תפריט עמוד

שדרות הקניות המפורסמות בעולם

חנויות מעוצבות להפליא, חלונות ראווה נוצצים, המעצבים הכי מפורסמים - שיטוט בשדרת קניות מהודרת הוא תענוג לא מבוטל, גם אם לא קונים דבר. הנה כמה משדרות הקניות המפורסמות בעולם, שבכל אחת מהן תרגישו כמו בסרט

קניות הן חלק בלתי נפרד מחופשה עירונית מהנה. כיף לשוטט בשווקים, להציץ לחנויות יד שנייה, לגלות מציאות נסתרות. אבל לפעמים מתחשק לפנות לכיוון ההפוך: להסתובב בשדרות רחבות ידיים עם חנויות מהודרות, מעוצבות להפליא, שעצם הכניסה אליהן היא בגדר חגיגה קטנה, גם אם לא קונים דבר. אז לאן תפנו אם אתם מחפשים בגדים, נעלים או תכשיטים של המעצבים המובילים או סתם רוצים להציץ בסחורה הנוצצת ובקונים הנוצצרים לא פחות? הנה כמה משדרות הקניות המפורסמות והיוקרתיות ביותר בעולם:

רחוב בונד, לונדון: הכי יקר
לונדון היא גן עדן לחובבי קניות. לצד השווקים הרבים שאליהם מגיעים בדרך כלל חובבי אופנת הוינטאג', יש בלונדון כמה רחובות שמתאימים במיוחד לכל מי שחובב חנויות מעצבים ומותגי יוקרה. רחוב הקניות האלגנטי והיוקרתי ביותר בלונדון הוא רחוב בונד (Bond), שנמתח מכיכר פיקדילי ועד לרחוב אוקספורד בווסט אנד של לונדון. הרחוב הזה שומר על מעמדו היוקרתי כבר שנים רבות, עוד מהמאה ה-18, והוא גם הוזכר בלא מעט יצירות ספרותיות, כמו ספרה של ג'יין אוסטין, על תבונה ורגישות, או ספרה של וירג'יניה וולף גברת דאלוויי. כאן מסתובבים סלבריטאים רבים לצד אנשים שיש להם הרבה כסף או אנשים שרוצים לדמיין שהם כאלה. החנויות הכי יקרות בלונדון, ואולי גם בעולם, מרוכזות לאורך הרחוב הזה, בין אם מדובר בחנויות בגדים, נעלים, תכשיטים, בשמים, אמנות או עתיקות. ברברי (Burberry), לואיס ויטון, מותג התכשיטים טיפאני, יהלומי גראף, התכשיטים והשעונים של קרטייה, חנות המעצבים דולצ'ה וגבאנה, איב סן לורן, ג'ימי צ'ו, מיו מיו, ודיור הם רק חלק קטן מהשמות שניתן למצוא ברחוב הזה.


רחוב בונד בלונדון. מאות שנים של יוקרה | צילום: jaimelondonboy,
הבנהופשטראסה בציריך. אלגנטיות בהתגלמותה | צילום: Bahnhofstrasse-Zurich

בנהופשטראסה נחשב לאחד מרחובות הקניות היקרים בעולם, ויש בו חנויות של מותגי אופנה יוקרתיים כמו גוצ'י, ארמאני, פראדה, לואי ויטון, דיור ושאנל. לצד אלה יש בו גם חנויות אופנה יותר עממיות כמו H&M ובנטון. יש גם הרבה חנויות של תמרוקים ובשמים, תכשיטים, ספרים, צעצועים ועוד, וכיאה לשוויץ, גם חנויות שעונים וחנויות מעוצבות לממכר שוקולד. בין חנות לחנות אפשר לשבת באחד מבתי הקפה הרבים או המסעדות שלאורך הרחוב.

סטרויט, קופנהגן: המדרחוב הארוך בעולם
גם קופנהגן היא לא המקום הראשון שחושבים עליו בהקשר של קניות, אבל בקופנהגן נמצא המדרחוב הארוך ביותר באירופה, מדרחוב סטרויט (Strøget). המדרחוב נמתח לאורך 1.1 קילומטרים, מכיכר העירייה ועד לכיכר קונגנס ניטורב. המדרחוב הוקם ב-1962, כשרחובות קופנהגן התחילו להתמלא במכוניות, במטרה לשפר את איכות החיים של הולכי הרגל בעיר. הרעיון, שהיה אז שנוי במחלוקת, הצליח מעל ומעבר למצופה, והמדרחוב של קופנהגן משמש מאז דוגמה למתכנני ערים ברחבי העולם בבואם לתכנן מדרחובים דומים.


מדרחוב סטרויט בקופנהגן. שיטוט מהנה | צילום: Forumgouda, flickr

השיטוט במדרחוב מענג במיוחד, וכיף לשבת למנוחה באחד מבתי הקפה הרבים שלאורך המדרחוב ולהתבונן בעוברים ושבים. למרות שקופנהגן ידועה במחיריה היקרים, אחד הדברים הנחמדים במדרחוב הוא שלצד חנויות היוקרה יש בו גם הרבה רשתות אופנה פופולאריות שלא צריך לפשוט את הרגל בשל לעשות בהן קניות. באזור שקרוב לכיכר קונגנס ניטרוב מרוכזות החנויות של מעצבי היוקרה, כמו גו'צי, שאנל ולואי ויטון. באזור שקרוב יותר לכיכר העירייה אפשר למצוא יותר רשתות בינלאומיות זולות כמו H&M, וזהו גם האזור בו יש יותר רשתות מזון מהיר ואפשרות לארוחה זולה.

שאנז אליזה, פריז: הכי מפורסמת
השאנז אליזה (Champs-Élysées) היא כנראה שדרת הקניות המפורסמת ביותר בעולם. סרטים רבים צולמו בה והזמר הצרפתי ג'ו דסאן אפילו הקדיש לה שיר. סיור בשדרות האלה הוא תענוג גם עבור מי שלא נמנה עם חובבי הקניות. השדרות נמתחות לאורך קרוב לשני קילומטרים בין שתי נקודות ציון מרכזיות ברובע השמיני של פריז. במזרח נמצאת כיכר הקונקורד היפה, הגדולה ביותר בעיר; ובמערב נמצא שער הניצחון.


שדרת שאנז אליזה הפריזאית, חביבת התיירים | צילום: eirik_johan, flickr

החלק המזרחי של השדרה, בין כיכר הקונקורד לכיכר רונד פואן דה שאנז אליזה, מתוחם בשטחים ירוקים, גנים וארמונות. החלק המערבי של השדרה, מכיכר רונד פואן דה שאנז אליזה ועד לשער הניצחון, הוא אזור הקניות. באזור זה נמצאות חנויות אופנה רבות. לא בהכרח חנויות מעצבים יוקרתיות אלא בעיקר רשתות בינלאומיות מובילות כמו זארה, נאף נאף, בנטון, לקוסט, אדידס ועוד. לא רק חנויות אופנה יש בשאנז אליזה. אם חשקה נפשכם במכונית יוקרה, זה המקום. חברות רכב רבות, ובהן טויוטה, מרצדס בנץ, רנו וסיטרואן, פתחו בשדרה סוכנויות שמציגות את הדגמים היוקרתיים ביותר שלהן. גם הילדים ימצאו את גן העדן הקטן שלהם בשדרה – החנות של דיסני, שמשתרעת על שתי קומות ומציעה בובות, בגדים, ופריטים נוספים של דמויות דיסני האהובות. השדרה היא מקום בילוי מרכזי בפריז ולאורכה, בין עצי הערמונים, יש בתי קפה, מסעדות, רשתות מזון מהיר, בתי קולנוע ומועדונים (כולל מועדון הקברטים המפורסם "לידו").

בשביל בגדי מעצבים כדאי לצאת מהשדרה ולהגיע לשדרת מונטיין (Avenue Montaigne) הסמוכה, ששוכנת בין השאנז אליזה לנהר הסיין. זוהי השדרה היקרה והאופנתית ביותר בפריז, ובין הבתים האלגנטיים שבה יש אינספור בוטיקים יוקרתיים וחנויות תכשיטים מעוצבות לצד חנויות של מעצבי על כמו גי לרוש, כריסטיאן דיור, נינה ריצ'י ושאנל.

ויה מונטה נפוליאון, מילאנו: המעצבים הכי נחשבים
מילאנו היא בירת האופנה העולמית, כשאזור הדואומו, הקתדרלה הגותית המרשימה, הוא האופנתי ביותר בעיר. באזור זה מרוכזים בתי המעצבים הכי נחשבים, ופה מסתובבות דוגמניות דקיקות מכל העולם שמגיעות לתצוגות ומקנחות בשופינג. האזור כולו הוא גן עדם לאוהבי קניות, אבל הכי הרבה סטייל יש ברחוב ויה מונטה נפוליאון (Via Monte Napoleone). ברחוב האלגנטי הזה יש ריכוז גבוה במיוחד של בתי מעצבים, כמו איב סן לורן, ורסאצ'ה, ולנטינו, ראלף לורן, פראדה, דיור ועוד. לצד אלה יש גם רשתות אופנה בינלאומיות וכן חנויות יוקרה שמוכרות את כל המוצרים המשלימים למי שרוצה להיראות טוב, כמו מותגי הנעליים הכי יוקרתיים באיטליה, תיקים, קוסמטיקה, תכשיטים ושעונים. בבתי הקפה הרבים שפזורים ברחוב וברחובות הסמוכים אפשר להתענג על ספל קפה איטלקי משובח.


ויה מונטה נפוליאון במילאנו. ריכוז גבוה של חנויות מעצבים | צילום: Dimitry B, flickr

ואם אתם כבר פה, לא כדאי להחמיץ את גלריה ויטוריו עמנואל (Galleria Vittorio Emanuel) שבכיכר הדואומו. זהו הקניון העתיק ביותר בעולם, והוא נפתח ב-1877. העיצוב בהתאם – ניאו קלאסי, עם תקרת זכוכית מרשימה וציורי קיר מרהיבים. אחרי שמסיימים להתפעל מהעיצוב של הקניון אפשר להתחיל להסתובב בין חנויות היוקרה של מיטב המעצבים. יש גם חנויות ספרים, אמנות ועוד, לצד מבחר גדול של בתי קפה ומסעדות.


גלריה ויטוריו עמנואל. הקניון העתיק בעולם | צילום: Simon & Vicki, flickr

שדרת גראסייה, ברצלונה: הבניינים הכי מעניינים
שדרת גראסיה (Passeig de Gracia) שבאזור האישמפלה בברצלונה מציעה למבקרים בה את השילוב המושלם בין קניות ותרבות. בשדרה המפורסמת נמצאות כמה מהיצירות החשובות ביותר של האדריכל אנטוניו גאודי, כמו בית באליו ובית מילה, לצד פנינים ארכיטקטוניות של אדריכלים נוספים, כמו בית אמטייה, בית ליאו מוררה ועוד.


בית באליו ובית אמטייה בשדרת גרסייה. פנינים ארכיטקטוניות לצד חנויות יוקרה | צילום: Bernard Gagnon, GFDL

בין יצירה ארכיטקטונית אחת לשנייה אפשר לשזוף את העיניים בחלונות הראווה של חנויות היוקרה המעוצבות של הרחוב. שדרת גראסיה נחשבת לרחוב היקר בברצלונה, ובספרד כולה, ולא במקרה. הרחוב כולו משובץ בחנויות אופנה יוקרתיות, ויש בו סניפים של ברברי, שאנל, דולצ'ה וגבאנה, קרולינה הרארה, ארמנגילדו זניה, אדולפו דומינגז ועוד. לצד אלה יש גם סניפים של רשתות אופנה בינלאומיות, עממיות יותר, כמו מנגו, זארה, נייק, פומה, דיזל, H&M ועוד, כשרשתות רבות בוחרות למקום את חנויות הגדל שלהן דווקא ברחוב הזה.

גם מי שלא מתעניין בבגדים ימצא מה לקנות בשדרת גראסייה. יש בה חנויות עיצוב כמו Vinçon, חנות ענק נחשבת לעיצוב הבית; מרכז של חנויות לממכר עתיקות בשם Bulevard Dels Antiquaris, חנויות ספרים (מומלצת במיוחד Casa del Libro הוותיקה והענקית); חנויות צעצועים (כדאי לבקר בסניף המקומי של אימג'ינריום) ועוד. הרחוב עמוס בבתי קפה, מסעדות וטאפאס ברים, מה שבהחלט עוזר להעביר בו כמה שעות מהנות.

רודאו דרייב, בוורלי הילס, קליפורניה: הכי נוצץ
רודאו דרייב (Rodeo Drive) שבבוורלי הילס, שכיכב בלא מעט סרטים הוליוודיים, הוא רחוב הקניות הנוצץ ביותר בעולם. זה המקום בו העשירים והמפורסמים של בוורלי הילס עושים קניות, כשלרוב הם מלווים בעוזר אישי צמוד שסוחב להם את השקיות; וזה המקום אליו השחקניות של הוליווד מגיעות כדי לקנות בו את הבגדים שילבשו על השטיח האדום בטקס האוסקר.


לימוזינה ממתינה ליד חנות תכשיטים ברודאו דרייב | צילום: caccamo, flickr

את הרחוב מאכלסות בעיקר חנויות של מעצבי על ומותגי אופנה יוקרתיים כמו ארמאני, גוצ'י, הרמס, ג'ימי צ'ו, לואי ויטון, מיו מיו, פראדה, ראלף לורן, ולנטינו, ורסאצ'ה, רוברטן קאוואלי, ולנטינו, איב סן לורן ועוד. התייר הממוצע לא יכול להרשות לעצמו לעשות קניות ברודאו דרייב, אבל עדיין מדובר באתר חובה לכל מי שמעוניין בחוויה אנתרופולוגית, שכוללת , מלבד בהייה בחלונות הראווה, גם התרשמות ממכוניות היוקרה הרבות שמפארות את הרחוב ואפשרות להציץ על פרצופים שאתם מכירים מהטלוויזיה.

השדרה החמישית, ניו יורק: לא רק קניות
השדרה החמישית (Fifth Avenue), שחוצה את מנהטן לאורכו מדרום לצפון, היא אחד מהסמלים המובהקים של ניו יורק. אין תייר בעיר שלא מגיע לשדרה החמישית, בגלל ריכוז האתרים הבולט שלאורך השדרה: היא גובלת בחלקה בסנטרל פארק, ולאורכה יש מבנים מפורסמים כמו האמפייר סטייט בילדינג, מרכז רוקפלר, ספריית ניו יורק, וכמה מהמוזיאונים החשובים בעיר, כמו מוזיאון המטרופוליטן ומוזיאון גוגנהיים.


השדרה החמישית, גן עדן לשופוהוליקים | צילום: Christopher Schoenbohm, flickr

אבל השדרה מפורסמת לא רק באתרים שבה, אלא גם בהיותה גן עדן לכל מכורי הקניות. לאורך השדרה נמצאים כמה מבתי הכלבו המפורסמים בעיר, כמו סאקס פיפט אווניו, לורד אנד טיילור, ברגדורף גודמן ועוד. חובבי האופנה ימצאו בשדרה בוטיקים יוקרתיים של מעצבים נחשבים, כמו כריסטיאן דיור, ורסאצ'ה, גוצ'י, הנרי בנדל, לואי ויטון, פראדה וסלבטורה פראגמו. לצד אלה יש חנויות של בנטון, נייק, אדידס, גאפ, דיזל ועוד. לא רק בגדים אפשר למצוא בשדרה החמישית. יש בה הכל – משעונים, תכשיטים ויהלומים (חנויות של אומגה, קרטייה, טיפאני, סבורסקי ועוד), דרך מוצרי אלקטרוניקה (חנות הדגל של אפל שנחשבת לאחד מהאתרים הכי מצולמים בעיר), ועד לצעצועים (בשדרה נמצאת חנות הצעצועים המפורסמת בעולם – חנות הצעצועים הענקית של שוורץ שכיכבה בסרט ביג, ויש בה גם את הסניף הגדול בעולם של רשת בילד א בר שמתמחה בדובי צעצוע וחיות פרווה אחרות). לקראת חג המולד חלונות הראווה של החנויות מוארים ומקושטים באופן מיוחד, בחלק מהחנויות יש תצוגות מיוחדות וחוויית השיטוט ברחוב מהנה יותר מתמיד.

גינזה, טוקיו: מערב ומזרח נפגשים
הפעם לא מדובר ברחוב אחד, אלא בשכונה שלמה שהיא גן עדן לאוהבי קניות. גינזה (Ginza) היא אחד מאזורי הקניות היוקרתיים והיקרים ביותר בעולם, ויש בה ריכוז גבוה במיוחד (הגבוה ביותר ביפן) של בתי מעצבים וחנויות מותגים מערביות. בשכונה יש כמה בתי כלבו מפורסמים, ובהם מיצוקושי (Mitsukoshi), סייבו (Seibu) ווואקו (Wako), שהוא בית הכלבו היוקרתי ביותר ביפן.


בית הכלבו ואקו, היוקרתי ביותר ביפן | צילום: Jamie barras, flickr

רשימת המותגים הבינלאומיים שיש להם נציגות בשכונה ארוכה ומכובדת, וכוללת, בין היתר, את שאנל, גוצ'י, כריסטיאן דיור, לואי ויטון, אברקרומבי אנד פיטץ', ארמני, אדידס, פראדה, הרמס, ברברי, קרטייה ועוד, לצד סניפים של רשתות יפניות מצליחות. כיאה לאזור קניות שממוקם בבירת יפן, לא רק בגדים מוכרים בגינזה אלא גם אלקטרוניקה. חנויות הענק שמתמחות במוצרי אלקטרוניקה יסבו אושר לכל חובבי הגאדג'טים, שלא יפסחו על החנות המעוצבת של אפל ועל בית סוני הכולל ארבע קומות תצוגה מרשימות. וזה עוד לא הכל: בגינזה יש גם הרבה חנויות ייחודיות, כמו Hakuhinkan Toy Park, אחת מחנויות הצעצועים הגדולות והוותיקות ביפן (נוסדה ב-1899) או Tokyo Kyukyodo, חנות שמתמחה במכשירי כתיבה יפניים מסורתיים ותוכלו למצוא בה ניירות מכתבים מיוחדים ומברשות קליגרפיה.

גינזה היא גם אחד מאזורי הבילויים המובילים בעיר. יש בה מבחר עצום של מסעדות, בתי קפה, גלריות לאמנות, תיאטראות ומועדונים. בשעות הערב הרחובות מוארים באורות ניאון צבעוניים מה שתורם לאווירה המיוחדת. בסופי שבוע נסגר לתנועת מכוניות רחוב צ'ואו דורי (Tokyo Kyukyodo), אחד מצירי התנועה הראשיים בשכונה. הרחוב הופך למעין מדרחוב ענקי שמושך המוני מקומיים ותיירים, שבאים לשוטט בו וליהנות ממופעי רחוב רבים.

לקריאה נוספת:

מסע קניות: איפה לקנות מה
מסע קניות: איפה לקנות מה
המקומות הכי טובים בעולם לעשות בהם קניות – מריהוט, דרך מעדנים ועד לעתיקות

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.