תפריט עמוד

שייט בגולט – מסלול מעגלי מבודרום

מסלול שייט מעגלי שיוצא מבודרום וחוזר אליה. בדרך עוברים במפרצים קסומים עם מים צלולים להפליא, מבקרים באתרי עתיקות ובכפרים קטנים, טובלים במעיינות חמים ומתאהבים בנופים הנפלאים ובגולט המפנק

שייט בגולט, יאכטה מסורתית המהווה מעין מלון בוטיק צף, מתאים לכל מי שרוצה לחוות את תענוגות השייט בריביירה התורכית בצורה אינטימית ומפנקת, עם יחס אישי ובחברת חברים קרובים. בגולט יש בדרך כלל בין שניים ל-16 חדרי שינה מרווחים, סלון, מרפסת שמש ואזורי מנוחה. בכל יום שטים כארבע שעות, כששאר היום מוקדש לטיולים במפרצים קסומים, כפרים מסורתיים ואתרי עתיקות מרתקים. את פני השקיעות היפהפיות שמצפות לכם לאורך השייט אפשר לקבל עם כוס יין בג'קוזי או על הסיפון, נהנים מתחושה נפלאה של שלווה ורוגע.

המסלול המוצע כאן נפתח ומסתיים בבודרום, באחד מאזורי השייט המומלצים ביותר באירופה. במשך שמונה ימים עוברים במפרצים יפהפיים ובין איים מקסימים, יורדים לטיולים בחוף ולרחצה במי הים הצלולים, מבקרים באתרים מיוחדים ונהנים מחוויה מיוחדת במינה.


בשייט גולטים אפשר להתרווח על הסיפון עם חברים טובים וכוס יין

היום הראשון: בודרום
בודרום היא נקודת התחלה אידיאלית לשייט בים האגאי לאורך חופי טורקיה. מפרץ גוקובה הוא אחד מאזורי השייט המומלצים ביותר באירופה. עם שפע מרהיב של אור שמש, מים צלולים, שמים כחולים שנמתחים מעל, מעגנים נוחים ואנשים ידידותיים, החוף הזה מציע מכל טוב. ביום הראשון כדאי להקדיש לבודרום מעט זמן.

בודרום מפורסמת בזכות המאוזוליאום, אחד משבעת פלאי תבל של העת העתיקה. עוד כדאי לראות את טירת בודרום, שנבנתה על ידי הצלבנים במאה ה-15 ומשקיפה על הנמל והמרינה. בטירה יש מוזיאון לארכיאולוגיה תת ימית ובמהלך השנה מתקיימים בה פסטיבלים תרבותיים.

יום 2: מפרץ אדה בוגאזי ומפרץ מרסינסיק

נפרדים מבודרום ויוצאים למפרץ אדה – בוגאזי, שבו המים כל כך צלולים עד שאפשר לראות לעומק של 30 מ'! בקצה המערבי ישנם מפרצים קטנים, ואלה, בשילוב עם המים הצלולים, מספקים חוויה נפלאה. בלילה עוגנים במפרץ מרסינסיק.

יום 3: קנידוס, מפרץ אקטור

לאחר ארוחת הבוקר נעגון בקנידוס, אחת הערים העתיקות המדהימות באנטליה. יש בה שרידים עתיקים מרתקים, תיאטרון המשקיף על הנמל, שתי כנסיות מהתקופה הביזנטית ובית מקדש לאלה אפרודיטה. מכאן מפליגים למפרץ אקטור, פיסת גן עדן מוקפת בעצי אורן נפלאים. לא פלא שהמקום נחשב למפרץ היפה ביותר בתורכיה. את הלילה מעבירים במפרץ אקטור.


עתיקות קינדוס אל מול מפרצונים מדהימים

יום 4: מפרץ סלימייה, מפרץ אורהנייה ובוזבורון
ממפרץ קסום אחד לשני: היום נפתח בשייט למפרץ סלימייה. באזור יש שרידים של מבנים עתיקים, מנזר, מגדלור ועוד. סלימייה מפורסמת בין היתר במי הים הצלולים שלה, בשפע של דגים, ירקות ופירות, ובעצי השקד והזית. ריחות של עשבי תבלין מבשמים את האוויר הצלול, הסביבה שלווה והאנשים חמים ומסבירי פנים.

מכאן מפליגים למפרץ אורהנייה הנהדר שבו ים כחול עמוק והחוף האגזי קיזקומו. מסע בכבישי הכפר יוביל אתכם לטירה ההיסטורית של האביר השחור.

לסיום, הגולט יפליג לבוזבורון, לארוחת הערב ולינת לילה. בוזבורון ידועה בתעשייה המשגשגת של בניית יאכטות גולט, ובאזור נמצאים טובי בעלי המלאכה בתחום והעץ האיכותי ביותר לבניית גולטים.

יום 5: האי סימי
באי היווני סימי נמצא הנמל היפה ביותר בכל יוון. האי מצטיין בבנייה מסורתית, התורמת ליופיו. עוגנים בסימי ונשארים כאן ללינת הלילה.


ארוחת דגים מפוארת אל מול הים התכול

יום 6: דטקה ופלמוט בוקו
חוזרים לתורכיה דרך חצי האי דטקה. המסורת מספרת כי ספינת פירטים ספרדית הורידה כאן כמה חולי צרעת ועזבה אותם למות. ואולם האוויר הצלול ומזג האוויר הנוח תרמו להחלמתם. מפליגים לפלמוט בוקו, בה נמצאים החופים היפים ביותר בחצי האי. החופים הקטנים והיפהפיים מוקפים בהרים ומעוטרים בגנים – תפאורה מושלמת לחופשה מרעננת. מי הים צלולים כל כך עד כי אומרים שאם מפילים מחט לקרקעית הים, אפשר לראותה מעל פני השטח…

יום 7: מפרץ קיס בוקו והאי השחור

אחרי ארוחת הבוקר עוגנים בקיס בוקו, מפרץ המוקף בהרים מצידו הצפוני. מומלץ לבקר בעתיקות שבמפרץ. במפרצונים בסביבתו ניתן לחזות בכמה פלאי טבע, כמו נקודת רתיחה של מים קרים לשתייה ומראה הצללית של חורשת עצי הרדוף מונחת לה על המים כנגד חול הים המנצנץ. אין ספק שזהו מחזה מרהיב!

מכאן מפליגים לאי השחור (קארה-אדה), הממוקם כחמישה קילומטרים מבודרום. המקום מפורסם במעיינות גופרית ואמבטיות בוץ, שאין כמותן להשיב את הבריאות והיופי. מי הגופרית החמים זורמים ישירות אל הים ואפשר לשכשך במים בטמפרטורה של 32-29 מעלות ומים אחר כך לטבול באמבטיות בוץ בעלות סגולות מרפא. מכאן מפליגים בחזרה לנמל בודרום לארוחת הערב האחרונה ולינת לילה.



כדור פורח בקפדוקיה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.