תפריט עמוד

סיאטל, ששוכנת במדינת וושינגטון בצפון מערב ארצות הברית, אמנם לא זוכה לאותה פופולריות כמו ניו יורק, מיאמי או סן פרנסיסקו, אך למרות זאת היא מושכת המוני תיירים מדי שנה, שנהנים מהתפאורה הטבעית המרהיבה שמקיפה את העיר ומשפע של מקומות בילוי, מרכזי תרבות ואטרקציות בתוך העיר. הנה כמה סיבות בגללן כדאי להגיע לסיאטל במיוחד או לשלב אותה במסגרת הטיול הבא למערב קנדה או לאזור החוף הפסיפי בארצות הברית.

1. בגלל האמנות והתרבות
סיאטל היא עיר דינאמית עם סצנת אמנות ותרבות תוססת במיוחד. העיר מפורסמת בעיקר משום שכאן נולד זרם הגראנג' בשנות התשעים וכאן צמחו לא מעט אגדות רוק ששינו את פני המוזיקה העולמית כמו ג'ימי הנדריקס, נירוונה ופרל ג'אם. המבקרים בעיר יכולים לסייר בעקבות תחנות בחייהם של המוזיקאים החביבים עליהם, לבקר במוזיאון המוזיקה המרשים Experience Music Project שמוקדש למוזיקה אמריקאית פופולרית וליהנות משפע ההופעות שמתקיימות באולמות גדולים לצד מועדונים קטנים ואינטימיים. גם חובבי הג'אז והמוזיקה הקלאסית לא יחושו מקופחים במהלך ביקורם בעיר.

גן הזכוכית של צ'יהולי, תצוגה ומרהיבה של אמן הזכוכית הנודע | צילום: cdrin / Shutterstock

לא רק מוזיקה יש בסיאטל. העיר ידועה בחיי התרבות והאמנות העשירים שמתקיימים בה בכל התחומים. יש בה מאות גלריות, מוזיאונים מצוינים כמו מוזיאון סיאטל לאמנות ומוזיאון סיאטל לאמנות אסיאתית, פארק פסלים יפהפה, תיאטראות, להקות מחול, והרבה יוצרים, משוררים וסופרים – סיאטל היא גן עדן לתיירים שוחרי תרבות.

2. בגלל הטבע
סיאטל שוכנת לחופי מיצר פיוג'ט ומוקפת ברכסי הרים מושלגים – רכס הרי אולימפיק ורכס קסקייד, מה שמבטיח נופים מרהיבים מכל עבר. למרות שהעיר מציעה היצע מסחרר של פעילויות כדאי לצאת קצת לטבע שנמצא במרחק נסיעה קצרה מהעיר. אפשר לצאת לשיט במיצר פיוגט, ולבקר בקבוצת איי סן חואן שנמצאת בצפון המיצר וכוללת כ-700 איים ואיונים עם חופים נפלאים והרבה טבע ירוק. אפשר גם לנסוע להר הגעש רינייר שברכס הקסקייד, שבחורף אפשר ליהנות מהמראה הדרמטי של פסגתו המושלגת ובקיץ הוא מציע פריחה צבעונית מרהיבה. מעט יותר רחוק נמצא חצי האי אולימפיק שבו יער גשם, רצועת חוף פראית, הרים נישאים וקרחונים.

יער הגשם אולימפיק. סיאטל מוקפת בטבע פראי ובנופים מרהיבים | צילום: שאטרסטוק

3. בגלל איכות הסביבה
סיאטל היא אחת הערים הירוקות ביותר בארצות הברית. לדרך בה העיר משתלבת עם הטבע הנפלא שסביבה יש חלק גדול בכך, אבל זו לא הסיבה היחידה. לפרנסי העיר ולתושביה יש מודעות ומחויבות עמוקה לנושאים סביבתיים, מה שבא לידי ביטוי בחוקים סביבתיים מחמירים כמו איסור על שימוש בשקיות ניילון בחנויות, וביוזמות סביבתיות כמו מבנים בבנייה ירוקה ובית ספר אקולוגי שנחשב לאחד המבנים הירוקים המתקדמים בעולם. לכך יש להוסיף את עובדה שסיאטל נחשבת לאחת הערים הנקיות בארצות הברית.

4. בגלל הילדים
סיאטל היא אמנם לא עיר קלאסית לבילוי משפחתי, אבל היא מציעה שפע של אטרקציות לכל המשפחה. אחד מהאתרים הפופולריים בקרב משפחות הוא הסיאטל סנטר, מתחם שכולל כמה אטרקציות נפלאות, שהמפורסמת מכולן היא מחט החלל, מגדל דקיק בגובה 180 מטר שמראשו נשקפת תצפית נהדרת על העיר והאזור. בסיאטל סנטר יש אטרקציות נוספות שישמחו את ליבם של הילדים כמו מוזיאון הילדים, מוזיאון למדע בדיוני ואת מרכז המדע של האוקיינוס השקט שבו יש, בנוסף לתצוגות, גם קולנוע IMAX ופלנטריום. ברחבי העיר יש אטרקציות נוספות שמתאימות מאוד למשפחות כמו גן החיות וודלנד פארק, מוזיאון התעופה, מרכז המבקרים של חברת בואינג והאקווריום של סיאטל, שבו יש מינים רבים של דגים ויונקים ימיים.

פיוניר סקוור. סיאטל ידידותית להפליא להולכי רגל | צילום: DeymosHR / Shutterstock

5. בגלל הולכי הרגל
סיאטל היא אחת מהערים הידידותיות ביותר בארצות הברית להולכי רגל. בניגוד לערים כמו לוס אנג'לס שלא מזמינות לשיטוט רגלי, הדאון טאון של סיאטל קומפקטי למדי, וקל מאוד ללכת בין האתרים המרכזיים בעיר. בנוסף לכך, יש כמה אזורים בעיר שפשוט תענוג לטייל בהם ברגל, כמו השכונה האלטרנטיבית קפיטול היל, שהטיול בה עשוי להימשך שעות ארוכות בשל שפע המסעדות, הגלריות והחנויות המיוחדות שמפתה לעצור בהן לאורך הדרך. אזורים נוספים שכיף לטייל בהם הם פיוניר סקוור וסביבתה, שבה בתים משוחזרים ומשופצים, גלריות, בתי קפה, פאבים, חנויות ספרים ועוד; וכן אזור האוניברסיטה שבו יש אווירה סטודנטיאלית ושפע מקומות בילוי.

6. בגלל האוכל
סיאטל היא עיר נהדרת לגרגרנים ויש בה היצע גדול של מסעדות משובחות שיספק כל טעם. ההתמחות של סיאטל היא דגים ופירות ים טריים שגדלים במימי האזור, אבל מי שדגים הם לא כוס התה שלו ייהנה מהיצע רחב של מסעדות אתניות מכל רחבי העולם. לא חייבים ללכת למסעדות בשביל לאכול טוב בסיאטל – בדאון טאון של סיאטל נמצא שוק פייק פלייס, אחד משווקי האיכרים הטובים בעולם. בשוק מוכרים פירות וירקות טריים, פירות יער מסוגים שונים, דגים ופירות ים, תבלינים, גבינות, בשרים ונקניקים ועוד ועוד. אפשר ליהנות מהתוצרת הטריה תוך שיטוט מהנה בשוק שיש בו גם חנויות, גלריות ואמני רחוב; או לשבת לאכול באחת מהמסעדות הרבות שבשוק.


דוכן בשוק פיק פלייס, אחד משוקי האיכרים הטובים בעולם | צילום: Poul Costinsky / Shutterstock

לא רק אוכל טוב יודעים לעשות בסיאטל אלא גם שתייה. וושינגטון היא יצרנית היין השנייה בגודלה בארצות הברית, ובמדינה יש מאות יקבים שמייצרים יינות משובחים. במרחק 30 דקות נסיעה מהעיר נמצא אזור היין וודינוויל שבו עשרות יקבים, ואין מתאים ממנו לסיור טעימות קצר מחוץ לעיר.

יותר מכל המשקאות, מזוהה סיאטל דווקא עם הקפה. צריכת הקפה של תושבי העיר היא מהגבוהות בארצות הברית ורשת בתי הקפה הבינלאומית המצליחה סטארבקס נולדה בעיר. גם מי שלא משתגע על קפה אמריקאי ייהנה מסצנת בתי הקפה השוקקת של סיאטל.

סיאטל נמצאת במיקום אידיאלי לטיולים בצפון מערב ארצות הברית | צילום: שאטרסטוק

7. בגלל המיקום
סיאטל, ששוכנת במדינת וושינגטון, בפינה הצפון מערבית של ארצות הברית, מהווה בסיס מצוין לטיולים רבים באזור. במרחק נסיעה של שעות אחדות (ובמונחים אמריקאיים זה ממש מעט) במכונית, ברכבת או במעבורת, אפשר להגיע לכמה מקומות נפלאים כמו איי סו חואן, יער הגשם אולימפיק ואזור היין של וושינגטון, ואפילו לוונקובר ולוויקטוריה שבמחוז קולומביה הבריטית בקנדה. מטיילים רבים בוחרים לטוס לסיאטל, לטייל בה כמה ימים ולהמשיך ממנה לקנדה במקום לטוס ישירות לוונקובר. בנוסף, הנמל של סיאטל הוא בסיס מצוין לצאת ממנו לטיולי שיט באלסקה.

גם ההגעה לסיאטל אינה מסובכת: בשדה התעופה של סיאטל נוחתות טיסות מ-71 ערים בארצות הברית וכן טיסות בינלאומיות מ-16 ערים גדולות ברחבי העולם. משך הטיסה משיקגו, למשל, הוא 3.5 שעות, ומוושינגטון די.סי הטיסה נמשכת 5 שעות.

לחצו להגדלה

 

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.