תפריט עמוד

תאילנד: איים בזרם

איזה אי טרם נכבש על ידי גדודי תיירים? איפה יש שוניות אלמוגים מרהיבות? לאן כדאי להגיע כדי לטפס על סלעים? כמה איים בדרום תאילנד שמומלץ במיוחד להגיע אליהם

לחופי תאילנד שוכנים כמה מאות איים, אחדים מהם לא יותר מפיסת קרקע סלעית שמבצבצת מעל פני הים, אחרים גדושים ועמוסים בתיירים ובשירותים שנועדו לספק את הצרכים שלהם. בין אלה לאלה, אפשר למצוא לא מעט מקומות שמספקים עד תום את החלום לבלות על אי טרופי קסום. הנה המלצות לחמישה איים בדרום תאילנד, מתוירים פחות וראויים במיוחד – כל אחד והמעלות שלו:

פשוט מושלם: קו ליפה Ko Lipe
בים אנדנמן, 70 ק"מ דרומית מערבית מהחוף התאילנדי ליד הגבול עם מלזיה, נמצא האי שיש בו (כמעט) כל מה שהנפש חפצה: חופים לבנים, מים צלולים, אתרי צלילה יפהפיים, יערות טרופיים, שבילי הליכה ושירותי תיירות מפותחים בדיוק במידה הנכונה. יש כאן חדרי הארחה פשוטים אך נוחים, בארים נעימים ללגום בהם משקה של אחר הצהריים על החוף, כמה מרכזי צלילה, וזהו. רגע לפני שהפיתוח הגדול יגיע גם לכאן ומלונות ענקיים יכסו כל חלקה טובה, זה הזמן ליהנות מיופי טרופי לא מקולקל.

צלילות קסומות: איי סימילאן Similan
שמורת טבע הכוללת תשעה איים, שיודעי דבר אומרים כי היא אחת מחמשת אתרי הצלילה היפים בעולם (ויש אף הטוענים שהיפה מכולם). המים הצלולים מאפשרים ראות מצוינת במגוון של אתרי צלילה – מקניון תת ימי ועד מחסום שוניות. הלינה באיים מצומצמת ומוגבלת למחנה קמפינג וכמה בקתות פשוטות. רוב המבקרים מגיעים הנה ליום צלילה מרוכז וחוזרים בערב בשיט לפוקט.

איי סימילאן. מאתרי הצלילה הטובים בעולם

לחובבי טיפוס: קו לאו ליאנג Ko Lao liang
לאו לינאג הצפוני ולאו לינאג הדרומי הם שני איים זעירים, שמזדקרים מעל פני המים ומהווים אתר טיפוס סלעים מהטובים באסיה. רוב המבקרים מגיעים בשיט מקרבי לשעות אחדות של טיפוס מאתגר. אפשרויות הלינה פה מצומצמות ביותר: באי הצפוני אסור ללון ובאי הדרומי אפשר להקים אוהל או להתאכסן בבית הארחה בסיסי. למרות זאת, מומלץ להישאר פה בלילה, אחרי שהתיירים עוזבים והמצוקים החשופים נותרים בבדידות מזהרת.

יער בתולי: קו קוד Ko Kood
קו קוד נמצא בדרום מזרח תאילנד, לא רחוק מהגבול עם קמבודיה, וחופיו מפותחים למדי מבחינה תיירותית. אולם מרכז האי נותר בתולי, והוא מציע יער טרופי ירוק וסבוך, עם שפע של ציפורים, בריכת מים חבויה שמפלי מים נופלים לתוכה בשצף, ואפילו מקדש ציורי. טיול רגלי בתוך כל היופי הזה (אל תשכחו להביא נעלי הליכה!) יגרום לכם להרגיש כמו כוכבים של סדרת ריאליטי, בלי מועצת השבט.

השורד האחרון: קו טרוטאו Ko Tarutao
אם כבר הזכרנו את מועצת השבט, מומלץ מאוד לבקר באי שבו צולמה עונה חמש של סדרת המציאות האמריקאית, "הישרדות תאילנד". הפיתוח התיירותי פסח על האי היפה הזה, שרובו הוכרז כשמורת טבע, והחופים הלבנים והצמחייה העשירה נותרו ללא פגע. אין פה הרבה מה לעשות מלבד לשנרקל, לטייל ברגל ולהתפעל מהנופים ומבעלי החיים – וזה בדיוק מה שעושה אותו ליעד המושלם עבור מי שקץ במלונות, באינטרנט קפה ובמסעדות העמוסות. אפשרויות הלינה באי מוגבלות לאוהלים ולבקתות פשוטות ולא ממוזגות, ואפשר להגיע אליו רק בעונה, בין נובמבר למאי, בשיט מקו ליפה.

תאילנד – לעמוד הראשי >>

שוק בעלי החיים בבנגקוק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.