תפריט עמוד

רואים רחוק, לובשים ירוק

את מה שאנחנו זורקים לזבל מבלי לחשוב פעמיים הפכו הסטודנטים במגמה לעיצוב אופנה במכללת ביטוי למייצג מרהיב של בגדים ידידותיים לסביבה

בעידן שבו המושג ירוק הפך כל כך פופולארי, כבר קשה להפתיע אותנו. אבל בסיום הקורס "ירוק זה השחור החדש" במגמה לעיצוב אופנה במכללה לאמנות ועיצוב ביטוי ברמת גן – הצליחו גם הצליחו. במייצג שקיימו בוגרי הקורס אפשר היה לראות שגם שקיות ניילון ישנות, אריזות פיצה מרופטות, מסיכות אב"כ מלפני שני עשורים ובקבוקים יכולים להיות כחומר ביד היוצר.

"היה מדהים לגלות כיצד סטודנטים בחוג לעיצוב אופנה, שלא עוסקים באמנות, הצליחו להוציא החוצה את האמן שבהם", אומר ברק אביעם איש שלום, מעצב תלבושות לבמה, המרצה ויוזם הפרויקט. "לאחר שהם חקרו את אילן היוחסין שלהם, הסטודנטים גילו עולם תוכן פרטי ועשיר. חקירת סיפוריהם הפרטיים, לצד הנבירה בפחי האשפה, הולידו סיפורים מדהימים. השימוש בחומרים בלתי קונבנציונאליים יצר דימויים מדהימים, בד בבד עם הבנה עמוקה אודות מהות החומר הממוחזר, מגבלותיו ושינויו לאורך זמן".

את התוצאות של הפרויקט הציגו במתחם מכללת ביטוי שחקנים כמו ניצה שאול, זמרים כמו מרינה מקסימיליאן בלומין, אמני מייצג ואפילו זמרי אופרה. במייצג ניתן היה לראות את הבגדים הירוקים, כאשר מאחורי כל אחד מהם סיפור משפחתי פרטי ומרתק. חן יוסף, למשל, סיפרה שעיצבה שמלת שרד עשויה מפסולת בהשראת בת משפחה שהתאלמנה בגיל צעיר ונותרה לגדל לבדה שישה ילדים, במחסור, עוני ובדידות. אושרית ציקשוילי, שקראה ליצירה שלה "אשת המערות", מספרת שהשתמשה בחומרים המגיעים מן האדמה ובכסף כדי להביע עוצמה, אמינות וחוזק, ותומר מימן יצר "מכונה אנושית" שכן, לדבריו, לא רחוק היום שבו בני אדם ומכונות יחיו יחדיו.

תמונות של היצירות המרתקות תוכלו לראות בגלריה הבאה >>


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.