תפריט עמוד

תל אביב: בילויים בעיר הגדולה

אפשר לבלות בתל אביב חופשה גדושה ועמוסה באירועי תרבות, אוכל, שווקים, פארקים ירוקים, מוזיאונים, חופים נהדרים, וזאת רק ההתחלה. הצעה לחופשה עירונית בעיר ללא הפסקה, כולל המלצה על מקום לינה נעים, נוח ואפילו זול

לרוב כשאנחנו יוצאים לחופשה בארץ הבחירה הטבעית היא הגליל או הנגב ואילת. אבל גם במרכז אפשר לטייל, לנפוש ולנקות את הראש, ואחת הדרכים הכי מהנות שאנחנו מכירים היא לבלות כמה ימים בתל אביב. בעיר הכי תוססת בישראל, שמצדיקה לגמרי את הכינוי "עיר ללא הפסקה", יש כל מה שצריך כדי למלא כמה ימים, מבוקר עד ערב, בלי להשתעמם לרגע. הנה הצעה לחופשה עירונית בתל אביב, וכדי שלא תוציאו הון על סעיף הלינה יש לנו המלצה למקום נעים ונוח במחיר שלא מצריך שבירת תכנית חיסכון.

פארקים בתל אביב

נתחיל דווקא מהמקומות הכי פחות עמוסים ורועשים – הפינות הירוקות של תל אביב. הפארק הגדול בעיר הוא גני יהושע, או בשמו המוכר יותר – פארק הירקון. הפארק משתרע על שטח עצום – 3.500 דונם – משכונת הדר יוסף בצפון-מזרח העיר ועד לשפך הירקון בצפון-מערב. בשטחו יש אתרים היסטוריים, כמו שבע טחנות ותל נפוליאון, גנים שונים, בהם גן סלעים, גן קקטוסים וגן טרופי, אגם מלאכותי שאפשר לשוט בו בסירות פדלים, פארק מים גדול (המימדיון), מרכז ספורט (ספורטק), מתקני משחקים לילדים, מסלולי הליכה יפים לאורך נחל הירקון ועוד. אפשר לבלות פה יום שלם, אבל סביר להניח שתרצו להשאיר מספיק זמן כדי ליהנות משאר מנעמי העיר הגדולה.

פארק הירקון. שלווה כפרית בלב העיר הגדולה

פארק הירקון. שלווה כפרית בלב העיר הגדולה

עוד פארקים וגנים מומלצים בתל אביב: גן מאיר, גינת דובנוב, פארק צ'ארלס קלור, פארק מנחם בגין (פארק דרום).

שווקים בתל אביב

מסעדות טובות משדרגות את הטיול או החופשה, וכך גם ביקור בשווקים ובחנויות מזון ייחודיות. בתחום הזה, תל אביב מצטיינת. השוק המוכר ביותר בעיר הוא שוק הכרמל, שנמתח לאורך רחוב הכרמל, מכיכר מגן דוד למסוף כרמלית וכן בסמטאות וברחובות הסמוכים בשכונת כרם התימנים. לצד דוכני ירקות, פירות, בשרים, דגים, גבינות, מאפים ועוד, תמצאו בשוק עצמו וברחובות הסמוכים הרבה מסעדות שוק נחמדות ובתי קפה חביבים. רעבים לא תצאו מכאן.

דוכן זיתים בשוק הכרמל

דוכן זיתים בשוק הכרמל

עוד שווקים נהדרים בתל אביב: שוק התקווה, האותנטי ומלא ההפתעות; שוק הנמל שמשלב שוק איכרים עם תוצרת חקלאית מרחבי הארץ (כולל מוצרים אורגניים) לצד אוכל מוכן, לחמים, מעדניות ומסעדות; שוק צפון, הפועל במתכונת דומה לשוק הנמל ומשלב מוצרי מזון עם דוכני אוכל מוכן; שרונה מרקט, שבו תמצאו פחות מוצרים חקלאיים ויותר דוכנים של אוכל מוכן, בהם כאלה של שפים ידועים כמו ישראל אהרוני ורן שמואלי, וחנויות שבהן תוכלו להצטייד בתבלינים, מוצרים אסייתיים, שמן זית, סוגים שונים של תה, בשרים ועוד.

דוכן חלבה בשוק הנמל

דוכן חלבה בשוק הנמל

לסיום, שוק שלא עוסק באוכל, אבל שווה מאוד לבקר בו הוא שוק הפשפשים ביפו. בימי חול תמצאו כאן כל מה שאתם צריכים והרבה מאוד דברים שלא ידעתם שאתם צריכים – מרהיטים ישנים (חלקם עתיקים ומשופצים, אחרים משוועים ליד אוהבת שתשפץ אותם) ועד כלי בית ובגדים יד שנייה. גם בערבים ובסופי שבוע, כשדוכני השוק נסגרים, כדאי להגיע לכאן כדי לאכול באחת המסעדות המקסימות ולבלות באחד הברים ההומים.

מוזיאונים בתל אביב

אחרי האוכל, קצת תרבות. כמו כל דבר בתל אביב, גם במקרה הזה, אם אתם חובבי אמנות תוכלו לבלות בשקט ימים שלמים במוזיאונים ובגלריות ברחבי העיר. מוזיאון האמנות הגדול והחשוב בתל אביב, ואחד הגדולים והחשובים בישראל,  הוא מוזיאון תל אביב לאמנות. יש כאן אגפים המוקדשים לאמנות ישראלית, אמנות מודרנית, אמנות עכשווית, צילום, רישום, הדפסים, אדריכלות ועיצוב ועוד, ובחוץ יש גן פסלים יפה. בנוסף לתצוגות קבע ותערוכות מתחלפות, במוזיאון מתקיימים אירועים שונים – הרצאות, קונצרטים, סדנאות, הדרכות ופעילויות לילדים. ביתן הלנה רובינשטיין לאמנות בת זמננו שייך למוזיאון, אולם הוא נמצא במקום אחר בעיר, ליד כיכר הבימה, ומוצגות בו תערוכות מתחלפות. ליד מוזיאון תל אביב נמצא המשכן לאמנויות הבמה עם תיאטרון הקאמרי והאופרה הישראלית.

מוזיאון תל אביב לאמנות, מהגדולים והחשובים בישראל

מוזיאון תל אביב לאמנות, מהגדולים והחשובים בישראל

במוזיאון נחום גוטמן, שנמצא בבית היסטורי משנת 1887 בשכונת נווה צדק המקסימה (מומלץ בחום לשוטט בה בכל מקרה), תוכלו לראות אוסף מרשים ומקיף של נחום גוטמן שנתרם על ידי משפחתו. במוזיאון מתקיימים אירועי תרבות, סדנאות לכל המשפחה וסיורים מודרכים. ואם אתם רוצים להתעדכן בסצנת האמנות העכשווית, תוכלו לקפוץ לביקור בגלריה או שתיים. הנה כמה גלריות תל אביביות נחשבות: בית האמנים (רחוב אלחריזי 9), גלריית רוזנפלד (שביל המפעל 1), גלריה גבעון (רחוב גורדון 35), גלריה הקיבוץ (רחוב דב הוז 25), גלריה זומר (שדרות רוטשילד 13), גלריה גבירול (אבן גבירול 106) ורבות נוספות.

מוזיאונים מומלצים בתחומים שונים: מוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב, עם תצוגות בתחומי ארכיאולוגיה, אתנוגרפיה, אמנויות שימושיות, אמנות, צילום ועוד (אם אתם מטיילים בתל אביב עם ילדים אל תוותרו על ביקור בפלנטריום הנמצא בשטח המוזיאון); מוזיאון הטבע החדש באוניברסיטת תל אביב; בית התפוצות, הסמוך לאוניברסיטה, היכל העצמאות בשדרות רוטשילד, המקום שבו נחתמה מגילת העצמאות ועוד ועוד.

חופים בתל אביב

ואיך אפשר בלי קפיצה קטנה לאחד מחופי תל אביב? העיר, שבמקור הוקמה עם הגב לים, כבר מזמן לא מנסה להסתיר את משאב הטבע הכי נחשק שלה. בין אם תטיילו ברגל או באופניים לאורך הטיילת שנמתחת מנמל תל אביב (מומלץ בחום לבקר גם בו) ועד יפו, תשבו בבית קפה או מסעדה מול הים, תפרשו מגבת באחד החופים או תצאו לשחייה במים – אין ספק שחופי תל אביב יספקו לכם שעות רבות של הנאה. בין החופים שאנחנו הכי אוהבים: חוף גאולה, חוף פרישמן, חוף מציצים וחוף הצוק בצפון הרחוק, באזור צומת גלילות.

חוף תל אביבי. העיר שהוקמה עם הגב לים כבר מזמן לא מתעלמת ממשאב הטבע הכי יפה שלה

חוף תל אביבי. העיר שהוקמה עם הגב לים כבר מזמן לא מתעלמת ממשאב הטבע הכי יפה שלה

איפה לנים?

מתוך ההיצע הרחב, יש לנו הצעה שאולי תפתיע אתכם, אבל בהחלט תענה על הרבה צרכים ותשאיר לכם מספיק כסף להוציא על הבילוי בעיר. אכסניית אנ"א בני דן נמצאת במיקום שקט וירוק בצפון תל אביב, במרחק הליכה מכל המקומות הכי שווים: האכסניה צמודה לפארק הירקון, עם שלל מסלולי ההליכה והאטרקציות שבו, כ-20 דקות הליכה יביאו אתכם לנמל תל אביב העמוס במסעדות ובחנויות ייחודיות, עוד כמה דקות הליכה ואתם מגיעים לחוף מציצים (שכיכב בסרטו של אורי זוהר), כחצי שעה הליכה מהאכסניה תביא אתכם למוזיאון תל אביב לאמנות. בקיצור, בלב כל ההתרחשויות, רק בלי הרעש וההמולה של מרכז העיר.

אכסניית אנ"א בני דן ממוקמת באזור שקט וירוק ליד פארק הירקון, הפארק הגדול ביותר בתל אביב

אכסניית אנ"א בני דן ממוקמת באזור שקט וירוק ליד פארק הירקון, הפארק הגדול ביותר בתל אביב

באכסניה יש 92 חדרים נעימים ומרווחים, כולם ממוזגים ומצוידים בטלוויזיה, מקרר קטן, קומקום חשמלי וחדר רחצה פרטי. החדרים מתאימים ליחידים, זוגות ומשפחות. ארוחת בוקר מגוונת כלולה במחיר החדר, ובהזמנה מראש אפשר לקבל ארוחת צהריים ארוזה. צוות האכסניה ישמח להמליץ לכם על פעילויות ואירועי תרבות בתל אביב. לפרטים נוספים לחצו כאן >>

חדר משפחה באכסניית אנ"א בני דן

חדר משפחה באכסניית אנ"א בני דן

יפו החדשה ישנה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מתל אביב וגוש דן

מלון סינמה בתל אביב: לילה מהסרטים
מלון סינמה בתל אביב: לילה מהסרטים

מצלמות ומסרטות ישנות וכרזות קולנועיות בלובי, מוזיקה מפסקולים ברקע ואפילו פופקורן לכל אורח - מלון סינמה בכיכר דיזנגוף בתל אביב מציע לאורחיו חוויה קולנועית יוצאת דופן. יחד עם המיקום המנצח בכיכר דיזינגוף והנשנושים והאלכוהול שמוגשים בגג המלון בשעות ...

מפגש פסגה של הצלמים הטובים בעולם
מפגש פסגה של הצלמים הטובים בעולם

במסגרת פסטיבל הצילום הבינלאומי יתקיים מפגש פסגה מרתק בהשתתפות כמה מהצלמים המובילים בעולם. אנחנו מזמינים אתכם להכיר את הצלמים ואת יצירותיהם. לא תוכלו להישאר אדישים

מאחורי הקלעים: הצצה למלון בקסטייג'
מאחורי הקלעים: הצצה למלון בקסטייג'

כמעט מאה שנה אחרי שקבוצת תיאטרון האהל הוקמה, ושמונים שנים אחרי שזכתה במשכן קבע משלה, מלון בייקסטייג' נפתח במבנה ההיסטורי של תיאטרון האהל. החזית הלבנה והמעוגלת בגבה של כיכר דיזנגוף שוחזרה לימי הזוהר, החלל הפנימי הפך למלון בוטיק ...