תפריט עמוד

אי לכל אחד

כמעט לכל אחד מאיתנו יש את קונספט האי האגדי שלו. פיסת היבשה מוקפת המים שעליה הוא חולם. עבור חלק מאיתנו זה אי טרופי. עבור אחרים מדובר דווקא באי קרוב, ים תיכוני, אולי יווני. רבים רואים בעיני רוחם את האי מהקריקטורות, זה עם גבעה חולית קטנה שעליה ניצב דקל בודד

ברשימה הזו תמצאו לצד האיים הטרופיים המתבקשים גם איים אחרים. חמישה איים מיבשות שונות, לתקציבים שונים, לחובבי בילויים ולחובבי השאנטי. המשותף לכולם, מלבד יופיים, הוא שבכולם אפשר להתמקם במקום אחד וממנו לצאת ולתור את האי כדי לאפשר חופשה רגועה, ממש כמו שחופשה באי צריכה להיות. אז אמרו לנו מי אתם ונאמר לכם מה האי שלכם.

1. למגשימי חלומות – האי פרלין, סיישל
האי הזה הוא גן עדן עלי אדמות, וכידוע הדרך לגן עדן לא באה בקלות: למחיר החופשה היקרה עד מאוד מתווספים מחירי הטיסות – לעיתים יש טיסות שכר ישירות מישראל אולם רוב השנה מגיעים לכאן בטיסת המשך. אך ברגע שתגיעו, תשכחו מכל הצרות. חופים בעלי חול לבן רך מוקפי דקלים ועטורים סלעי גרניט, מים בצבע טורקיז, עולם תת ימי עשיר ושפע של מסלולי טיול בצמחייה טרופית עשירה. החוף הכי יפה כאן הוא אנס לזיו, אבל גם בחופים האחרים ההנאה מובטחת. כשיימאס לכם מהרביצה בחוף (אם זה אפשרי), תוכלו לטייל לאחד האתרים המפורסמים בסיישל, שנמצא גם ברשימת אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו – ואלה דה מאי, עמק בו גדלים דקלים נדירים מסוג Coco del mar, ובו תוכלו לראות גם את התוכי הייחודי לאי: Black Parrot. מפרלין תוכלו גם לצאת לטייל באיים הסמוכים כמו קוזין, אי שהוא שמורת טבע ובו יער עבות, שפע ציפורי ים וצבים ענקיים, או לה דיג המפורסם בחופיו היפים.

2. לחובבי הדילים – רודוס, יוון
חלק מהיעדים ברשימה הזו אינם זולים. בשביל זה יש את רודוס – יעד קרוב ולא יקר יחסית, שמככב בדילים של חברות הנסיעות למיניהן. רודוס הוא מקום מושלם אם חשקה נפשכם בחופשת סופשבוע ספונטנית ולא יקרה באי עם חופים נהדרים, שמש והרבה אפשרויות טיול. מגוון המלונות בחופי רודוס אידיאליים לבטן-גב ולספורט ימי, אך מי שיחפש יותר מזה ימצא כאן בקלות את מבוקשו. חובבי ההיסטוריה ייהנו מטיול בעיר העתיקה של רודוס על הארמון, המסגדים והסמטאות הציוריות שלה ומהאקרופוליס של רודוס. חובבי השופינג ייהנו מסיור בשווקים שבעיר ובאזור הקניות שליד הנמל ההומה, וחובבי הטבע יתמוגגו מסיור בעמק הפרפרים פטאלודס שהוא פינת חמד אמיתית, עשירה בעצים ושיחים עבותים, מעיינות ונחלים, ובה מעופפים בחודשי הקיץ אלפי פרפרים צבעוניים. מי שמחפש טיול רומנטי יטייל לעיירות ולכפרים המקסימים שבחוף המערבי של האי, ביניהם העיירה לינדוס שבתיה צבועים לבן.
3. לבליינים – איביזה, האיים הבלאריים, ספרד
האי הספרדי הזה, המערבי ביותר באיים הבלאריים בים התיכון, הוא לא בדיוק המקום לחופשה שלווה, אבל אם אתם חיות לילה, בירת המסיבות של אירופה היא המקום בשבילכם. בעונת הקיץ נערכות בכל לילה מסיבות פרועות באי, ומי שעוד יש לו כוח יכול להמשיך לאפטר פארטיס שהאי מפורסם בהן. אפילו סדרת אוספי הצ'יל אאוט המפורסמת קפה דל מאר, נולדה כאן, בחופי איביזה. בין בילוי אחד למשנהו תוכלו לנוח באחד מהחופים היפהפיים של האי, שמצטיינים בחולות זהובים ומים צלולים במיוחד. גם מגוון פעילויות ספורט המים רחב במיוחד. כשתרצו לטייל, ביקור בעיר העתיקה של איביזה, על שלל סמטאות האבן הציוריות שלה, הכנסיות והגלריות, יכול להוות אופציה משובבת נפש.
4. לחובבי הטבע – האי קאוואי, הוואי
איים רבים ברשימה הזו זוכים לתואר גן עדן, וכך גם כל אחד מאיי הוואי. אך למרות שהבחירה קשה, האי קאוואי בהוואי שבלב האוקיינוס השקט מנצח בשל הנופים המרהיבים שלו ואופציות הטיול הרבות הגלומות בו. האי הירוק הידוע כאי הגנים עשיר ביערות ירוקים ומפלים נהדרים. האטרקציה המרכזית (אך בהחלט לא היחידה) היא חוף ופארק המדינה נפאלי, בו צוקים תלולים שופעי צמחיה היורדים עד האוקיינוס. אטרקציה נוספת היא קניון וואימאה העמוק והצבעוני שמראהו עוצר נשימה. כדאי לבקר גם בפרן גרוטו, שהיא מערה חשוכה ומעוטרת בשרכים והיא נמצאת במעלה נהר וואילואה. כשתרצו לנוח, החופים הזהובים של האי יחכו לכם. לא פחות חשוב – האי הוא חלק בלתי נפרד מארצות הברית על כל היתרונות הקטנים שטמונים בכך כמו שימוש בדולר המוכר והטוב.
5. לצוללנים ולזוגות עשירים בירח דבש – האיים המלדיביים
למה צוללנים? כי מדובר ב-1,200 איי אלמוגים קטנים ושטוחים, כי האיים מוקפים בריפים נהדרים ולגונות רדודות, מפני שהאלמוגים פה מרהיבים ומפני שיש כאן למעלה מ-700 מיני דגים צבעוניים. למה זוגות בירח דבש? מפני שהאיים מפורסמים ברצועות החול הלבנות ועטורות הדקלים שלהם ומפני שהאיים כה קטנים, עד שרבים מהם מהווים בית מלון. אי שכולו בית מלון אחד, ולא יותר, מה שנותן תחושה של אי פרטי. ומפני שלא עושים כאן הרבה, בדיוק כפי שצריך בירח דבש. טיול קצר שמקיף את האי (עניין שיכול להימשך לא יותר מחצי שעה), קצת בטלה על החוף, שנירקול, ועוד קצת בטלה על החוף, מלווה בצפייה בשקיעה המרהיבה. איזה שעמום נפלא. אם אתם בירח דבש והתברכתם בהרבה כסף, אתם מוזמנים לבלות את החופשה באחד מבתי המלון בהם מהסוויטות יורדות מדרגות היישר למים.

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.