תפריט עמוד

10 מקומות שכדאי לחמוק אליהם מהמלון באנטליה

למרות תדמיתה השנוייה במחלוקת, אנטליה היא בסיס מצוין לטיולים מגוונים באיזור. רק שעה מבן גוריון איירפורת, ואפשר להגיע בקלות לנהרות שוצפים, הרים נישאים, אתרים ארכיאולוגיים מרשימים, וכפרים שמתחשק לצייר אותם. אילו היה לנו הכישרון, כמובן. את המזוודות, אפשר להשאיר במלון המרווח באנטליה.

הופעה בתיאטרון הרומי באספנדוס

כ-40 דקות מזרחית לאנטליה נמצא התיאטרון הרומי באספנדוס (ASPENDOS). הוא נחשב לתיאטרון הרומי המושלם ביותר שנותר על כנו ושרד את כל רעידות האדמה ופגעי מזג האוויר, שבדרך כלל הפילו את קיר הבמה (סקנה פרונס) שעומד זקוף כאילו לא עברו עליו קרוב ל-2,000 שנה. התיאטרון הוקם תקופת הקיסר מרקוס אאורליוס. בקיץ מקיימים בו התורכים מופעים שונים, במיוחד בזמן הפסטיבל שבין אמצע יוני לאמצע יולי, בו מוצגים אירועי מוזיקה, אופרה ומחול. האקוסטיקה מדהימה.
מצפון לתיאטרון נמצא אקוודוקט מרשים בגובה בניין בן 3 קומות, ואקרופוליס.

מקדש אפולו בסידה – ביקור לילי

סידה נמצאת מזרחית לאנטליה. אם קליאופטרה מלכת מצרים בחרה בסידה כמקום להיפגש עם הקיסר הרומי אנטוניוס, היא כנראה ידעה למה. במהלך הרומן הזה היא קיבלה מהקיסר כמה מתנות משמעותיות, כמו ארצות אחדות.
שרידי מקדש אפולו הלבנים המרהיבים בעיר מוארים בלילה, והעיר העתיקה פורחת בזמן זה באתרי בילוי רבים. מומלץ לבוא למקום עוד לפני רדת הערב ולבקר במוזיאון של סידה, הממוקם בחמאם עתיק.

בקיץ מתקיימים בתיאטרון הרומי באספנדוס אירועי מוזיקה, אופרה ומחול. בתמונה – מתוך האופרה "כרמן" | צילום: יאירה יסמין

הגשר על נהר הקופרולו

נהר הקופרולו מעורר את קנאת הישראלים יושבי הירקון והקישון: איך זה שרק שעת טיסה אחת מכאן קיימת פנינה כזו. צבע התורכיז של המים, הקניון העמוק והמתפתל, הפורלים הבריאים הצלויים על האש ונעטפים בעלי גפן. קצת מצפון לבשקונק, כפר המוצא לרפטינג, הכביש מגיע לגשר הרומי הנפלא. כדאי לעבור אותו ברגל, להביט מלמעלה במים שנראים נהדר בכל שעה של היום, ולרדת במדרגות שיורדות לא הרחק מהגשר אל המעיינות המפכים של הקופרולו. עוד פינת חמד עם צורך עז להתנחלות לאלתר.

הדרך לסלגה

עוד בשמורת הקופרולו, הדרך לכיוון צפון מערב אל האתר סלגה היתה עד לפני שנים לא רבות דרך עפר. היום היא סלולה, ונופיה מופלאים. עד כדי כך מופלאים שהם קרויים "קפדוקיה הקטנה". עם ג'יפ ומישהו שמכיר אפשר למצוא בקלות המוני חרוטי אבן ענקיים, שהביאו למקום את כינוייו, בין אלונים תורכיים עתיקים. בסלגה ניצב תיאטרון עתיק ענק באמצע שום-מקום. זה המקום לתהות מה הוא עושה כאן ובמה, לכל הרוחות, נהרו בני האדם לצפות כאן. לא בטוח שאלה היו אופרות רומנטיות. הכפריים, במיוחד הכפריות מסביב, מאוד מאוד ירצו למכור לכם משהו מפרי עמלם. ועוד משהו.

סכר מנגוואט | צילום: גיל אל עמי

ציור באורולו

מהעיר מנגוואט, מזרחית לאנטליה, אפשר לנסוע צפונה, לעבור דרך סכר מנגוואט (שווה ביקור), ולהמשיך צפונה להרים. זה היה מסלול ג'יפים שנסלל באספלט ממש לאחרונה, ועובר בין כמה אגמי תורכיז יפהפיים (לחפש מקומות לשתיית תה או שתייה קרה הצופים לאגמים). נוסעים דרך הכפר דורמנלי, מעפילים גבוה להרי הטאורוס (שוב להביט לעבר האגמים וצבעם הלא יאומן), עוברים דרך קניון מרהיב של המנווגאט העליון עד שמגיעים לכפר שאין לו מילה אחרת מאשר ציורי, אורונלו. יש כאן בתים עות'מנים בשילוב נפלא של עץ ואבן. מי שיודע לצייר, כיף לו.

החימרה בחושך

כדאי לבוא בערב, ויותר עדיף, כמו שאומרים, אם זה ירח מלא. החימרה היתה המפלצת היורקת אש במיתולוגיה היוונית. ההשראה היתה, אולי, מכאן. במרומי גבעה, על חוף הים, לא רחוק מקמר וקרוב לעיירה אולימפוס (דרום-מערבית לאנטליה). כ-20 דקות עליה מתונה למדי. למעלה, הפתעה, אך כהרגלנו ניתן לכם רמז: להבות של אש הפורצות מבין הסלעים. ילדים בגילם או ברוחם יתלהבו מאוד. מבוגרים ברוחם ישאלו אולי: אז מה עכשיו.

בקתות טרזן באולימפוס

לא רחוק מעתיקות אולימפוס, קמו חניוני לילה של צעירים שהתפתחו לכדי בקתות תלויות על גבי עצים. מקום נחמד, עם אווירה שמזכירה את דהב של פעם. אפשר לישון כאן, אם מזמינים מספיק מראש, אבל בעצם יש לנו מלון באנטליה לא?

הנקרופוליס בטרמסוס לקראת השקיעה

האתר הארכיאולוגי טרמסוס נמצא צפונית-מערבית לאנטליה. האתר עשוי להלהיב גם שונאי עתיקות מושבעים. בעיר הפיסידית היפה הזו, יש מקדשים לזאוס ולארטמיס וגם תיאטרון הצופה לנוף נהדר. אבל גולת הכותרת היא עיר המתים והדרך אליה, עמוסת הסרקופגים הענקיים. כל האתר טבול ביער עבות. מרשים מאוד, במיוחד אם תהיו שם בשעות הבוקר המוקדמות, או לקראת השקיעה.

צילום: יאירה יסמין

נסיעה נינוחה בכביש הפיניקי

הכביש מאנטליה לקמר עובר בתוואי מרהיב. הוא עובר בשנים האחרונות הרחבה ומינהור, וחוויית הדרך כך הולכת ופוחתת, במיוחד אם ממהרים למלון בקמר. מומלץ לקחת את הדרך בכיף. היא ממשיכה לדרום מערב ועוברת דרך חופים יפים ואתרים עתיקים – פאסליס, אולימפוס, פיניקה ועד קאש. כאן כבר מתחיל להיות רחוק מדי מהמלון באנטליה…

סיבוב אלמאלי

מהעיירה פיניקה אפשר לעלות להרים לכיוון רמת אנטוליה, לעבור דרך העיירה אלמאלי, להמשיך לצפון מזרח דרך טרמסוס ולחזור לאנטליה מצפון מערב. האיזור מנותק ושונה לגמרי מאווירת החופים והעיר. טיול יום ארוך ונחמד.

 

כדור פורח בקפדוקיה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.