תפריט עמוד

תאילנד – מהצפון האותנטי לדרום הסודי

תאילנד היא יעד מבוקש לטיולי משפחות, ואין פלא. יש בה שילוב נפלא של חופים אקזוטיים, שמורות טבע נדירות, ארמונות מרשימים ואטרקציות ייחודיות. החוויה מתעצמת פי כמה וכמה כשיורדים מדרך המלך ומגלים את הפינות הלא מוכרות של הממלכה

הרבה שמות ופנים יש לתאילנד, "ממלכת החיוכים" ו"ארץ האנשים החופשיים" הם רק שניים מהם. בשנים האחרונות תאילנד סומנה כיעד המבוקש ביותר לטיולי משפחות מישראל, ולא במקרה. יש בה שילוב של חופים אקזוטיים המזמינים לצלול לתוך שלווה גדולה, כפרי דייגים פסטורליים על גדות חופי טורקיז, שמורות טבע נדירות, ארמונות מלוכה המשמרים את גדולתה של ממלכת סיאם האגדית ואטרקציות ייחודיות וחוויות אקסטרים.

המטיילים יודעים שכדי לחוות את תאילנד במלואה מומלץ להתרחק מנחילי התיירים ולהתרכז בפניני החן האותנטיות, שטרם נכבשו על ידי ההמונים. אז איך עושים את זה? כמי שהתגורר שנים רבות בתאילנד והתאהב בתרבות המקומית, אני שמח להזמינכם לגלות את תאילנד מצפון לדרום, מסע אל האתרים ההיסטוריים המרתקים, האטרקציות הלא שגרתיות ופניני הטבע הקסומות של הממלכה, ולהפוך את הטיול המשפחתי לחוויה בלתי נשכחת – המרחיבה את לבם של גדולים וקטנים כאחד. טיול זה מציע דרך קסומה, העוברת בין כפרים ועיירות ספר כגון סופאן בורי, נאקון סאוואן, פיטשנלוק, סוקותאי, למפנג, צ'יאנג מאי, פאי, עיר הקייט המלכותית הווא הין, באנג סאפאן והאי הסודי קו טאלו.

מקדש במערת פראייה נקון. להכיר את אוצרותיה הגלויים והנסתרים של תאילנד בדרך אחרת

כחלק מהאני מאמין שלנו בכל הקשור לדרך האחרת בה כדאי לטייל אנו משתדלים להימנע עד כמה שאפשר מטיסות פנים (שלדעתנו הן פשוט בזבוז של זמן ומשאבים), ובמקום לטוס בחרנו לטייל צפונה על הקרקע ולחוות את המקומות האותנטיים באמת, אלו שרוב התיירים פשוט חולפים מעליהם בגובה של 30,000 רגל. גם את הדרך חזרה מהצפון לכיוון הדרום והאיים אנו עושים ברכבת לילה עם קרונות שינה – חוויה חד פעמית מיוחדת ומגבשת לכל המשפחה.

חלק מהחוויות והתכנים המיוחדים לטיול זה:

טיול אופניים בממלכת המקדשים הסודית – מסע בזמן
בירותיה העתיקות של תאילנד – פיטשנלוק וסוקותאי – מציעות חלון המאפשר הצצה להיסטוריה וטיול במשעולי הזמן לתרבות ייחודית של מקדשים בודהיסטים והינדואיסטים הבנויים בסגנון ארכיטקטורת החמר הייחודית. הביקור מאפשר לחוות בצורה ויזואלית ותחושתית את עוצמתה של ממלכת סיאם הגדולה בשיא תפארתה.


טיול אופניים משפחתי בסוקותאי

מה שבשבילנו נחשב כיום כתאילנד היה עד המאה ה-13 מקבץ ערי ממלכה שונות, שכל אחת המליכה מלך משלה ובנתה עבורו מקדשים ועיר בירה כ"יד המלך". את האתר המרשים ביותר בתאילנד תמצאו בעיירה העתיקה סוקותאי, שנבנתה בין המלחמות עם הבורמזים על ידי המלך ראמקמהנג, על פני שטח של עשרות קילומטרים רבועים. אנו תמיד משלבים את הביקור במקום עם רכיבה משפחתית על אופניים, המאפשרת להתרשם מהמגוון העצום של המקדשים, התרבות וההיסטוריה בדרך מהנה והרבה יותר מעניינת עבור הילדים והורים גם יחד.

פאי: אמנים, מערות ושבטי הרים
העיירה הציורית פאי (Pai) נמצאת ב"אאוטבק" של צפון-מערב תאילנד, במחוז מה הנוג סון. העיירה הקסומה שוכנת לגדות הנהר פאי, עטופה בטבע יפהפה, שמאז ומתמיד משך אל המקום אנשי רוח, ציירים, סופרים ואמנים תאילנדים, אשר חיים ויוצרים במקום, המהווה לדבריהם השראה ורקע מושלם ליצירתם. המדרחוב הקטן והססגוני משובץ חנויות וגלריות אמנות, כשחתימת ידם הייחודית של תושבי המקום ניכרת בכל פינה ובכל יצירה.


אתר הגייזרים והמרחצאות של פונג דואט – לטבול במים החמימים בלב הג'ונגל

איזור פאי התפרסם גם בזכות פניני הטבע, הפארקים הלאומיים ושבטי ההרים אשר מאכלסים את האזור. באזור פאי תמצאו את הגייזרים והמרחצאות של פונג דואט – טרק רגלי קצר ביער מוביל לגייזרים שמזרימים מים ואדים חמים לגובה רב מבטן האדמה ואפשר להתענג ברחצה במרחצאות הקסומים באמצע הג'ונגל.


טיול באזור פאי מפגיש עם שבטי ההרים החיים בצפון תאילנד

במחוז מה הונג סון נמצאת גם מערת לות המפורסמת (הידועה גם בשם מערת הציפורים). למעשה, זהו מערך של שלוש מערות המחוברות ביניהן על ידי נהר הזורם בתוכן – מערת העמוד הגדול, מערת הבובות (בה הנטיפים הזקיפים יצרו קיר מלא בתצורות טבעיות דמויות בובות) ומערת קבורה בה נמצאו סירות קבורה עתיקות. באמצעות רפסודות במבוק ובליווי בני השבטים המקומיים נשוט אל תוך מערות הנטיפים ונחקור את בטן האדמה באופן חווייתי לאור עששיות.


שייט במערת לות ("מערת הציפורים") – ברפסודות מבמבוק לאור עששיות

פינוק: הריזורטים שרק תאילנד יודעת להציע
אחד היתרונות שלנו בטיול משפחות מאורגן בתאילנד עם ילדים הוא שאפשר לנשום אותנטיות וג'ונגלים במהלך היום, אבל בשעות הפנאי ובלילה להתפנק בריזורטים ובתי מלון עוצרי נשימה – כאלו שיתעלו מעל כל הפינוקים שדמיינתם. בשנים האחרונות סצנת המלונאות בתאילנד (בדומה לאירופה וארצות הברית) מאמצת בחום את הבנייה הירוקה, ושמה את הדגש על שילוב המבנים בטבע השוקק מסביב.


מלון הבוטיק פטרה בפיטשלונק מציג עיצוב ירוק בסגנון תאילנד

בשונה מהמגמה בעולם, בתאילנד אין צורך להתפשר על רמת האירוח, ולצד בטון חשוף ובריכות דגים המפכות בין מבני הקיט, מצפה לכם עיצוב פנים של חמישה כוכבים, עם ריהוט אירופאי מוקפד, ג'קוזי ספא, מרפסות לירוק ופינוקים נוספים.


מלון בוטיק ייחודי באותאי תאני

בטיולים שלנו אנו מזמינים אתכם לטעום מהאליטה של סצנת התיירות התאילנדית, עם נחיתה רכה במלון הבוטיק פטרה בפיטשלונק, המציג ארכיטקטורה תאילנדית ירוקה מסחררת, מלונות הטבע הבוטיקיים של איזור פאי , מלונות מרשת אמארי המפנקת ולקינוח – הריזורט הסודי והיחיד על האי בקו טאלו. יש למה לצפות…


האמארי אמרלד קוב ריזורט  בקו צ'אנג

 

שוק בעלי החיים בבנגקוק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.