תפריט עמוד

תאילנד – אל האיים הקסומים

טיול אל האיים הפחות מוכרים של תאילנד, שמציעים את אותם חופים יפהפיים, מי טורקיז וצמחייה טרופית ירוקה שתאילד מצטיינת בהם, רק בלי ההמולה והצפיפות של האיים המתוירים. הצעה לטיול בדרך אחרת באיי תאילנד הקסומים

מי שביקר בתאילנד ודאי זוכר את האיים הקסומים, שמבטיחים חופשה מושלמת, עם מי טורקיז, צמחייה ירוקה ומיני פירות אקזוטיים, שרק מחכים שנקטוף אותם מהעץ. אבל מעבר לחופים הקסומים, אוצרת תאילנד שפע בלתי נתפס של צבעים, אטרקציות ועולמות מגוונים, שרק מחכים להתגלות – ברגע שאנחנו יורדים ממפת תיירות ההמונים. טיול משפחות עם חברת הבוטיק Otherways, המתמחה בטיולי משפחות לתאילנד, מציע מסלול לא שגרתי דרך שמורות טבע, אטרקציות אקסטרים, שווקים ססגוניים, חופים אקזוטיים ופניני החן הפחות מוכרות של הממלכה. הצטרפו אלינו למסלול, שעובר מהגבול הבורמזי במערב ועד הגבול הקמבודי במזרח. המסלול כולל שייט רפסודות רגוע במימי נהר הקוואי, שנרקול במימיו של האי קו קוד, טיולי אופניים במרחבי הג'ונגל, סיור במערות נטיפים במחוז אותאי תאני המיוחד, שייט לילי בשמורת מנגרובים עטופה במיליוני גחליליות, רחצה עם פילים וריחוף באומגות ענק בצמרות יערות הגשם.

נזירים במחוז אותאי תנאי

רחצה עם פילים
זה הזמן להפריך את כל מה שחשבתם שאתם אולי יודעים על פילים. בשנים האחרונות נרתם כל העולם, וכמובן גם התאילנדים עצמם, כדי לעצור את הכחדת הפילים בממלכה. היום פועלות לא מעט חוות, שדואגות ללוות את הפיל מיום לידתו, ולהצמיד אליו מהוט – שומר ראש תאילנדי המתמחה בגידול פילים, שמטפל בו מיומו הראשון ועד יומו האחרון. בטיולים שלנו אנו מבקרים בחוות פילים קטנות יותר, דוגמת חוות טאווי צאי, ממש ליד קנצ'נבורי, שם נמצא את הפיל הזקן ביותר בממלכה, שחוגג בימים אלו 76 שנים!


זקן הפילים בממלכה – הפיל בחוות טאווי צאי כבר בן 76 שנה!

כאן מתחילה החגיגה: סיור קצר בג'ונגל ובנהר רכובים על גבי הפיל, ומי שרוצה לשבת על הראש של הפיל ממש כמו מהוט מקצועי חשוב שיגיע עם מכנסים (לא סתם אומרים "שערות של פיל" – הן ארוכות, קשות ודוקרות). גולת הכותרת של המפגש היא רחצה אישית עם הפילים בנהר – חוויה מדהימה של פעם בחיים, במפגש בלתי אמצעי עם היונק היבשתי הגדול ביותר בטבע.


רחצה עם הפילים בנהר, חוויה שלא תישכח במהרה

חלק מהחוויות והתכנים המיוחדים לטיול זה:

קו צ'אנג: חמישה ימים קסומים
קו צ'אנג הוא האי השני בגודלו בתאילנד והגדול בארכיפלג האיים הפארק הלאומי מו קו צ'אנג. האי צ'אנג (קו פירושו בתאית אי, צ'אנג – פיל, כלומר "אי הפילים") הוא אחד מפניני החן של מפרץ סיאם. באי ניתן למצוא גסט האוסים צנועים לצד מספר קטן אך איכותי של מלונות פאר שלא מביישים גם את יעדי הנופש המובילים בעולם – אחד מהם נחשב למעוז היוקרה של האלפיון העליון, שלכבודם נסלל מתחם נחיתה קטן על אחד האיים ליד קו קוד. אנו מתמקמים בקצה הדרומי-מערבי של האי, באחד ממעט הריזורטים האקסקלוסיביים, מרחק נסיעה קצרה משדרת החנויות ומופעי האש הליליים, שמרוכזים בכניסה אל האי, בחוף החולות הלבנים.


חוף בתולי בקו צ'אנג

בטיולי המשפחות שלנו, במהלך חמישה ימים בהם אנו שוהים בארכיפלג של קו צ'אנג, אנו נופשים ומטיילים בשילוב מנצח של נופש פעיל, המשאיר מספיק זמן לטייל ולראות את מה שיש לאיים להציע ובמקביל ליהנות מזמן איכות משפחתי, ממסאז'ים מפנקים על החוף ולחוות את החיים גם מנקודת מבטו של הערסל (עם ספר טוב ושייק פירות טרופיים צונן)…


ריזורט בקו צ'אנג. הזדמנות להתפנק בזמן איכות משפחתי

בנג באו: חיים על המים
כפר הדייגים הציורי של בנג באו נמצא בקצהו הדרומי של האי. בכפר תוכלו לחוות את אורח החיים של הדייגים המקומיים, החיים בבתי עץ הממוקמים על כלונסאות בתוך המים. במקום יש שוק קטן עם חנויות מכל סוג, מועדוני צלילה ומסעדות ולחובבי הקפה והמכורים (כמוני) – בית קפה קטן עם קפה מצוין, מצרך די נדיר במחוזות רחוקים אלו. תוכלו לעקוב מקרוב אחר אורח החיים של דייגי המקום ואף ליהנות מארוחה טובה של דגים טריים ופירות ים. התושבים חביבים וחייכנים וישמחו לארח, לכוון ולעזור לכל תייר המגיע לבקר בכפר.


בתיו של כפר הדייגים בבנג באו בנויים על כלונסאות בתוך המים

קנופי אדוונצ'ר בקו צ'אנג: לרחף בין הצמרות
חוויית האומגות המפורסמת של תאילנד קיימת בכמה אזורים בממלכה. בקו צ'אנג תמצאו את המחיר הנוח ביותר – כ-40 דולר במקום כ-100-70 דולר בפאטיה ובצ'אנג מאי). זאת ההזדמנות לא רק לילדים, אלא גם למבוגרים, ללמוד איך לקפץ ולרחף בין צמרות עצי הג'ונגל, לגלוש במדרונות הירוקים ולחזור אחורה כמה שלבים טובים באבולוציה (וכשנראה את הקופים – תבינו על מה אני מדבר). בכניסה למתחם אנחנו מעבירים את הילדים סדרה קצרצרה של תרגול והתאמה. על מנת למנוע מפח נפש מהקטנטנים, חשוב לדעת מראש שמי שלא מגיע לגובה של 120 ס"מ לא יוכל להשתתף בפעילות (לא נורא, תחזרו בעוד שנתיים…), השאר ממשיכים למסלול המאתגר למנה גדושה של אדרנלין.


גלישת אומגות מעל צמרות הג'ונגל בקו צ'אנג

קו קוד: האי של פיטר פן
האי הרביעי בגודלו בתאילנד שייך אף הוא לארכיפלג של קו צ'אנג ונמצא ממש בסמיכות לגבול הקמבודי , מה שהביא את אוכלוסייתו המעורבת של האי, המונה כ-2,000 תושבים בקירוב – חלקם תאילנדים, אחרים קמבודים, לחיות בדו-קיום מעורר קנאה. האי נחשב עד היום כסלע מחלוקת בין התאילנדים לקמבודים, אלו אומרים שלנו הוא ואלו אומרים – שלנו. לנו זה לא מפריע, נהפוך הוא: אפשר ליהנות מההזדמנות לפגוש אנשים מעניינים ותרבות מעט שונה ממה שפגשנו עד כה בטיולנו.


ברוכים הבאים לגן עדן. יופיו של האי קו קוד ("האי של פיטר פן") טמון בפשטות ובאותנטיות שלו

קו קוד הוא פשוט גן עדן, שיופיו טמון בשקט ובאותנטיות של האי ותושביו. מעבר לריזורטים המיוחדים, אין באי כמעט אף אתר תיירותי, שווקים או חנויות – וזה כל היופי. אין הסחות דעת, אין קניות, אין אינטרנט, יש רק טבע, טבע ועוד טבע, וחופים מהיפים והבראשיתיים שיש למפרץ סיאם להציע.

אל קו קוד אנו מגיעים בשייט בסירה מהירה ("ספיד בואט"), וזאת תוך כדי יום טיול הכולל הפלגה בשמורה הימית של קו צ'אנג, על עשרות אייה הבתוליים. בדרך עוצרים בחלק מהאיים הללו, למשל בקו ראנג – אי הילדים, שם מתפנקים בארוחת שטח ונהנים ממשחקי חוף, עוגנים בכמה נקודות ליד הריפים הצבעוניים לפעילות שנורקלינג וצלילה ועוד.


קו קוד. נופש קסום למשפחות

אל הריזורט המיוחד שלנו אנו מגיעים בשעות אחר הצהריים ואז גם מבינים למה האי מכונה פיטר פן – זוהי ממש ארץ לעולם לא! המשפחה התאילנדית שהקימה את רשת בתי המלון והריזורטים הבוטיקים בקו קוד הלכה עם עניין פיטר פן עד הסוף, ומעבר לריזורט שלנו ישנו גם קפטן הוק הרומנטי, שמתאים יותר לירח דבש, וטינקר בל המפנק והיוקרתי. באי יש שמורת טבע עם מפלי מים מרהיבים, שהיו אהובים במיוחד על המלך רמה ה-6, שאהב לטייל ולנפוש בקו קוד, וכפר דייגים קטן ואותנטי למי שרוצה להתרשם מאורח החיים המקומי של הדייגים באי.


הבריכה בריזורט בקו קוד


שוק בעלי החיים בבנגקוק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.