע לגרביים. לנוסעים תדיר מומלץ להחזיק בבית תיק רחצה ארוז ומוכן נוסף על כלי הרחצה שבשימוש יומיומי, כדי שלא יגלו רגע לפני פגישה שסכין הגילוח נשארה על המדף באמבטיה.

8. נעליים. הנעליים הן הפריט האחרון שאורזים, והן יונחו בדרך כלל בנפרד, בפינה תחתונה במזוודה, כשהן עטופות בשקית אטומה וממולאות בגרביים, לשמירה על צורת הנעל ולחיסכון נוסף במקום אחסון. 


צ'ק אין עצמי באינטרנט חוסך זמן המתנה בתור ומאפשר לבחור את המושב במטוס

צ'ק־אין
> חברות תעופה שונות מאפשרות לעשות בידוק (צ'ק־אין) עצמי מהבית ולחסוך את זמן העמידה בתור בשדה התעופה. המערכת מאפשרת לבחור את המושב במטוס ולשנות את סוג הארוחה בטיסה. נוסעים עם מזוודות יקבלו בבידוק העצמי הנחיות לגבי משלוח המזוודות. את התהליך עושים בין 24 שעות לשלוש שעות לפני מועד הטיסה, והוא אפשרי רק לנוסעים שברשותם כרטיס טיסה אלקטרוני. 

נמל תעופה
> מי שמרבה בנסיעות מוטב שיעשה בדיקת דרכונים בשיטה הביומטריתויחסוך בכך זמן יקר. 
 
 
> בנמלי תעופה יש טרקלינים המיועדים לנוסעים במחלקת עסקים ובמחלקה ראשונה, ובהם כורסאות נוחות, עמדות מחשב או אינטרנט אלחוטי, טלפון, פקס, וגם בר למשקאות קלים ואלכוהוליים ולחטיפים. טרקלינים מפנקים במיוחד תמצאו בנמלי התעופה של סיאול, מינכן, סינגפור, הונג קונג, אמסטרדם, סידני וקופנהגן. 

טיסה
מה לקחת
> כרית שינה מתנפחת שנכרכת על הצוואר 
> אטמי אוזניים (בבתי המרקחת יש אטמי אוזניים למניעת לחץ אטמוספרי) > כיסוי עיניים > אנשים שמתקשים לישון בטיסות יכולים לקחת כדור הרגעה קל (לא מומלץ לטיסות קצרות, תמיד יש להתייעץ עם רופא) > למצוננים כדאי להביא תרסיס לאף > לסובלים מיובש בעיניים ולמרכיבי עדשות מגע כדאי להביא טיפות עיניים (אם כי עדיף להסיר את העדשות לפני הטיסה) > ספר > חטיף > מברשת שיניים ומשחת שיניים קטנות או מסטיקים.
 
נוחות 
> רצוי ללבוש בטיסה בגדים קלים ונוחים > אם יש לכם חגורה לוחצת או עניבה, מומלץ לאחסן אותן בתיק בזמן הטיסה> כדאי לבוא בגרביים נוחים וחמימים, במיוחד אם יושבים במושבים שליד יציאת חירום, שם קר מאוד ברגליים > מומלץ שלא לטוס בנעלי עקב, אלא להחליף לנעליים נוחות > מומלץ לחלוץ נעליים במהלך הטיסה.

שינה במטוס
> נסו לטוס בטיסות לילה שבהן מגיעים ליעד מוקדם בבוקר (אך לא מוקדם מדי); כשטסים במשך הלילה, העייפות עושה את שלה, אור היום אינו מפריע, וישנים טוב יותר > מומלץ לסייר מדי פעם במעברי המטוס ולא לישון יותר משלוש שעות רצוף > בטיסה חזור בכיוון מזרח מומלץ לישון בהתאם לשעה בארץ כדי למנוע ג'ט־לג.


בטיסה חזרה עדיף לישון בהתאם לשעה בארץ כדי להימנע מג'ט לג

בחירת מושב
> במחלקת תיירים כדאי לשבת ביציאת חירום ליד החלון; אם אין יציאת חירום פנויה, כדאי לשבת ליד חלון (אלא אם יש לכם שלפוחית חלשה, ואז אולי תעדיפו את המעבר) > במטוסים קטנים אי אפשר להשעין את המושב לאחור ביציאת החירום, וקשה מאוד לישון כך > כדאי לזכור שהאזור שליד יציאת החירום הוא אחד המקומות היחידים שבהם אפשר לעמוד בלי להפריע במעבר; נוסעים רבים (בעיקר ישראלים) נוטים לעמוד שם ולפטפט > את המושב אפשר לבחור מראש באמצעות האינטרנט, ראו בסעיף "צ'ק־אין".

מונית
> אל תתפתו לחאפרים – הכי טוב לגשת לדלפק המוניות הרשמי שבנמל התעופה ולהזמין משם מונית במחירים קבועים מראש.
 
> במקרים רבים מומלץ להזמין העברות מראש, מאחר שבשעות העומס, כשיש נחיתות רבות, קשה לעתים להשיג מונית משדה התעופה.
 
> מומלץ להדפיס על דף בפונט גדול את כתובת המשרד או המלון שאליהם צריך להגיע, כולל מפה קטנה, ולהגיש לנהג המונית כדי למנוע אי הבנות בשל מחסום השפה.
 
> הקפידו להשאיר לידכם את התיק האישי שבו חפצי הערך שלכם. 

מלון 
> כשמזמינים בית מלון חשוב שיהיה בו חיבור לאינטרנט בחדר או שירות אינטרנט אלחוטי למלון. חשוב להדגיש שאינטרנט אלחוטי יכול להיות יקר להחריד, במיוחד באירופה. כדאי לברר מראש את העלויות.
 
> בדרך כלל הכי נוח להתאכסן בבתי מלון ששייכים לרשת. עם זאת, לא כדאי לצאת מנקודת הנחה שבכל בתי המלון באותה הרשת התנאים דומים, וכדאי לבדוק זאת לפני ההזמנה. מומלץ להצטרף לתוכניות של רשתות בתי המלון, המעניקות הטבות כמו שדרוגים ולילות נופש חינם.


ברוב המלונות באירופה ארוחת בוקר קונטיננטלית (קפה ומאפים) כלולה במחיר

ארוחות בוקר
> בארצות הברית: בתי מלון רבים מציעים בסיס של לינה בלבד. במלונות בדירוג של חמישה כוכבים ודה לוקס אפשר בדרך כלל לרכוש בנפרד ארוחת בוקר מכובדת. ברמת דירוג עממית מציעים לעתים ארוחת בוקר בסיסית הכלולה במחיר החדר.
 
> באירופה: רוב המלונות מספקים ארוחת בוקר, בדרך כלל קונטיננטלית או אנגלית. בחלק ממדינות אירופה (למשל גרמניה, שווייץ, אוסטריה והולנד) מוגשת ארוחת בוקר עשירה יותר.
 
> במזרח אירופה: רוב בתי המלון כוללים ארוחת בוקר קונטיננטלית.
 
> באסיה: בדרך כלל בתי המלון פועלים על בסיס לינה בלבד. אצל סיטונאים בארץ אפשר למצוא גם בתי מלון המשוּוקים עם ארוחת בוקר. בחלק מהמלונות שאינם כוללים ארוחת בוקר אפשר לשתות קפה עם מאפה בלובי.
 
> בדרום אפריקה: ברוב בתי המלון מוגשת ארוחת בוקר.

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.