תפריט עמוד

כדור הארץ כיצירת אמנות

לגלריית התמונות לחצו כאן >>

אסטרונאוטים נוהגים לתאר בהתרגשות ובלשון פואטית את המראה היפהפה של כוכב הלכת הכחלחל הנשקף אליהם מעבר לחלונות המעבורת. לא פעם הם מתארים את הצפייה בכדור הארץ מן החלל כחוויה מרוממת ונשגבת, לעתים אף כחוויה מיסטית, שגרמה לאחדים מהם להעמיק את אמונתם הדתית.

היכולת להביט בכדור הארץ ממרחק אפשרה לבני האדם לראות לראשונה את העולם בפרופורציות נכונות יותר. מעמדת התצפית של החללית נראה הכדור שלנו לפתע ככוכב קטן יחסית, חשוף ואפילו שביר, כזה שצריך לשמור עליו טוב יותר. המבט מרחוק מאפשר גם למפות ולתעד את העולם בצורה מדויקת יותר. מראשית שנות השבעים של המאה העשרים מצולם כדור הארץ בצורה שיטתית מלוויינים החגים בחלל במטרה לעקוב אחר תהליכים טבעיים ומלאכותיים המתרחשים בו כל העת.

אחד המתעדים הבולטים הוא לנדסט 7 (Landsat 7), לוויין צילום אזרחי שתפקידו לאתר מינרלים ולמפות גידולי תבואה במקומות שונים בעולם. הלוויין, שמופעל על ידי סוכנות החלל האמריקאית והמכון הגיאולוגי האמריקאי, חג מעל כדור הארץ בגובה ממוצע של 700 קילומטר במסלול המאפשר לו לכסות את כל שטח הכדור מדי 16 יום. מאז שוגר  ב־1999 סיפק לנדסט 7 אלפי צילומים של אזורים שונים ברחבי הפלנטה, 41 מתוכם הוצגו בספריית הקונגרס האמריקאי בוושינגטון במסגרת התערוכה "כדור הארץ כיצירת אמנות".

צילומי הלוויין המרהיבים לא נבחרו על פי קריטריונים מדעיים אלא רק על פי שיקולים אסתטיים של קבוצת חוקרים מתחומים שונים. התמונות עברו עיבוד צבע מיוחד בהתאמה לצבעי הטבע. לדברי המארגנים, התמונות משקפות צורות קצביות בטבע, מדבריות, שפכי נהרות, עננים, פיורדים – כולם מעשי אמנות, פרי יצירתו של הטבע בכבודו ובעצמו. בצילומים אפשר להתרשם, בין השאר, ממדבר מלח באיראן, נווה מדבר בצ'אד, אגם הדרקון בסיביר, הדלתא של נהר הוולגה, הרי האטלס במרוקו, הר הקילימנג'רו בקניה, מדבר נמיב בנמיביה, מבנה וולקאני נדיר במאוריטניה, הדלתא של נהר הגנגס וקרחון למברט באנטארקטיקה. אין סיבה להרחיב על יופיים, די להסתכל בגלריית התמונות.

לגלריית התמונות לחצו כאן >>


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.