תפריט עמוד

תאילנד – לטוס בזול

רוצים לטוס מצפון תאילנד לפוקט, מבנקוק לקוסומוי או אולי מתאילנד למדינות שכנות? אתם לא חייבים להוציא הון - שלל עצות והמלצות שיעזרו לכם להתמצא במגוון החברות הפועלות באזור ולרכוש כרטיסי טיסה מוזלים לטיסות בתוך תאילנד וממנה. המדריך המלא

טיסות במחיר של דולרים בודדים? בתאילנד עדיין אפשר להשיג דבר כזה. אם אתם מתכוונים להזמין כרטיסים לטיסות פנים בתאילנד או לטוס ממנה למדינות שכנות, הכנה מוקדמת והיכרות עם שוק הטיסות המקומי עשויות לחסוך לכם כסף רב. לפניכם המדריך לטיסות פנים במדינה והדרכים לרכישת כרטיסים מוזלים. שימו לב: המבצעים והמחירים שמופיעים פה נכונים לזמן כתיבת שורות אלו.

כך תוכלו לחסוך בעלות הטיסות
• הזמנת כרטיסי טיסות הפנים זמן רב מראש עשויה לחסוך סכומים משמעותיים מאוד, שכן בדרך כלל ככל שמתקרב מועד הטיסה המחירים עולים בצורה משמעותית ואף מכפילים ומשלשים עצמם. הדבר בולט במיוחד בחברות low cost אך נכון גם לחברות האחרות, שכן גם בהן מחלקות המחיר הנמוכות אוזלות ראשונות. ההנחה שניתן להשיג מחיר טוב ברגע האחרון אינה תופסת לרוב לגבי תאילנד, נהפוך הוא.
• על מנת לחסוך עוד יותר (לפעמים הרבה יותר), יש לעקוב אחר מבצעים של החברות השונות, ומבצעים כאלו קיימים לעיתים קרובות מאוד. לכן, גם אם כבר ברור לכם זמן רב מראש באילו טיסות אתם מעוניינים ואין באותו רגע מבצעים מיוחדים, המתינו מעט. סביר שתוך זמן קצר יצוץ מבצע שיחסוך לכם סכום משמעותי.

מומלץ להירשם באתרי החברות הרלוונטיות לקבלת מיילים עם הודעות על מבצעים של חברת התעופה. במקרים מסוימים, חבר רשום יקבל התרעה של ימים אחדים מראש, לפני שהמבצע מתפרסם לכלל הציבור, מה שיסייע לו להיות מוכן להזמנה ברגע שהמבצע עולה, לפני שהקצאת המקומות במבצע מתדלדלת.

• אפיק נוסף דרכו ניתן למצוא מבצעים במחירים מצוינים הוא בפייסבוק. שם תוכלו, למשל, להשיג מדי פעם מבצעים של טיסות בחינם או בעלות סמלית אפילו עם חברת בנגקוק איירווייס.

• ברגע שנתקלתם במבצע רלוונטי – מהרו להזמין. הקצאת המקומות במבצעים אלו מוגבלת והם נחטפים במהירות, בעיקר כשמדובר בהוזלה משמעותית. אם תתמהמהו מדי, סיכוי רב שתפספסו את ההזדמנות והמחיר יקפוץ למדרגת המחיר הבאה.

• במידה שיש לכם גמישות מסוימת בבחירת מועד הטיסה, בדקו כמה שעות או כמה ימים לפני המועד או אחריו. לא פעם תוכלו למצוא בדרך זו מחיר זול משמעותית.

• טיפ חשוב להזמנה עבור משפחה או קבוצה בת כמה אנשים: בכל חברות התעופה יש על כל טיסה הקצאה של מספר מושבים למחלקות מחיר שונות. ברגע שאזלה ההקצאה למחלקת מחיר מסוימת, עוברים אוטומטית למדרגת המחיר הבאה. כך גם לגבי ההקצאה למחירי מבצע. יתכן, למשל, מצב שבו נותרו ארבעה כרטיסים בלבד במדרגת המחיר הנמוכה או במחיר המבצע. אם תבקשו עד ארבעה כרטיסים – המחיר שיופיע יהיה המחיר המוזל. אם תבקשו חמישה – תקבלו אוטומטית את מדרגת המחיר הבאה לכל החמישה. לכן אני תמיד ממליצה שכאשר אתם מזמינים כרטיסים עבור קבוצה של אנשים והמחיר שמתקבל לאדם גבוה יותר, נסו לבקש כרטיס אחד, ובדקו אם לגביו אתם מקבלים את מחיר המבצע או את מדרגת המחיר הנמוכה. אם כן – בקשו שני כרטיסים וכך הלאה – עד הנקודה שבה זה עובר למחיר אחר לכרטיס. כל זאת, ללא ביצוע הזמנה כמובן. זוהי רק דרך לבדוק כמה כרטיסים נותרו על הטיסה במחיר המוזל. אם עבור חלק מהנוסעים ניתן להשיג את המחיר הנמוך יותר – פצלו את ההזמנה, והזמינו עבורם כרטיסים במחיר המבצע, ועבור הנותרים – במחיר המדרגה הבאה.

• במקרים רבים תוכלו להשיג את המחיר הטוב ביותר ישירות דרך אתרי האינטרנט של חברות התעופה השונות, בעיקר כשמדובר בחברות low cost. יחד עם זאת, במקרים מסוימים, בעיקר כשמדובר בחברות הסדירות, יתכן שסוכן יוכל להציע מחיר מיוחד (או שההפרש יתבטא בשקלים בודדים, שאולי חלקכם יעדיפו להוסיף על מנת לחסוך את ההתעסקות בתהליך ההזמנה), ולכן כדאי להשוות את המחירים גם עם סוכני נסיעות בתאילנד או בארץ.

תנאי הכרטיס: יש לקרוא בתשומת לב את תנאי סוג הכרטיס טרם ההזמנה: האם הוא ניתן לביטול? מה מידת הגמישות לגבי שינוי תאריך/ שעה/ שם וכיוצא בזה, והאם תידרש תוספת תשלום עבור שינויים אלו? בדרך כלל, ככל שהכרטיס מאפשר יותר גמישות הוא גם יהיה יקר יותר. פעמים רבות תעדיפו לרכוש במחיר הזול יותר גם אם אינו מאפשר כמעט שינויים, בעיקר אם המסלול שלכם די מגובש, אך בכל מקרה חשוב להיות מודעים לסיכון ולתנאים.

חברות התעופה בתאילנד – יתרונות וחסרונות
בתאילנד יש כמה חברות תעופה המבצעות טיסות פנים: אייר אסיה (Air Asia), בנגקוק אייר (Bangkok Airways), תאי אייר (Thai Airways), נוק אייר (Nok Air) ואוריינט תאי (Orient Thai). חלקן חברות תעופה סדירות, אחרות חברות low cost.

חברות תעופה סדירות

יתרונות:
• בדרך כלל אמינות ומדייקות בלוחות הזמנים.
• במרבית המקרים המטוסים גדולים וחדישים יותר, הטיסות מפנקות יותר וגם במהלך טיסת פנים קצרה מוגשת בדרך כלל ארוחה.
• יש מחיר מיוחד לילד, מה שעשוי להקטין את ההפרש בעלויות כשמדובר במשפחה עם כמה ילדים.
• בטיסות המשך עם אל על המזוודות ממשיכות ישירות ליעד הסופי, וימתינו לכם שם מבלי שתאלצו לאסוף אותן ולהפקידן מחדש בנמל הביניים – סידור נוח ביותר שמאפשר גם לקצר זמני המתנה. סידור דומה קיים גם בטיסות קונקשן בחברות אלו (לדוגמה, אם אתם טסים מהצפון לקוסמוי עם עצירת ביניים בבנגקוק).
• בניגוד לחלק מחברות low cost, תמחור הכרטיס בחברות סדירות נוח יותר והמחיר המתקבל הוא המחיר הסופי, הכולל בתוכו את כל המרכיבים, כולל המטען (20 ק"ג בבטן המטוס ו-8 ק"ג בתיק צד).

חסרונות:
מחיר יקר יותר בדרך כלל (במרבית המקרים תאי היא היקרה ביותר). יחד עם זאת, חברות סדירות מציעות גם חבילות מוזלות ומדי פעם יוצאות במבצעים משתלמים. באופן אישי, לא פעם הצלחתי להשיג כרטיסי טיסה עם תאי ובנגקוק איירווייז במחיר שהיה אפילו זול יותר מטיסות מקבילות של אייר אסיה, לכן מומלץ מאוד להתעדכן במבצעים באתרי החברות.

תאי איירווייס Thai Airways
חברת התעופה הלאומית של תאילנד. אחת מהחברות היוקרתיות בעולם, מדורגת גבוה מאוד בדרוג העולמי.

חבילות מיוחדות:
דיל הטיסות (ידוע כ"דיל 3 הטיסות"): הדיל כולל 3 טיסות פנימיות בחברת תאי אייר ועלותו, כולל מיסים, כ-330-315 דולר לאדם, 185-172 דולר לילד עד גיל 12 (שעדיין לא מלאו לו 12 שנים ביום הטיסה). טווחי המחיר הללו משקפים תנודות בשערי ההמרה והבדלים בין הצעות של סוכנים שונים. יש אפשרות להוסיף כרטיסים נוספים, עד למקסימום שמונה טיסות, בעלות של 92 דולר לכל כרטיס נוסף, לא כולל מיסים. יש אפשרות לשינויים (במגבלות מסוימות) ללא עלות נוספת. הערה: אלו המעוניינים לכלול בדיל את הקו בנגקוק-קוסמוי עלולים לגלות שהמחיר המתקבל יקר יותר (תוספת של 200 באט מסי הנמל של קוסמוי), ובנוסף, כיוון שהקו מבוקש ופעמים רבות לא נותר מקום על הטיסה במחלקת המחיר של המבצע (H), יש צורך לכרטס על קלאס יקר יותר. יש לשים לב שניתן לרכוש גם כרטיסים נפרדים במחיר זול יותר ממחיר הדיל במידה שמתפשרים על כרטיס שפחות גמיש לשינויים לעומת Class H.

אין אפשרות לרכוש את הדיל הזה באינטרנט – ניתן להזמינו דרך סוכני נסיעות (בארץ או בתאילנד, שווה להשוות מחירים) או להתקשר ישירות לאחד ממשרדי תאי בבנגקוק, לונדון, ניו יורק וכדומה ולהזמין באופן עצמאי.
אי-מייל המשרדים בתל אביב: thai-tlv@thaiairways.co.il
אתר אינטרנט

בנגקוק איירווייס Bangkok Airways
חברה יוקרתית ואמינה, המציעה גם לאונג' מפנק בשדות התעופה השונים, הפתוח בפני נוסעי כל המחלקות. שם תוכלו להתכבד בעת ההמתנה לטיסה במשקאות קרים וחמים, מאפים ועוד ואף ליהנות מאינטרנט חינם.

חבילות מיוחדות:
Discovery Airpass: חבילה המאפשרת רכישה של בין שלושה לשישה קופונים. למעט הטיסה הראשונה, תאריכי הקופונים יכולים להישאר פתוחים לכרטוס במועד מאוחר יותר. בדיל זה ניתן לכלול גם את הטיסה היקרה מהצפון לקוסמוי. עלות Discovery Airpass 88 דולר לקופון ו-113 דולר עבור הטיסות מקוסמוי ואליה. לסכומים אלו יתווספו מסי נמל של כל נמל תעופה ממנו תמריאו – כשלושה דולרים למרבית שדות התעופה, תשעה דולרים לטיסות מקוסמוי. את פרטי החבילה ניתן למצוא בקישור הזה. בין השאר, ניתן להזמין את החבילה הזו ישירות באמצעות פניה לשירות הלקוחות של Bangkok  Airways באי-מייל reservation@bangkokair.com
אתר אינטרנט

חברות low cost

אייר אסיה Asia Air
חברה פופולרית, שבמרבית המקרים סביר שתציע את המחיר הזול ביותר עבור הטיסות בהן אתם מעוניינים. אייר אסיה מדורגת בשלושה כוכבים בדירוג העולמי לחברות תעופה (כמו אל על) ונבחרה לחברת התעופה מספר 1 בקטגורית low cost. הטיסות נוחות ובמרבית המקרים הלקוחות שבעי רצון. אישית, כל הטיסות שהזמנתי דרכם תמיד יצאו במועד והיו נוחות מאוד, אולם יש גם לא מעט דיווחים על עיכובים בשעת ההמראה (לרוב בין עשר דקות לשעה). כמו כן, מדי פעם הם עלולים לדחות או להקדים את שעת הטיסה (ובמקרים מסוימים של תפוסה נמוכה אף למזג טיסות), וחשוב לקחת זאת בחשבון, בעיקר אם מצפה לכם טיסת המשך – במקרה כזה אני ממליצה להזמין את הטיסה בחברת תעופה סדירה. הסבירות שזה יקרה גבוהה יותר בעונה החלשה בתיירות (מחודש מאי עד אוקטובר). במקרה של שינוי, החברה אמורה לשלוח מייל או מסרון ללקוח, ולכן חשוב להזין פרטי התקשרות מדויקים בעת ביצוע ההזמנה, ולקראת היציאה לחו"ל לעדכן באתר החברה את המספר בו תהיו זמינים שם. בכל מקרה, אני ממליצה לא לסמוך על כך ולהתעדכן גם דרך האתר או בטלפון סמוך למועד הטיסה שהוזמנה, על מנת לוודא שאין שינויים בשעת ההמראה. על פי המדיניות של החברה, בעת שינוי או ביטול לאחר הזמנת המקומות אתם זכאים לקבל מקומות בטיסה הקרובה.

אייר אסיה יוצאת במבצעים לעיתים קרובות. המבצעים המשתלמים ביותר הם אלו שמציעים טיסות חינם, כאשר נדרש לשלם עבור מיסים בלבד (ותוספות בהן מעוניינים כגון מטען וכדומה), ואז תוכלו לטוס בעלות מגוחכת. מבצעים כאלו מתפרסמים מפעם לפעם ומתאימים למי שיכולים לבצע הזמנה של שישה עד שמונה חודשים מראש. בדרך כלל עד מועד הטיסה יתפרסמו מפעם לפעם מבצעים רלוונטיים נוספים, כאשר מחיר הטיסה עדיין אטרקטיבי, אולם עולה ככל שמועד הטיסה מתקרב.

תהליך ההזמנה והמחיר הסופי של הכרטיס: המחיר שאתם מקבלים בטבלה הראשונית באתר של אייר אסיה, על פי התאריך המבוקש, אינו המחיר הסופי. כשתסמנו אותו, יופיע בצד המחיר כולל מיסים. לכך מתווסף תשלום נוסף עבור מזוודות (תעריף משתנה על פי כמה קטגוריות משקל), מס על נוחות התשלום ואופציות נוספות שניתן להוסיף או לוותר עליהן – כגון בחירת מושב, ביטוח, ארוחה וכדומה, הכרוכות אף הן בתוספת תשלום. למרות כל המרכיבים הללו, במידה שההזמנה מתבצעת זמן רב מראש, סביר שהמחיר שתידרשו לשלם יהיה זול באופן משמעותי לעומת האלטרנטיבות.

יש לקחת בחשבון שאייר אסיה גובה תשלום עבור המזוודות החל מהקילוגרם הראשון. המחיר עבור המטען עולה ככל שמשקל המטען עולה. נכון למועד כתיבת שורות אלה, העלות ל-15 ק"ג היא 290 באט, 20 ק"ג 321 באט, 25 ק"ג – 428 באט ו-30 ק"ג – 535 באט. בנוסף, ניתן לקחת כמטען יד תיק שלא יחרוג ממידות 56x36x23 ס"מ, במשקל שבעה קילוגרם. את מטען היד הזה לרוב לא שוקלים ופחות מקפידים לעומת המטען שנשלח (אם כי, כמובן, אינני יכולה להתחייב על כך). את התשלום עבור המטען לא חייבים לבצע בעת הזמנת הכרטיסים, ניתן לעשות זאת גם בכל שלב מאוחר יותר (עד 24 שעות לפני מועד הטיסה) באמצעות כניסה להזמנה וסימון התוספת הדרושה. לאלו המתקשים להעריך מראש את משקל המזוודות שייקחו, אני ממליצה לשלם רק עבור המינימום שתזדקקו לו להערכתכם. כאמור, גם בהמשך ניתן יהיה להוסיף מזוודה נוספת או להעלות את המשקל, אך לא ניתן יהיה לבטל או לקבל זיכוי כלשהו על מטען מיותר שכבר שולם. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי לאחרונה השתנו מעט הנהלים, וכעת מי שמבצע הזמנה קבוצתית (למשל, כל המשפחה בהזמנה אחת) ידרש להוסיף מס על נוחות התשלום עבור כל אחד מהנוסעים בגין כל שינוי או תוספת המתבצעים בשלב מאוחר יותר, גם אם בוצעו רק עבור אחד מבני הקבוצה, כך שכדאי להביא גם את זה בחשבון בשיקוליכם. בכל מקרה, חשוב לשלם עבור כל המטען מראש באתר. תשלום בשדה יהיה יקר בהרבה וכל חריגה במשקל עלולה לעלות ביוקר (15 ק"ג יעלו 515 באט וכל קילוגרם נוסף ייחשב כחריגה ויעלה 165 באט נוספים). מידע נוסף בקישור.

לא ניתן לבטל כרטיס שנרכש, אולם בניגוד לנהוג לחשוב, גם בכרטיסים של אייר אסיה יש אפשרויות שינוי (עד 48 שעות לפני מועד הטיסה): בכרטיסים מסוג אקונומי ופרימיום שאינם במבצע ניתן לשנות גם מועד טיסה (תאריך/שעה) וגם שם. בכל שאר סוגי הכרטיסים, כולל אלו שנרכשו במבצע, לא ניתן לשנות שם, אבל כן ניתן לשנות את מועד הטיסה. שינוי כזה יהיה כרוך בתשלום עמלה והפרש בין מחיר הטיסה המבוקשת (במידה שהיא יקרה יותר) למחיר הטיסה הקודמת שהוזמנה.אפשרויות השינוי בכרטיסי אייר אסיה בקישור הזה.
אתר אינטרנט

נוק אייר Nok Air
חברה זולה יחסית ואמינה למדי. מחיריה בדרך כלל יקרים יותר לעומת אייר אסיה אך עדיין זולים ממחירי החברות הסדירות. חשוב לשים לב שטיסותיה מתבצעות מ/אל שדה התעופה הישן בבנגקוק, לכן חשוב לקחת זאת בחשבון, בעיקר אם מתוכננת טיסת המשך. מחיר הכרטיס כולל 15 ק"ג מטען (30 ק"ג בכרטיסים היקרים יותר). בדרך כלל באתר שלהם ניתן להזמין כרטיס רק עד ארבעה חודשים מראש.
אתר אינטרנט

אוריינט תאי Orient Thai
בעבר החברה נקראה One-Two-Go ונסגרה בעקבות תביעת ענק של משפחות הנספים בתאונת המטוס בפוקט. היא נפתחה מחדש ומציעה מחירים זולים למדי, אולם קיימות לגביה תלונות רבות לגבי עיכובים ואי עמידה בזמנים. חשוב לשים לב שטיסותיה מתבצעות מ/אל שדה התעופה הישן בבנגקוק, לכן חשוב לקחת זאת בחשבון בעיקר אם מתוכננת טיסת המשך. מחיר הכרטיס כולל בתוכו 20 ק"ג מטען ללא עלות נוספת. לקבלת המחיר הסופי כולל מיסים בהזמנה דרך האתר שלהם יש לסמן הטיסה המבוקשת ולעבור לחלון הבא. הכרטיס שלהם בדרך כלל מאפשר לשנות תאריך בעלות 500 באט ותשלום הפרש (למעט מבצעים מיוחדים) ואפשר אפילו לשנות שם. בין השאר, החברה מציעה חבילה של שלוש טיסות פנים בעלות 4,900 באט כולל מיסים.
אתר אינטרנט

קווים ייחודיים

טיסות לקוסמוי
עד 2008 נהנתה חברת התעופה בנגקוק איירווייס מבלעדיות בהפעלת הטיסות לקוסמוי משום ששדה התעופה היחיד באי נמצא בבעלותה. כעת ניתן להגיע גם עם תאי איירווייס מבנגקוק לקוסמוי, אולם אין להם טיסה ישירה לקוסמוי מפוקט או מהצפון. לבנגקוק איירווייס יש טיסות ישירות מפוקט ומקראבי לקוסמוי וטיסה ישירה לקוסמוי מצ'אנג מאי. על פי רוב, הטיסה הראשונה והאחרונה שלהם ביום מבנגקוק לקוסמוי תהיה זולה יותר.

טיסות ישירות בין הצפון לפוקט
מצ'אנג מאי לפוקט ניתן להגיע בטיסה ישירה עם החברות תאי אייר ואייר אסיה. לתאי יש טיסה אחת ביום בקו הזה היוצאת ב 12.35 ולאייר אסיה שתי טיסות יומיות בשעות 13.10 ו-22.25. בכיוון ההפוך, מפוקט לצ'אנג מאי, מפעילה אייר אסיה שתי טיסות ביום: בבוקר ובערב. נכון לכתיבת שורות אלו, היא היחידה שמפעילה טיסה ישירה בקו הזה.

אפשרות נוספת
לטסים לתאילנד עם חברת אל על, ניתן לרכוש מראש כרטיס עם טיסת המשך לצפון או לאיים. מדי פעם אל על יוצאת במבצעים לגבי טיסות מן הסוג הזה ולעיתים זה משתלם, בעיקר למעוניינים להגיע לקוסמוי, שזו טיסה יקרה יחסית. שווה לבדוק.
אלו הטסים עם חברת אל על וממשיכים ישירות עם אחת החברות הסדירות יוכלו לבצע כבר בנמל התעופה בן גוריון את הצ'ק אין לטיסת ההמשך והמזוודות ימתינו להם ביעד הסופי ללא צורך באיסופן והפקדתן מחדש בנמל התעופה בבנגקוק.

* קיימים כמובן קווים נוספים אותם מבצעות רק חלק מהחברות. בחרתי להתמקד כאן רק במבוקשים ביותר.

חשוב להיות מודעים לכך שבחברות מסוימות, כגון בנגקוק איירווייס ותאי אייר, חובה להצטייד בכרטיס האשראי עמו נרכש כרטיס הטיסה ופרטי בעל הכרטיס צריכים להיות זהים לאלו שבדרכון. מבחינה זו יש הבדל במדיניות החברות השונות. באייר אסיה, למשל, אפשרי לרכוש כרטיס עבור מישהו אחר, גם אם לא מצטרפים אליו לטיסה, כלומר לא מחייבים הגעה עם כרטיס האשראי, אלא אם כן ההזמנה בוצעה בטווח של 48 שעות לפני הטיסה. בחברות אחרות קיימות מגבלות נוקשות למדי מבחינה זו.

כיצד עוקפים את הבעיה? דרך אחת היא לרכוש במקרה כזה את הכרטיס דרך סוכן נסיעות, כך שמגיעים למעשה עם וואוצ'ר. דרך אפשרית נוספת היא מילוי תנאים מסוימים הנדרשים בחברות השונות, על פי ההנחיות הספציפיות לכל חברה. בתאי, למשל, בכל זאת קיימת אפשרות לרכוש בכרטיס אשראי עבור מישהו אחר מבלי שמצטרפים אליו לטיסה, בתנאי שממלאים מספר דרישות ספציפיות, כגון צילום מסמכים ואישורם בנציגות בארץ וכו'. ניתן למצוא את ההנחיות המלאות בקישור הזה.

בבנגקוק איירווייס, במידה שיש קרבה משפחתית והנוסע ובעל הכרטיס הם בעלי אותו שם המשפחה, יש להצטייד בצילום של כרטיס האשראי עמו שולמה הטיסה, צילום דרכון של בעל הכרטיס וייפוי כוח של בעל הכרטיס המאשר לנוסע להשתמש בכרטיס האשראי שלו. לאחר הצגת כל המסמכים האלו יאפשרו לנוסע בחברה לעשות צ'ק אין ולעלות למטוס. במידה ששם המשפחה של הנוסע שונה מזה של בעל הכרטיס, גם אם הוא מחזיק ברשותו את הכרטיס ואת כל המסמכים שהוזכרו, החברה לא תאפשר לו לעלות לטיסה עם הכרטיס שברשותו, אלא בדרך כלל תזכה את חשבון האשראי ותחייב אותו במחיר טיסה לפי תעריף אותו יום, ולא לפי התעריף ששולם. תקנות מסוג זה עשויות כמובן להשתנות, ולכן חשוב לוודא את התנאים הספציפיים במועד רכישת הכרטיס.

שימו לב: נכון לכתיבת שורות אלו, עקב השיטפונות האחרונים, שדה התעופה הישן  Don Mueang  נסגר, ובאופן זמני הועברו הטיסות של חברות התעופה     היוצאות ממנו לשדה החדש  Suvarnabhumi. חשוב להתעדכן מול החברות הרלוונטיות לגבי השדה ממנו עתידה לצאת טיסה שהוזמנה, שכן שינויים אלו עשויים להימשך בחודשים הקרובים.

טיסה נעימה!

____

ייעוץ ובניית מסלולי טיול ייחודיים בהתאמה אישית למגוון רחב של יעדים וליווי קבוצות לחו"ל: metailimbaolam@gmail.com ; revital.horesh@gmail.com

שוק בעלי החיים בבנגקוק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. לגבי המשפט: חובה להצטייד בכרטיס האשראי עמו נרכש כרטיס הטיסה ופרטי בעל הכרטיס צריכים להיות זהים לאלו שבדרכון. האם הכוונה לפרטי כרטיס האשראי, או לכרטיס הטיסה? אצלי שם המשפחה על גבי כרטיס האשראי אינו זהה לשם בדרכון (מאויית אחרת). האם זה יצור לי בעיה ?(בעבר זה יצר בעיה בחברת השכרת רכב בברצלונה )

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.