תפריט עמוד

חופשה משפחתית ברודוס

עם חופים נהדרים, מזג אוויר נוח ומינון נכון של אטרקציות ואתרים שישמחו את המבוגרים והילדים כאחד, רודוס הוא אי מושלם לחופשה משפחתית. כל מה שכדאי לדעת לפני שיוצאים לחופשה עם הילדים ברודוס

האי רודוס הוא אחד היעדים הפופולריים ביותר בקרב משפחות, ואין פלא. הטיסה הקצרצרה – שעה וחצי ואתם שם – מזג האוויר הנוח, החופים היפים, המלונות המשפחתיים המצוינים והמחירים הנוחים, כל אלה מושכים נופשים עם ילדים אל האי. ואם נמאס לכם מהחוף ואתם מחפשים עוד אתרים ואטרקציות, גם אלה נמצאים בשפע ברודוס. מכיוון שהאי לא גדול, הנסיעה ממקום למקום קצרה ואל מרבית האטרקציות אפשר להגיע בנסיעה של כמה דקות עד שעה. הנה המלצות לדברים שישמחו כל אחד מבני המשפחה, חלקם מוכרים ואחרים שמומלץ לגלות מיד אחרי שתזמינו טיסה לרודוס:

חופי רודוס

נתחיל, באופן טבעי, בחופים של רודוס. ככלל, החופים בצד המזרחי הם חוליים ברובם ומוגנים מרוחות, בעוד שהחופים במערב הם על פי רוב חופי חלוקים, באזור נושבות רוחות ערות והים סוער יותר. כך או כך, החופים במערב האי סמוך לעיר רודוס ובמזרח האי, בין רודוס ללינדוס (ראו בהמשך), עמוסים מאוד בעונות התיירות. אם אתם רוצים להימלט מההמונים, כדאי להגיע ליום ים בחופי שבדרום האי, דוגמת חוף גנאדי (Genadi) בדרום-מזרח או חוף פרסוניסי שנמצא במעין חצי אי בקצה הדרומי של רודוס.

עם רצועת חוף של כ-200 ק"מ, כל משפחה תמצא ברודוס חוף כלבבה

עם רצועת חוף של כ-200 ק"מ, כל משפחה תמצא ברודוס חוף כלבבה | צילומים: שאטרסטוק

פעילויות ספורט

עם קו חוף שמשתרע לאורך 220 ק"מ, אין ספק שהים מהווה אטרקציה מרכזית בחופשה ברודוס. אז אחרי שהשתזפתם בחופים וטבלתם בים הכחול, הגיע הזמן לקצת אקשן. בחופים רבים, בעיקר במזרח האי, בין רודוס ללינדוס, ישנם מרכזים של ספורט ימי שבהם אפשר לעסוק במיני פעילויות מקפיצות אדרנלין, משייט בקיאקים ימיים, דרך סאפ ועד למצנחי ים. אם אתם רוצים לנצל את השהות באי לצלילת היכרות או אפילו לקורס צלילה, תמצאו כמה בתי ספר לצלילה, אחד הגדולים שבהם הוא Waterhoppers בעיר רודוס, סמוך לנמל.

ברבים מחופי האי תוכלו ליהנות מפעילויות של ספורט ימי, כמו גלישת רוח וקייט סרפינג

ברבים מחופי האי תוכלו ליהנות מפעילויות של ספורט ימי, כמו גלישת רוח וקייט סרפינג

פעילות מסוג אחר תגלו בקדמוס, מועדון רכיבה על סוסים שממוקם בצפון האי. בתיאום מראש תוכלו להשתתף בשיעור רכיבה או לצאת לטיול סוסים בנופים המקסימים של מרכז האי או לאורך החופים.

העיר העתיקה של רודוס

העיר העתיקה והמבוצרת של רודוס היא אחת השמורות באירופה, והשיטוט בה הוא תענוג להורים, שיתרשמו משלל הסגנונות הארכיטקטוניים המעידים על ההיסטוריה העשירה של האי, ולילדים, שייהנו להתרוצץ במבוך הסמטאות הצרות. הבניין המרשים מכולם הוא ארמון ראשי מסדר האבירים מהמאה ה-14. היום משמש הארמון כמוזיאון. בין הארמונות, המסגדים ושאר המבנים המרשימים בעיר העתיקה תגלו הרבה מאוד מסעדות, בתי קפה וחנויות מזכרות. אם אתם כבר בעיר העתיקה, כדאי לקפוץ לאקווריום של רודוס הנמצא בסמוך. זהו לא אקווריום חדיש במיוחד, אבל יש בו תצוגה נאה של יצורים ימיים מאזור הים התיכון, כולל מינים שונים של דגים, כרישים, תמנונים ועוד.

חזרה לעבר: ארמון ראשי מסדר האבירים המרשים בעיר העתיקה של רודוס

חזרה לעבר: ארמון ראשי מסדר האבירים המרשים בעיר העתיקה של רודוס

עוד בסביבה: פארק רודיני (Rodini) הוא פארק שליו וחביב בסמוך לעיר רודוס, כשבמרכזו פלג מים טבעי שסביבו מטיילים בנחת טווסים. בפארק יש בריכות מים, עם אגם שניתן לשוט בו, גן ורדים, גן חיות קטן וגן שעשועים.

לינדוס

העיירה הציורית לינדוס (Lindos), המרוחקת כשעה נסיעה מדרום לעיר רודוס, היא אחת מהפנינים של האי, הודות לבתים הציוריים המשקיפים על מפרץ יפהפה. על העיירה חולש האקרופוליס של לינדוס, מצודת אבירים מרשימה שממנה נשקף נוף עוצר נשימה של העיירה, המפרץ והים הכחול. לראש האקרופוליס ניתן לעלות ברגל או על גב חמור. למרגלות האקרופוליס נמצאות סמטאות העיירה הצרות, הגדושות בבתים כחולים-לבנים ובמסעדות וחנויות מזכרות לרוב.

מעל בתיה הלבנים של לינדוס חולשת מצודה רבת רושם

מעל בתיה הלבנים של לינדוס חולשת מצודה רבת רושם

עוד בסביבה: בסמוך ללינדוס נמצא מפרץ סנט פול (St. Paul Bay), מפרץ יפהפה המוקף בסלעי ענק, ובו מים צלולים להפליא שמזמינים לשחייה ולשנירקול. מומלץ מאוד לבלות פה כמה שעות לפני או אחרי הביקור בלינדוס.

עמק הפרפרים

עמק הפרפרים (Petaloudes) הוא שמורת טבע פסטורלית, עם הרבה עצים ומים, במרכז האי. בלב השמורה עובר שביל הליכה מעץ, שחוצה עמק ירוק ומוצל עם פלגי מים ומפלים. מסוף ממאי ועד אוגוסט מגיעים לכאן מיליוני פרפרים מזן עש ג'רזי המנומר, שנמשכים לשרף העצים שבעמק.

שביל הליכה בעמק הפרפרים, שמורת טבע מוצלת ושופעת מים

שביל הליכה בעמק הפרפרים, שמורת טבע מוצלת ושופעת מים

עוד בסביבה: לא רחוק מעמק הפרפרים נמצאת חוות יענים (Rhodes Ostrich Farm and Park), שם אפשר לראות ולהאכיל יענים, אלפקות, צבאים ואפילו קנגורו. בתוספת תשלום אפשר לרכוב על גמלים וחמורים.

פארק המים בפליראקי

מצאתם דיל לרודוס, טיילתם, נחתם, השתזפתם ונהנתם. עכשיו הגיע הזמן לעוד קצת אקשן רטוב. פארק המים הסמוך לפליראקי הוא אחד הגדולים ביוון ויש בו בריכות, כולל בריכת גלים, מגלשות מים מסוגים שונים, מסלולי אבובים, מתקני מים לקטנטנים ועוד.

עוד בסביבה: בסמוך לפארק המים יש לונה פארק חביב ומקורה בחלקו בשם The Magic Castle שיקסום בעיקר לילדים עד גיל 12, ובו קרוסלות מסוגים שונים, מכוניות מתנגשות ועוד.

פארק המים ליד פליראקי. כיף גדול ביום קיץ חם

פארק המים ליד פליראקי. כיף גדול ביום קיץ חם

עמק שבעת המעיינות

עמק שבעת המעיינות (Epta Piges) הוא פנינת טבע מקסימה בקרבת קולימביה. בלב השמורה יש אגם אליו זורמים שבעה מעיינות קטנים. במים שטים ברווזים וברבורים ובשבילי הפארק מטיילים טווסים. ילדים ייהנו מאוד מזחילה במעבר המים התת קרקעי שבמקום. אפשר לאכול ארוחת צהריים בטברנה הפועלת במקום.

אחד המעיינות בעמק שבעת המעיינות

אחד המעיינות בעמק שבעת המעיינות

הפלגה לאורך חופי רודוס ולאיים הסמוכים

בחופים רבים ברודוס יש מרכזי ספורט ימי המציעים שייט לאורך החופים היפים של רודוס, למשל, לאזור מפרץ סנט פול, חוף לאדיקו (המכונה גם חוף אנתוני קווין) או חוף קליתאה. חלק מסיורי השייט מלויים בפעילויות של ספורט ימי, כמו בננות או אבובים, חלקם מתקיימים בסירות עם תחתית שקופה שדרכה אפשר להציץ לעולם התת ימי. ואם תרצו לגלות איים נוספים, מהנמל של רודוס יוצאות הפלגות לאיים שכנים, כמו האי הציורי סימי (Symi).

האי סימי, אחד היעדים הפופולריים להפלגה מרודוס

האי סימי, אחד היעדים הפופולריים להפלגה מרודוס

איפה מתמקמים?

רודוס מציעה מלונות מכל הסוגים, הגדלים והרמות, רבים מהם מתאימים מאוד למשפחות ומציעים, בנוסף לגישה ישירה לחוף גם בריכה או כמה בריכות, מועדון ילדים, הפעלות והופעות. אבל עוד לפני  שבוחרים מלון כדאי לדעת איפה להתמקם. אחד האזורים הפופולריים המוצעים בחבילות הנופש לרודוס הוא אזור איקסיה (ixia) או יאליסוס (lalissos) בצפון-מערב האי, בין העיר רודוס לשדה התעופה. אזור זה נוח מאוד משום שהוא קרוב למרכז העניינים, אבל החופים בו אינם חוליים והם חשופים יותר לרוחות מאשר החופים במזרח האי.

חופי מזרח האי יפים יותר ומוגנים מרוחות. אחת האפשרויות המוצלחות למשפחות היא אזור קליתאה (Kalithea), המפורסם במעיינות חמים שבו ובחופים היפים. זהו אזור שקט, עם פחות אטרקציות, אבל העיר רודוס נמצאת רק תשעה קילומטרים מכאן.

מדרום לקליתאה נמצאת עיירת הנופש התוססת פליראקי (Faliraki). העיירה גדושה במלונות, מסעדות, מרכזי ספורט ימי ואטרקציות רבות, בהן פארק המים. זהו לא המקום האידיאלי למחפשים חופשה שקטה ושלווה, אבל החוף היפה ושפע האטרקציות באזור מהווים יתרון למשפחות.

כנסייה יוונית אורתודוקסית בעיירה פליראקי

כנסייה יוונית אורתודוקסית בעיירה פליראקי

מדרום לפליראקי, בערך באמצע הדרך בין העיר רודוס לעיירה לינדוס, נמצאת העיירה הנעימה קולימביה (Kolymbia). יש כאן שילוב מוצלח של חופים יפים ואווירה נינוחה יחד עם הרבה מלונות, מסעדות ובתי קפה. ואם לא אכפת לכם להתרחק מהאטרקציות של צפון האי, תוכלו להתמקם באזור לינדוס, שבו חופים מקסימים, מפרצים שלווים ועיירות יפות דוגמת לינדוס, לארדוס (Lardos) ופפקוס (Pefkos).

 

עיירה נעימה נוספת היא קולימביה (Kolimbia), שמציעה שילוב מוצלח של חופים יפים ואווירה נינוחה יחד עם הרבה מלונות, מסעדות ובתי קפה. ככלל, ככל שמדרימים אפשר ליהנות מאווירה יותר שקטה שלווה, מחופים יוונים ומאווירה אותנטית שקשה למצוא בעיירות הנופש הקוסמופוליטיות שבצפון האי. אפשרויות מוצלחות למי שמחפש שקט נמצאות באזור לינדוס, עם עיירות כמו לינדוס, לארדוס (Lardos) ופפקוס (Pefkos).

מפת רודוס:

 

המנזרים התלויים של מטאורה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.